Ik moet eerlijk toegeven dat ik mogelijk ook wel wat teveel sport ja. Maar dit komt ook omdat ik de afgelopen periode heel veel persoonlijk zware dingen heb moeten verwerken, sporten was een van de weinige dingen die me afleidde en waar ik van genoot, dus daar heb ik me nog meer dan voorheen op gestort.
Daarbij, 1-2x van die 8x per week is sowieso turnen, dat is in de warming-up wat kracht, en verder chillen we hem gewoon zelf. Dit is wel heel intensief maar vooral cardiovasculair en explosief.
Ik hou er meestal rekening mee dat ik 24-48 uur rust heb, soms 72, dan kan ik vaak precies alle spiergroepen trainen zonder hier al teveel last van te hebben.
En waarom zou als natural 7x per week trainen teveel zijn? Ik vind dat juist alleen maar beter, zo kan je ook als natural nog meer bereiken zonder te grijpen naar onnatuurlijke producten.
Zoals killaz aangeeft, je belast niet alleen je spieren tijdens het trainen
En nee, voor veel mensen is zoveel eten naar binnen dwingen gewoon niet te doen. En je kan gewoonweg niet zeggen dat even een bordje naar binnen schuiven wel kan. Ik heb precies 1 uur pauze op een dag van half 8 tot half 5, verdeeld over een pauze van 30 min en 2 van 15. Al zou ik in die 15 min op topsnelheid eten, dan nog krijg ik niet alles naar binnen. En de rest van de tijd heb ik dus echt geen tijd om te eten
Bovendien moet je er rekening mee houden gespreid over een dag te eten, dus niet ff 's ochtends ofzo een heleboel en de rest van de tijd maar wat minder omdat je dan toch al bijna een je dagelijkse behoefte zit.
Hoeft niet.
En ik zeg ook niet dat een persoon die lichter traint geen voordelen heeft van een shake, maar het is onzin om te doen, omdat het nog makkelijk te halen is uit een voeding die nog wel te regelen is op een dag, omdat je dan bovenstaand probleem niet hebt omdat je niet zo belachelijk veel hoeft te eten. Maar naarmate je meer en meer moet eten omdat je veel sport, kom je op zo'n belachelijke inname te zitten dat een shake gewoon een geschikte uitkomst bied omdat het dan makkelijker op een dag te doen is.
Klik om te vergroten...