1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Neem zelf geen BCAA, maar dat doet er niet toe.

Heb atm geen goede schoenen voor wandelen/hardlopen dus geen idee of dat een probleem is. Denk dat gewoon rustig lopen wel kan 'gewone' schoenen.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als jij een aanslag wilt plegen op je spiermassa door elke ochtend in katabole staat te gaat cardioën, zou ik toch zeker wat BCAA's halen....

Daarnaast wil je juist het tempo opvoeren, omdat je zo snel mogelijk je vetcellen wilt aanspreken. Dus liever 30 minuten intervallen, dan 30 minuten rustig lopen.

Als je geen hardloopschoenen hebt/je wilt niet gaan hardlopen/je hebt geen zin om in de ochtend naar buiten te gaan, haal je toch voor een paar tientjes een hometrainer van marktplaats?

BCAA's halen, creatine laten zitten en aan de slag!

3. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dus creatine en BCAA samen niet? En eiwit shakes en BCAA dan?

Ik wil natuurlijk wel sneller afvallen maar weet ik het nog zo net niet met dat BCAA.

En ik ben van plan om na m'n workout cardio te doen, niet in de ochtend.

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Als je kramp/steken in je zij krijgt tijdens cardio is het dan slecht om door de pijn heen te blijven trainen? Ik had het met joggen net, maar vond het zonde om te stoppen, omdat ik voor het eerst zonder wandelpauzes m'n schema wilde doen. Het ging na een korte tijd ook wel weer weg, maar heb het twee keer gehad en normaal als ik het krijg stop ik even.

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij kan je gewoon doorlopen wanneer je steken in je milt(?) krijgt.

6. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb het in m'n rechterzij, dus ik denk niet dat het m'n milt is. Verder ook nergens last van of zo, alleen het doet wel pijn als ik het krijg en ik blijf doorlopen, maar ik vind het zonde om te stoppen als ik eenmaal bezig ben.

7. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik ben nu ongeveer een jaar bezig en al best wel tevreden over het resulaat, maar ik zit met een paar dingetjes.

-Ik heb het gevoel dat me rechterborst kleiner is dan mijn linkerborst. (niet met het blote oog zichtbaar) maar dat gevoel heb ik gewoon. Is het verstandig om meer mijn rechterborst te gaan trainen?

-Ik eet s'ochtends brood en krijg dat soms best wel moeilijk weg, iemand een tip voor een lekker er snel ontbijt? Heb een tijdje cornflakes geprobeerd maar dat is het ook niet voor mij.

-Ik eet 4 keer per dag, Moet ik dat opschroeven? Ik eet s'ochtends rond half negen 4 boterhammen (met pindakaas of vleeswaren), dan rond 1 uur 4 boterhammen met gebakken ei en ham, dan rond half 4 500 gram kwark, dan s'avonds rond half zeven normaal avond eten en na het sporten nog een eiwit shake. Ik drink gedurende de hele dag water.

-Ik sport 6 keer per week: maandag woensdag vrijdag sportschool en dinsdag donderdag zondag voetbal. Ik heb wel is gedacht om vrijdag voortaan ook vrij te nemen, maar vind het dan toch wel lekker als ik ben wezen sporten. Maar het punt is dat ik meestal eind van de week (zaterdag middag) helemaal gesloopt ben. Moet ik meer eten om die vermoeidheid weg te krijgen of gewoon 1 keer minder sporten?

-Ik fiets iedere dag zo'n 12 kilometer heen en terug naar mijn werk. Dit doe ik s'ochtends en s'avonds op een best wel hard tempo. Ik heb ergens iets gelezen dat s'ochtends sporten roofbouw op je spieren is. Klopt dit of hoef ik me nergens druk over te maken?

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    :)

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Roofbouw als je in katabole staat gaat.

Dat doe jij niet aangezien je je ontbijt al gehad hebt.

@Nerrion: Ik zou even wat meer informatie inwinnen over de verschillende whey soorten en het nut van BCAA's. Sneller afvallen ga je niet doen met behulp van legale supplementen. Dat doe je door je voedingspatroon aan te passen en cardio toe te passen.

10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat is beter dan? Brinta of Havermout. Havermout zeker

11. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Uit een voorgaande discussie begreep ik dat bodybuilding en hardlopen (duurloop) in principe niet effectief samen gaan, klopt dat?

Ik fitness momenteel 2-3x per week en ga ook 2-3x per week hardlopen. Ik loop dat zo'n 30-45 minuten. Is dit contra-productief voor mijn spieropbouw?

Voor de duidelijkheid: het is niet mijn doel om enorm groot te worden. Het gaat mij meer om algehele 'fitheid'.

Om een voorbeeld te geven:
    Ik streef er naar om uiteindelijk 100kg 5*5 te kunnen bankdrukken, maar ik wil ook in staat zijn om 10 kilometer in 40-45 minuten te kunnen lopen.

Ik weet dat deze doelen los van elkaar haalbaar voor me zijn. Momenteel zit mijn bankdruk op 87.5kg 5*5, maar laat mijn conditie behoorlijk te wensen over. Vóórdat ik met fitness begon (2-3 jaar geleden) liep ik de 10km in 40min, maar bankdrukte ik misschien 25kg.

Ik hoop nu dus dat ik deze beide doelen beide kan behalen. Dus zowel een krachtig als conditioneel sterk lichaam. Denken jullie dat dit haalbaar is?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :+

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Wat Killaz op vorige pagina zei gaat volgens mij vooral op, dus niet op lege maag en anders BCAA's. Zeker als je het niet op dezelfde dagen doet lijkt het me geen probleem.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dacht dat als je goed eet dat je daar niet zoveel problemen mee zult hebben inderdaad. Ik ga vanaf volgende week ook weer rennen. In september rende ik 3x per week. Buik is wel echt minder geworden sindsdien. Alleen stupid zaalvoetbal gaf me weer voetblessure

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    BCAAs , ik ga me er even op inlezen! Tnx

15. KidInk

KidInk Guest

Ik heb advies nodig.

Ik wil vanaf het voorjaar 2014 mezelf goed droog gaan trainen. Ik ben nu voornamelijk alleen maar op massa aan t trainen. Wat ik dus van plan ben vanaf februari/maart 2014 is het volgende:

-Alle koolhydraten uit mijn voeding gooien; alleen maar leven op groente, fruit en vlees (gevogelte en vis).
    -3 hardloopsessies van een half uur in mijn week gooien. De afstand bedraagt 4,5-5km.
    -Hetzelfde aantal sets, maar meer reps. (Werkt dit uberhaupt eigenlijk?)

Hoe ziet mijn trainingsschema er momenteel uit?

Day 1 (Chest & Triceps)

Flat Bench Press, 4 sets, 4-6 reps.
    Incline Dumbell Fly, 4 sets, 4-6 reps
    Straight Arm Barbell Pullover, 3 sets, 4-6 reps
    Dips, 3 sets, 6-8 reps
    Cable Crossover, 3 sets, 6-8 reps

Skullcrushers, 4 sets, 6-8 reps
    Close Grip Benchpress, 4 sets, 6-8 reps
    Weighted Bench Dips, 3 sets, 6-8 reps
    Tricep Extension, 3 sets, 6-8 reps
    Tricep kickbacks, 3 sets, 6-8 reps

Day 2 (Back & Biceps)

Pull-ups, 3 sets, till exhaustion
    T-Bar Row, 4 sets, 4-6 reps
    Reverse Grip bent over Row, 4 sets, 4-6 reps
    Dumbell row, 4 sets, 6-8 reps
    Deadlifts, 5 sets, 4-6 reps
    Straight arm pull-downs, 3 sets, 6-8 reps

Barbell curl, 3 sets, 6-8 reps
    Hammer curl, 3 sets, 6-8 reps
    Alternate dumbell curl, 3 sets, 6-8 reps
    Concentration curl, 3 sets, 6-8 reps
    Spider curl, 3 sets, till exhaustion

Day 3 (Legs & shoulders)

Squats, 5 sets, 5 reps
    Front squats, 4 sets, 5 reps
    Lunges, 3 sets, 10 meter heen en 10 meter terug
    Straight legged deadlifts, 3 sets, 4-6 reps
    Leg press, 3 sets, 4-6 reps
    Leg extension, 3 sets, 4-6 reps

Overhead press, 4 sets, 6-8 reps
    Dumbell lateral raise, 3 sets, 6-8 reps
    Delt raise, 3 sets, 6-8 reps
    Arnold Press, 3 sets, 6-8 reps
    Upright rows, 3 sets, 6-8 reps
    Bradford press, 2 sets, till exhaustion

Dumbell shrugs, 3 sets, 6-8 reps

Buik doe ik zelf thuis wat bestaat uit een aantal sets leg raises, reversed crunches en twisties. Dit doe ik 4 maal per week. Mijn vetpercentage bedraagt momenteel 13,6%. Mijn vraag aan jullie;

''Wat vinden jullie van het schema momenteel? En van het voorgestelde idee om droog te trainen? Enig advies of opmerkingen?''

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Koolhydraten uit je voeding halen is geen goed idee. Ik heb zelf goede ervaringen met Leangains. Hier zit je hoger in je koolhydraten op trainingsdagen en lager op rustdagen.

17. KidInk

KidInk Guest

Ik heb me wat ingelezen op ''Leangains''. Bedoel je hier eigenlijk gewoon het IF mee? Dat heb ik vorig jaar ook gedaan, maar best onhandig voor mij aangezien ik geen vaste tijden heb. School etc.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je schema beslaat per dag veel te veel oefeningen en sets. Less is more ;)
    Zo doe je bijvoorbeeld 15 sets voor biceps.

19. KidInk

KidInk Guest

Wat zou jij dan precies voorstellen? De grote spieren hebben sowieso 5-6 oefeningen nodig toch? Zoals ik heb gehoord iig.

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Plus op zelfde dag ook pull ups enzo. Is ook biceps. Ik had zelfde split eerst maar heb triceps en biceps omgedraaid.

Biceps doe ik zelf curls. 4x10reps. Andere week 21s. En preacher 4x10, hammer 4x10. Laatste set probeer ik tot failure te gaan

Laatst bewerkt: 5 nov 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina