1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Is dat niet heel weinig? 1650. Das een cut van bijna 1000kcal ofzo

2. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Dat is inderdaad best weinig, maar ik verlies geen spier en voel me ook niet futloos ofzo :).

3. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Kan iemand mij misschien uitleggen hoe essentieel eiwit shakes zijn? Ik neem zelf al sinds ik mij kan herinneren na mijn workouts een eiwit shake (whey isolaat, is geloof ik 36g eiwit). Mijn huidige pot is bijna op en ik vraag mij af hoe belangrijk het is, dus als iemand dat kan uitleggen stel ik het zeer op prijs.

Om even mijn situatie te schetsen zodat jullie het wat beter begrijpen. Ben 17 jaar en ben nu rond de 7/8 maanden bezig. Begon eerst met cardio alleen omdat ik overgewicht had, en toen kort daarna begonnen met krachttraining. Ik probeer nog steeds zo gezond mogelijk te eten en cardio te doen na krachttraining om zo nog steeds gewicht te verliezen. Ik heb geen overgewicht meer maar vind/ben nog steeds te zwaar. Kan lengte en gewicht geven mocht dat nodig zijn.

Edit: Is afslank eiwit misschien een optie?

Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  4. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Nam vroeger ook een eiwitshake na de training maar wist verder niet wat ik zo ongeveer binnen kreeg de rest van de dag. Dus dan heeft het volgens mij weinig invloed. Wil je 2.5x je vvm aan eiwit en je komt er niet dan is het aan te raden om een shake te nemen. Dus reken voor jezelf uit wat en hoeveel je ongeveer eet en misschien heb je geen shake nodig.

Ik neem er overigens 2 op een dag.

Edit: ik weet niet of afslankeiwit nou echt een toevoeging is. Per 100 gram volgens mij 65gr eiwit. Verder zitten er veel vitamines en mineralen in als ik het goed heb. Eet je al gezond of neem je een multivitamine dan lijkt het me een beetje zinloos.

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Voor je .xls bestand: www.mijnbestand.nl is altijd wel prima, vind ik.

Bedankt voor de kritische noot. Ik merk wel dat er het e.e.a. moet gebeuren qua eiwitten en dat je met puur broodjes kipfilet niet redt. Misschien als eerste stap de kwark een vaste plek geven in de dag. En wellicht op fitnessdagen (als ik over een weekje of 2/3 weer echt begonnen ben) toch shakes aanschaffen. Misschien nog wat andere eiwitrijke 'simpele' gerechten en tussendoortjes opzoeken, want mijn kennis reikt niet veel verder dan kipfilet en tonijn (alleen eet ik dat nooit, niet echt een idee hoe) op dit moment. :)

Btw, met 4 shakes 100g eiwitten.. is dat niet aan de lage kant? Of meng je het gewoon met water en niet met melk?

6. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Heb ook mijn macro's even berekend (handig filmpje trouwens). Voorheen nam ik alleen op trainingsdagen shakes, één whey na de training in de ochtend en één casein voor het slapen gaan, maar dat is met wat ik op een dag eet aan eiwitten niet voldoende.

Nu kan ik wel eitjes gaan koken, maar mijn vetten zijn wel oké en daar wil ik weer niet overheen gaan. Kan ik dan het beste een extra shake nemen per dag?

Edit: Of wat Siemenn zegt; kwark is dan ook wel een goede optie om het af te wisselen...

Je wilt niet teveel zuivel binnenkrijgen op een dag (melk, kwark, etc). Shakes als whey perfection kun je makkelijk met water mixen, doe ik zelf iig altijd.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Want?

8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Omdat het niet in mijn macro's past. :+

Doel is om mijn vetpercentage omlaag brengen. Dan denk ik dat ik beter niet meer vetten moet gaan eten, toch?

9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Na KT doe ik vaak nog een half uur cardio. Wanneer ik dan thuis ben is het vaak al bijna een uur nadat ik KT heb gedaan, is het erg als ik dan m'n eiwit shake neem? Aangezien er altijd staat binnen een uur.

Of is het misschien beter om direct na KT te doen en daarna cardio?

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je vet% gaat omhoog door je kcal inname, niet omdat je opeens 30 gram meer vet eet.

Je bent sowieso al te laat met je shake als post WO als je na je KT gaat cardio'en. Enige reden dat je dat doet is omdat je glycogeen voorraad laag is en je dus sneller je vetmassa aan wil spreken. Als je geen beschikking hebt over BCAA's, die tijdens het trainen sneller kunnen worden opgenomen en waarbij je dus zoveel mogelijk voorkomt dat je lichaam je spiercellen gaan afbreken, zou ik je shake voor je training plannen. Kan ik dit onderbouwen met 30 wetenschappelijke artikelen? Nee. Werkte dit bij mij fijn? Ja.

;)

11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Oké, daar was ik dus niet helemaal zeker van. Weer wat geleerd, thanks.

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik neem sinds vorige week dit: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/cardio-xcelerator

Dit neem ik dus ook voor mijn KT (15 min) en dit bevat dus wel BCAA's. Verandert er nu iets aan je advies?

Ik neem het trouwens om te kijken hoe het werkt, kan zijn dat zodra het op is ik er mee stop.

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Sport nu 2 jaar en eigenlijk nog geen supplementen gebruikt. Wil dit binnenkort wel gaan gebruiken. Iemand adviesen voor wat het slimste is mee te beginnen? ( wil beginnen zodra het minder druk word op mijn werk, over werk nu 3 a 4 keer per week dus heel erg weinig getraint laatste 2 a 3 weken helaas )

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Niet te zwaar aan tillen, zo bizar veel maakt het niet uit. Wat mensen ook vaak vergeten is dat het de nodige tijd duurt voordat de eiwitten uit een shake zijn opgenomen. Dat gaat stapje voor stapje en is pas volledig opgenomen na zo'n 2,5 uur. Een shake direct na de training is dus eigenlijk al te laat ;)

Ik drink mijn shake altijd slokje voor slokje tijdens de training. Ik leng het poeder met zoveel water aan dat de shakebaker vol is en klaar.

Ik heb de excelsheet geupload. De sheet geeft je, afhankelijk van je gewicht en vet%, een indruk van de hoeveelheid kcal die je binnen moet krijgen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KI3HTX3TF8DB.xls

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dat is misschien wel iets om te proberen voor mij, heb ik ook geen gezeik meer met cardio en hoe laat ik thuis kom. Dus gewoon tijdens je training drink je de shake rustig op?

16. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Als ik kijk naar je gamertag zou ik je test e 500mg 12weken + nolva aanraden.

Nerrion maak je daar niet zo druk om. Verander van je lichaam gebeurt niet over een paar uur, maar over de hele week. Dus zolang je maar over de dag/week je macro's haalt is het goed, maakt niet uit wanneer je het neemt.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yup. Dit heeft voor mij als bijkomend voordeel dat ik er niet zo'n opgeblazen gevoel van krijg. Als ik na de training direct een shake achterover sla dan valt dat nogal eens verkeerd. Deze manier zorgt er voor dat ik en eerder mijn eiwitten binnen krijg en wat beters te drinken heb dan alleen water tijdens de training.

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hmm. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.

Ligt het er dan ook aan wat voor type shake je neemt?

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Wat voor Hemroidz?:+ Maar wel serieuze vraag tho\o/

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Supplementen zijn aanvullingen op je dieet. Eiwit shakes zijn handig om aan je eiwitbehoefte te komen. Verder kan je denken aan multivitaminen, creatine, pre workout boosters en dat soort dingen.

Maar voor de rest is het geldverspilling, tenzij je aan de skittles gaat Mr. Roidz.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina