1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    1. Ik ben in 1 jaar ruim 10kg aangekomen. In de positieve zin van het woord. En dat allemaal zonder alle lolletjes (waar ik van geniet, jij vind misschien andere dingen leuk) in het leven op te geven.
    2. Iedereen komt met een bepaalde oefening wel eens op een plateau. Ook jij zal dit ondervinden. Maar ik ben al ver gekomen. Van 5 moeizame pullups naar 4 sets van 8 pullups (met ook nog eens 10kg extra bodyweight).
    3. Ik zeg nergens dat jij moet gaan bulken, dat heb je dan verkeerd gelezen. Iemand met 22% vet zou ik nooit vertellen om te gaan bulken. Ík daarentegen, moet wel bulken, aangezien mijn streefgewicht nog een aantal kilo boven mijn huidige gewicht ligt.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ha nu jank ik? Misschien moet je nog een glas melk nemen....of een bacardi-cola ofzo....je trekt je toch geen reet aan van wat ik, Felix of voor mij part Kevf je vertellen.

    Doe ondertussen nog even je bro science pet op als je gaat liften wil je?
     
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ok, ik stel voor dat we nu weer een normale, inhoudelijke discussie gaan voeren en het slechte taalgebruik achterwege laten.

    1. Ik trek me zeker een reet aan wat jij, Flix of Kevf zeggen. Er zitten zeker nuttige tips bij voor als je aan het cutten bent. Maar zoals ik al een aantal keer heb aangegeven, ben ik aan het bulken. Dan heeft het niet zo'n zin om een shake en wat noten te nemen, of wat groenten en kip. Ik moet juist super veel koolhydraten hebben nu. En die zijn niet allemaal complex, maar dat vind ik ook niet nodig, als het maar niet allemaal uit twixen, stroop en cola komt.
    2. Misschien reageer jij inderdaad niet goed op melk of vind je het niet lekker. Dat kan. Ik heb er geen last van en ik vind het ook nog eens lekker. Maar dat betekent niet dat je niets bereikt als je melk drinkt. Trouwens, FYI: in m'n huidige schema zit maar 150ml melk per dag.
    3. Daarop aansluitend, iedereens lichaam is anders en reageert anders op bepaalde voeding. Misschien kom jij snel vet aan als je wat stroop eet. Ik heb daar niet zo'n last van.
    4. En over alcohol: ik geef toe dat alcohol niet het beste is wat je tot je kan nemen. Ik drink het dan ook niet vaak. Maar af en toe vind ik het gewoon lekker of leuk. En dat moet kunnen vind ik. Misschien ben ik daardoor niet 100% hardcore en ben ik een paar maanden langer bezig om m'n doel te bereiken, maar dat accepteer ik.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  6. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    130kg deadlift en 65kg incline bench... Ergens gaat iets fout?
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Edit: My bad, is natuurlijk decline

    Anyway @dusky:
    Het enige wat ik je de afgelopen keren heb zien posten zijn excuusjes, excuusjes om vooral dategene te doen wat in je comfort zone zit. Daar zoek je vervolgens artikelen bij, in combinatie met meningen op het i-net die vooral je comfort zone bevestigen. Ik durf mijn voorraad whey er op te verwedden dat je ook zo traint, comfort zone.

    Prima, be my guest, maar wat zien we vervolgens? Je gaat een log bijhouden, geeft anderen tips en bekritiseert mensen. Terwijl jij nog steeds in je comfort zone zit. Stap daar eens uit! Uit voor wat betreft eten en trainen.

    Een voorbeeld: Hoe kom jij thuis van trainen? Ik pak de auto na een benen training, weet je waarom? Omdat ik na 100 squats, 4 setjes sumo squats, 4 setjes half squats, 4 setjes leg press, een superset van extension en curl en 4 setjes lunges com-pleet naar de klote ben. Ik strompel de gym uit en kom als een lijk thuis.
    Maar he, ik ga wel van een "plateau", wat dus gelul was, af en boek in alles progressie. Waarom? Omdat ik niet ATG squatte, omdat ik niet naar de klote ging en omdat ik vooral in mijn comfort zone bleef.

    Ander voorbeeld: Ik ging voor het eerst zo'n benentraining doen met mijn trainingspartner. Zijn eerste vraag: "Waar zijn je carbs?"....."Heb ik niet".....25 minuten en een squat en sumo squat sessie later ging ik bijna out en liep ik te nekken....Carbs tekort, ik timede mijn carbs ook totaal niet.

    Voor het eten net zo: Zeggen dat je niet zonder melk kunt bulken is kul. Je blijft in je comfort zone. Sure, je hebt meer carbs nodig, maar die hoef je echt niet uit melk te halen. 100 gram havermout met water, whey en vruchten in de blender is een prima ontbijt. Maar wat zeg je? "Dat is niet te vreten"....Comfort zone anyone?

    Joh, vervang lekker mijn tips en suggesties met zaken die je wel lekker vindt en die in je macro's passen, maar de vraag is of je daar echt progressie mee gaat boeken als je niet uit die comfort zone stapt.

    En dat, dat is iets waar bijvoorbeeld (en dan neem ik even dit topic maar je kunt ook mijn bron nemen die 3 keer op een podium heeft gestaan) Kevf en Felix wel snappen en jij klaarblijkelijk niet.

    Ik probeer je inzichtelijk te maken dat je veel meer progressie kunt boeken als je qua eten en trainen uit die comfort zone stapt en eens wat aanneemt van mensen die of langer trainen of gewoon meer weten dan dat jij doet.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga hier gewoon niet eens meer op in gast. Je verkoopt zoveel onzin. Je legt allerlei woorden in mijn mond die ik helemaal niet gezegd hebt en je neemt allerlei dingen over mij aan waar je je blijkbaar niet in verdiept hebt. Dus bij deze kap ik de discussie af en houden we het op: agree to disagree.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Fijn he, zo'n comfort zone?
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ik ben gister aan het eind van m'n been training ook echt bijna ko gegaan. Werd letterlijk zwart voor m'n ogen en voelde dat ik echt tegen het randje van inzakken zat!
    Wel knetter hard getrained though.
    Grappig overige s, dat wanner je kritiek krijgt je vaak of begint met een tegenreactie: niet janken en als je klaarblijkelijk niet met een goed onderbouwd tegenargument kan komen eindig je met doen alsof je een mod bent door de discussie proberen af te kappen.


    Zo, zaterdag borst/bicep zondag rug/tricep en gister been gedaan. Omdat ik dus 3 weken niet getrained heb heb ik nu letterlijk overal spierpijn heb.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  11. pimmos87

    pimmos87 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij komt de hele discussie neer op het feit dat Killaz er een stuk meer 'hardcore' inzit en Dusky Demon niet bereid is er echt alles voor te laten. Dat dit gevolgen heeft neemt hij daarbij volgens mij voor lief. Prima toch, laten we dan vooral weer verder gaan met de discussie.

    Ikzelf zit nog wel met 2 vragen, benieuwd hoe jullie hierover denken:

    - Ik doe een teamsport op vrij hoog niveau, dit betekent dat ik 3x in de week 's avonds aan het trainen ben. Omdat ik ook nog moet werken en studeer kan ik maar 1x in de week daadwerkelijk aan de slag met gewichten. Weekend is ook geen optie omdat ik dan een wedstrijd heb en dan niet met spierpijn rond kan lopen. Zijn er meer mensen met zo'n probleem en wat raden jullie dan aan qua trainen op die dagen? Ik doe nu vooral de basis oefeningen (squats, Deadlifts, Pull-ups, benchpress), maar vraag me af hoe andere mensen met weinig tijd hier tegen aan kijken.

    - mijn voedingsschema komt heel redelijk uit qua waardes, ik zit alleen te stoeien met een stuk(je) vlees bij het avondeten. Wat eten jullie hier vooral en wat relatief goede stukken vlees naast kip / vis?
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik ga niet blijven reageren als hij allerlei onwaarheden over mij blijft verkopen, wat je mij niet over hem zult zien doen, zomaar dingen aannemen. Zo weet hij helemaal niet hoe ik train blijkbaar, terwijl je met een paar clicks mijn training tot in detail kan bekijken. Want ik zie af en toe gewoon sterretjes voor mijn ogen na het deadliften. En na een beentraining kan ik amper lopen. Zo heb ik Gdzr laatst een half uur op me laten wachten omdat ik nog lang niet klaar was met m'n beentraining. Ik had het laatst ff berekend en ik kwam op iets van 160 reps uit in m'n beentraining. Waarvan 7 sets squats.

    Bovendien zie ik Killaz ook niet met "goed onderbouwde" argumenten komen. Bovenstaande discussie ging ongeveer zo:

    Ik hou van melk.
    -Melk is kut!
    Nee man melk is lekker!
    -Nee melk is kut!
    Nietes!
    -Welles!
    Nietes!
    -Welles!
    Ik heb altijd gelijk!
    -Ik heb altijd 1 keer meer gelijk dan jij!
    Ik heb oneindig gelijk!
    -En ik heb dan weer 1 keer meer dan oneindig gelijk.

    Zo'n discussie kap ik dan inderdaad af, door er gewoon niet meer op in te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja man, alleen vergeet je even dat ik in mijn stukje feedback, welke jij weerspreekt met je dronken harses, aangeef dat je eigenlijk niet in de buurt van lactose wilt komen als je aan het liften bent. Maar he, Kosakoff is een bitch he.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Gast ik heb daarvoor al hier openlijk en via pm mijn excuses aangeboden en daar blijf je over zeiken? Heb ik je diep van binnen geraakt ofzo?
     
  15. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie hierboven stoppen met dat kinderachtige gezeur?

    Dusky, bedankt voor je antwoord. Kevf, heb jij hier wellicht ook iets over te vertellen?
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    Haha wat XXL toch allemaal niet verzint. :9
     
  17. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Hoezo?
     
  18. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat hangt hier een negatief sfeertje, dat was eerder nooit zo :'-(.

    Even een vraagje waar ik al een tijdje mee worstel:

    Ik squat graag met een belt/riem omdat ik wegens blessures in het verleden extra voorzichtig ben met mijn rug (ik was iemand van het kaliber 'elke week een PR zetten met de deadlift'). Sinds het gebruik van deze riem merk ik echter dat mijn 'core' (abs/lower back) begint te verzwakken en dit is nou ook weer niet de bedoeling :x.

    Wat is verstandig om te doen? Zeggen jullie ''fuck die belt en richt je gewoon op de uitvoering'' of ga ik lekker door met de belt en ga ik wat ondersteunende oefeningen pakken voor mijn core?

    Het prettige aan zware compounds vind ik dat ik relatief korte trainingssessies kan houden van 45 minuten tot maximaal 1 uur.
     
  19. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb zelf ook een wat zwakkere rug en kies er voor om me bij het deadliften te focussen op uitvoering ipv gewicht. Ik merk dat mijn rug langzamerhand wat sterker begin tte worden.

    Zo deadlift ik de laatste tijd slechts 70~80 kilo, tegenover 90kg benchpress. Ook niet echt in verhouding dus, maar heb al tijden geen last meer gehad van mijn rug, terwijl ie stapsgewijs wel steeds wat sterker wordt. Duurt gewoon wat langer.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Core is ontzettend belangrijk.
    Zou even stapje terug doen met je deadlift etc tot een gewicht dat je zonder pijn kan trainen en ondertussen oefeningen doen om je Core aan te sterken om zodoende je deadlift etc weer op te kunnen bouwen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina