Ja, erg nice! Ik vind het erg apart om te zien dat ons universitair sportcentrum zoveel squat racks heeft, terwijl Basic Fit Eindhoven welgeteld 1 squat rack heeft op de ene locatie en op de andere 0 squat racks. We hebben er nu inderdaad 6, plus 2 deadlift platforms en daarnaast 2 flat benches en 1 incline bench. We hadden eerst 3 flat benches, dus er is er één vervangen voor een incline. Wellicht heeft het te maken met dat het een universitair sportcentrum is, waardoor de hele crew bestaat uit geneeskundigen / fysiotherapeuten / andere medische studenten. En niet van die simpele zielen zoals bij de Basic Fit fillialen in Eindhoven.
Ha Kevf, ik heb inmiddels de 'steek je kont naar achteren' techniek ingepast, lukt prima! Ik heb nooit echt stilgestaan bij low bar / high bar. Ik leg hem niet overdreven hoog of laag eigenlijk, ergens rond m'n traps, maar niet tegen m'n nek aan. Daar zal ik eens op letten dan. Ik word gek van de pijn iedere keer. Ik weet dat ik daardoor ook gewoon veel instabieler op m'n benen sta. Of het ook echt zo is weet ik niet (wellicht tussen m'n oren), maar ik heb het gevoel nu ook steeds meer op de kracht van m'n linkerbeen te squatten i.p.v. rechts (ivm rechterknie).
Overigens heb ik zo'n patellabandje:
.. en als ik deze draag heb ik geen last bij squatten. Ik denk eraan om binnenkort weer eens een afspraak bij de fysio te maken, omdat het na driekwart jaar nog niet weg is. Terwijl ik de eerste maanden gewoon heb gedaan wat hij zei (negatief squatten met lagere gewichten en meer reps).
Klik om te vergroten...