1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hahaha, dat gaat echt nergens over idd. Wel lekker geld verdienen ws. :p

Maar hoezo was het zo gepland volgens jou?

Trouwens, ik heb heel die discussie gelezen, tussen Chris Jones en Matthew Ogus. En Chris Jones blijft gewoon constant kinderachtige aanvallen richting Matt doen, terwijl die gewoon de hele tijd normaal blijft doen. Zo'n douchebag kún je gewoon niet zijn. Ik hoop echt dat ie laatste eindigt. Ik heb iig gelukkig een tijd geleden al z'n facebook ge-unliked en m'n youtube abbo opgezegd (van PoG dus).

Laatst bewerkt: 26 feb 2013
  2. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik subscribe ze gewoon nog allebei. :) Maar what has been seen... :x

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gebruiken meer mensen hier MyFitnessPal? Zo ja, voeg me toe! Mijn username is daanwalet.

http://www.myfitnesspal.com/daanwalet

Ik snap alleen niet hoe dat ding erbij komt dat ik al 1kg afgevallen ben, want ik heb pas 1 keer mijn gewicht aangepast en dat was 0,5kg minder dan de eerste keer.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.myfitnesspal.com/food/diary/kevinxxl

geloof ik. Hou het alleen niet meer bij, maar ga ik wel doen!

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Er moet bij mij nu echt wat van af.
    Het is een lang verhaal maar ik hoop dat jullie het lezen en met verder kunnen helpen

Weeg nu iets van 105-110 kg (weet niet precies meer hoeveel, moet ik morgen vroeg even gaan wegen), 16 jaar en ongeveer 180cm, dus er moet minimaal een kilo of 20 van af lijkt me.

Eergisteren is het knopje in m'n hoofd omgegaan om het zo maar even te zeggen, zit er al langer mee maar het wou maar niet lukken.
    Ben nu van plan om 3x in de week naar de sportschool te gaan en dan heb ik op maandag ook nog gym op school.
    Op de sportschool doe ik meestal 35a40 minuten op de crosstrainer, zit ik op ong. 5km, iets van 300-400 kcal (morgen ga ik weer sporten, zal even een foto maken).
    Ik wil ook nog krachttraining gaan doen maar aangezien ik al aardig breed ben en ook best wel gespierd wacht ik daar nog even mee totdat ik wat vet kwijt ben.
    Heb ook een Powerball, denk dat ik die ook maar wat meer moet gaan gebruiken (elke dag even 5 minuutjes ofzo).
    Eet sinds Maart 2012 nog maar op 2 dagen in de week vlees (en dat is dan eigenlijk niet veel meer dan 2 broodjes met vleeswaren en 's avonds een stukje vlees), heel af en toe een vleesvervanger als ik geen vlees eet, soms een stukje vis er bij en meestal alleen groente met aardappels/pasta oid.

Eet dus sinds eergisteren ook een stuk beter. Dikgedrukt is wat ik in m'n nieuwe eetpatroon van plan ben om te gaan eten, er onder staat wat ik normaal at en meer info.
    Lunch is op een schooldag meestal om 10 uur wat, om 12 uur wat en om 2 uur wat, dus niet alles in een keer.

Ontbijt:

Als ik uit bed kom +/-400ml water
    +/- 250ml ongezoete sojamelk met +/- 80 gram frosted flakes
    (cornflakes, van de Aldi als ik me niet vergis).
    Misschien beter om die te vervangen door van die Kellogs zooi met meer vezels/minder suiker ofzo, of Cruesli?
    Heb ook wel eens van die chocolade schelpjes, of honing ringetjes. Moet natuurlijk wel smaak aan zitten aangezien de sojamelk ongezoet is.
    M'n ouders eten meestal muesli met yoghurt maar yoghurt vind ik 's ochtends veel te zuur, met zoetstof is het niet te vreten en sojamelk met muesli is ook niet lekker.
    Heb ook een aantal jaar geleden 's ochtends Brinta gegeten maar dat vond ik na een tijdje gewoon smerig worden.

's Weekends verschilt het ontbijt nog wel eens, soms bak ik een omeletje (2 eitjes, wat sojamelk, tabasco, magere strooikaas, beetje kruiden) met 4 broodjes en dan eet ik om 4 uur nog wat (broodje of cracker ofzo), of ik bak 's ochtends een tosti (denk dat ik dat eens wat minder zou moeten doen), maar meestal smeer ik gewoon 4 broodjes.
    Ben normaal in het weekend wel wat later uit bed (meestal rond 11 uur), maar ik ben van plan om 's weekends gewoon wat vroeger op te gaan staan zodat ik nog even kan sporten en nog wat aan m'n dag heb.

Lunch:

2 flesjes water
    4 broodjes
    (bruin brood, af en toe een wit of bruin bolletje ipv een broodje, of iets van een muesli bol).
    Heb meestal 2 broodjes met kaas, een met pindakaas en een met chocopasta maar dat wil nog wel eens verschillen.
    Soms smeer m'n moeder m'n brood en dan smeert ze een broodje met kaas en rucola, met geitenkaas en honing of wat anders.

Avond eten:

'S avond eet ik eigenlijk wel goed. M'n pa is een jaar of 10 kok geweest en kook meestal 2 a 3x in de week, heel veel verschillende dingen, altijd gezond.
    Eet eigenlijk niet zo vaak patat/pizza oid, ik gok iets van 1 a 2x per 2 maand, maar daar zit dan ook altijd groente bij.
    Als m'n moeder kookt eten we meestal iets simpelers, iets van pasta, wraps met bonen en groenten of hartige taart (met broccoli en zalm, of met wortel, of met rijst, noem maar op).

Tussendoor:

Meestal 1 of 2 sinaasappels (wil af en toe nog wel eens een appel, banaan of mandarijn of iets anders pakken).
    Water (ik denk over de hele dag ongeveer 3 liter).
    Als ik uit school kom soms nog een paar volkoren crackers met 20+ smeerkaas.
    Heb tussendoor wel eens de neiging om iets van een koekje of wat borrelnootjes te pakken maar dat word ook steeds minder.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met tips over wat ik beter anders zou kunnen doen :).

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou zeggen, check de startpost ff. Ik wil nog wel ff toevoegen: krachttraining is (als het goed is) zeer intensief, waardoor je minstens zoveel vet verbrand als met cardio. Cardio is vooral bedoelt om gewoon nog wat extra kcal af te vallen. Als ik jou was zou ik een tekort van 500 - 800kcal nemen om mee te beginnen, dan val je als het goed is bijna een kilo per week af.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
  8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Startpost was me nog helemaal niet opgevallen, zal ik even doorspitten:thumbs:.
    Zal morgen even wat in www.myfitnesspal.com mikken en kijken hoeveel kcal ik naar binnen werk.

E: fiets btw ook nog 20a30 minuten per dag naar school.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is vrij simpel. Meer en beter gaan eten.

Stap 1 voordat je gaat beginnen: deze invullen
    http://www.bodyenfitshop.nl/blog/voeding-bij-fitness/voedingsschema-berekenen/

Stap 2: Gebruik een eetmeter om in te vullen wat je dagelijks binnenkrijgt en vergelijk dit met de uitkomst van het de berekende behoefte(stap1)
    Zo uit de losse pols zou ik zeggen dat je op 60% van je behoefte eet momenteel.

Verder zou ik gewoon beginnen met kracht training. Naast het feit dat het ook gewoon een goede vetverbrander is, zorgt het er ook voor dat je meer energie nodig hebt wat het eten dus weer een stuk makkelijker maakt.
    Ik zou beginnen met het 5x5 strongman programma wat velen hier gevolgd hebben met goede resultaten. Dit is een prima beginners schema wat je de basis van krachttraining leert.
    Evt. zou je dit kunnen opvolgen met een cardio sessie.
    Begint de cardio je uit de neus te komen kan je een HITT of Tabata doen voor de afwisseling. Ben ik persoonlijk veel meer een voorstander van omdat ik een hekel heb aan 40min+ op de loopband te rammen.

Als laatst duik het dbb forum op en ga de sticky's lezen.
    Hoewel 99,5% daar mongolen zijn die eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn zitten er wel een paar goede jongens tussen die die sticky's maken waar je een heel hoop informatie uit kan halen.
    En dat is uiteindelijk het beste voor jezelf. Dat je weet waar je mee bezig gaat en waarom je iets juist wel of niet moet doen of eten etc.
    We kunnen wel allemaal schema's voor je gaan voorkauwen maar uiteindelijk schiet je daar vrij weinig mee op omdat je dan gaat vastlopen.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    :thumbs:

Wat je trouwens ook kan doen, als je cardio wilt doen, is gewoon van en naar de sportschool fietsen. Dat is bij mij bij elkaar 11km dus dat verbrand zo'n 350-400kcal. Kun je bijhouden met Runkeeper (ook te linken met MyFitnessPal).

11. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Okay, dan ga ik gewoon weer kracht training doen :).
    Maar wat bedoel je dan precies met meer en beter gaan eten?
    Zoals ik m'n eet schema nu heb (dus het dik gedrukte) is het misschien wat weinig maar dat is natuurlijk ook omdat ik wil afvallen, of is dat echt te weinig als ik ook nog kracht training ga doen?

Die 5x5 strongman ga ik denk ik niet doen, wil eigenlijk niet met halters gaan werken.
    Staan flink wat apparaten in m'n sportschool voor krachttraining (zit bij F4F), kan ik niet beter een paar van die uit zoeken en daar oefeningen op gaan doen?

Cardo vind ik best wel te doen, heb meestal up-tempo muziek opstaan of ik ga tv kijken (hangen in de sprtschool tv's).
    Zal eens kijken wat dat HITT en Tabata precies is, wel eens van gehoord, lijkt me opzich wel wat.

Wat is trouwens het beste, eerst 40 minuten cardo en dan kracht training, eerst kracht training en dan 40 minuten cardio of 20 minuten cardio, kracht training en dan weer 20 minuten cardio?

Doe ik al, maar dat is 10 minuutjes fietsen :+.

Ga van de zomer sowieso ook meer fietsen, gewoon 1/2x per week even een uurtje.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Door deze reactie weet ik dat je de eerste 2 links nog niet gedaan hebt en er nog helemaal niet in verdiept hebt.

Maargoed, komt ie.
    De meest gemaakte fout wat afvallen is dat mensen denken minder eten = vet verliezen. Niets is minder waar.
    Zie je lichaam als een hout kachel. Je voeding is het hout, de vet verbranding het vuur.
    Wat gebeurt er als je geen hout in een kachel gooit: Het vuur dooft. Je lichaam gooit zichzelf dan in uithonger modus en gaat naar alle makkelijk verbrandbare stoffen zoeken. Dit zullen eerst je spieren zijn, daarna pas vet.
    Dit is een beetje in Jip en Jannike taal, er gebeurt nog veel meer in je lichaam maar dit is min of meer de essentie.
    Je wilt je verbranding juist stimuleren. Dit doe je door vaak, gezond en porties te eten.
    Je wilt dus naar 4-6 maaltijden op een dag gaan en dan steeds kleine beetjes eten om zo je metabolisme te blijven stimuleren.
    Hierdoor zul je ook 's nachts vet verbranden.
    Hoezo wil je niet met halters gaan werken?
    Het is juist zoveel effectiever en veiliger(mits goede techniek/uitvoering) dan de apparaten.
    Het is juist effectiever omdat je ook stabilisatie spieren traint wat je bij apparaten niet hebt omdat je zo in een gefixeerde positie zit.
    Gewoon in verdiepen ja en gebruiken als afwisseling. Als je een maand lang 3x per week cardio gedaan hebt komt er vanzelf een moment dat 't je neus uitkomt.
    Om dan niet te gaan slacken is afwisseling een goede manier om de eentonigheid te verbreken waardoor het 'leuk' blijft.

Daarnaast is HIIT vele malen effectiever in vetverbranding dan cardio.
    Je bent a) sneller klaar en b) je hebt tot 12 uur na de training nog verbranding waar bij normale cardio de verbranding stopt zodra je v/d fiets stapt.
    Beginnen met kracht en eindigen met cardio.
    Als je serieus KT gaat doen wil je niet al vermoed zijn door je cardio.

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Heb me er inderdaad nog niet zoveel in verdiept, ga ik morgen ff doen.
    Weet eigenlijk niet wat m'n vet percentage is, heb hier thuis nog een weegschaal van voor de oorlog staan en m'n ouders vinden het niet nodig om een nieuwe te kopen..
    Misschien dat er een op de sportschool staat en anders koop ik zelf wel een.
    Wat kost zoiets, euro of 20?
    Bedankt iig, het is nu al een stuk duidelijker :).

Heb wel eens eerder halters geprobeerd maar ik ben er gewoon niet zo'n fan van, maar ik zal nog eens een poging gaan wagen.

Trouwens, kan ik ook bijvoorbeeld 3x per week cardio doen en 3x per week kracht training, dus op aparte dagen (6x per week naar de sportschool), of is het beter om 3x per week naar de sportschool te gaan en dus cardio en krachttraining op een dag te doen?
    Kan me voorstellen dat je lichaam wat tijd nodig heeft om zich te herstellen en dat 3x in de week cardio en krachttraining op een dag beter is, maar op aparte dagen lijkt me toch wat prettiger.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat betreft cardio, dit filmpje is denk ik zeer interessant voor jou:

[yt]TmEJGR1_sZc[/yt]

Wat betreft krachttraining: ga nou maar Stronglifts 5x5 doen, trust us. De meest ripped gasten gebruiken geen apparaten, maar vooral een combinatie van barbells en dumbbells. Dat is de basis van elk goed schema. Ik heb zelf ook 5 maanden Stronglifts gedaan (vanaf oktober 2011) en dat heeft me echt goed op weg geholpen. Een klasgenoot van me doet het nu ook (icm cardio en een dieet), ook terwijl ie gewicht wil verliezen. Onthoud:

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Tv's in de sportschool :emo:

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hij had het daar toch over IFBB pro's? Die zullen vast wel thuis ergens een stairmaster of een threadmill hebben staan. Bovendien hangen er in ongeveer alle sportscholen wel tv's. Er bestaan zelfs cardio apparaten met ingebouwde tv schermen.

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Reden waarom de meeste geen halters willen gebruiken is vaak toch beetje onzekerheid. Ik voelde me in het begin ook niet op me gemak tussen allemaal van die grote gasten en stond ik met me mini dumbbels :+. Geloof me dat het uiteindelijk beter en ook leuker is om met losse gewichten te trainen. 5x5 zou ik ook zeker aanraden, maar zorg er wel voor dat je de oefeningen goed leert. Beste is om even wat filmpjes te kijken en iemand van de sportschool keer vragen om mee te kijken.

Wat de rest zegt over eten klopt zeker. Het is veel belangrijker om je een keer een uurtje te verdiepen in goede voeding. Even de basis leren en een goed voedingsschema maken gaat je zoveel helpen. Ik heb ook heel lang gewoon wat cardio en die machines gedaan en dan boek je echt nauwelijks vooruitgang. Een middagje voorbereiden door je wat in te lezen gaat je echt enorm helpen.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Trouwens, nog iets over een voedingsschema: ik begin steeds meer te geloven dat een voedingsschema niet nodig is, als aan het eind van de dag je macro's (e/v/k) maar goed uitkomen. IIFYM is ook veel makkelijker vol te houden dan een vast, streng voedingsschema, dat heb je na 2 weken ook al wel weer gezien. Met IIFYM heb je ook geen "cheat" dagen nodig om het mentaal vol te houden. (inb4 shitstorm van Killaz)

[yt]f99jPRSgVjg[/yt]
    [yt]8iZJ67jBEZg[/yt]

Goed voorbeeld is Matt Ogus. Eet van alles, pop tarts, ijs, etc. En die gozer is shredded as fuark.

(rechts)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
  19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, we get it. Je hebt een harde voor Matt Ogus en je vind alles wat hij zegt goud....

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Bobybuilding is nou ook weer geen rocket science.. Iedereen houdt er zo zijn eigen manieren op na omdat dat nou eenmaal makkelijk kan binnen de 'sport'.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina