1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Behoorlijke knul inderdaad :)

    Van de hele hype heb ik verder vrij weinig meegekregen, ik heb meer gekozen voor deze box omdat ze naar mijn inzicht echt heel veel know how hebben van de principes, niet alleen het crossfit maar ook olympisch gewichtheffen en powerliften. Ik kan bij mijn eigen sportschool voor 10 eu per maand onbeperkt crossfitten, maar dat is mij echt te ver, die box zit helemaal in Maarssen. Deze box zit redelijk in het centrum, en op zo'n 400 meter van mijn vriendin vandaan :)
     
    Kevf vindt dit leuk.
  2. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    80-90 ligt aan wat je trainingsdoel is met cardio. Je moet eerst je max hartslag weten en dan als je op 60-70% loopt dan ben je bezig met vetverbranding. Kan je ook meten zonder hartslag meter, want als je dan bezig bent kan je gewoon nog rustig praten en ademhalen.
    Als je 80-90% bezig bent, ben je koolhydraten aan het verbranden en heb je andere resultaten zoals vo2max als ik het allemaal goed herinner van het cios 6jaar geleden :+
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Knappe kop die op 80-90 bpm kan hardlopen ;)

    Een hartslagmeter heeft enkel nut als je je cardiotrainingen op je hartslag gaat lopen. Je hartslag geeft namelijk goed aan hoe je procentueel ten opzichte van je maximum loopt. Je kunt (met genoeg training) voorspellen hoe lang je hardlopen bijvoorbeeld vol kan houden als je op X hartslag loopt.
    Maar, zoals Hayabusa halo al aangeeft; je moet eerst je max hartslag weten, waar je stiekem toch het beste voor naar buiten kunt gaan --> 20 minuten warmlopen, 500-1000m richting je maximum lopen, en vervolgens een heuvel op sprinten en sterven. Of je doet het op de matige manier en pakt 220 - je leeftijd.

    Ik vind echter, zeker wanneer je in een sportschool op de lopende band gaat lopen en geen serieuze plannen hebt, je beter je geld op de bank kan houden en lekker op gevoel lopen.
    Voor mij persoonlijk is het door de neus kunnen ademen (of eventueel nog kunnen praten en ademhalen). Lopen voor vetverbranding doe je traag en lang, en is saai. Buiten dat doe je het in de sportschool waarschijnlijk op schoenen die niet gemaakt zijn voor het hardlopen, kans is aanwezig dat je meer kapot maakt dan je lief is.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De vetverbranding is relatief hoger als je op een laag tempo loopt. Absoluut gezien kan je beter gewoon hard gaan lopen. Dan heb je er conditioneel ook nog wat aan.

    Squat dag vandaag. Voor het eerst dat ik met high bar met 135kg op mijn nek stond. Ik hoop echt ooit weer low bar te kunnen doen.
    3x120kg
    3x128kg
    3x135kg

    3e set:


    Maar even wat muziek onder gezet, liep wel erg veel lawaai te maken :+ Verder klap ik teveel voorover in de 3e rep.
     
    Scarlett vindt dit leuk.
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ligt er volledig aan waar je voor traint. Altijd 'hard lopen' levert conditioneel veel minder op dan op relatief lage hartslag lopen, met interval trainingen tussendoor --> wanneer je voor een lange afstand (15+ km) gaat.
    Als je sprintwerk wil doen heeft dat duurgedoe weinig nut, conditioneel gezien.

    Al wil Scarlett puur extra caloriën kwijtraken, dan kun je ook gaan roeien, of fietsen, of of of ... Of minder binnen krijgen dan je op maakt ;)
    Of inderdaad gewoon hard lopen.


    Zelf begonnen met Olympic lifting; elke zaterdag 1,5 uur sessie. Erg gaaf. Eerste lessen volledig op mobility, heb al 4,5 uur lopen rekken en andere vreemde oefeningen.
    Ben gelukkig in 'the hole' lenig dus kan makkelijk volledig onderin komen, eruit komen blijft een ander verhaal :+ In ieder geval benieuwd hoe het verder gaat, erg tof om te doen, al doe ik het vooral om blessures te voorkomen.
    En zonder erop te trainen, nieuw PR deadlift, 150 kg. Doel vóór de winter is 170 kg (2x body weight).

    Heb sinds gisteren m'n vriendin ook richting Crossfit geschopt, al jaartje in haar eentje richting de gym aan het gaan, al was de WOD gisteren andere koek dan ze normaal doet.
    Zou het tof vinden als ze echt sterk wordt (zonder een vent te worden :+), fitte vrouwen <3
     
    Kevf vindt dit leuk.
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Mja fit is de new skinny :+

    Merk van mezelf dat ik echt in vorm aan het raken ben. Wel vind ik het jammer dat ik een vrij brede fysiek heb al zou ik echt goed slank worden..
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Pas je op dat je tieten niet kleiner worden?
     
  8. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Zijn ze al
     
    Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Recka zeker?
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ach ja, zo zijn we allemaal nooit tevreden. Ik vind dat ik juist te smalle heupen heb. Leuk als je een dikke v-taper wilt of werkzaam bent in de Aziatische mijnbouw maar dan houdt het ook wel op. Als ik naast een hoop honkballers sta zien zij er een stuk forser uit. Ook al ben ik misschien wel sterker dan zij zijn.

    Het schijnt ook dat mannen met bredere botten beter zijn in het hele powerlifting.

    Overigens ook het probleem aan bodybuilding/fitworden/sterker worden, je bent nooit tevreden over jezelf.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    "The day you started lifting is the day you became forever small, cause youll never be as big as you want to be"
     
    Reckuuza en Kevf vinden dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor het eerst in een dikke 6 maanden weer enigszins zwaar getraind. Eindelijk weer eens met mijn vriendin, best trainingspartner die ik ooit heb gehad, dus inclusief aanmoedigingen :+

    Deadlift 3e set, 4x177,5



    en Bench 3e set 2x107,5. 3e rep mist ik, maar puur omdat ik per se geen grinder wil. Mijn schouder houdt het eindelijk weer uit. Pauze mag wel iets langer.



    Daarna nog wat bent over rows, pull ups en hammer curls.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  13. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Tof dat je die vids post hier man, maakt het topic zeker beter.
     
    Reckuuza en PineaPPle JOE vinden dit leuk.
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor mensen die vooral sterker willen worden in bepaalde lifts kan ik het alleen maar aanraden. Je leert er echt zo veel van. In dit geval: pauze te kort bij de bench en de barspeed was bij de deadlift echt nog veel hoger dan ik dacht. Iaw er zit nog veel meer in dan dat ik dacht.

    Overigens haal ik de linkjes na een week oid weer weg :+
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Okay Kojak. ;-)

    Dit is was anders dan even Crucible doen Kevf.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kojak... 95% van dit forum weet niet waar je het over hebt man :+
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Unlimited spierpijn. Alsof ik door een trein ben aangereden.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nu moet 1 van de members vragen hoe dat komt toch? :+

    Mijn weight x reps account weer onder het stof vandaan gehaald. Toch wel een erg praktische site om volume en stats bij te houden. Vooralsnog deed ik dit in excel, maar dit werkt toch wel erg fijn.

    http://weightxreps.net/journal/Kevf

    en voor bijvoorbeeld de bench:

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/personal-records--37256

    Invullen is supersimpel maar wel even wennen. Gewoon even op 'help' drukken.

    edit: testje

    <iframe width="508" height="1196" src="http://weightxreps.net/embed/journal/Kevf/2015-06-24" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2015
  19. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Klote ab wheel. die rubbere bandjes gaan er steeds af. Kan dus weg gegooid worden. Gelukkig kan ik ook '' ab wheelen' met mijn halter die ik heb :p
     
  20. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177


    Niet heel veel toegevoegde waarde om dit te posten, maar goed. :+
     
    Kevf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina