1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Mijn ervaring is, als je begint met fitniss maakt het niet uit als je voor een langere tijd het zelfde schema aanhoud, voordeel is dat je goed kan zien of je vooruitgang boekt.
    zodra je merkt dat het niet zo hard meer ga kan je er wat oefeningen vervangen, waardoor je spieren net op een andere manier train, kan goede effecte hebben.
    Je moet wel zorgen dan je wel de basis oefeningen in je schema blijft houden.

De beste trainingen blijven nog de training waar je alleen maar je lichaamsgewicht gebruikt, zoals bij bootcamp.
    Krijg je de beste spieren van!

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Wat versta jij onder de beste trainingen en de beste spieren?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is toch met heel veel sporten zo? Vasthouden aan een routine heeft, vooral in de eerste jaren, de nodige voordelen:

- Je bent goed in staat progressie bij te houden.
    - Je wordt sneller beter in de oefeningen.
    - Vaak boek je ook echt sneller progressie door langer bij 1 schema te blijven.
    - Je krijgt een beter gevoel bij welke oefeningen goed/minder effectief zijn voor jou.

Als je echter als meer dan 10 jaar traint zoals ik:

-Ik weet al welke oefeningen voor mij werken.
    - Ik moet vaak om kleine blessures heen trainen
    - Progressie zit hem meer in spierhardheid en soms droger worden. Qua gewichten is de rek er wel grotendeels uit
    - Naar eigen inzicht is gebaseerd op 10 jaar trainen met schema's en in principe dus ook een schema. Echter niet 1tje op papier.

4. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Als je alleen maar sport door machines en losse gewichten te gebruiken, bankdrukken en dat soort gedoe. dan bouw je idd spieren op, om het te versnellen kan je nog wat shakes gebruiken. zoals de meesten het doen zeg maar.

Nadeel daarvan is dat je Spieren kweek die niet dynamisch zijn. alle kracht gaat de zelfde richting en lijnen op met het trainen, snap je wat ik bedoel? vind het lastig uit te leggen.

Als je met je eigen lichaamsgewicht train, door opdrukken, optrekken en dat om 10 verschillende manieren, bouw je sterkere spieren op.

Stop maar eens 3 weken met trainen als je alleen maar in de sportschool zit, dan kan je bijna weer opnieuw beginnen.

Het beste voor je lichaam is om een goeie combinatie te maken tussen die 2.

ALs je train om alleen maar groot en breed te zijn, zal het misschien wat minder zin hebben.
    Zelf ben in een sportklimmer, als je de rug van een goeie klimmer bekijkt of de rug van iemand uit de sportschool dan zie je wel wat ik bedoel.

Maar dit is mijn ervaring en persoonlijke mening

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Antwoorden vetgedrukt in de quote.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Trolololol

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hij doet zijn forumnaam in ieder geval eer aan zo. :+

Ik heb gisteren iets te fanatiek gesport. Kan nu mijn ontbijtschaal niet eens optillen. :D

8. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    kreageer ff per allinia,

1. Shakes versnellen wel zeker, zoals je zegt is het om meer eiwitten binnen te krijgen, als je veel train is het lastiger om aan de juiste hoeveel eiwitten te komen door gezond eten. Voor de meeste mensen is het zoizo lastig om een goed dieet te volgens, door shakes krijg je dus meer bouwstoffen en groei je sneller, anders zou het dus geen zin hebben?

2. Zoals ik zei, lastig uit te leggen. dit is wat ik bedoel, http://store.teemajor.com/
    This wel een erg amerikaans, maar wel informatief.
    Wat ik bedoel met dynamische spieren is dat al je spieren goed samen werken. om bijv. een human flag te kunnen moet je een goeie workout hebben, dan ga je niet zo snel redden door in een sportschool aan de gewichten te hangen en te duwen.

3. mag je vinden, kan daar weinig toe of af doen, is mijn eigen ervaring :)

4. staat al een beetje bij 2 omschreven.

5. Ik zal een poging wagen :) Als je krachttraining doet om er breed en sexy uit te zien, is een goed schema in de sportschool prima, want dan kan je een goede spiermassaga opbouwen uiterraad afhankelijk van je lichaamsbouw en aanleg. als de basis goed is kan je in 2 jaar een goeie spiermassa hebben. maar vraag je aan z'n persoon om eens maximaal te gaan opdrukken dan zie je het verscheel met iemand die voornamelijk met lichaamsgewicht train. opdrukken is dan nog een makkelijke oefening maar er zijn ook oefeningen met alleen lichaams gewicht waar je toch flink voor moet trainen. in de link een eindje hierboven staan dacht ik wel wat filmpjes op over die gast, anders op yt wel.

Het is uiteindelijk maar net wat je zelf wil met je spiermassa.

Misschien is het allemaal niet heel duidelijk omschreven, maar dat is ook niet mijn sterkste kant :)

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Waar haal je jouw informatie vandaan als ik vragen mag?

10. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    1. Als je uit je eten niet genoeg eiwitten haalt en daarom shakes gebruikt groei je toch sneller dan dat je het zelfde eetpatroon houd?

2. ik volg die man ook op FB daar post hij best wel veel filmpjes. als je dat hebt moet je maar eens kijken, staan echt interesante dingen op.

in de gym train je voornamelijk statisch toch? probeer maar eens aan een rekstok te hangen, met gestrekte armen en je lichaam er horizontaal onder te houden, als je niet de juisten oefeningen heb krijg je dat nooit voor elkaar, omdat je spier groepen los van elkaar train.

een voorbeeld van me zelf, een aantal jaar in de gym getraind, met bankdrukken zat ik op 90-100 kg. ik had gewoon een schema met vaste apparaten en losse dummels, zoals de meeste. trainde z'n 4 a 5 x per week. dat begon me allemaal wat te vervelen, ik ben toen Krav Maga (vechtsport) gaan doen. daar was het veel opdrukken en burby's enz. Daar stond ik voelde me heel wat met men 100kg bankdrukken, maar bij 30x opdrukken werd het toch een ander verhaal. de rede daarvan is omdat je die 100kg maar 8x omhoog duw en opdrukken veel vaker, je train dus wel je spiermassa op groei maar niet op een lange duur de zelfde kracht te leveren. Naar een week Krav voelde alle uren in de gym redelijk nutteloos aan, uiterraad was dat na een tijdje niet zo, omdat je spieren er aan moeten wennen en wat moeten aanpassen. bijvoorbeeld met het hardlopen tijdens de lessen ook. mijn benen altijd goed getraind, maar met het hardlopen was zoo uitgeteld.

Daarom is het dus goed om een gevarrieerd schema te hebben, met vanalles wat, zodat je ook meer op duur train.

Zoals eerder gezegt is het maar net was je wil.
    Voor mij persoonlijk heeft het nu totaal 0% geen zin om in de gym te trainen. ik train 4x per weer in de klim hal met alleen maar BW. een brede rug zal ik er niet vn krijgen maar kan wel veel en lang optrekken.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je hebt echt een te beperkt referentie kader om je mening te onderbouwen met feiten die ook daadwerkelijk ergens op slaan. Zoveel blijkt uit je post.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.948
    Gelukkig weet jij alles.

13. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Misschien dat ik het niet allemaal duidelijk omschreven kan krijgen, maar ja niet iedereen kan dat zo goed. ik weet van mezelf dat ik genoeg kennis en ervaring in huis heb om een goede mening en standpunt te hebben over dit onderwerp.

Het is altijd makkelijk om te zeggen tegen iemand die je verder niet kent dat hij er geen zak van afweet.

Dit blijft allemaal een persoonlijk, omdat jou lichaam anders is dan mijn lichaam en dat jij het voor een ander doel doet als mij.
    Dus is het een beetje onzin om te zeggen dat ik er niks vanaf weet.

Als je er anders over denkt mag je met goede argumenten komen.

Beste stuurlui staan aan wal

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    In quote.

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  15. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Goeie manier van discusie voeren!
    alleen zeggen dat het onzin is, maar verder geen uitgebreid antwoord geven.
    Word hier niet echt warm van om een discusie te voeren.

16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik kan 30 pushups. Is toch niks? En ik kan nog niet eens dromen van 100kg bp

En het ligt volgens mij echt allemaal aan je doelen?

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik deed de vorige keer voor het eerst benchpress'en en kon zeg maar 2x 12x20kg en 1x 6x30kg. Die 30kg was echt gruwelijk zwaar voor mij. En ja, ik heb nooit wat gedaan aan m'n armen, dus ik kan amper wat tillen.

De 100kg kan ik bij lange na nog niet halen, maar de 20 push-ups haal ik soms toch wel.

18. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Ik zei niet dat ik max 30 x kon, maar dat het dan al snel ophou omdat jet hetsneller zwaar krijg.
    de verhouding tussen spiermassa en aantallen lig totaal anders
    Met Krav maga moet je 1 uur lang een hoge fysieke prestatie leveren en dat zijn je spieren niet gewent.

19. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    De dertig push-ups ga ik ook easypeasy overheen. Maar verder dan 50kg BP kom ik op het moment niet.

Ligt er gewoon helemaal aan of je op uithoudingsvermogen of op kracht traint???

Beetje naïef om ook te verwachten dat je een uithoudingsvermogen ontwikkelt als je alleen maar 5x een groot set gewichten omhoog duwt..

20. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Dat is dus wat ik zeg.

Je krijg een heel ander soort spier als je 6 herhalingen doet of 15
    Met BW train je voornamelijk je uithoudingsvermogen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina