1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Kan er iemand een sportschool aanraden in Utrecht? Woon sinds kort in Lombok en waren 2 sportscholen in de buurt. Eén had alleen cardio en groepslessen ("om bepaald volk te weren"). De ander ben ik vandaag begonnen, maar het is erg klein en ze hebben weinig en oude spullen. Dumbels gaan in stappen van 2 kg wat ik erg irritant vind en ze hebben maar één los bankje.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jep, lijkt mij geweldig zo'n ding :cool:

@Rigest: Gold's is een halfuurtje fietsen voor je :+

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    allinfitness?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f270/sportschool-utrecht-148489/

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat is precies CNS? Iets met Cortisol?

Ik doe deadlifts eigenlijk vooral aan het begin omdat dat overal op internet aangeraden wordt. Maar als laatste zou eigenlijk wel veel chiller zijn omdat ik nu meestal de hele workout echt kapot ben en al van alles voel in m'n onderrug. Bij Stronglifts zat DL wel aan het einde, dus misschien moet ik dat nu ook maar weer eens gaan doen. Lijkt me wel beter voor de rest van je oefeningen idd.

Welk schema? Dat fullbody schema of mijn 3 daags split schema?

Nee dat doe ik eigenlijk niet. Met name omdat ik de squat eigenlijk de leukste oefening vind uit heel m'n schema. Met de leg press krijg ik vaak last van m'n lies, omdat er op een of andere manier veel druk op komt te staan. Ik deed trouwens eerst wel vaak de leg press, maar ben daar mee gestopt omdat ie niet plate loaded is en maar tot 200kg gaat. Op een gegeven moment deed ik 3 sets van 15 met gemak, toen ben ik overgegaan op Leg Press met 1 been tegelijk, toen zat ik op 130kg, maar toen kreeg ik dus last van m'n lies. Ben daarna maar weer de focus gaan leggen op squats en heb er de lunges bij gedaan. Dat vind ik trouwens een veel leukere oefening dan de leg press. Mensen kijken me echt aan van wtf is die gast aan het doen als ik met een stel dumbbells in m'n handen door de sportschool heen bonjour en daarna dood neerval. :D

Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  5. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Heb bij onze gym ook al gevraagd voor een powerrack en dumbells tot 50kg aangezien ik nu bijna aan de max zit van wat er is. Echter wilt hij nog niet echt iets bijzetten... dus ik blijf mauwe:p

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je FB, die ander nog niet bekeken :)

CNS = CZ = je centrale zenuwstelsel. Het doen van veel compoundoefeningen in 1 oefening kan dat overbelasten. Dan lukt je training niet meer, maar niet door spierfalen en/of een te gebrekkige conditie. Je voelt je dan gewoon lamlendig :)

Ik combineer DL bijna nooit met SQ om die reden

En de sets en reps met DL hou ik ook redelijk laag.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    CNS is je zenuwstelsel, als je googled op "CNS fatigue" zie je wat discussies er over. Omdat deadlift de oefening is die enorm veel invloed heeft op je zenuwstelsel, is het niet verstandig. Begreep dat Rippetoe er ook op wees, ik heb het van een BB'er zelf.

Over je leg press: Probeer eens een supersetje van 20 breed (tenen naar buiten) en 20 smal (voeten naast elkaar). Veel volume met een hoog gewicht is een killer voor je Quads. :)

Of, als je echt bij squats wilt blijven, 10 x 10 op 75% ~ 80 % van je max.

_0/ tegen de trap de dagen er na.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat vind ik ook zeer hinderlijk om tegengehouden te worden door de gym...
    bij ons gaan tot 32.
    Als ik borst of rug wil doen warm ik daar mee op...
    Schouders moet ik ook weer zwaarder gaan.

Maar ook de multistations moet ik overal pinnen vandaan halen en hang ik de 25kg schijf erbij.
    Bij ons op de football club hebben we er zelf een gebouwd.
    Gruwelijk stukgaan met zo'n ding.

Maat van mij is bezig om een echte hardcore gym te gaan starten in de omgeving. Hij heeft zelfs al een investeerder.
    Deze heeft al toegezegd voor 8oa olympic barbells met 80kg aan schijven
    Zijn nu alleen aan het zoeken naar een locatie.

Is verder de bedoeling dat de kettlebels, smijtvloeren, db's tot minimaal 50 kg.
    Gaat een beetje komen onder het mom van crossfit.

Is alleen wel gevaarlijk omdat het nog maar te zien valt hoe groot de groep is die echt harder aan de slag wilt ipv dat slappe gedoe van de fitnesscentrums

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zal ook flink wat duurder worden per maand dan, aangezien de massa het weinig aan zal vinden, maar ik zou best bijvoorbeeld 4 tot 5 tientjes in de maand overhebben voor een gym die in alles voorziet.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat is dus ook precies waar t op gespeeld gaat worden.
    Ik zou er zelf ook wel 5 tientjes voor over hebben om in een gym te lopen waar kneiter harde muziek staat te blazen, je lekker mag smijten en gooien etc
    En belangrijkste, niet van die clowns die met een groepje 3 bankjes bezet houden om er een theekransje te houden.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Thanks nog, die ziet er fucking chill uit!

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Vandaag bij in Den Haag wezen trainen, Kneets Gym.

Voor het eerst me 1RM geprobeerd voor me DL.

1x190kg @ ongv. 75kg. Ik weet dat me form niet helemaal top is, wat niet heel erg is omdat ik me 1RM probeer. Lift off moet beter, gooi me kont omhoog denk dat ik meer vanuit me benen moet liften in het begin. Nog tips?

[yt]9BIt-P49U14[/yt]

Laatst bewerkt: 8 feb 2013
  13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    http://www.betaalbaarsporten.nl/

Heb een aantal jaar terug bij de verstiging aan de croezelaan gezeten. Goede ervaring mee.

14. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Gister ging het training niet optimaal. met een schouder oefenining knakte er de hele tijd iets dus die heb ik niet af gemaakt. Ook voor de eerste biceps oefening voelde ik telkens dat er iets niet goed zat. Training wel goed af kunnen maken maar lichter als wat ik normaal doe. Denk dat mijn lichaam beetje op is momenteel door de lange dagen, het verbouwen en het trainen. Nu lekker rust tot naar de carnaval. Spotschool is alleen in de ochtend open en dan ben ik werken.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Netjes joh! Al zou ik wel zorgen dat je idd die form in de gaten houdt, want ik heb in de zomer ook een keer een paar reps met een wat bolle rug, ongeveer zoals jij daar doet volgens mij, gedaan. Weliswaar maar met 130kg, maar dat was nog steeds genoeg om rug ff serieus te verneuken.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    [yt]B0oVeDXzpdo[/yt]

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    75 kg en dan 190 deadliften?! Echt respect :thumbs: Dat gaat richting 3x je lichaamsgewicht.

Verder hier een stukje over de hoek van je rug

dat stukje van Gdzr kan ik niet afkijken, wat een narcisten

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Facebook zit ook vol met fitness boyz en girlz die pagina's over zichzelf aanmaken, en alleen maar met hun eigen lichaam bezig zijn :emo:

En die Deadlift van Pine is knap kerel! Dat ben ik gewoon echt bijna drie keer inderdaad.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind het toch aardig knap wat die gast allemaal doet.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kende dat filmpje al. Het ´kijk mij´ gehalte ligt mij een beetje ver en meeste v-d oefeningen die ze doen slaan als een lul op een trommel...
    Trek dat soort mensen ook altijd slecht.

Maargoed, mijn instelling in de gym is ook anders dan de meeste.
    Get in, get beter, get out.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina