1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Geen idee. Ik kijk het niet live. Hij heeft altijd een terugblik op z'n channel. Hij had van de week een video van z'n voorbereiding geüpload

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  3. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yup vind ik echt ontzettend ruk. Ik snap best dat er puristen zijn die dat geen squat vinden. Hij vouwt helemaal dubbel onder het gewicht.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Body&Fit 10% korting: FACEBOOK150

6. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    wat zijn goede oefeningen om deadlift mee te vervangen? Elke keer als ik m doe voer ik m niet goed uit waardoor ik m'n rug verkeerd belast dus wil 'm vervangen voor een andere oefening.

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Squats and more squats and then some more en dan lunges.

Of je vraagt even iemand met verstand van zaken waar je traint om je aanwijzingen te geven hoe je wel goed deadlift.

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Gaat lastig te vinden zijn in een commercial gym denk ik. Jezelf filmen en hier posten misschien?

Laatst bewerkt: 8 jun 2015
  9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Als ze het materiaal hebben en deadliften toelaten dan moeten er meer mensen zijn die deadliften in die gym. Vraag iemand als je iemand ziet deadliften of iemand die squat. Grote kans dat ie ook deadlift, of iedergeval de techniek weet.

En check YouTube, als je de basics onder de knie hebt voor jezelf dan hoef je niet van 0 te starten, maar hoeven ze alleen je vorm te checken.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Post eens je schema van de dag waarop je deadlift, dat is wat makkelijker om dat te zeggen hoe je het kan 'vervangen'.

Ik zie genoeg mensen deadliften in mijn gym, maar ik zou geen advies van hen aannemen...

Verder is het ook niet essentieel, als zij merkt dat ze het niet goed doet kan zij beter een andere oefening doen.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Zelfde hier. Veel mensen met fokop vorm. Te zwaar gewicht, zeker 90-95% van hun 1rm forceren en daarna stoer doen. Gewicht van de grond rukken, rug gebogen. Niet tight etc. Bij veel zie ik dat ze bij de lockout hun schouders naar achteren gooien, alsof ze een shrug doen ofzo.

Heb maar een enkeling gezien die het netjes deed.

Wat bedoel je trouwens met materiaal? Een barbell en plates toch genoeg?

Laatst bewerkt: 8 jun 2015
  12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Iedergeval een plek waar je mag deadliften.

Mijn gym mag dat op 1 plek die daar geschikt voor gemaakt is met platen en daarover matten zodat de betonnen vloer niet naar de mallemiezel gaat.

Veel gyms is het niet toegestaan wanneer gasten 200-300kg gaat deadliften en laat droppen op de vloer.

En over wie je moet vertrouwen. Tsja moeilijk. Iedereen heeft wel een mening, vooral in de gym. Iedereen heeft ook weer z'n eigen voorkeur, deze grip, die grip. Sumo of niet etc. En ja er zijn veel idioten die er geen verstand van hebben en maar wat doen. Moeilijk.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Zijn er gasten die 300kg deadliften daar?? Bij ons is de vloer zo een rubbere matdinges, daar mag het, maar ze hebben liever dat je ook nog yoga matten eronder zet..

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Momenteel niet meer. In het verleden wel. Trainden 2 gasten die meededen aan Sterkste man van NL. Die gingen over de 300kg. Kan je vertellen dan trilt de hele zaal na ;)

Ze hebben hier zware ijzeren rijplaten liggen met zware rubberen matten erover. Kwamen teveel deuken in de betonnen vloer. Op 1 plek zat op een gegeven moment zelfs een gat in de vloer :lol: Kon zo de kruipruimte in kijken.

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Oeh dat doe ik ook. Niet de bedoeling?

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat ik bedoel is echt dat ze bijna een soort van sprongetje maken en dan hun schouders naar achteren gooien

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Nee dat is niet de bedoeling, alleen maar kans op blessures lijkt mij.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Meest voor de hand liggende antwoord: hem wel goed doen. Rug neutraal houden en zorgen dat je je goed schrap zet door je adem vast te zetten. Bekijken deze vids anders eens

Mocht het echt niet willen dan zou je nog kunnen switchen naar de sumo deadlift. Die oefeningen vraagt iets minder beweging vanuit de rug.

Grave vindt dit leuk.
  19. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Om nog mijn cut door te zetten voor een laatste procent -> ong. 11 of 10% BF -> Wil ik nu het volgende schema toepassen.

Mijn maintenance kcal zitten ongeveer op 2350kcal.
    Op trainingsdagen eet ik dan +100kcal
    Op rustdagen cut ik nog steeds en eet ik -500kcal.

Het is een beetje gebaseerd op het recomp principe. Iemand hier opmerkingen over?

( @Kevf, heb jij dit eerder niet ook gedaan? )

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb ik idd ook gedaan. Ik heb dat gat steeds groter gemaakt en uiteindelijk ging het gewicht er af. Daarna schoot het wel een beetje door (ik was op een gegeven moment nog maar 80kg oid). Vanuit daar weer rustig aan het bouwen geweest.

Gisteren voor het eerst een beetje zwaar gesquat sinds december vorig jaar. En dus noodgedwongen high bar. Nog niet echt tevreden mbt techniek. Dit moet nog een stuk rechterop:

Laatst bewerkt: 24 jun 2015

Deel Deze Pagina