Het is vrij simpel. Meer en beter gaan eten.
Stap 1 voordat je gaat beginnen: deze invullen
http://www.bodyenfitshop.nl/blog/voeding-bij-fitness/voedingsschema-berekenen/
Stap 2: Gebruik een
eetmeter om in te vullen wat je dagelijks binnenkrijgt en vergelijk dit met de uitkomst van het de berekende behoefte(stap1)
Zo uit de losse pols zou ik zeggen dat je op 60% van je behoefte eet momenteel.
Verder zou ik gewoon beginnen met kracht training. Naast het feit dat het ook gewoon een goede vetverbrander is, zorgt het er ook voor dat je meer energie nodig hebt wat het eten dus weer een stuk makkelijker maakt.
Ik zou beginnen met het
5x5 strongman programma wat velen hier gevolgd hebben met goede resultaten. Dit is een prima beginners schema wat je de basis van krachttraining leert.
Evt. zou je dit kunnen opvolgen met een cardio sessie.
Begint de cardio je uit de neus te komen kan je een
HITT of
Tabata doen voor de afwisseling. Ben ik persoonlijk veel meer een voorstander van omdat ik een hekel heb aan 40min+ op de loopband te rammen.
Als laatst duik het
dbb forum op en ga de sticky's lezen.
Hoewel 99,5% daar mongolen zijn die eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn zitten er wel een paar goede jongens tussen die die sticky's maken waar je een heel hoop informatie uit kan halen.
En dat is uiteindelijk het beste voor jezelf. Dat je weet waar je mee bezig gaat en waarom je iets juist wel of niet moet doen of eten etc.
We kunnen wel allemaal schema's voor je gaan voorkauwen maar uiteindelijk schiet je daar vrij weinig mee op omdat je dan gaat vastlopen.
Klik om te vergroten...