1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Heb volgens mij m'n hamstring verrekt of overstrekt tijdens het trainen afgelopen week. Op de crosstrainer warmlopen en roeien gaat nog wel, maar tijdens het gewoon lopen thuis merk ik wel wat pijn. Bagger.

Aankomende week mijn benen maar iets ontzien.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    matig.

Ik had net bij de laatste worp met bowlen ineens een dikke pijnscheut in mijn biceps/aanhechting. Voelt niet ok

@Killaz: netjes gedaan! :thumbs:

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja wel ervaring met creatine.
    Prima spul als je op een plateau zit welke je wilt doorbreken.
    Geloof dat je nog niet zolang trained dus ik zou wachten tot je de man met de hamer tegenkomt en je geen gains meer maakt(aka een plateau).
    Dan kan de creatine je verder helpen.
    Verder zorgt het ervoor dat je wat meer vocht gaat vasthouden waardoor je spieren voller lijken. Je krijgt tijdens de training iets meer uithouding en pomp.

Wat die log betreft nee dat ben ik niet. Wel is clown de reden dat ik daar een andere user moest nemen:+
    Die gast begint net met een 5x5 schema, denk dat i wel iets verder ben dan dat:+
    Daarnaast zijn mijn stats haatst het dubbele:+

5. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat zijn jullie ervaringen met whey tijdens de training?

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht al dat het niet om jou ging ja.:+ Wel toevallig.

Bedankt voor de info over de Creatine, deze kwamen overeen met het een en ander dat ik op het internet heb gelezen. Vriend van mij had nog een pot staan, maar hij is ondertussen gestopt met trainen en vroeg of ik deze wou hebben vandaar. Wat ik zo op het internet lees kan het in ieder geval geen kwaad en kun je het gewoon 365 dagen per jaar innemen. Ik ga het gewoon proberen en kijken of het voor mij effect heeft. :)

Heb er zelf geen ervaringen mee (neem altijd mijn shake na de training) maar kan me niet voorstellen dat het een merkbaar effect heeft op je prestaties tijdens het trainen (misschien wel een placebo effect).

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft 0,0 nut. Whey is een eiwit. Eiwitten gebruik je bij t herstel.
    En daarnaast heb ik altijd zo'n luchtbel gevoel in m'n maag na t drinken van zon shake. Lijkt me niet lekker trainen.
    Creatine mag je juist niet onbeperkt achter elkaar blijven gebruiken!
    Creatine is een lichaamseigen stof. Je maak dit dus zelf ook aan, alleen in hele kleine maten. Als je telang je creatine uit externe bronnen haalt zal je lichaam stoppen met het zelf aanmaken van de stof.

Geloof dat aangeraden wordt 4 weken gebruik gevolgd door minimaal een week rust.

Maargoed, mijn advies is nog even te wachten.
    Je maakt nu nog genoeg beginnersgains neem ik aan.
    De effectiviteit van creatine neemt af namate je het meer gebruikt en dus gewenning voor opbouwd. Zonde dus om dat nu al te gaan opbouwen terwijl je t nog helemaal niet nodig hebt!

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik gebruik een weightgainer met relatief veel eiwitten tijdens de training. Ik drink dat langzaam op tijdens de training en vind het heerlijk. Krijg geleidelijk aan wat carbs binnen en het vult goed maar ook niet teveel.

Moet er wel bij zeggen dat ik die shakes voor niks krijg, anders neem ik whey + dextrose tijdens de training.

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb overal op DBB gelezen dat je creatine gerust het hele jaar door kan nemen zonder oplaadfasen en rustfasen. Heb je misschien een bron voor jou bevindingen? (dat je lichaam stopt het met zelf aanmaken van creatine)

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik drink de shake altijd ná de training (als ik weer thuis ben). Vaak een uur later nog wat kwark met walnoten en honing (voor de smaak).

Zat me gewoon af te vragen of dit nog verschil kan maken. Maar goed, ik begrijp uit de antwoorden dat het een beetje persoonlijke voorkeur is, maar ook dat het weinig toegevoegde waarde heeft. :)

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    s

Hoe ben je begonnen?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de opname van whey duurt alles bij elkaar ook nog wel 1,5 uur. Zorg er wel voor dat je ook ongeveer een uur voor je training een goede maaltijd hebt gehad :)

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Dat zit op zich wel goed denk ik. :) Eet op trainingsdagen altijd iets van kip(filet) met rijst en groenten, of pasta met tonijn en roerbakgroenten. :)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoe bedoel je?

Thx!

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.017
    Nouja hoe je het hebt aangepast, met je trainingsschema en voedingsschema, gezien je tegenwoordig op het internet door de bomen het bos niet meer ziet.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Maatje gevonden die begeleid is door een podium ganger. Indirect trainingen van hem toegepast (welke weer door "Oma" zijn doorgegeven). Is in feite een 4-day split. 8 tot 10 reps, op de benen na.

Maar, het belangrijkste voor mij, was de intensiteit enorm te verhogen. Uit die "comfort zone" stappen, iets wat i.m.o. alleen met een maatje kan. Die is tevens een goede vriend geworden :)

Wat betreft eten; keep it simple en strict. Carbs en eiwitten in de ochtend, 10 uur groente en kip, lunch met carbs en eiwitten, tussendoortje van vetten en eiwitten, avondeten carbs, eiwitten en vetten. Tijdens trainen glucose voorraad aanvullen met carbs i.c.m. BCAA en na trainen verder aanvullen met wat carbs en eiwitten.

Cardio daar omheen bouwen, ik heb bijvoorbeeld 2 weken lang elke ochtend om 05:45 een ronde van 5~6 km hardlopen gedaan, daarna pas ontbijten --> 4,5 Kg kwijt (vet + vocht).

Wat ik heb gedaan is niet nieuw, maar het is vooral gebaseerd op eigen ervaringen en niet op bro science, zoals 80% van DBB is i.m.o. Zelf enorm veel geleerd van beide gasten.

Voorbeeld: Tegenwoordig wissel ik veel af met trainingen. Ben nu begonnen om de benen een flinke optater te geven: Hoog volume en doorgaan, denk aan 40 reps leg press en 100 squats als onderdeel van een leg day. Puur om uit te vinden of het voor mij werkt. :) Nadeel is dat je 3 dagen als een bejaarde er bij loopt....

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.017
    Ja baal ook dat ik geen trainingsmaat heb. Je kan dan zoveel meer.

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Is het zo'n wereld van verschil dan: samen of alleen trainen?

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Heb nu sinds 3 weken ook trainings maat. Toch ideaal om wat meer te kunnen pakken om te proberen. Je weet dat hij erachter staat mocht het fout gaan. En die je oppept om er echt voor te gaan.

Gister op advies hier ook 3x6 gedaan voor deadlift. Zit nu op 70kg 3x6 :D. Toch 5 kilo boven eigen gewicht.

Morgen ook 3x6 squatten. Kijken wat ik aankan. Hoop toch wel 60 a 70 kilo.

Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je trainingsmaat niet verzaakt wel, ik krijg op mijn donder zodra ik niet hoger ga of de concentratie er niet bij heb......Zijn ook genoeg die wel een maat hebben en eeuwig in die comfort zone blijven ;)

Zoals vorige week met de DL: Ik was allang blij met 6x 160 Kg, maar mijn trainingsmaat deed er 10 bij en zei: "Succes, takelen telt niet" om vervolgens enorm op mijn vorm te letten. Zo gaat het bij elke oefening: "Wat? Haal je 12 reps? hup, zwaarder...."

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina