Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1.494
    Thanks voor de suggesties.

    Crossfit gaat ‘m niet worden, moet ik weer ergens extra lid worden of met gewichtjes in het bos op een bankje springen.

    Bokszak misschien wel leuk idee, misschien in nieuwe huis als het ooit afkomt.

    Wat voor grondoefeningen? En duur/frequentie/etc?
     
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.063
    Leuk Bevonden:
    592
    Het is allemaal super basic. Planking, pushups, gewichten, wall sits etc. Ik rouleer in sets van 3. Ik heb ook een tijd de 100 pushups a day challenge gedaan bijvoorbeeld. Het is geen rocket science, maar als je niet naar de gym wilt, dan kan het een oplossing zijn.
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.827
    Leuk Bevonden:
    537
    Nog tips voor voeding cutten? Waar ik mezelf het beste kan inlezen om te beginnen, of handige websites/apps.
    Het sporten lukt bij mij wel het probleem zit hem nog in de voeding (en bier).
     
  4. Taab

    Taab man

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    738
    Geen brood, pasta, aardappalen of rijst meer eten. Ik lunch 500gr. kwark en om 15 uur een appel.
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1.494
    Maar je wilt toch niet leven in een wereld zonder brood aardappel en vooral rijst en pasta?
     
  6. Taab

    Taab man

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    738
    Nee, zeker niet. Eet 1 of 2 keer per week pasta. De rest bijna nooit. Vind het prima vol te houden.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.063
    Leuk Bevonden:
    592
    Ik doe zelf waar mogelijk intermittend fasting, de 16/8 methode. Dat wil eigenlijk zeggen dat je niks eet of drinkt met calorieen tussen 20:00 en 12:00. Dat lukt eigenlijk altijd wel doordeweeks. In die 16 uur fast probeer ik ook mijn sportroutine uit te voeren, dan gaat je verbranding nog sneller. En dat biertje.. tja. Dat moet je niet aan mij vragen, want ik ben een halve alcoholist. Het is m'n goede voornemen om niet meer doordeweeks te drinken. Ik vervang nu m'n bier met een theetje, fuck my life.
     
    Smok3y en Burt Macklin vinden dit leuk.
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Active Member

    Berichten:
    12.103
    Leuk Bevonden:
    1.098
    Jezelf op straf zetten is geen goed advies vind ik. Ook niet lang vol te houden. Gewoon alles met mate eten. Daarnaast maakt het geen drol uit of je nou koolhydraten uit appels, brood, pasta, rijst of Haribo eet. Je lichaam herkent het allemaal als koolhydraten. De een is niet beter dan de ander. Wat er nog meer in zit is waar je op moet letten. Maar als jij van brood houdt eet gewoon lekker brood. Ik hou van aardappel en eet dat bijna elke dag
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2019
  9. Taab

    Taab man

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    738
    Ik ben daarmee afgevallen en ik vind het al een jaar prima vol te houden. Overigens 1.85m en van 85 kilo naar 80 kilo. Als het een straf voor je is, ben ik het helemaal eens dat je dat niet moet doen.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Active Member

    Berichten:
    12.103
    Leuk Bevonden:
    1.098
    Zou kunnen dat je bent afgevallen. Maar dat komt niet omdat je per se brood of rijst liet staan hè. Afvallen is niks anders dan de formule meer energie verbruiken dan binnenkrijgen. Maar je moet doen wat werkt voor jou en wat je inderdaad niet op straf zet.
     
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.827
    Leuk Bevonden:
    537
    Thanks, ga mezelf daar eens in verdiepen. Haha, met je theetje. Keep up the good work!

    Probeer zelf ook doordeweeks geen bier meer te drinken. Gaat gelukkig vrij gemakkelijk, maar straks is er weer CL in de kroeg.
    Zit je daar op dinsdagavond met je spa blauw/rood.
     
    ArtificialFaith en Daz vinden dit leuk.
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.637
    Leuk Bevonden:
    242
    Ja geen alcohol doordeweeks is soms best pittig.
    Moet ik ook maar gaan vervangen voor een groene thee.

    Doe na jaren fitness nu 8 maanden crossfit en geen moment spijt van!

    Leuke community, toffe afwisselende lessen en me conditie knalt vooruit!
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #KEEPXBWALIVE

    Berichten:
    7.479
    Leuk Bevonden:
    7.266
    Kunnen alle goede voornemenslui weer uit de gym tyfen aub?

    Danku
     
    Zeepsop en Taab vinden dit leuk.
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    992
    Leuk Bevonden:
    241
    Wat zijn de doelen voor dit jaar?

    Voor mij weer terug op niveau 5x5x100BP (zat op 105, toen half jaar er afgelegen door tenniselleboog..). Vind dat ook een mooi niveau. Hoger hoeft niet zo.

    Daarnaast staat de one-arm pullup nog op 't lijstje :+

    Qua hardlopen de 10k onder de 40min zien te krijgen.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #KEEPXBWALIVE

    Berichten:
    7.479
    Leuk Bevonden:
    7.266
    Snap alle 'ik wil zoveel kunnen liften' goals niet zo. Primair is fitness voor mij mezelf beter in m'n vel laten voelen, en er beter uitzien. Hoeveel ik dan til boeit me niet, zolang het maar voldoende is om jezelf te triggeren om gewenste visuele resultaten te krijgen waarbij je je chill voelt.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Fii XBW.nl VIP

    Berichten:
    18.456
    Leuk Bevonden:
    2.292
    Merk geen verschil nog, maar ik ga dan ook voor 08:00 dan is het bijna altijd leeg.
     
  17. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    992
    Leuk Bevonden:
    241
    Dat is een benadering ja.

    Ik benader het meer als sport en dan helpen concrete doelen. 'T visuele is daar vervolgens het resultaat van.

    Ook qua fysiek zit ik al vrij dicht tegen het gewenste plaatje. Meer en meer spiermassa is voor mij niet per se beter, gezien m'n hardloop ambities. Het draait bij mij nu vooral om de juiste balans te vinden tussen kracht/spiermassa en conditie/snelheid.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1.494
    Jij doet het om te shinen op festivals en zij zien het als sport. Steeds beter worden.
    :p
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Active Member

    Berichten:
    12.103
    Leuk Bevonden:
    1.098
    Ik dit jaar ook voor het eerst hier nauwelijks. Was voorgaande jaren veel erger.

    Doelen stellen is als je het mij vraagt echt een goede motivatie. Zo wil ik 3x3x100 kunnen pressen dit jaar. En eindelijk eens 180sq en 220+ dl doen. Afgelopen 2 maanden geblesseerd in m'n onderrug terwijl ik net zo lekker ging met alles
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    20
    Iedereen heeft andere doelen natuurlijk zelf wisselen mijne nog wel is, maar meestal komt het er toch op neer dat ik vooral train om een mooi fysiek te krijgen. Heb tijdje powerlifting gedaan maar vondt dat toch wel saai met zoveel rust tussen sets en weinig reps vondt het ook niet echt “sport” meer. Powerlifting is ook echt niet heel gezond vooral op hoog niveau als je die docus kijkt van de pro’s, je sloopt je hele lichaam met die zware gewichten, en dat binge eating wat je wel moet doen als je competitive wil zijn is al helemaal slecht voor je natuurlijk.

    Doe mij maar gewoon lekker op hypertrofie trainen en ernaast hardlopen etc en gezond eten. Vinden de vrouwtjes ook het leukst zolang je niet te groot wordt:)

    Lees trouwens net dat Jaap Stam het bench record heeft bij ac milan van 300 kg, 2 kg meer dan zlatan heeft gehaald. Zijn beide wel beide beesten, maar zullen ze echt zulke nummers hebben gehaald? lijkt me toch bijna onmogelijk. volgens mij ligt het wereld record toch op 350 ofzo?:p zal wel grootspraak zijn.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2019

Deel Deze Pagina