1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Langer trainen wilt niet zeggen meer gains. Uur/anderhalf is prima zolang je intensiteit maar hoog is. 60-90sec rust als je voor hypertrofie gaat.
     
  2. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Ok ja ik merk dar als ik alleen train wel een stuk meer oefeningen doe met kortere tussenposes, alleen meestal train ik niet alleen, want vind het minder gezellig
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Als je niet de hele tijd staat te kletsen, maar gewoon om de beurt gaat is het geen probleem. Dat doe ik altijd, aangezien ik 95% van de keren met een vriend ga. Ik begin met een set bankdrukken, daarna hij een set en in de tussentijd ben ik alweer klaar voor mijn volgende set. Prima!
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ja dat gaat mij weer iets te snel, nog geen minuut voorbij dan. Ook als ik pull ups doe in cable rack en iemand tussendoor chest flys ofzo. Doe ik mn pullups, hij 30sec zn ding ofzo, kan ik weer. Ja doag
     
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Het neemt een beetje het principe weg van een pull up. Dan zou ik ze gewoon strict pull ups laten doen en dan veel minder, maar dat is mijn mening. Verder lijkt het mij dat je het eerder vergelijkt met gewichtheffen dan met kunstrijden, het gaan om je fitheid (?) en niet hoe het er uitziet. Ik snap wel dat Crossfit 'teamwork' hoog in het vaandel heeft staan, maar het lijkt mij dat je dat ook op een meer verantwoorde manier kan doen.

    Ik ben van mening dat je zo lang rust moet nemen wat jij nodig acht, ik neem bijvoorbeeld na mijn zware sets zo'n 2-3 minuten rust waar andere mensen maximaal 1 minuut rusten. Het is persoonsgebonden, dus gewoon doe waar jij je goed bij voelt. Die minuut extra rust tussen je setjes gaat echt geen verschil maken hoor ;)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Stel dat jij ook nog herstelt van een training van 3 uur (voldoende voor de volgende training), dan zou je meer vooruit gaan dan als je 1,5 uur traint. Dat is ook het probleem waar elite powerlifters, gewichtheffers en bodybuilders tegenaan lopen. Alleen al om op niveau te blijven moeten zij een gigantisch volume verzetten.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee verschillende context natuurlijk. Maar hoe Scarlet het bedoelt staat langer trainen niet direct gelijk aan sterker toch, zoals meer pizza wel altijd beter is bijvoorbeeld
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Zolang je niet overtraint is meer volume wel meer gains toch? Zal wel minimaal zijn, dat als je het op een curve uittekent dat die best vlak is.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Context ontbreekt dan alsnog. Slaap, voeding, etc
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Er van uitgaande dat dat allemaal in orde is inderdaad! En of je aan het bulken bent. Want volgens mij overtrain je veel sneller tijdens een cut. Heb ik afgelopen vrijdag ervaren. Chest en military ging goed dus deed gewoon drie setjes extra. Twee dagen erna kreeg ik mn armen nog niet omhoog..

    Scarlett is sowieso aan het cutten dus ik weet niet hoe ze er bij komt dan (echte) gains te gaan maken.
     
  11. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    ik cut wel, maar ik zit niet zwaar onder onderhoud of zo
    Bovendien merk ik ondanks de cut dat ik wel sterker blijf worden (zal ook wel met beginner gains te maken hebben)
     
  12. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Waarom? Want als je met een lager volume traint kan je zwaardere gewichten pakken.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    toch is het volume ipv intensiteit die meer bijdraagt aan spiermassa en kracht. Je kan beter meer volume pakken tussen de 65 en 85 procent dan hele zware gewichten boven de 90%. Dat heeft een aantal redenen: het totaal versleepte gewicht is veel hoger bij een lagere intensiteit, trainen boven de 90% is voor ervaren lifters een giga aanslag op je herstel, trainen boven de 90% zorgt voor mogelijke form break-down en trainen boven de 95% is erg blessuregevoelig.
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Vandaag benen getraind en beetje buik. Ipv 3 sets elke oefening 4x gedaan en dan gewoon zoveel ik kon (tussen de 10 en 15 herhalingen). Ook kortere tussenposes genomen
    en afgesloten met wat cardio

    was best intensief en zweette veel meer dan normaal, maar deze manier van trainen gaf me wel wat meer voldoening dan de wat 'laidback' manier die ik meestal aanhoud
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Bellsprout used cut!


    Nog twee weken en dan zit ik denk ik op 11% en dan ben ik klaar. Abs nog nooit echt getraind omdat het me niet zo boeide, maar ga ik nu voor de lol wel even doen denk ik haha.

    Op squat na nergens kracht verloren, which is nice. In 9 weken 7 kilo afgevallen. Best prima gegaan als je het mij vraagt.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Meetinstrument is de spiegel of..? Ben daar ook wel geïnteresseerd in. :)
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind dit 1 van de meest gemakkelijke:

    [​IMG]
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Spiegel gewoon ja. Maar ook dat is niet helemaal waarheidsgetrouw omdat als je veel spiermassa hebt je iets eerder iets droger lijkt te staan.
     
  19. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik ben zo 3-4%
    *5.........
    denk ik :9
    Zou graag 10-15% zijn denk ik.
    Anyways. Mijn wiel is net binnen gekomen. Vanavond maar even proberen.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar is 8-10 dan. Ik zit tussen 12-15 in denk ik. Voorlopig vind ik dat prima.

    Dadbods zijn in hoor
     

Deel Deze Pagina