Wat is precies CNS? Iets met Cortisol?
Ik doe deadlifts eigenlijk vooral aan het begin omdat dat overal op internet aangeraden wordt. Maar als laatste zou eigenlijk wel veel chiller zijn omdat ik nu meestal de hele workout echt kapot ben en al van alles voel in m'n onderrug. Bij Stronglifts zat DL wel aan het einde, dus misschien moet ik dat nu ook maar weer eens gaan doen. Lijkt me wel beter voor de rest van je oefeningen idd.
Welk schema? Dat fullbody schema of mijn 3 daags split schema?
Nee dat doe ik eigenlijk niet. Met name omdat ik de squat eigenlijk de leukste oefening vind uit heel m'n schema. Met de leg press krijg ik vaak last van m'n lies, omdat er op een of andere manier veel druk op komt te staan. Ik deed trouwens eerst wel vaak de leg press, maar ben daar mee gestopt omdat ie niet plate loaded is en maar tot 200kg gaat. Op een gegeven moment deed ik 3 sets van 15 met gemak, toen ben ik overgegaan op Leg Press met 1 been tegelijk, toen zat ik op 130kg, maar toen kreeg ik dus last van m'n lies. Ben daarna maar weer de focus gaan leggen op squats en heb er de lunges bij gedaan. Dat vind ik trouwens een veel leukere oefening dan de leg press. Mensen kijken me echt aan van wtf is die gast aan het doen als ik met een stel dumbbells in m'n handen door de sportschool heen bonjour en daarna dood neerval.
Laatst bewerkt: 7 feb 2013