1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zit veel op Dutchbodybuilding Forum, heb op YouTube abonnementen op verschillende kanalen, zoals die van Matt Ogus, Michaelkortyfitness, Team 3DMJ en Scooby (en eerst ook Chris Jones van Physiques of Greatness, maar daar kwam teveel onzin op naar mijn mening), waar ik veel naar kijk. En via dat kom ik vaak op artikelen, bijvoorbeeld van ergogenics, of iets dergelijks. En ik google zelf ook regelmatig als ik me iets afvraag. Dan kom je natuurlijk op allerlei sites uit. En ik zit natuurlijk hier.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2013
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mijn bron is een combinatie van wetenschappelijke artikelen en ervaring van anderen. Die "anderen" zijn in dit geval 1 BB'er en mijn trainingsmaatje, die mij in contact heeft gebracht met de BB'er. Van beide krijg ik "begeleiding" in de vorm van voedselplannen, schoppen onder je hol en zware trainingen. Daar heb ik de afgelopen 8 maanden alles van geleerd en ik ben veel sneller geneigd ervaringen aan te nemen van iemand die al meerdere keren op een podium heeft gestaan dan van de zoveelste "IIFYM" persoon.

Het is niet persoonlijk, maar het is gewoon opvallend dat iedereen die ik ken die pleit aan IIFYM te doen, weinig progressie heeft, een haakse visie heeft op BB dan de gevestigde orde en vervolgens in de gym er weinig van bakt. En ja, daar heeft die achterlijke reactie nog steeds mee te maken, want alles wat niet in je straatje past, accepteer je nog steeds maar slecht en elk artikel met een abstract die meer jouw smaak heeft interpreteer je vervolgens zo dat je er wel mee kunt werken. Prima, ga zo door, maar kijk dan niet raar op als je tegen een muur aan komt. Zelfde met je motivatie: Op een forum gaan klagen dat je een avondje flink doorgehaald hebt en al je progressie, voor zover die er uberhaupt was, kwijt bent..... Gebrek aan motivatie als je het mij vraagt.

Om je vraag te beantwoorden: Je doelen vind ik in combinatie met je trainingen en je voedsel totaal niet realistisch (ook niet in 3 maanden), zeker gezien hoe je er nu bij staat zou ik mij totaal niet druk maken om te cutten maar mij volledig te richten op een bulk om zo wat massa aan te zetten.

Daarnaast is je vetmeting verre van betrouwbaar: 4 punten, waarschijnlijk maar 1 keer gemeten is gewoonweg te weinig. Die meting is i.m.h.o. pas betrouwbaar bij 7 tot 13 punten en een gemiddelde van 4 a 5 keer meten door dezelfde persoon. Anders stop je er een te grote marge in.

Maar goed, blijf vooral zo doorgaan, dan houd ik mij vast aan de oldskool shizzle die mij tot nu toe belachelijk goed heeft geholpen.

Overigens moet ik de eerste podiumganger nog tegenkomen die zonder een shitload aan AAS met IIFYM op 3 a 4 % komt te staan, zelfs die Jesse zat op ongezonde hoeveelheden en die zat ook niet op 3%

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    1 Ik hoorde inderdaad al van Gdzr dat je begeleiding krijgt van Oma. Ik weet niet precies wie dit is maar wel dat een professionele BB coach is, dus ik twijfel echt niet dat hij iemand stage ready kan maken. Maar dat over de "zoveelste IIFYM persoon", dat klopt niet helemaal. Natuurlijk zijn er genoeg "IIFYM personen" die niets presteren, maar er zijn zeker ook personen die volgens het IIFYM principe trainen en wel wat presteren. Bijvoorbeeld Alberto Nunez, coach bij Team 3DMJ en natural pro bodybuilder. Of Matt Ogus, die heeft ook al meerdere malen op het podium gestaan. Chris Lavado idem dito. En Chris Jones (van Physiques of Greatness) staat volgens mij dit jaar voor het eerst op het podium.

Alberto Nunez:

En bijvoorbeeld Michael Kory, van Leanbodylifestyle/Michaelkoryfitness:

Die staat misschien niet op het podium, maar ziet er wel goed uit. En ik hoef niet op het podium te komen, ik doe het er ook puur om er goed uit te zien en lekker in m'n vel te zitten. Ik heb absoluut geen verlangen om mee te doen aan bodybuilding competities. Met een fysiek als het zijne zou ik al lang tevreden zijn.

Over trainingen heb je natuurlijk gelijk. Als je resultaat wilt in de spiegel, moet je hardcore trainen. Maar ik denk niet dat dat te maken heeft met old school vs new school eten. Het gaat er gewoon om dat je de juiste oefeningen doet en progressive overload toepast op je trainingen.

2 Voor een deel: zie hierboven. Over die artikelen etc: jij doet echt exáct hetzelfde als ik, als je het zo uitlegt. Over die muren: in mijn optiek is het pure bro science dat een plateau in de sportschool, bijvoorbeeld in je overhead press of in je pullups, te maken heeft met of 200g of 400g groente per dag of dat je rijst of aardappelen bij je kip eet. No way. Verder geloof ik niet dat ik hier geklaagd heb over mijn progressie die ik kwijt geraakt zou zijn na 1 nachtje stappen. Je zult mij echt niet zien zeggen dat ik het raar vind als dat een tijdelijk negatief effect op m'n bodybuilding heeft, want dat weet ik ook wel. Maar dat komt weer terug op het feit dat ik niet op het podium wil staan, maar het gewoon als hobby doe. Ik wil wel even aangeven dat ik helemaal niet vaak drink, in vergelijking met de gemiddelde jongere. Ik zit zeker (ver) onder gemiddeld.

3 Wat bedoel je met mijn doelen icm met mijn trainingen en mijn voedsel? Dat ze niet realistisch zijn. Kun je dat verder uitleggen? Mijn originele vraag was trouwens niet waar jij je BB informatie vandaan haalt, al is dat wel aardig om te weten, maar waar jij de informatie vandaan haalt waarop jij baseert dat ik niet goed bezig ben. Je kunt namelijk echt álles wat ik doe omtrent BB op internet terug vinden (DBB log en andere topics op DBB + myfitnesspal), maar ik durf te wedden dat je daar nog niet eens gekeken heb en alles baseert op de sporadische posts die ik hier maak, die je waarschijnlijk vaak verkeerd interpreteert, omdat je nog steeds nijdig bent vanwege die ene post van een paar maanden geleden en dus alles wat ik schijf bevooroordeeld leest.

Verder is dat volgende gewoon een meningsverschil. Jij vind dat ik niet genoeg massa heb om te "mogen" cutten, ik wel. Puur subjectief, dus daar ga ik verder niet op in.

4 Hier ben ik het wel met je eens. Ik vind het ook raar dat je maar op 4 punten gemeten wordt. Echter van een 7 of 13 punts meting heb ik gewoon nog nooit gehoord, ik zal het er eens over hebben met de persoon die mijn huidplooimetingen doet. Ik laat het wel regelmatig 2 keer achter elkaar meten. En ook al mijn metingen worden gedaan door dezelfde persoon. Wel wil ik even hieraan toevoegen dat het vast en zeker secuurder is dan een weegschaal. En ook weet je niet precies op hoeveel tiende van een procent je zit, je kunt in elk geval je progressie bepalen. Want als je de meting door 1 persoon laat doen en hij is de volgende keren steeds lager, dan weet je iig dat je vooruitgang boekt.

5 Jij doet het op jouw manier, ik op de mijne. Jij bent over jouw manier tevreden, ik over de mijne. Er is dus geen probleem. Live and let live.

6 Zie punt 1. Hieraan wil ik nog toevoegen dat waarschijnlijk alle pro bodybuilders, die niet uitsluitend aan natural bodybuilding competitions meedoen, aan de AAS zitten. Bijvoorbeeld Roelly Winklaar, is zeker een beest, wordt getraind door Oma, ook jouw coach blijkbaar, maar spuit zich wel helemaal vol. En dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, maar dat is wel zo klaar als een klontje. Wie Jesse is weet ik niet.

Daarnaast wil ik zelf nog wat toevoegen: je hebt erg veel commentaar over mijn fysiek, maar hebt voor zover ik weet nog nooit iets van jezelf laten zien. Kun je eens wat laten zien van je huidige fysiek?

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Gast, waarom heb je zo de behoefte om je te verantwoorden aan hem? Doe gewoon lekker je ding en zo lang jij tevreden bent met je vooruitgang is het goed toch?

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Even wat verduidelijken: Ik word niet door Sibyl Peters getrained.

Ad1: Als jij denkt dat je met IIFYM zonder AAS en op de manier zoals jij IIFYM toepast op 3% kan komen (wat veelal een vereiste is om de strepen op je glutes te krijgen), blijf daar dan vooral in geloven. Zelfs gasten die volop aan de troep zitten en bijna carbloze dagen in hun voorbereiding hebben krijgen strepen op de glutes niet voor elkaar.

Ad2: Nee, ik doe niet hetzelfde als jij, ik sta namelijk open voor zaken als daar ervaring en wetenschap op van toepassing is. Punt bij mij is alleen dat ik ervaring hoger schaal dan de wetenschap en jij anders dan wat youtube filmpjes van heren aan de andere kant van de oceaan geen referentiekader hebt. Prima, dat is mazzel hebben, maar ga dan niet als een idioot overal op in omdat Matt Ogus iets anders zegt. Heb jij Matt wel eens gesproken? Heb jij wel eens getrained met Matt?

Je weet zelf ook wel waar je hebt lopen klagen over je avondje zuipen. (Overigens een post waar je mijn hele punt mbt IIFYM en de plank misslaan laat zien):

Even samenvatten:
    - Je zit in een cut met een idioot hoog doel en gaat een avondje zuipen...kidding me? Daar opvolgend het afgeven op het avondje zuipen zodat je niet goed kon eten en je dieet naar de klote is...?
    - Je calculeert je avondje zuipen in je IIFYM schema? :x Want dat gebrek aan Kcal is 1 op 1 op te vullen met bier? Wat is er mis met een avondje water, kun je je gebrek opvullen met kwaliteit. Maar wacht: IIFYM geeft jou de mogelijkheid je biertjes te verantwoorden! Nou, perfect toch, dat IIFYM.

Zie je mijn punt nu? Je bent namelijk niet de enige die IIFYM op die manier gebruikt.

Ad3: Sure: in 3 maanden 10 %, als dat al 10% is, cutten met een minieme basis aan massa, een "slecht" eetpatroon en weinig begeleiding, voor zover gepost weinig cardio, gaat je gewoon niet lukken zonder hulpmiddelen. Dat is mijn mening op basis van wat ik gezien heb en wat ik weet van cutten.

Ad6: De sport is verziekt, ik zie er alleen het toppunt van de ijsberg, maar snap wel dat je niet een podium op komt zonder een buttload aan motivatie, goede begeleiding en idioot veel cardio. En dat, dat mis ik bij jou in je posts, in je log en in je patroon. Op die manier ga je die 10% niet redden, maar be my guest om mij het tegendeel te bewijzen. Overigens spuit Roelly niet bizar veel, Roelly traint verschrikkelijk hard en heeft een herstelvermogen wat gewoonweg bizar is.

Voor progressiepics: Vraag je neef maar naar zijn mening, die ga ik niet hier delen als ik nog niet ben waar ik wil zijn. Felix weet het en Bas weet het, de rest komt vanzelf wel.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019

heerlijke shit dit

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Bovenstaande post was ook mijn laatste poging hoor, ik vroeg het mezelf namelijk net ook al af. Bovendien wordt alles wat ik zeg toch volledig uit context geplaatst.

Het enige waarop ik ga reageren is dit:

Dit is namelijk een perfect voorbeeld van iets wat volledig uit verband gerukt wordt. Dit heeft namelijk niets te maken met IIFYM, maar puur met hoe serieus ik het allemaal wil nemen. Als ik bijvoorbeeld een bro-schema zoals Killaz aanraadt aan had gehouden, was ik nog steeds op stap gegaan. Alleen had ik dan gewoon geen speelruimte gehad, waardoor de schade nog groter was geweest.

Verder heb ik ook totaal geen respect voor iemand die constant de betweter uit hangt en anderen loopt af te snauwen en vervolgens niet eens durft te laten zien hoe hij er zelf voor staat.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ga je weer over speelruimte beginnen \o/

Het ligt nooit aan jou, of wel Daan?

Ninja edit!

Wat ik niet aan respect zoek, kan ik ook niet verliezen :) Vandaar dat Felix en Bas weten hoe ik er voor sta en jij niet.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Felix en Bas weten het.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou Leslie, ik heb het even nagevraagd aan Bas en ik ben meer dan tevreden met het antwoord. :) Dus wat mij betreft laten we het hierbij.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat verbaast mij niets, dat je het toch nog even na moet vragen.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou, dan weet in elk geval iedereen waar ie aan toe is nu. Da's toch fijn.

13. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Maken er hier mensen gebruik van de sportschool en hoe gaat dat in zijn werk m.b.t. bijv. het gebruik en de manieren.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat bedoel je?

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zo hard mogelijk schreeuwen als je een oefening doet en met gewichten smijten zijn redelijk normaal.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ook zonder shirt natuurlijk. En aan iedereen vertellen dat ze hun oefeningen verkeerd uitvoeren.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En je moet Daan heten, anders doe je niet mee.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je moet als spotter ook proberen om het de lifter zo moeilijk mogelijk te maken. Dus in plaats van de stang omhoog helpen, naar beneden drukken.

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    En met bankdrukken, als je spot en hij drukt het gewicht niet meer, moet je hem niet meteen helpen, anders leert ie het nooit af }:];)

Ontopic

Vandaag begonnen met totaal nieuwe trainingsmethode. Normaal trainde ik altijd zwaar, veel sets, veel oefeningen, erg lang bezig elke dag. Even met trainer vandaag sessie mee getrained op zijn methode. Precies het tegenover gestelde. Gewichten op de helft van je max maximaal, erg langzame uitvoering, erg lettend op je houding en uitvoering. Echt belachelijk licht denk je eerst, maar langzaam uitvoeren en de spanning er constant op houden, tussen de sets ook niet lang wachten.

Nog nooit zoveel gevoel en pomp gehad in mn rug, schouders en biceps. In nog geen uur tijd :)

Maar geen No Explode crap meer voor mij, sta nog steeds te shaken :D Ben erg gevoelig voor die crap. Sta ik de halve dag te shaken :+

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    "and do the harlem shake :+"

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina