1 Ik hoorde inderdaad al van Gdzr dat je begeleiding krijgt van Oma. Ik weet niet precies wie dit is maar wel dat een professionele BB coach is, dus ik twijfel echt niet dat hij iemand stage ready kan maken. Maar dat over de "zoveelste IIFYM persoon", dat klopt niet helemaal. Natuurlijk zijn er genoeg "IIFYM personen" die niets presteren, maar er zijn zeker ook personen die volgens het IIFYM principe trainen en wel wat presteren. Bijvoorbeeld Alberto Nunez, coach bij Team 3DMJ en natural pro bodybuilder. Of Matt Ogus, die heeft ook al meerdere malen op het podium gestaan. Chris Lavado idem dito. En Chris Jones (van Physiques of Greatness) staat volgens mij dit jaar voor het eerst op het podium.
Alberto Nunez:
En bijvoorbeeld Michael Kory, van Leanbodylifestyle/Michaelkoryfitness:
Die staat misschien niet op het podium, maar ziet er wel goed uit. En ik hoef niet op het podium te komen, ik doe het er ook puur om er goed uit te zien en lekker in m'n vel te zitten. Ik heb absoluut geen verlangen om mee te doen aan bodybuilding competities. Met een fysiek als het zijne zou ik al lang tevreden zijn.
Over trainingen heb je natuurlijk gelijk. Als je resultaat wilt in de spiegel, moet je hardcore trainen. Maar ik denk niet dat dat te maken heeft met old school vs new school eten. Het gaat er gewoon om dat je de juiste oefeningen doet en progressive overload toepast op je trainingen.
2 Voor een deel: zie hierboven. Over die artikelen etc: jij doet echt exáct hetzelfde als ik, als je het zo uitlegt. Over die muren: in mijn optiek is het pure bro science dat een plateau in de sportschool, bijvoorbeeld in je overhead press of in je pullups, te maken heeft met of 200g of 400g groente per dag of dat je rijst of aardappelen bij je kip eet. No way. Verder geloof ik niet dat ik hier geklaagd heb over mijn progressie die ik kwijt geraakt zou zijn na 1 nachtje stappen. Je zult mij echt niet zien zeggen dat ik het raar vind als dat een tijdelijk negatief effect op m'n bodybuilding heeft, want dat weet ik ook wel. Maar dat komt weer terug op het feit dat ik niet op het podium wil staan, maar het gewoon als hobby doe. Ik wil wel even aangeven dat ik helemaal niet vaak drink, in vergelijking met de gemiddelde jongere. Ik zit zeker (ver) onder gemiddeld.
3 Wat bedoel je met mijn doelen icm met mijn trainingen en mijn voedsel? Dat ze niet realistisch zijn. Kun je dat verder uitleggen? Mijn originele vraag was trouwens niet waar jij je BB informatie vandaan haalt, al is dat wel aardig om te weten, maar waar jij de informatie vandaan haalt waarop jij baseert dat ik niet goed bezig ben. Je kunt namelijk echt álles wat ik doe omtrent BB op internet terug vinden (DBB log en andere topics op DBB + myfitnesspal), maar ik durf te wedden dat je daar nog niet eens gekeken heb en alles baseert op de sporadische posts die ik hier maak, die je waarschijnlijk vaak verkeerd interpreteert, omdat je nog steeds nijdig bent vanwege die ene post van een paar maanden geleden en dus alles wat ik schijf bevooroordeeld leest.
Verder is dat volgende gewoon een meningsverschil. Jij vind dat ik niet genoeg massa heb om te "mogen" cutten, ik wel. Puur subjectief, dus daar ga ik verder niet op in.
4 Hier ben ik het wel met je eens. Ik vind het ook raar dat je maar op 4 punten gemeten wordt. Echter van een 7 of 13 punts meting heb ik gewoon nog nooit gehoord, ik zal het er eens over hebben met de persoon die mijn huidplooimetingen doet. Ik laat het wel regelmatig 2 keer achter elkaar meten. En ook al mijn metingen worden gedaan door dezelfde persoon. Wel wil ik even hieraan toevoegen dat het vast en zeker secuurder is dan een weegschaal. En ook weet je niet precies op hoeveel tiende van een procent je zit, je kunt in elk geval je progressie bepalen. Want als je de meting door 1 persoon laat doen en hij is de volgende keren steeds lager, dan weet je iig dat je vooruitgang boekt.
5 Jij doet het op jouw manier, ik op de mijne. Jij bent over jouw manier tevreden, ik over de mijne. Er is dus geen probleem. Live and let live.
6 Zie punt 1. Hieraan wil ik nog toevoegen dat waarschijnlijk alle pro bodybuilders, die niet uitsluitend aan natural bodybuilding competitions meedoen, aan de AAS zitten. Bijvoorbeeld Roelly Winklaar, is zeker een beest, wordt getraind door Oma, ook jouw coach blijkbaar, maar spuit zich wel helemaal vol. En dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, maar dat is wel zo klaar als een klontje. Wie Jesse is weet ik niet.
Daarnaast wil ik zelf nog wat toevoegen: je hebt erg veel commentaar over mijn fysiek, maar hebt voor zover ik weet nog nooit iets van jezelf laten zien. Kun je eens wat laten zien van je huidige fysiek?
Klik om te vergroten...