1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is niet waar, echter wordt steeds meer gebruikt bij IIFYM. Zaken als transvetten, aspartaam, voedingsschema's met weinig micro-nutriënten, veel alchohol en ga zo maar door hebben echt wel een significante invloed op je lichaam.

Het is zeker niet nodig om altijd 'schoon' te eten (wat is schoon eten eigenlijk?), maar elke sporter heeft zeker wel belang bij een gezond voedingspatroon op macro en micro niveau.

Wat trouwens wel alarmerend is, is dat er steeds minder vitaminen en mineralen in onze voeding zit. Deze laat al een behoorlijk verloop zien:

http://www.energiekinbalans.nl/doc-mindervitaminesinonzevoeding.html

echter laatst kwam ik 1 tegen die liep tot 2005. Daar was te zien dat in sommige voeding praktisch niks meer zit.

Op Ergogenics staat nog een interessant stuk over reps, rust en sets:

http://ergogenics.org/zwaarste-krac...-gewichten-lange-sets-korte-rustperioden.html

2. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Volgens dat onderzoek zou ik dus het minst effectief trainen met m'n huidige schema :+. Geloof meteen dat er altijd betere manieren zijn om te trainen, maar vind het zelf leuker om zwaarder te trainen en dan wat minder reps en wat meer rust.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik moet zeggen, dat ik zelf ook wel een beter gevoel na het trainen heb als ik meer reps doe ipv ff maximaal gaan. Stuk meer gezweet en een stuk minder energie over.

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil graag een pot creatine halen, maar weet niet zo goed welke ik moet halen aangezien er zoveel zijn. Maakt de kwaliteit nog enigzins uit? Verder gebruik ik eigenlijk geen suplementen behalve één keer per dag een casseïne shake en bcaa's voor het sporten.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou persoonlijk gewoon voor de monohydraat gaan en dan wel de micronized. Kost geen fluit en ik heb sterk het gevoel dat al die afgeleide producten cash-ins zijn.

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ook. Als ik lichter gewicht pak en meer reps voel ik het ook meer. Vooral bij biceps/triceps

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Fixed. ;)

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je kan best afvallen als je een paar drankjes drinkt.

Inderdaad. Ik train doordeweeks van ma t/m vrij en drink elke vrijdag of zaterdag veel en ik maak meer gains dan de gemiddelde persoon die traint. Als ik zo train met mijn doelen en het gaat goed, dan kan Scarlett ook wel een paar drankjes drinken en haar doelen behalen.

Ik vind dat het niet veel uitmaakt.

Ja er had bij moeten staan zolang je jouw macros en micronutriens hit. Plus het is allemaal wel relatief. Het is niet zo dat je een overdosis aan suiker kan nemen etc.

Tuurlijk is alcohol slecht voor je spieropbouw, maar in welke mate dit slecht is en hoeveel invloed het heeft op het bereiken van je doel is een tweede. Ik wil zelf over een paar jaar misschien meedoen met een Men's Physique wedstrijd, dan zal ik waarschijnlijk mijn alcohol gebruik minderen voor een show maar om dat nu al te doen vind ik niet nodig. Ik maak goede gains en geniet van het leven.

Laatst bewerkt: 23 okt 2013
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet zo gek, aangezien je veel meer Time under Tension hebt.....

Ik ben zelf, na de slijmbeursontsteking in mijn heup waar ik nog steeds last van heb, maar mondjes maat aan het 1RM'en. Zeker de squat ben ik nu weer rustig aan het opbouwen met veel reps net op of onder parallel, voordat ik weer vol ATG ga. De enige 1RM die ik afgelopen 3 weken heb neergezet en verbeterd is de Deadlift.

Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoop studies bij elkaar geraapt, maar het punt met alcohol wat i.m.o. het meeste toe doet, de eiwitsynthese, wordt afgedaan met "Studies bestaan niet, wel op ratten, maar die studies slaan nergens op"

De enige studie die een verband schept tussen alcohol en myopatie, het verliezen van spiercellen, haalt hij onderuit met een studie van een groep waarvan de mediaan BMI 23 is en het vetpercentage tussen de 19 en 23% schommelt......So much voor de krachtsporters.

Zoals zo vaak op het net, en daar hebben we hier ook één persoon van ronddwalen op dit forum die daar heel sterk in gelooft, is dat er geen zwart/wit conclusie bestaat of een n=1 die er voor zorgt dat de hele bewering ongedaan gemaakt wordt. Nee. Heeft alcohol invloed op je eiwitsynthese? Ja
    Heeft alcohol invloed op mijn eiwitsynthese en ondervind ik daar de negatieve effecten van? Nee, waarschijnlijk niet.

Is daarmee het statement "alcohol is slecht voor je eiwitsynthese" ontkracht? Nee, natuurlijk niet, alleen 75% van de mensen die een abonnement hebben op de sportschool zullen er nooit de effecten van zien.

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik ben wel echt gemotiveerd, maar ik drink echt heel weinig en ik wil daar eigenlijk niet mee stoppen, omdat ik zo weinig drink ben ik snel aangeschoten, dus na een paar glaasjes moet ik van mezelf dan toch al stoppen :9

Verder heb ik net gesport en ging van 12 herhalingen naar 15 en met het opdrukken vond ik dat wel heel zwaar. Ging bij m'n laatste set zowat door m'n rug, omdat ik het bijna niet uithield

Wel een voldaan gevoel nu :)

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als het werkt dan werkt het. Ik zou het zo zien: je drinkt al echt minimaal, dan zou ik die paar ook nog laten. Niks is altijd beter dan iets, wanneer je echt een doel hebt. Ik drink gewoon niet omdat ik er niks mee heb. Vind bitter lemon oid net zo lekker :)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Iemand enig idee welke cardio je het beste kan doen om vet te verliezen maar om je spiermassa te behouden?

Na wat te zoeken had ik gelezen dat High Intensity cardio (hard rennen etc) juist niet goed is omdat je dan ook je spiermassa verliest. En dat juist langzame cardio zoals wandelen beter is. Iemand die het wat beter kan uitleggen?

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Slow pace cardio. Rennen maar dat je nog gewoon gesprek kan voeren. Zo een tempo ongeveer. Heb dat van de zomer beetje gedaan en ging opzich wel aardig. Stuk droger geworden.

Hieronder uitgelegd. Iets over dat je minder koolhydraten verbrandt omdat het niet erg intensief is en dus vet reserves gaat verbranden

http://www.bodybuilding.com/fun/bobchic3.htm

Laatst bewerkt: 26 okt 2013
  17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dat is geloof ik iets van 6km/h op zo'n loopband? Thanks. :)

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Verschilt per persoon. Als ik buiten ren, ren ik 9-10km per uur. Misschien is dat nog iets te snel maar ik probeer altijd met mn muziek mee te zingen beetje haha

Laatst bewerkt: 26 okt 2013
  19. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Alright. Zal dat voortaan na m'n workout dan zeker 15/30 min doen.

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb gedaan wat Killaz hier had aanbevolen.

- bcaa innemen
    - cardio 30-40min
    - ontbijt
    - work out
    - en wanneer ik tijd had dan ook cardio 30-40min

Dat was van de zomer nu heb ik helaas minder tijd

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina