1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik wil ook wel gaan letten op mijn eten, want ik ben zeker gemotiveerd, maar wil hierin ook niet doorslaan. Ik woon samen met mijn vriendin en houden allebei wel van 'lekker' eten (aardappels, vlees en groenten of rijst, kip en wokgroenten of pasta etc). Ik heb hier altijd al een beetje meegelezen, maar dan zie ik ook bijvoorbeeld hele dieet-schema's met havermout, zoveel gram van dit en zoveel gram van dat.

Als ik 's ochtends gewoon 2 broodjes met vleeswaren (grillworst, filet americain, ofzo), in de middag weer en dan 's avonds niet te veel, is dat dan al genoeg? Kwark of melk met muesli eet ik ook graag, dus dat zo ik bijvoorbeeld ook ergens kunnen eten ipv iets anders?

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je moet even op de achterkant kijken hoeveel gram vet erin zit in die vleeswaren. Zelf wilde ik afvallen en op gezond gewicht komen. Let heel erg op vetten en suiker. Eet alleen maar schouderham en kalkoen filet. Voorheen alleen vette salami en spek enzo :-/. En frisdrank doe ik zelf ook zelden nu. Jaar terug woog ik 80kg nu 67.5.

Laatst bewerkt: 27 sep 2013
  3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ah, tof, zal ik eens op gaan letten.

Ik ben 1.88 en weeg ook rond de 80 (tussen 79 - 81). Ik ben overal redelijk breed qua bouw en mensen zeggen dat ik ook wel goed postuur heb om te gaan fitnessen, omdat mijn armen al redelijk breed zijn van zichzelf (echter wel heel weinig kracht). Ik zal gaan letten op mijn eten en kijken wanneer ik de training ga splitten zodat ik mijn doel sneller kan bereiken.

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Als je er niet teveel mee bezig wilt houden zou ik in ieder geval zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt.

Wat mij prima bevalt is overdag hetzelfde eten (verschilt op training en rust), maar dat zijn wel allemaal dingen die ik lekker vind en 's avonds gewoon lekker koken als ik tijd heb. Daarnaast is het avondeten wat je noemt ook helemaal niet slecht ofzo, sterker nog lijkt me prima eten (alleen overgaan op volkoren pasta en bijv zilvervlies rijst).

En "ik wil niet super gespierd of vierkant worden" is echt een naïeve opmerking :+. Geloof me, je wordt echt niet ineens wakker en denkt dan "wow, ik ben eigenlijk wel iets te gespierd".

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha, nee begrijp ik goed. Zo bedoel ik het ook niet echt, maar kan het niet echt uitleggen. Ik wil gewoon blijven sporten en weer 'fit' raken qua lichaam (8 maanden in totaal niet gesport met afgescheurde enkelbanden) en bovenlichaam eens trainen. Dus geen fitnessguru/bodybuilder praktijken :+.

Ik eet ook meestal zilvervliesrijst btw.

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Kan je btw niet ergens een voedingsschema laten opstellen (persoonlijke voedingsbegeleiding)?

Heb al tig sites bekeken, met verhoudingen dit en dat, zoveel proteïne en vet en carbs etc. Maar dan moet jezelf er nog een werkbaar schema van maken wat voor jou werkt en wat je doel is, gainen of niet etc.

Zou liever persoonlijk advies krijgen, want niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde doelen etc

Heb een hekel aan half bakken zeg maar ;) Als ik iets goed wil doen moet het ook echt goed zijn, niet een in elkaar geïmproviseerd schema die misschien helemaal niet voor mij geschikt is.

Zijn hier ervaren mensen, die professioneel hier begeleiding in hebben gehad oid? Tips oid?

Train al 10+ jaar waarvan de laatste 6-7 jaar minimaal 4-5 dagen in de week. En zit nog steeds wel progressie in, maar wil gewon minimaal 10 KG schoon erbij krijgen. Dus van 80 naar 90 kg minimaal en onder de 9% vet blijven of misschien nog iets lager. Zal dan eerst wel een periode gainen worden om later te gaat cutten om weer onder de 9% te komen.

Dus iets van persoonlijk begeleiding op het vlak van voeding zou ideaal zijn. Ben nu al tijden wat zelf aan het rotzooien ermee, maar merk gewoon dat ik hier nog grote stappen in vooruit kan maken als dit gewoon klopt.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik neem aan dat je spiermassa wilt kweken? Dan is het belangrijke dat je genoeg eiwitten (1,5-2gr eiwit per kg BW) en calorieën binnenkrijgt (paar 100 cals boven je onderhoudsniveau, kan je op verschillende sites uitrekenen), goed of slecht voedsel is er niet.

8. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    @siemenn:
    Je kan ook de een caloriecounter app downloaden. Dan heb je na een aantal weken ook wel voldoende beeld van hoe en wat qua calorieen en balans daarin.
    Op een gegeven moment weet je ook hoeveel eiwitten, koolhydraten, etc. in welk voedingsmiddel zitten. Geef dat wat tijd ook. :)

Volgens mij ben je nu gewoon op de goede weg in ieder geval. :)

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik weet nog wel iemand in Nieuwegein die een stap wil maken in begeleiding. Heeft tweetal wedstrijden gelopen en heeft nu iemand onder zijn hoede voor de flex cup. Als je interesse hebt moet je maar een DM doen. :)

Kan je zijn

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Thx, ik zal het even onthouden! :cool:

Net even mn trainer gevraagd, die al een tijd in zn voorbereiding zit voor wedstrijd. Hij had het in het begin via body-engineers.com laten gaan, en daarna zelf wat dingen aangepast en persoonlijke begeleiding bij zn wedstrijd begeleiders. Zal es even kijken of dat wat is. Jammer dat het meeste contact dan online gaat aangezien Rotterdam niet om de hoek voor me ligt. Dus even zien.

11. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe zouden jullie het verschillen tussen trainen voor kracht en massa omschrijven? Massa kan me namelijk niet veel boeien. Juist zo min mogelijk overtollig gewicht en maximaal (explosieve) kracht waar ik op doel.

Woensdag gaat mijn abonnement in bij Basic Fit. Apparaten die ik thuis heb schiet ik niks meer mee op.

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Hoezo zou er geen slecht voedsel zijn? Suikers en transvetten etc. zijn toch gewoon slecht?

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Het is slecht bij overmatig gebruik.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Rotterdam?

Traint ie toevallig met Oma dan? Daar heeft die jongen waar ik op wees ook jaren mee getraind.

Roelly btw 7e op Olympia, Heath weer eens 1e :)

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Om mn eigen vraag te beantwoorden:

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...ody-fit-sportsnutrition/whey-proteine-stevia/

Ik heb deze gekocht. Smaak is natuurlijk iets minder, maar niet vies. Heb aardbei gekozen.

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Volgens mij niet. Hij heeft dacht ik een begeleider uit Sneek.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Veranderen jullie elke week jullie oefeningen. Of doen jullie steeds zelfde routine

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Zelfde routine voor paar maanden. Als je elke week andere oefeningen doet kan je niet zien of je het wel zwaarder doet.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm, waarom zeggen andere mensen weer dat je juist niet dezelfde oefeningen moet doen, maar moet variëren. Dit haat ik van fitnessen, iedereen heeft altijd een andere mening en weet het altijd "beter".

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Omdat voor veel mensen andere dingen werken, niet elk lichaam reageert hetzelfde op eenzelfde training. En je zegt het zelf, meningen. Kijk eerst naar de feiten en anders naar mensen die er echt verstand van hebben.

Ik zou ook dezelfde oefeningen aanhouden, of een A/ B template om de week o.i.d., zodat je inderdaad je progressie kan zien zoals Rigest al zei. Daar gaat het namelijk om, progressie.

Laatst bewerkt: 7 okt 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina