1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb t afgelopen jaar helaas nauwelijks benen kunnen trainen ivm het doorgelopen football seizoen.
    Normaal lopen de wedstrijden v/D competitie van februari tot juni/juli maar dit jaar ging het over de zomer door tot december.
    Tijdens het seizoen kan ik t bijna niet zwaar trainen omdat je dan heel snel overtrained raakt.

Dinsdag maar weer eens gaan max deadliften en wist toch nog 185kg omhoog te krijgen.
    Dit jaar kan ik wel weer vol benen gaan doen en dan wil ik toch zeker wel boven de 200kg gaan zitten.
    De 170kg lift staat trouwens als filmpje op m'n FB gepost. Hoe krijg ik die hier?

Doe het nu trouwens wel zonder straps. Eindelijk is de grip weer terug nadat ik morgen precies een jaar geleden m'n pees had afgescheurd.

Laatst bewerkt: 25 jan 2013
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    No Offence, maar als je DL op een gelijk niveau is met je Squat zijn er 2 oorzaken:

- Je Deadlift techniek is niet op niveau
    - Je Squat niet diep genoeg

De reden dat je Deadlift altijd hoger zou moeten zijn ligt aan de oefening zelf en aan de anatomie van je lichaam, die gewoon veel meer kan verdragen bij een oefening als de Deadlift.

Deadlift is de zwaarste oefening die er is, zeker omdat een zware deadlift oefening je hele zenuwstelsel een enorme schop op zijn donder geeft.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En deadliften vanuit je benen is dus squatten en een beetje met je rug bewegen.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hij zegt toch ook dat ie pas begonnen is met de deadlift? Het lijkt me verstandig om die langzaam op te bouwen, zodat je de techniek volledig onder controle hebt voordat je met zware gewichten gaat werken. Lijkt me dus niets mee met hoe ie nu bezig is.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kijk eens wat ik citeer, dat zijn algemene opvattingen over een Deadlift. Als er wordt uitgegaan dat het "normaal" zou kunnen zijn dat je net zo zwaar squat als dat je deadlift zit je dus gewoonweg fout.

Ik zit nergens de resultaten van hem te bashen

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    @Killaz,

Benen train ik al vanaf het begin. alleen dan in de MTS squat. ben pas sinds anderhalve maand aan de echte squat begonnen zoiets. En met de deadlift ben ik pas begonnen, verder heb ik mijn onderrug alleen versterkt met een oefening dat je jezelf omhoog trekt dmv je onderrug, weet de naam even niet.

Natuurlijk zullen er nog schoonheids foutjes in mijn techniek zitten aangezien ik dit nog niet zolang doe. Echter heb ik wel voor ik begon met de DL en de SQ alles opgezocht op youtube, gevraagd op het dutch body building forum etc. Zoals ik al zeg, er zullen nog wel dingen beter kunnen maar hier ben ik mee aan het werk. Verder probeer ik bij elke oefening alles eruit te halen wat erin zit, en dit is het resultaat.

Ik weeg zelf 65 kilo op het moment en ik kom van 56 kilo af. Ik ben trots op mijn resultaten ook al zal dat voor sommige hier gewichten zijn voor op te warmen. Ik heb er plezier in en het voelt goed, en dat deel ik graag. Maar bedankt voor het advies, zoals je zegt zal er nog echt wel aspecten beter kunnen, ik doe daar mijn best mee.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bij mij was m'n deadlift ook eerst veel lager dan mijn squat, maar dat trekt vanzelf bij. Als je net begint met squatten en deadliften is het imo niet raar dat je deadlift niet gelijk hoger ligt.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je zo boven de 150kg gaat komen kom jejezelf wel tegen als je niet de juiste techniek beheerst.

9. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Inderdaad. Maar ga komende tijd nog niet boven de 150kg komen. Ik houd mijn techniek in de gaten en doe overal informatie op. Hij word steeds beter. En doe het sowieso op een manier dat ik mijn rug niet kapot maak.

10. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb zoveel spierpijn in mijn armen dat ik niet eens normaal mijn gordel kon pakken in de auto vanochtend. :+

11. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Zo kut als je met spierpijn in je benen op het toilet wilt gaan zitten en dan die laatste tien centimeter gewoon valt :emo:

12. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    En dat de bril dan ijskoud is\o/

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Gisteren heerlijke borst training gehad:

Dumbell press :
    Opwarm 16 x 10kg
    1ste set: 8 x 28kg
    2de set: 6 x 32,5 kg
    3de set: 2 x 35kg ( wou eigenlijk minimaal 4, maar toch net te zwaar )
    4de set even erbij gedaan om het goed af te maken: 8 x 28kg

Fly´s in cable machine:
    1ste set: 10 x 20kg
    2de set: 8 x 25kg
    3rde set 6 x 30kg

Incline bench press:
    1ste set: 8 x 60kg
    2de set: 4 x 70kg ( borst was heel eind op haha )
    3de set: 8 x 50kg

Laatste oefening was om borst wat op te pompen, weet de naam even niet. Iig met 2 dumbells tegen elkaar plat liggen, daarna hele tijd tot je borst brengen en weer terug omhoog duwen. 3 x 22kg

Biceps:

Bicep curls machine: 3 x 8 x 32kg
    Hammer curls: 3 x 8 x 16kg
    En laatste oefening voor een pomp.

merk sowieso dat het stukken beter gaat sinds ik een goede trainings maat heb die mij opfokt, zegt dat ik door moet gaan etc etc. Heerlijk. Echt het gevoel alsof ik weer flinke stappen vooruit maak sinds een paar maanden!

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Heb nog wel wat spierpijn in mijn biceps / armen vandaag. Ga wel trainen, maar kan ik ze dan beter wat ontzien of maakt dat geen bal uit? Heb zondagochtend voor het laatst getraind.

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het zelf niet lekker om met spierpijn te trainen dus ik doe dat nooit. Maar waarom train je weer hetzelfde als twee dagen geleden?

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik train niet hetzelfde, maar je gebruikt je armen nogal veel bij diverse oefeningen. :+ Had al bedacht dat ik vanavond, dat doe ik normaal donderdag, wat meer aandacht ga geven aan mijn rug, benen en borst, om de armen wat te ontzien.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Rug, benen en borst? Geen goede combinatie imo. Doe dan lekker alleen benen of rug.

18. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Inderdaad.. benen, rug en borst is nogal wat. En als je je armen wilt ontzien moet je geen Borst en Rug pakken ? Pak je je biceps en triceps weer mee. Zou dan inderdaad zoals Alex zegt alleen Benen pakken

19. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ok, thanks!

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    [yt]XTaQ05JzxGg[/yt]

BAM, 190kg!

Topicstatus: