1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    @ Dusky Demon NL

    Bedankt voor de Eet Schema en de tips, kan hier zeker wat mee. :)
    Vandaag 2e keer gesport en moet zeggen heb nu vooral spierpijn aan mijn (Beginnende spieren in mijn boven armen?
    Las dat " Spier pijn een beschadig is aan je spier en dat hersteld moet gaan worden. Herstel duurt minimaal 2 dagen, maar kan zeker een week duren.
    Ik vroeg mij af, of iemand erg spier pijn heeft gehad en wat je hier tegen kan gaan doen? :+
     
  2. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Gewoon rust houden. Van die eiwit shakes helpt ook met herstel.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.577
    Leuk Bevonden:
    17.711
    Het is alleen erg spijtig, nu ik ook zeer erg op voeding let, je gewoon echt bakken met geld neerlegt voor biologische en gezonde shit.
     
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Die spieren zaten er altijd al maar je gebruikte zo nooit ;)

    Iedereen die hard trained heeft spierpijn, of dat nou is van kracht training, voetbal, basketbal, american football of een andere sport, als je hard gaat dan heb je van tijd tot tijd wel is last van spierpijn. Wat je er tegen kan doen? Goed eten en wachten tot het weg gaat, meer kan je niet doen ;)
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.577
    Leuk Bevonden:
    17.711
    Ik heb altijd liever flinke spierpijn de dag na het trainen dan helemaal niet.
     
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    :+.
    Spier gaat nu zeg maar kapot, hoe harder je traint hoe sterker de spier terug komt? Of heb ik dit verkeerd?:9
     
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Komen minuscule scheurtjes in de vezels die zich weer iets dikker opbouwen. Wel opletten dat je niet té hard traint. Stel je hebt dan zo lang last van spierpijn dat je je volgende keer niet meer goed kan trainen. Kan je eigenlijk beter twee keer normaal dan 1x heel hard zeg maar.

    Zelfde geld met botstructuur ook. Je knokkels kan je zo ook sterker maken. Zie je die Shao Lin monniken altijd doen, hun handen op stenen harden enzo.
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Thanks,
    Ben benieuwd of ik na een jaar zichtbaar verandering zie.
     
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Na een jaar? 8)

    Tuurlijk kerel, als jij gewoon goed eet, en goed aan je schema houd dan kan je dat over twee, drie maanden al zien hoor!
     
  10. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    u wot...
     
  11. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja ik ben serieus, ik heb wel eens 6 dagen spierpijn gehad dat ik echt bijna niets meer kon. Twee keer trainen is dan toch een stuk zinvoller.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga trouwens denk ik volgende week ofzo cutten. Nog een weekje goed bulken (en dan heb ik zo'n 4 maanden gebulkt) en dan weer een maandje ofzo cutten. Ff weer them abs tevoorschijn halen en m'n spijsvertering weer een beetje op normaal peil terugbrengen, die is nu een beetje op hol geslagen. Denk dat ik dan alleen maar meer zal gainen, als ik daarna weer ga bulken.

    Ik weet niet hoor... om echt goed advies te kunnen geven moet je toch ff foto's posten.

    No problem! :thumbs: Hopelijk vind je de motivatie en de discipline, dan komen de resultaten snel. En na een jaar heb je dan al dikke resultaten.

    Spierpijn... daar moet je gewoon doorheen trainen. Is op het begin misschien ff wennen, maar daar gaat het meestal juist alleen sneller weg van. Dat zul je met Stronglifts namelijk ook zeker nog tegenkomen. Of je moet echt zo'n spierpijn dat je je arm niet meer kan optillen, dat heb ik ook wel eens gehad (maar dat komt omdat ik toen al een jaar ofzo geen armen getrained had), dan kun je beter ff een paar daagjes wachten. Maar dat is echt eenmalig.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet juist niet door spierpijn heen gaan trainen.
    Spierpijn betekend dat beschadigde spiervezels herstellende zijn. Als ze tijdens dit proces weer beschadigd raken, is er kans op litteken weefsel wat voor langdurige pijn en andere narigheid gaat veroorzaken.

    Spierpijn is normaal, zeker in het begin.
    Als ik even rust periode gehad heb heb ik er zelf ook weer last van. Echter als ik 2/3 weken in m'n schema zit, heb ik absoluut geen last van spierpijn.
    Betekend gewoon dat je lichaam aan het opbouwen gewend us geraakt en dus geen signalen meer doorgeeft.

    Spieren hebben doorgaans48 uur nodig om te herstellen. Probeer je hier wel zoveel mogelijk aan te houden, ook om je efficiëntie hoog te houden.

    Nou mensen, nog een maandje genieten van een rustige gym...
    Kijk er nu al tegenop...
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
  14. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb trouwens zelf ook iets: mijn kuitspieren willen niet verder oprekken. Kon vroeger altijd makkelijk bij de grond maar kom nu echt maar halverwege mn schenen..

    Misschien iets van een middeltje voor ofzo? Flix, weet jij iets?
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.591
    Dat was niet serieus toch :x
     
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Volgens mij wel was ie serieus, maar is niet nodig joh.

    Als je wat wilt afvallen en een mooier lichaam wilt krijgen dan moet je gewoon gezond eten, op je calorieën letten.

    En ik weet niet of je bij een sportschool zit? Maar anders kan je gewoon wat toning oefeningen doen. Een beetje gewichtheffen kan geen kwaad. Vrouwen denken meteen dat ze dan in een week in een bodybuilder veranderen maar dat is absoluut niet waar.

    Geeft wat meer structuur aan je lichaam en alles zit hangt wat minder los om het maar even zo plat te zeggen :+

    Dit is wat ik denk:, dus een flame-war is niet nodig. (Niet gericht tegen Scarlett trouwens, maar de andere members :+)


    Dus stel je verbrand 2000 kcal per dag zonder te sporten. Eet er 2150kcal en zorg dat je met het sporten 300kcal extra verbrand. Dan moet je wel afvallen.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.591
    Oke, thanks voor de tips. Ik zit nog niet bij een sportschool (want straks met het nieuwe jaar ga je allemaal mooie aanbiedingen krijgen, dus wacht ik daar nog ff op)
    Dacht ook altijd dat je van paar x trainen bodybuilder werd, maar weet inmiddels wel beter mja ^^
    Wilde wel morgen van die kleine gewichtjes gaan halen om thuis te trainen en meer verschillende oefeningen te kunnen doen
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Was nog niet al te lang geleden ook mijn beargumentering geweest mbt spierpijn. Dit schijnt echter niet het geval te zijn. Met spierpijn kan je best trainen en het is niet gebaseerd op trauma. Is oa te lezen op:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Spierpijn
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    Ik trollde idd, maar als het serieus werd genomen is het ook goed toch? :+

    Een tip: noem dat woord niet te vaak als je serieus genomen wilt worden. In de bodybuilding community wordt dat woord iig niet echt gewaardeerd. :+
     
  20. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7

    Oke, met motivatie en de discipline zal het wel goed komen, alleen denk nog steeds dat ik te weinig eet. :mad: Eetschema blijkt toch erg lastig te zijn.

    11:00 4 Boterhammen met Kipfilet
    - Brinta
    - 2x Peren
    - Glas Limonade

    15:00 4 Crackers met Kipfilet
    - Tosjes met ei sladen
    - Caslel noten ongezouten
    - Glas Melk
    - Appel
    - Limonade drink dit altijd ( In preciepe mijn drank)

    18:00 Wat de pot schaft als eten, schep dan 2x op.

    22:30
    - Magere kwark met een scheut sham erin.
    - Caslel noten ongezouten.
    - Limonade drink zo een liter weg.

    Wat zal ik hier aan kunnen veranderen? Owja, snoepen is sinds 2 dagen verleden tijd. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina