1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat schijnt dus behoorlijk achterhaald te zijn. De snelheid van je metabolisme heeft nauwelijks tot geen verband met het aantal keren dat je eet.

Al riep ik tot een jaar of wat geleden exact hetzelfde als in jouw reply :)

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik eet gewoon wanneer ik trek heb.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dacht al dat er een aantal anders zouden denken. Maar zo'n personal coach die op dieeten gericht is zou het toch wel juist hebben?

Het idee dat je hetzelfde eet in 3x of in 6x dan geloof ik toch dat 6x beter helpt. Maar heb me er uiteraard niet in verdiept ;)

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je toevallig nog de link naar dat onderzoek?
    Ja maar jij doet ook alles half assed.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En jij bent dik.

Ik moet wel zeggen dat het toch vaak neerkomt op minstens 5 "maaltijden".

Laatst bewerkt: 9 mrt 2013
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toch heeft Dusky een punt

1 van de vele linkjes

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=56254

en sowieso staat het gedachtengoed haaks op je BMR, dat is immers wat je verbrandt ondanks wat je doet.

edit: nog eentje met nog wat meer info

http://www.theiflife.com/eating-more-meals-does-not-speed-up-your-metabolism/

hoofdreden van het goed plannen van je maaltijden is het in bedwang houden van over-eten

edit2: en nog eentje over het vasten in de ochtend (dus minder vaak eten)

http://www.theiflife.com/2-meal-solution/

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb dat eerste artikel al eens gelezen.
    Echter is dit de visie van een enkel persoon die, naar mijns inziens, interessant wilt doen door tegen de wind in te pissen.
    Daarnaast zijn die artikelen over hoe hij het ziet zonder echt gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken.

Ook is dit meer geschreven vanuit het standpunt van de huismoeder(overdreven) die wilt afvallen dmv dieet, niet voor iemand die (redelijk) intensief sport.
    Ben van mening dat daar ook nog eens verschil in zit.
    Die sporter heeft overigens namelijk gewoon veel meer voedingsstoffen nodig voor spierbehoud en opbouw.

Hoewel hij hier en daar wel een interessant punt aanhaalt ben ik niet overtuigd van zijn stuk.

Wat ik persoonlijk een gevaar van 3 maaltijden vind is dat je snel 'overeet' omdat je dus meer honger/trek zal hebben zul je een grotere maaltijd naar binnen proppen.
    Wat ik merk als ik kleinere maaltijden en heb is dat ik nooit gedurende de dag echt honger heb en dus ook sneller voldaan ben. Iets waar die gast in dat artikel wel last van heeft. Hij spreekt van de hele dag door uitgehongerd zijn.

Omdat je nu meerdere maaltijden in één propt is de kans dat je bv. teveel carbs binnen krijgt die je niet gaat verbranden omdat het bv. een rustdag is groter.
    Wat gebeurd er met carbs die je niet verbrand: Die worden omgezet in vet.

Daarbij moet ik wel zegen dat er geen één manier is wat DE manier is zoals met zoveel dingen in de fitness.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat ik alleen zo 1-2-3 mis in de stukken, correct me if I'm wrong, is de reactie van je lichaam op 3 grote maaltijden in bijvoorbeeld 3 uur en 6 kleine maaltijden over de hele dag. Waarbij het belangrijkste voor mij de insuline respons van je lichaam is.

3 grote maaltijden in, laten we zeggen, 3 uur heeft een andere invloed op je insuline respons dan 6 kleine maaltijden verdeeld over bijvoorbeeld 12 uur.

Dat mis ik?

De 2e link:

Even los van de manier van schrijven, maar dit is meer mensen napraten en op basis van hearsay conluderen dat het dus niet kan werken.

Ook hier, geen woord diepgang over de werking van insuline.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar waarom moet het >6x per dag eten als uitgaanspunt genomen worden? Ik ben wel op zoek naar studies (die overigens in link 2 wel genoemd worden), die aantonen dat dat wel werkt tov minder vaak eten.

Daarnaast staat in link 3 uitgelegd waarom je eerste maaltijd uitstellen een positief effect kan hebben incl het insuline-effect

maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de linkjes ook maar post tussen het klussen door, heb ze niet heel uitgebreid gelezen. Wat ik wel weet is dat het 6x per dag eten een soort standaard wijsheid is geworden die door iedereen klakkeloos wordt overgenomen. Net zoals bijvoorbeeld dat je rijst zou moeten eten als bb-er. Een aardappel is net weer wat beter maar om 1 of andere reden not done.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als ik persoonlijk die vraag moet beantwoorden: Combinatie van praktisch nut en aangenomen informatie van mensen die i.m.o. valide bronnen zijn.

Aan de andere kant zou een onderzoek die uitgebreid de insuline respons van een sporter op een IF schema en een een sporter op een "regulier" schema wel interessant zijn. Die ben ik zelf nog niet tegen gekomen. :)

Edit: link 3 even doorgelezen, de beste man komt met 2 bronnen:

Ehhhm?

11. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe weet je dat het gemiddelde fysiek van de Oud Grieken zo enorm ontwikkeld was dan?

I mean, van wat wij zien van hen zijn alleen maar standbeelden en schilderijen. Waar men waarschijnlijk gewoon het ideaalbeeld van de mens liet zien. Zoals wij nu doen met Photoshop.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hij bedoelt ook dat het een rare bron is.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heb je het wel eens anders geprobeerd? Ik eet allang niet meer zo strict als ik deed. Het aantal keren dat ik eet zou me een zorg zijn en verder weet ik ongeveer wat ik eet qua kcal en zorg ik voor voldoende vetten en eiwitten. Sinds dat ik dat een periode doe ben ik nog wel een stuk sterker geworden.

Het mooie van IF voor mij is overigens een veel rustiger darmstelsel :)

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Om er dan nog ff wat broscience tegen aan te gooien, is ons lichaam ook niet gebouwd op af en toe veel eten? Lijkt me vanuit een evolutionair standpunt dat het lichaam niet gewend is aan een constante toevoer van eten. Maar goed, heb hier verder geen bron voor oid :+ leek me gewoon logisch.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Ja, voordat ik serieus aan de bak ging :+

IF zou voor mij niet praktisch zijn ivm werk, daarnaast ben ik zeker geen heilige, dat kan simpelweg niet, ook weer door mijn werk. (Ook al zijn er dingen die ik echt niet meer eet/drink, denk aan zuivel en chips)
    Mijn grootste vooruitgang is niet het eten, niet mijn stats en niet de 14 Kg die ik nu kwijt ben. Bij mij is mijn grootste vooruitgang de knop die ik om heb gezet; nee ik hoef niet altijd een drankje te doen, nee ik hoef geen taart, nee ik hoef geen chips. Allemaal zaken die er voor zorgden dat ik 118 Kg aantikte....niet iets om trots op te zijn.

I.c.m. het liften heeft die knop er voor gezorgd dat ik lekker bezig ben. Gelukkig zijn we er nog niet, zou ook zo saai zijn :cool: :+

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Boys,
    Wil net als Dyonko wat vet kwijt, wil het dan eveneens helpen om max 20min op de treadmill staan na de training? Heb meer het idee dat ik skinny fat begin te worden ipv echt gespierd.

17. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou dat in ieder geval niet overdrijven. Een goede balans daartussen vinden is lastig though. Ik begon altijd met 15 min. op de crosstrainer. Dat heb ik inmiddels al teruggebracht naar 10 minuten. Weliswaar ´wat zwaarder´niveau, maar ik beperk de calorieverbranding hiermee wel iets. Die calorieën heb ik immers hard nodig bij het trainen zelf. Het verschilt natuurlijk per lichaam.

Heb niet echt een goed beeld wat het effect is als je het aan het einde van de training (ook) doet. Als je hard traint kan ik me voorstellen dat je lichaam vet gaan verbranden, omdat je geen calorieën meer 'beschikbaar' hebt, maar ik ben geen kenner. :+

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Moet je filmpje nog ff checken, plaatje weet ik al heel lang van, blijf maar puzzelen met mn voeding ook.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dachten jullie dat je ass to the grass squat? Think again!

http://www.facebook.com/photo.php?v=352745298176352

Takin' it to a whole new level.

@Reckuuza: Ik ben nu voor het eerst aan het cutten met IIFYM / flexible dieting. Dat zou je ook eens kunnen uitproberen. Of anders kun je een voedingsschema samenstellen en dat gewoon elke dag eten. Kijk anders ff in de startpost, of in de voedingssectie van DBB.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina