1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Maar het is ook weer niet zo dat als je aan het bulken bent dat je alleen maar vette hap moet gaan eten. :+

Althans, dat doe ik nu niet en dat bevalt op zich prima. Ik eet gewoon veel meer dan normaal en de hele dag door, maar niet ongezond(er).

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Definieer "gezond" en "ongezond" ;)

Mooi voorbeeld: Dusky en ik hebben een compleet ander beeld van een cut, maar het schijnt voor hem te werken, dus is het dan ongezond?

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    :lol:
    True met Dusky. Zie zoveel 'bulk'gasten in de gym, gigantisch vet maar wel breed en groot. Pens van hier tot Tokyo. Nee ziet er echt top uit.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je gewoon goed trained en eet kom je heus geen bakken vet aan.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    omdat groter worden/cutten en gezond zijn voor een groot deel los van elkaar staan?

Of noem jij een Ronnie Coleman gezond? :+

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee Kevf, niet woorden in mijn mond leggen :+
    Jij weet ook wel dat er meerdere wegen naar Rome zijn :)

Ronnie Coleman gezond? Nee, zeker niet, die zit aan de juice en kan eten wat hij wil --> stop er maar genoeg juice in. (Mooi voorbeeld is Jesse op DBB, die al 1,5 jaar op 1000 mg T en 1000 mg Tren zit --> 3 maanden voordat de Flex cup begon zat hij op 18 ~ 19 %. Op de Flex cup stond hij er gewoon ripped bij.)

Maar je kunt gewicht verliezen op een makkelijke (ongezondere) manier en op moeilijkere manier. Beide hebben verschillende uitkomsten en beide vereisen een andere discipline.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2013
  7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik weet het niet hoor. Ik twijfel er ook nog steeds over. Ergens vind ik ook dat jullie gelijk hebben. Alleen ben ik wel van mening dat je beter (1) eerst kan cutten van 16% naar 10%, dan bulken van 10% naar 14% en dan weer terug cutten naar 10%, dan dat je (2) van 16% naar 20% bulkt en dan moet cutten naar 10%. Op manier 1 ben je over het algemeen wat droger en zie je er naar mijn mening fitter (/gezonder) uit.

[yt]NBXf5hiGlHk[/yt]

Klopt, maar je kunt nog zo gezond eten, als je 500kcal of meer boven je onderhoud eet, kom je net zoveel vet aan als wanneer je wat ongezonder eet en ook op die 500kcal of meer boven je onderhoud uit komt.

Ik ga in elk geval in de toekomst clean bulken, zodat ik ongeveer 0,5kg per maand aankom, maximaal een kilo. Dan hoef je daarna ook maar 1 of 2 maandjes te cutten om het er weer af te halen. En niet 5 maanden omdat je een dikke vetlaag hebt opgebouwd.

Over het algemeen, over de vraag cutten vs bulken, dit is wel een aardige waarheid:

[yt]IY6KApjczxk[/yt]

Klopt. Ik vind het gewoon niet nodig om echt als een monnik (bij wijze van spreken) te leven. Dat lukt mij ook niet. Geen 16 weken in elk geval. Ik zou mijn cut zeker niet als "ongezond" willen bestempelen. Ik ken in mijn omgeving denk ik niemand die zo toegewijd met voeding bezig is als ik. De meeste mensen kopen gewoon elke dag broodjes en weet ik veel wat en als ze maar zoveel honderd kcal onder hun onderhoud zitten (berekend door myfitnesspal) dan is het wel goed. De meeste gasten in mijn gym letten zelfs helemaal niet op hun voeding.

Deze dag gaat tot nu toe prima, naar mijn zin (de sladressing is misschien discutabel, maar ik vind dat wel kunnen, IIFYM):

(inb4 shitstorm over melk)

Pff, daar kan ik alleen maar van dromen. Maar ik zal echt geen AAS gaan doen zolang er flinke gezondheidsrisico's aan zitten, het is het gewoon niet waard (sowieso zie ik het ook niet zitten om te spuiten). Zo belangrijk vind ik het ook weer niet. Bovendien is het fysiek wat ik nastreef met wat toewijding wel binnen een paar jaar te behalen zonder AAS.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2013
  8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op dbb lopen geen mooie voorbeelden. Alleen maar selfproclaimed 'alphatjes'

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mooi voorbeeld van hoe het niet moet, kwibus :+

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat snap ik. Maar ik bedoel, als naturel kun je alleen maar dromen van zo'n snelle cut. Ik zou het niet zo ver laten komen en ik hoef ook niet stage-shredded te worden, maar zo snel cutten lijkt me heerlijk. En ook zo snel spiermassa kweken. Maar ik denk dat iedereen dat wel zou willen.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Naturel zijn er ook genoeg manieren, alleen niet zonder motivatie of spierverlies.

Simple as that :)

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik vroeg me af of jullie wat feedback willen geven op mijn huidige schema. Ik weeg nu zo'n 84 kg en wil wat afvallen.

Trainingsdagen
    Maaltijd 1 (na het sporten, grootste maaltijd)
    Rijst 75 gr
    Broccoli 125 gr
    Kip 200 gr
    Eieren x 2
    Ei eiwitten x 4
    Volkoren brood 160 gr
    Kipfilet (beleg) 50 gr
    Tonijn 120 gr (in water)
    Shake met whey (30 gr) en havermout (50 gr)

Maaltijd 2
    Volkoren brood 80 gr
    Pindakaas 50 gr
    Amandel (geroosterd ongezout) 50 gr
    Appel x 1

Maaltijd 3
    Rijst 75 gr
    Zalm 175 gr
    Sperzibonen 150 gr
    Casseïne shake

Totaal: 3331kcall 254e 288k 134v

Op rust dagen eet ik bijna hetzelfde, maar iets minder koolhydraten.

Maaltijd 1 (na het sporten, grootste maaltijd)
    Rijst 75 gr
    Broccoli 125 gr
    Kip 200 gr
    Ei eiwitten x 8
    Kipfilet (beleg) 50 gr
    Tonijn 120 gr (in water)
    Shake met whey (30 gr)

Maaltijd 2
    Amandel (geroosterd ongezout) 50 gr
    Appel x 1

Maaltijd 3
    Rijst 75 gr
    Zalm 175 gr
    Sperzibonen 150 gr
    Casseïne shake

2205 kcall 241e 151k 76v

Ik weet dat ik beter magere kwark kan nemen dan een casseïne shake, maar ik krijg dat echt niet weg. Dus behalve dat, zijn er nog andere zaken die jullie anders zouden doen?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Doe je IF?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niks mis met een casseine-shake :)

Ik vind het verschil tussen je wel en niet trainingsdagen wel wat groot. Persoonlijk vind ik het fijn als er per week nog wat te schrappen valt. Maar van 2200 is niet meer zoveel af te halen. Verder heb ik er geen berekening op los gelaten maar 3300 kcal op 84kg en vermoedelijk geen 10% vet oid vind ik nog best veel. 3000kcal zou ook voldoende moeten zijn.

Verder qua voedingsproducten erg netjes :)

Ik zou mezelf wel iig 1 dag wat junken gunnen als je zo schoon eet :+

15. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Dat doe ik ook, want anders houd ik het niet vol. :+

Ik merk wel dat mijn eetlust omhoog gaat trouwens. Heb eigenlijk de hele dag honger. Geen idee of dat een goed signaal is though. :confused:

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ja klopt.
    Zal het nog eens opnieuw berekenen, had zo'n online calculator gebruikt op zo'n leangains site. Junken is vooral zaterdag avond ff biertje drinken :b:

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mijn eigen brouwsel hangt aan deze reply

Bijgevoegde bestanden:

18. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Niet goed, was vorige keer bij obese. Je moet de hele dag kleine porties eten zodat je lichaam kan blijven verbranden.(6 kleine porties ipv 3x veel) Heb je elke keer honger kom je lichaam waarschijnlijk wat te kort en stopt het met verbranden.

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Had me ingeschreven bij de sportschool om te spinnen en nog een andere groepsles te doen. Nu begon ik al snel wel aan de gewichten maar heb dus een aantal weken fout getraind. Gister heeft 1 gozer alles goed uitgelegd en een schema uitgeprint. Is toch wel fijn als je de juiste bewegingen maakt, maar je ziet heel veel gasten verkeerd bewegen als je er goed op let.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat kun je onmogelijk stellen zonder dat je zijn schema weet. Je moet niet alles geloven wat ze op tv zeggen...

Honger is een signaal vanuit je maag en geen indicatie voor de werking van je metabolisme

Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina