1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Wat maakt die banaan eigelijk uit? Is er een reden om hem weg te laten?

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Eet geen vlees, vis of gevogelte meer. Vleesvervangers af en toe wel bij het avondeten. Maar ook niet elke dag.

Waarom banaan eruit laten? Anders eet ik bijna helemaal geen fruit.

En eet tussendoor wel af en toe een boterham met pindakaas, alleen niet op structurele basis. Dus daarom niet in schema gezet.

Groente doe ik altijd wel groente- of witte saus overheen enzo. Anders vind ik het nooit echt heel tof om te eten.

Ben verder maar rond de 1.80 lang (klein) en heb een smalle bouw. Weeg maar 66 kilo. Verbranding is niet super snel. 2600kcal per dag heb ik echt meer dan genoeg aan denk ik eigenlijk. Zal zo rond de 2300 onderhoud zijn denk ik. Durft het niet met zekerheid te zeggen.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Omdat het zorgt voor een flinke insulinepiek waar je weinig mee doet. Als je dan toch wat efficienter wilt eten doe dan de rijstwafels met tonijn of in jouw geval pindakaas. Die van zonnatura bevat maar weinig toegevoegde suikers.

Laatst bewerkt: 6 jan 2014
  4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb net een potje notenpasta besteld bij bodyenfitshop. Wel klein.

Ik heb laatste tijd pindakaas van horizon (met een aapje erop). Die heeft geen toegevoegd zout of suikers.

Banaan eet ik vaak voor het sporten. Nooit echt als snack. Dan appels

Laatst bewerkt: 6 jan 2014
  5. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Wooo, 66 kg is idd wel heel licht, maar als ik je goed voor me kan halen van foto's heb je ook een erg tengere bouw. Valt me op dat je weinig proteinen eet
    Wat doe je voor sport?

6. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij doet hij de enige sport waar je dik voor mag zijn haha, no jokes.

Maar goed dat je het zegt van die bananen, ik eet er soms weleens eens als snack. Nooit over nagedacht eigenlijk.

@PineappleJoe: Kan je die sauzen bij de groente niet weg laten, lijkt me ook erg ongezond eigenlijk.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Wat zijn je doelen Joe? Misschien wel handig om erbij te zetten :)

8. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Kracht op doen. Niet puur op massa/bodybuilding. Gaat wel hand in hand uiteindelijk maar ik wil gewoon sneller en sterker worden. That's it.

En ja speel dus Honkbal. Over dat dik zijn is eigenlijk een misconceptie. Alleen heb nu geen zin om daarop in te gaan.

Ben nu pas twee maandjes bezig met fitness. Zie wel progressie. Weeg inderdaad niet veel. Heb het wel thuis gemeten dus misschien klopt het niet helemaal. Al zit m'n vetpercentage ook niet hoog. Zit denk ik nog een klein beetje in de groei. Ben nu 19.

En banaan eet ik 7 van de 10 keer voor het trainen of honkballen.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kracht opdoen en massa aanzetten zijn 2 verschillende manieren van trainen he ;-)

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Neem aan dat je suiker door je melk/havermout doet om 't lekkerder te maken, whey werkt daar ook goed voor :thumbs:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Moet imo niet overdreven worden. Sure er leven wat 'ongeschreven' regels dat kracht het beste wordt bereikt met weinig reps, partial reps en negatieven en massa meer met reps in de range 8-15. Sommigen mensen zijn daarnaast van mening dat een fullbody schema meer voor kracht is en een split voor massa. Ik niet trouwens :+

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou ja, definieer kracht, imo is dat het maximale wat je uit je 1RM kunt halen. Trainen op je 1RM zorgt daarnaast voor een stuk explosiviteit in je beweging. Als je dat vergelijkt met het trainen op hypertrofie zie je behoorlijke verschillen in kracht, explosiviteit en massa.

Een BB'er kan een hoop massa aanzetten en veel kracht hebben, maar zal nooit dezelfde 1RM behalen als die powerlifter.

13. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Doe meestal 6-7 reps. En zo hard mogelijk opstoten of trekken. Dus explosief.

En echte powerlifters kunnen wel veel tillen. Hebben een hoop kracht. Maar minder power.

Power zie ik als snelheid+massa.

Dus 4 sets, 6-7reps en dan echt omhoog knallen.

Ik wil ook nooit over de 75kg gaan btw.

Laatst bewerkt: 7 jan 2014
  14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Misschien headninja ff vragen hoe je 11kg aankomt :D

15. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ik hoef geen spuitje in m'n arm :+

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    In je bil is ook goed!

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja maar ik hou van mn ei op brood. Dus dan wil ik wel het "gezondste" brood. Dan maar weer volkoren tot ik weer bij ekoplaza ofzo kom.

Horizon heet die met die aap. Vind die best lekker. Heb net die notenpasta binnen van body en fit shop. Is te doen maar duur en klein potje

20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Gisteren interview gehad met NK BB winnaar van 2010. Gast is al z'n hele leven vegetarisch. 195cm en een beestenfysiek. Erg toffe gozer ook.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina