1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat lijkt me sterk. Hang hem eens aan je post als je wilt.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    In week 12 je 5RM ook 115? Of 1rm
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    5x5 zelfs. :p

    Heb de spreadsheet hiervandaan: http://stronglifts.com/5x5/#Spreadsheets

    Het principe is hetzelfde als Starting Strength: 2.5kg per workout erbij. Ik train nu weer 2.5 maanden serieus, hiervoor een paar jaar ook bezig geweest maar nooit zo serieus als nu. Mijn lifts zijn dus nog vrij zwak, maar mijn lichaam is wel gewend aan trainen. Waarschijnlijk zal het programma dus niet hetzelfde effect hebben op mij als op een totale beginner. Ik ga het denk ik gewoon een kans geven, als ik over drie maanden 100kg met perfecte vorm kan high bar squatten ben ik meer dan tevreden.
     
  4. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Bij Stronglifts moet je na 3x failen ook gewoon deloaden. Uiteraard kan je niet blijven opbouwen.
     
  5. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Fuck it, toch maar weer begonnen met het lineaire programma van Candito. Nu wel even wat lager begonnen zodat ik niet na een maand alweer tegen een plateau aanloop.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Terug van de sportarts. En hij noemde idd ook de mogelijkheid van een slap tear, dus dat heb je goed gezien ;)

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn die weer leiden tot allerlei klachten. Ik krijg daarom nu een mri met contrastvloeistof. Dat is helaas wel weer vier weken wachten. Uiteraard heel blij dat er nu wat aan wordt gedaan maar aangezien powerliften/krachtsport mijn nr1 bezigheid is, is het soms ook moeilijk te verkroppen dat het al zo lang duurt en ook nog heel lang gaat duren.

    Hopelijk zijn dit de stappen die het verschil gaan maken :)
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Cmon kevf, get well soon!


    Mn bench gaat nu eindelijk omhoog, geen idee of het aan mn kcal ligt, heb ze niet echt verhoogd (om en nabij 2400). Kan ook dat mn hyper assistant day (spoto press, incl db, tatepress en flyes) die ik zelf heb verzonnen, nu het resultaat laat zien, of die SBD wristwraps waar ik nu aan begin te wennen. Anyway, I dont care, vandaag 8x72.5 gebenched, 1-2 left in de tank, laatste was geen grinder.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2015
    Kevf vindt dit leuk.
  8. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Voor het eerst een weekje aan kijken hoe hoog m'n 1rm is op de bench. Doe normaal altijd gewoon 4x8. Haalde 3x95 en 1x100kg dus ben tevreden. Wel leuk om een keer af te wisselen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lekker man! Doe je paused bench? Of touch and go. Mocht je weer vast komen te zitten: het programa 'smolov jr' wordt door veel mensen gebruikt om in een korte periode de bench omhoog te krikken.

    Gisteren weer eens een beetje getraind en zelf nu een beetje een idee wanneer het fout gaat. Wanneer mijn ellebogen dicht langs mijn lijf naar achteren gaan en daarbij de biceps + pec (minor) op spanning zetten lijk ik die nacht het meeste last te hebben. Gisteren met picture perfect form 3x5x90 high bar squats gedaan en 3x5x140 deadlifts. Heel klein beetje stijf nu maar that's it.

    Zal weer filmpjes gaan maken :)
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik doe nog touch and go, wil een 100kg tng kunnen. Als ik dat kan ga ik wel voor die "paused" reps.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou, vandaag 77.5 voor 6 reps gebenched. Toen besloten een PR set te doen 1x85..



    Omdat die heel easy ging besloten 1x90 te proberen en 87,5 over te slaan. Nou zie hieronder wat er gebeurt.




    Ja ik had hem geïnstrueerd. "Niet aankomen pas als ik het aangeef"..
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2015
  12. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Beetje meer oefenen en dan lukt het wel!
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik bedoel dat die spotter die bar aanraakt, ik weet zeker dat ik hem had kunnen grinden
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Balen man want die 85 was echt easy. Zit trouwens wel een forse bounce op de borst ;) Waar de spotter jou nog wel mee kan helpen is met de lift-off, je moet hem nu zelf een heel eind omhoog tillen en naar je toe trekken. En ik zou als ik jou was eens een tijdje een bredere grip proberen. Je hebt je handen nu aan de binnenkant van je ellobogen, het gaat richting close grip op deze manier. Ik vermoed dat je, eenmaal gewend, met een bredere grip sterker bent. Volgende keer zit ie er in.

    Afgelopen weekend heeft mijn vriendin weer een meet gehad en ben ik voor de eerste keer coach geweest van een heel team samen met een andere jongen. Was echt te gek. Mijn vriendin is eerste geworden in de -72kg terwijl ze maar 63,9 woog. squat 102,kg (pr van 2,5), bench 52,5 (57,5 niet gered) en 127,5 deadlift (2,5 pr). De allersterksten van NL deden niet mee dus dit was een te gekke kans om los te gaan.

    Zelf eindelijk weer een beetje lekker aan het trainen.

    Squat 4e set 5x100kg:


    Squat voelde echt super easy, nog geeneens een warming-up waardig.

    Deadlift 3e set 5x150kg:


    Nieuwe setup voor de deadlift. Totaal niet tevreden met de groove maar het gewicht was easy.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zal opletten dat ik hem wat minder laat bouncen. Maar wil eerst ff 1x 100kg kunnen met een tng. Daarna ga ik die paused benched doen zoals ik hieronder doe. Al mn hypertrophy setjes doe ik al zo trouwens.

    Ik heb een tijdje een bredere grip geprobeerd (ring vinger op de ring en nog wat breder) maar ik heb echt hele korte t-rex armen. Ik kan veel meer kracht zetten met mn ellebogen onder mn pols. Als ik mn armen vergelijk met iemand van mijn lengte, mn broertje bijvoorbeeld, dan heeft hij 6-7cm langere armen dan ik :confused:




    Hoe vaak gaat je vriendin wel niet naar een meet XD. Maar lekker bezig dan
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2015
    Kevf vindt dit leuk.
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je lijkt juist lange armen te hebben. Je techniek is verder dikke prima, dus als dit goed voelt dan gewoon zo blijven benchen. Er zijn zat mensen die redelijk smal benchen. Ze doet dit jaar mee aan drie meets. De eerste was voor kwalificatie, de 2e (afgelopen zondag) om ervaring op te doen en dan in december het NK.

    Het NK is op de flexcup (nu sapcup) waar behalve powerliftingwedstrijden ook wedstrijden zijn voor bodybuilding en strongman. We zitten in december daarom dat hele weekend in het naastgelegen hotel. Zin in :cool:
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja ik wilde nog vragen of het toegestaan is als je hem iets smaller pakt (pink op die ring). Maar mn armen zijn echt kort haha. Ga je die meet ook filmen in december? Ben wel benieuwd eigenlijk.

    Vandaag weer wezen deadliften.

    5x120 was mn eerste set. Ik ben aan het proberen mn heupen hoger te houden (heb Candito zn filmpje hierover gezien) zodat mn heupen niet omhoog "schieten". Moet er nog verder aan werken.



    Amrap 155 hier.



    PR set 1x170. Niet ontevreden, barspeed easy, heupen toch iets omhoog geschoten maar minder dan mn 165 van een maand geleden.

     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ziet er goed uit man. Geneuzel in de marge: de bar lijkt bij het van de grond komen net een beetje naar voren te komen waardoor je heupen wat omhoog komen. Verder kreeg ik laatst bij de deadlift te horen 'je tilt hem als een bodybuilder', wat ook wel wat op jouw van toepassing lijkt (tenminste op het filmpje). Je gebruikt echt netjes je spieren om redelijk rustig de lift af te ronden. Terwijl een powerlifter full speed dat ding van de grond af wil trekken, terwijl hij de voeten door de grond trapt en niet al teveel form breakdown heeft. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel, want veel beter kan ik het niet uitleggen.

    Maar erg lekker bezig man!

    Ga ik zeker filmen. Zelf in december ook meedoen alleen dan met de clubkampioenschappen. Al is het met een 60 bench :+
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ik probeer wel de grond weg te duwen ipv de bar te liften als je dat bedoelt. Vandaag wat deficit pulls gedaan met 110 double overhand. Ik heb extra gelet op mn heupen en ben er wel blij mee. Ze schieten niet omhoog nu en ik sta zelfs hoger.

     
    Kevf vindt dit leuk.
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Intussen vanwege een extra vakantie meer aan het trainen gegaan. Ben samen met een van mijn trainers zijn afstudeertraject ingegaan voor het effect van Crossfit op duurloop prestaties.
    Weet nog niet precies wat het gaat inhouden, maar weet dat ik extra/meer begeleiding ga krijgen, en das natuurlijk altijd fijn.
    Mag ook mijn trainingen gaan opvoeren naar 6-9x per week, al zal de focus bij de helft van de trainingen uiteraard liggen bij mobility en core strength om me niet meteen overbelast te krijgen. Alles uiteraard gemonitored met tests en bijkomende fysio.

    Enige nadeel is dat ik weer een paar keer een halve marathon moet lopen :+.


    Buiten dat mijn PR's nog wat opgekrikt in de afgelopen maand, lig op schema om over ongeveer een half jaar mee te doen met de Crossfit Open.
    Doel is om voor het eind van het jaar:
    200kg Deadlift
    100kg Powerclean
    100kg Clean&Jerk

    Zit er overal nog ongeveer 10% onder, dus we hebben nog wat werk te verzetten :)
     

Deel Deze Pagina