Ik weet het niet hoor. Ik twijfel er ook nog steeds over. Ergens vind ik ook dat jullie gelijk hebben. Alleen ben ik wel van mening dat je beter (1) eerst kan cutten van 16% naar 10%, dan bulken van 10% naar 14% en dan weer terug cutten naar 10%, dan dat je (2) van 16% naar 20% bulkt en dan moet cutten naar 10%. Op manier 1 ben je over het algemeen wat droger en zie je er naar mijn mening fitter (/gezonder) uit.
[yt]NBXf5hiGlHk[/yt]
Klopt, maar je kunt nog zo gezond eten, als je 500kcal of meer boven je onderhoud eet, kom je net zoveel vet aan als wanneer je wat ongezonder eet en ook op die 500kcal of meer boven je onderhoud uit komt.
Ik ga in elk geval in de toekomst clean bulken, zodat ik ongeveer 0,5kg per maand aankom, maximaal een kilo. Dan hoef je daarna ook maar 1 of 2 maandjes te cutten om het er weer af te halen. En niet 5 maanden omdat je een dikke vetlaag hebt opgebouwd.
Over het algemeen, over de vraag cutten vs bulken, dit is wel een aardige waarheid:
[yt]IY6KApjczxk[/yt]
Klopt. Ik vind het gewoon niet nodig om echt als een monnik (bij wijze van spreken) te leven. Dat lukt mij ook niet. Geen 16 weken in elk geval. Ik zou mijn cut zeker niet als "ongezond" willen bestempelen. Ik ken in mijn omgeving denk ik niemand die zo toegewijd met voeding bezig is als ik. De meeste mensen kopen gewoon elke dag broodjes en weet ik veel wat en als ze maar zoveel honderd kcal onder hun onderhoud zitten (berekend door myfitnesspal) dan is het wel goed. De meeste gasten in mijn gym letten zelfs helemaal niet op hun voeding.
Deze dag gaat tot nu toe prima, naar mijn zin (de sladressing is misschien discutabel, maar ik vind dat wel kunnen, IIFYM):
(inb4 shitstorm over melk)
Pff, daar kan ik alleen maar van dromen. Maar ik zal echt geen AAS gaan doen zolang er flinke gezondheidsrisico's aan zitten, het is het gewoon niet waard (sowieso zie ik het ook niet zitten om te spuiten). Zo belangrijk vind ik het ook weer niet. Bovendien is het fysiek wat ik nastreef met wat toewijding wel binnen een paar jaar te behalen zonder AAS.
Laatst bewerkt: 7 mrt 2013