1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik snap jullie idee wel. Maar zoals je zelf al zegt, vaker trainen is een grotere behoefte. Op een gegeven moment kan je er praktisch niet meer tegen eten. Dan ben je of de hele dag aan het eten, wat vaak met drukke schema's niet kan, of je kan het gewoon niet meer op, doordat je het niet meer door je keel krijgt. Dat kan je best vaak hebben met vast voedsel. Dan is een shake waar de extra behoeftes inzitten toch wel een voordeel want die werk je makkelijk weg.

Onder licht trainen versta ik wat ong. 90% van Nederland doet. De normale sporter die het doet om fit te blijven en meer niet. Dus niet de mensen die echt massa willen kweken of voor topsport gaan. Tevens niet de mensen die die laatste doelen wel hebben maar dit gewoon niet lang volhouden, waar er ook veel van zijn.

Ik doe helemaal geen enkele kuur, ik neem dan eiwitshakes, maar verder niks. En wat bedoel je met natty? Overigens is 7x per week trainen totaal geen probleem als je maar weet wat je doet. En het zit bij mij vaker op 5-6x dan 7-8. :)

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dat moet je zelf ondervinden. Echter pak je met deadlifts vooral je onderrug en je benen, dus in zouden er geen problemen moeten zijn om die na je powerdag 1 te doen.

Het lijkt mij als natural (natty) een beetje te veel van het goede om 7x per week te trainen, ookal weet je wat je doet.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Hoe houje dat vol als je 7-8x gaat? Dan kom je op een gegeven moment toch in de knel met spiergroepen die je een dag eerder al heb gehad en je kan toch niet elke dag max geven, je hebt ook rust nodig neem ik aan?

Althans, als ik me borst train op maandag dat weet ik dat ik me triceps niet kan pakken voor donderdag. 2 dagen er tussen lukt ook nog redelijk maar 3 dagen dan zet ik de beste prestaties neer :)

Train overigens 4 dagen zodat het gaat in me planning blijft passen. Weken dat ik 50+ uur werk en dan moet je jezelf wel kunnen blijven motiveren om te blijven gaan. Met 4x gaat dat nu al bijna een jaar goed en is het gewoon een lifestyle geworden.

Ben benieuwd hoe je dat aanpakt? Neem aan dat elke training max 1 uur is?

4. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik mogelijk ook wel wat teveel sport ja. Maar dit komt ook omdat ik de afgelopen periode heel veel persoonlijk zware dingen heb moeten verwerken, sporten was een van de weinige dingen die me afleidde en waar ik van genoot, dus daar heb ik me nog meer dan voorheen op gestort.

Daarbij, 1-2x van die 8x per week is sowieso turnen, dat is in de warming-up wat kracht, en verder chillen we hem gewoon zelf. Dit is wel heel intensief maar vooral cardiovasculair en explosief.

Ik hou er meestal rekening mee dat ik 24-48 uur rust heb, soms 72, dan kan ik vaak precies alle spiergroepen trainen zonder hier al teveel last van te hebben.

En waarom zou als natural 7x per week trainen teveel zijn? Ik vind dat juist alleen maar beter, zo kan je ook als natural nog meer bereiken zonder te grijpen naar onnatuurlijke producten.

En nee, voor veel mensen is zoveel eten naar binnen dwingen gewoon niet te doen. En je kan gewoonweg niet zeggen dat even een bordje naar binnen schuiven wel kan. Ik heb precies 1 uur pauze op een dag van half 8 tot half 5, verdeeld over een pauze van 30 min en 2 van 15. Al zou ik in die 15 min op topsnelheid eten, dan nog krijg ik niet alles naar binnen. En de rest van de tijd heb ik dus echt geen tijd om te eten Bovendien moet je er rekening mee houden gespreid over een dag te eten, dus niet ff 's ochtends ofzo een heleboel en de rest van de tijd maar wat minder omdat je dan toch al bijna een je dagelijkse behoefte zit.

En ik zeg ook niet dat een persoon die lichter traint geen voordelen heeft van een shake, maar het is onzin om te doen, omdat het nog makkelijk te halen is uit een voeding die nog wel te regelen is op een dag, omdat je dan bovenstaand probleem niet hebt omdat je niet zo belachelijk veel hoeft te eten. Maar naarmate je meer en meer moet eten omdat je veel sport, kom je op zo'n belachelijke inname te zitten dat een shake gewoon een geschikte uitkomst bied omdat het dan makkelijker op een dag te doen is.

Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Moet je IF/Leangains eens proberen :). Grootste deel van de dag vasten en dan binnen een paar uur alles eten, ideaal.

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Of warrior meal. Gewoon in 1x 2600kcal

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Kom toevallig net dit tegen :)

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Omdat je CNS niet tegen een enorme overload kan en je lichaam behoefte heeft aan herstel na een flinke krachttraining.

Overigens lijkt mij dit een geval van verkeerde interpretatie, Pine verwijst naar 7 keer krachttraining; iets wat alleen kan als je aan het juicen bent.

En stuk cardio, naast je krachttraining, is niet te vergelijken.

9. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Nee, maar ik had het niet over dat ik 7 keer krachttraining deed. ;)

En ik ben het er niet mee eens dat je niet 7x krachttraining kan doen zonder dat je aan het 'juicen' bent. Als je je trainingen verantwoord uitvoert en je voeding e.d. precies goed hebt, dan is het heel goed mogelijk.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Onzin. Ik eet maar rond de 3000 per dag, dit is gemakkelijk met eten te doen echter drink ik ook shakes omdat ik zo veel gemakkelijker aan mijn eiwitbehoefte kom. Ik zou ook naar de winkel kunnen gaan om eiwitrijk eten te halen maar daar heb ik totaal geen zin in. Verder kan ik thuis alles opeten maar daar wordt mijn moeder niet echt blij van.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Top. Zou zo maar eens de link kunnen zijn die ik ooit eens poste.

@ Head Ninja: Dat is is ontzettend veel sporten, maar wellicht kan je het hebben. Het is afhankelijk van twee factoren: a) je aanleg en b) hoe de rest van je daginvulling er uit ziet.

Ik ben vader van een puber van 15, werk 40 uur in vier dagen en speel daarnaast piano, heb een vriendin en mag graag op vrijdagmiddag met de buren in de kroeg een paar biertjes doen.

Als ik daarnaast 7 keer ga trainen dan val ik binnen no time af en zullen mijn cortisolwaarden ws door het plafond schieten.

Mbt eten: ik ben vegetariër dus zal wel shakes moeten drinken. Mijn eiwitinname bestaat uit: klein beetje kwark, eieren, whey en iets van magere vegameuk (waarin je trouwens erg veel keuze hebt).

12. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Aanleg heb ik er gelukkig wel voor. Afvallen of aankomen doe ik natuurlijk gezien niet. En met natuurlijk bedoel ik dan een gemiddeld dieet, weinig of niet sporten. Op zo'n moment zit ik ong. op en rond de 81 kilo, met ong. 6-8% vet, hooguit 9%. Nu ik wel sport ben ik sinds de zomer (3 maanden) een dikke 11 kilo aangekomen, en zit ik op ong. 6% vet. Ben ong. 188-189CM.

Mijn schema is verder ook wel vrij druk nog, heb dan wel geen kinderen of vriendin, maar werk verder 38 uur per week, waarvan 1 dag ong. van half 7 's ochtends tot half 10 's avonds. Daar staat tegen over dat ik vrijdag vrij ben, en dan alleen werk van ong. 6 tot half 10 ' s avonds.

Ik merk nog geen nadelen, en tot nu toe zelfs alleen maar voordelen, dus ik denk dat mijn lichaam er tevreden mee is zoals het nu gaat. Ben wel zo ingesteld als ik merk dat het minder gaat dan neem ik ook zeker wel gas terug. :)

Laatst bewerkt: 4 dec 2013
  13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
  14. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ja, was altijd rond de 80-82, ben nu 90-92. :)

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Sorry maar nu kan ik je niet echt meer serieus nemen. Dus je bent 11kg aangekomen en omlaag gegaan in bf%... En je bent ook nog eens 6% bf, lol.

Post is een foto van je fysiek.

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.947
    Mn behaarde reet Head Ninja.
    Dat kan niet.

17. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Waarom ben je vegetariër als ik vragen mag?

Ik wil zelf aanzienlijk in vlees gaan minderen omdat de productie van vlees zo belastend voor het milieu is. Eigenlijk hoopte ik eiwitten dan uit shakes te kunnen halen maar blijkbaar is de product van whey net zo slecht..

Zien jullie trouwens een verschil in eetschema als je op massa of op kracht traint?

Massa is namelijk niet echt mijn doel. Train zelf meer op kracht x snelheid. Kan ik dan anders eten? Zodat ik niet veel aankom maar wel toeneem in kracht?

Uiteindelijk weet ik dat kracht en massa wel een beetje hand in hand gaan, maar de alle kleine verschilletjes helpen.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Fysiek staat in het fotos van members topic; wat dus echt geen 92 kg op 6% is.

Hn zal wel anders beweren, maar dan moet je die meettang eens leren gebruiken.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Lijkt me niet. Je kan proberen een kleine surplus te doen, zodat je niet teveel aankomt. Als je krachtgains hierdoor gaan stallen dan kan je je cals eventueel verhogen.

Wat voor schema doe je?

Nee not even close. Head Ninja ga eens een foto zoeken van mensen die 189cm 92kg 6%bf zijn, ik denk dat je dan schrikt wat voor beesten dat zijn.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar haal je vandaan dat het net zo slecht is? Ik moet eerlijk bekennen dat mij verdiepen in de herkomst van de whey voor mij stap 2 is. Ik ben eerst over gegaan op biologisch vlees en ben ook minder vlees gaan eten. In Nederland eten we veel te veel vlees. De reden om over te stappen was dat ik het simpelweg niet vind kunnen in wat voor leefomstandigheden wij de beesten laten verkeren.

Echter bio-vlees is ook maar deels een oplossing omdat de footprint van bio-vlees veel groter is.

Uiteindelijk ben ik er helemaal mee gestopt en dat is nu zo'n 5 jaar geleden. Ik mis het zelden (alleen soms succade....) en tegenwoordig is het vegetarische schap in de supermarkt net zo groot, keuze zat.

Qua bloedwaardes zit ik ook prima, die heb ik nu twee keer laten controleren. Voor kracht en massa maakt het echt niks uit. Frank Zane was per slot van rekening ook vegetariër.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina