1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Jezus ziek die muscles

    [​IMG]
     
    Kevf vindt dit leuk.
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Nerrion : voor jezelf iig leuk voor later :p

    Training vandaag: http://weightxreps.net/journal/Kevf

    (iemand enig idee hoe ik de link uit die site hier embed?)

    Verder squat en bench. Squats waren easy en voor het eerst sinds 8 maanden weer eens low bar gesquat. Merkte werkelijk waar niet dat er uberhaupt gewicht op de bar lag. Nu mijn schouder helaas weer wat gaar, maar kan niet wachten om weer over te stappen.

    3e set van 5 met 122,5kg. Nog steeds een eitje al moet dit 83% voorstellen



    7e set van 2 (en dus 10e set totaal) met 120 ipv 115 omdat het allemaal wel erg licht voelde, nog steeds easy:


    Gaat lekker zo.

    Ondertussen langzaam aan mijn kcal aan het opschroeven maar wordt alleen maar lichter. Ben nu onderhand van 2300 naar 2770 en ongeveer 500 gram zwaarder geworden in 7 weken tijd.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Je buigt ook niet meer zo ver naar voren vergeleken met dat ene filmpje wat je vorige week geloof ik postte
     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik heb nou al een week lang spierpijn van die ab wheel godverdomme
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope. Mede dankzij filmen :)

    Training vandaag:

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-06-27

    Paused deadlifts 7e set van 3 @145kg:
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  6. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind het toch wel een beetje akward om naar jouw deadlift te kijken. M.i. is je bovenrug wat te bol. No hate verder. Je bent een stuk breder en sterker dan ik dus ik ga nu weer mijn hok in.

    Los daarvan vind ik het wel echt nice dat je filmpjes post in dit topic van je lifts. Maakt de boel toch wat 'levendiger'.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nee man, gewoon commentaar leveren! Is imo juist belangrijk. Het is juist leuk om elkaar te helpen om beter, sterker etc te worden. En als ik geen commentaar wil dan moet ik gewoon geen vids plaatsen ;)

    True het lumbale (dus zeg maar het stuk tussen onderrug en nek in)gedeelte van mijn rug staat hier eigenlijk net wat te hol. Aan de andere kant heb ik daar ook van nature een redelijke bochel :+ Kijk maar eens op 2 seconden als ik schrap zet, dan heb ik nog steeds geen neutrale rug in de zin van recht, voor mij is dit wel neutraal. En met een wat geronde bovenrug is het gemakkelijker tillen, je hoeft immers iets minder ver,

    Daarnaast zijn dit zogenaamde paused deadlifts waarbij het extra zwaar is om dat op spanning te houden. Het gaat pas 'echt' fout wanneer je bolling krijg in je onderrug (thoracale gedeelte), dan riskeer je blessures. Maar alles bij elkaar heb je nog steeds gewoon gelijk, het mag wel wat rechter. Op deze vid een normale deadlift (met een klote lockout op de eerste rep trouwens):



    Dan is het al een stuk minder erg.

    Tee Cummins zijn deadlift:

     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2015
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kevf heeft een beetje wat ik ook heb. Lichtelijke kyphosis. Ergens ooit beetje vergroeid ofzo
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Mijn eigen issue is een lichte anterior pelvic tilt: kont wat naar achteren en buik wat naar voren. Ik corrigeer mezelf zodat ik wel een goed postuur heb en heb verder ook nergens last van. Punt is wel dat ik denk dat ik daardoor een buttwink heb zodra ik onder parallel kom bij squatten. Daar heb ik nog niks op gevonden om dat te kunnen verhelpen. Iemand die met hetzelfde probleem zit?
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Misschien kan dit je helpen:


    Deeltje 2 gaat over de posterior pelvic tilt.
     
    Azumi vindt dit leuk.
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat filmpje van hem had ik nog niet gezien. thx. Ik zal van de week eens goed nadenken hoe ik dat ga verwerken in een trainingsschema.
     
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Vanavond is mijn eerste avond bij SportArena Eindhoven. Een gym waar echt meer dan de helft aan de gear zit. Ze hebben ook een specifiek powerlifting hok. Ben helemaal psyched!
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wat doen jullie om een beetje soepel te blijven?
    Lees wel dat dat helpt bij krachttraining, stijfheid, spierpijn etc, nu gaat yoga me misschien een beetje ver maar af en toe wat oefeningen lijkt me nog niet zo'n slecht idee.

    Train vanaf deze week 5x (krachttraining), wil er eigenlijk ook nog 2/3x per week wat cardio tussen prikken (ook omdat ik allergieen/astma heb), wat raden jullie aan qua cardio?
    Heb HIIT gedaan (interval training, jaar terug 8 kilo in 2 maand mee kwijt geraakt), maar ik wil wel eens wat anders.
    30 a 40 minuten per keer lijkt me prima.
    Zal binnenkort ook ff plaatsen wat ik train, welke oefeningen en hoeveel gewicht, misschien dat jullie nog op/aanmerkingen hebben.

    Voeding moet ik ook nog even uitzoeken, qua groente/fruit, calorieen en 'junkfood' zit ik nu wel goed, maar ik denk dat ik wel baat heb bij een aangepast dieet, ook omdat ik aardig wat moet afvallen (weeg nu 115 kilo, 180cm).
    Ben wel wat vetpercentage kwijt, ben sinds 3 maand weer 3x per week aan het krachttrainen.


    Oh, en heb ook geen last meer van m'n rug bij het squatten :+.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Om soepel te blijven doe ik wat mobilitywork icm foam rolling. Mobilitywork voor de training aan, foamrollen thuis (2x per week oid). Stretchen doet niet zoveel:

    https://www.painscience.com/articles/stretching.php

    Hier een goed artikel over cardio icm krachttraining. Sowieso is alles van Greg Nuckols een aanrader:
    http://www.strengtheory.com/avoiding-cardio-could-be-holding-you-back/

    Log je eten anders eens een paar dagen in myfitnesspal. Dan kunnen we meekijken naar wat je eet.

    @PineaPPle JOE : hoezo? Zin om aan de AS te gaan? ;) Maar idd trainen tussen grote jongens motiveert.

    Mijn eigen training ging gisteren kut. Wel een pr gezet op de highbar squat maar 1 die veel lager ligt dan ik had gehoopt. Ook nog een paar sets low bar geprobeerd maar ik was compleet uit de groove. Had ook geen zin in filmpjes.

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2015-06-29
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  15. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453

    Twee keer in de week 30 minuten is wel te doen toch.
    Verder doe ik om de dag mijn 'eigen' routine gebaseerd op video's van o.a Matthew Vincent en Kelly Starrett.

    Dit filmpje kan je wellicht ook gebruiken:
     
    RemcoM en Kevf vinden dit leuk.
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Lumbale gedeelte van je rug gaat niet door tot je nek ;) Dat is een deel van je onderrug waar een normale lordose (holling) in zou moeten zitten. In je deadlift ga je lumbaal ook wat bol
    Thoracaal zit je ook vrij bol inderdaad, al komt dit meer door de protractiestand van je schoudergordel (als we dan toch in termen gaan praten ;)) denk ik, volgens mij valt de kyfose in je wervelkolom nog wel mee. Zeker bij je 2e film met 165Kg.

    Lumbaal :+

    Waarom zak je overigens niet iets dieper door je benen, daarmee kan je meestal iets makkelijker de strekking in je rug vasthouden en kan je lumbaal beter neutraal houden bij belasting. Echt een stiffed deadlift voer je niet uit namelijk, dan is iets meer buiging in de heup niet zo erg toch?


    Zijn deadlift is, uhm, vrij bijzonder 8)
     
    Kevf vindt dit leuk.
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ow fuck ik draai lumbaal en thoracaal om :F:

    nek/boven = cervicaal
    thoracaal = stuk daaronder wat enigszins bol staat
    lumbaal = onderrug
    en daaronder heb je nog een stuk sacrum

    [​IMG]

    Waarom zou ik dieper moeten zitten? Dan moet ik alleen maar verder omhoog :+ Op 7 seconden van die 165 deadlift zie je dat ik best diep zit. De diepte van je ass is een logisch gevolg van je armen naar beneden doen en je schouderbladen boven de bar uit laten komen icm met je rug op spannnig trekken. Mensen met relatief lange armen hoeven dus ook niet zo diep. De diepte van je kont volgt dan vanzelf. Rond de 6 seconden zie je dat ik hem recht trek. Wat ik echter vervolgens fout doe is om eerst met mijn heup omhoog te komen en pas daarna te beginnen te trekken.

    Idd een vreemde deadlift, maar toch 1 van de sterkeren op deze aardkloot :)
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Dat stretchen niet werkt heb ik inderdaad ook wel een gelezen, ik heb het nu echt over wat leniger worden.
    Zal eens googlen op wat jij doet, thanks :).
    Eten hou ik ook wel ff bij, geen idee eigenlijk hoeveel kcal ik binnen krijg :+.
    Zal dat artikel ook eens doorlezen, heb wel vaak dat ik even op adem moet komen tussen sets.

    Kwam ik ook al tegen ja, misschien eens een poging wagen :).
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is het verschil tussen stretchen en leniger worden? Ook al wordt in dat artikel trouwens aangegeven dat lenig worden misschien niks meer is dan het oprekken van de pijngrens ipv de spieren en pezen zelf.

    edit: ik moet zelf ook te vaak op adem komen tussen de sets. Niet ok en dus moet eigenlijk mijn conditie omhoog. Maar goed kan niet alles tegelijk :+
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik ging uit van onder andere dit artikel: https://barbellnation.wordpress.com/2013/05/27/yoga-and-powerlifting-a-match-made-in-heaven/
     

Deel Deze Pagina