1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, mijn commentaar weet je al ;-)

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Is het niet beter om goede rug te hebben en dan 170kg doen? Nu gaat je onderrug een beetje bol.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als hij dit te vaak doet zien we Felix voorlopig niet in het draadje ;)

Zal stoppen Felix, anders ben ik weer een azijnpisser, je weet zelf ook wel dat het meer takelen is dan een deadlift. ;)

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Doe idd maar wat kilootjes omlaag en werk aan de houding.

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Valt allemaal reuze mee.
    Precies op 't moment dat ik aan de lift begin gooi ik m'n kont omlaag en leun ik naar achter en daar komt m'n rug recht.
    Het klopt dat ik iets te snel m'n benen strekte waardoor ik een klein stukje met gebogen rug sta maar zodra 't gewicht net over m'n knie is staat m'n rug gewoon weer hol.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sorry Felix, maar daar klopt geen snars van. Als je de film aan een fysio laat zien zal deze je compleet afbranden.
    Ja je gooit je kont naar beneden, maar je hebt zo veel gewicht om te tillen dat je core?", die ongetwijfeld in goede conditie is, je onderrug niet bol kan houden. Gevolg: je benen strekken nog voordat de barbell ook maar iets van de grond is gekomen.
    Feitelijk sta je die 190 Kg te takelen in een, vanuit een anatomisch oogpunt, rampzalige houding.

Valt imo je maatje meer te verwijten dan dat het jou te verwijten valt....maar goed.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Filmpje net even snel gezien ( @ work) en vind het wel meevallen. True zijn rug bolt een klein beetje, maar de spanning blijft er wel op, daarnaast hangt het gewicht niet echt aan hem. Bij PR's zie je wel vaker dat de rug een beetje bolt.

check dit filmpje maar eens

[yt]iJnKSt-VBGI[/yt]

En netjes hoor 190 kg.

Waar ik me eerder zorgen om zou maken; je laat het gewicht boven los. Ik heb daar iig slechte ervaringen mee. De overgang van maximale spanning naar geen spanning is dan erg groot en zo heb ik mijn rug een keer goed verrekt.

Verder: dikke PR en tof dat je een filmpje post!

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je goed kijkt zie je dat m'n benen pas volledig gestrekt zijn wanneer het gewicht net onder m'n knie zit. Dit had inderdaad nog iets hoger gekund wat dus even voor een iets bolle rug gezorgd heeft maar dit viel allemaal wel mee.

En wat het bolstaan van de rug heeft meer te maken met de lengte v/d hamstring in een houding als deze.
    Doe maar eens een airsquat zijwaards in de spiegel. Je zult zien dat iedereen een bepaald punt heeft dat als je met de kont omlaag gaat de rug bol getrokken wordt. Heeft weinig met de core/buikspieren te maken maar puur de lengte van de hamstring.
    Ik heb juist geleerd om de gewichten gewoon los te laten omdat er heel veel blessures gebeuren bij het neerleggen van een gewicht, met name bij de DL.
    Daardoordat je niet maximaal je kracht gebruikt bij 't neerleggen is de kans dat je door een knie of rug zakt des te groter als het om dit soort gewichten gaat.
    Anyhow, dat is wat ik v/d Strenght coach in de states geleerd heb en laatst tijdens een olympic lifting workshop ook weer heb meegekregen.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Baas flix! Dope dat je dit post.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit wat in. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn rug verrekte toen ik redelijk snel naar beneden ging en het niet helemaal liet vallen. Zal het eens proberen, ben benieuwd naar de reacties op de sportschool :+

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wij leggen meestal 3/4 van die matjes neer welke we 3dubbel vouwen om toch een beetje een smijtvloer te creeren.
    helpt wel een beetje maar maakt alsnog wel wat kabaal en je zult geheid wat blikken krijgen.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat zijn jullie favoriete oefeningen voor biceps? Ik ben nu een nieuw simpel trainingsschema aan het maken en ik weet het ff niet. Ik heb tot nu toe alleen nog de preacher curl. Ik moet er nog 2 en ik wil ook m'n onderarmen trainen.

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    EZ Curls, Spider Curls, Incline Curls, Curls in de Squatrack.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ez-bar curls heb ik wel veel gedaan, maar ik weet niet of die ook zin hebben als je al de preacher curl doet? Spider curls ken ik niet, eens opzoeken. Incline curls, wat is daar het nut van? Curls in het squatrack ga ik niet eens op in. :+ Welke zitten er momenteel in je schema dan?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eentje die ik laatst zelf verzonnen heb: je bevestigt een lange stang aan de pulley en gaat vervolgens liggen met die stang op de bank en doet zo liggend je biceps curls. Werkt erg ok

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die doe ik ook!
    Alleen zet ik de small bar op standje 20/21(op3/4 omhoog dus) en ga dan op t incline bankje liggen.
    Krijg je een soort reversed skullcrusher alleen nu trek je m dus naar je toe.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hehehe, precies hetzelfde idee :D

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zorg ook dat m'n bovenarmen dan perfect verticaal blijven en haal de stang dan helemaal tot achter m'n hoofd.
    Heerlijke oefening waar je helemaal vol van raakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina