1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben ik smoke? Ik doe spoto al als variatie bench. 3x5/5x3

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Jij bent Smoke.

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Okay, wie is Sub Zero dan?

4. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Vandaag moest ik om 8u op werk zijn. Gewerkt tot 18u. Was helemaal kapot. Twijfelde of ik nog ging trainen, maar toch gegaan want dacht ben geen lil bitch. Nieuwe PR gepulled, 180kg

en toen back off sets gedaan. 3x5x130. Mn laatste opgenomen om mn form te checken want ik was helemaal uitgeput. Vind het nog best meevallen.

Overall vind ik mn form sterk verbeterd. Mn heupen zijn veel beter, hamstrings meer gespannen. Bij mn 180 pull wel wat breakdown, bar rolt ook beetje naar voren. Maar ben wel tevreden over mn 5x130 setje.

Tips, kritiek, altijd welkom!

Laatst bewerkt: 26 nov 2015
    PineaPPle JOE en Kevf vinden dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou als gevolg van mn goede skwaat dag maandag had ik het vandaag super heavy op de back skwaats. 142,5 voor een amrap ging nauwelijks. Heb er 2 uitgehaald, 3e niet diep genoeg en pakte spotter me. Vond ik geen verkeerde call in dit geval.

Daarna zoals altijd 4x8 front skwaats met gewicht wat ik denk dat ik kan doen. Laatste set voelde weer enorm licht. 8x80kg. Nog nooit 80kg gefrontskwaat

Kevf vindt dit leuk.
  6. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Smoke en Kevf, hebben jullie ook wel eens dat de knieën naar binnen komen bij de zware squats? En dan vooral de laatste reps?

Fucking vorm altijd bij zwaar gaan.. :'-(

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Beetje, niet veel. Je kan wat mobility dingen doen. Resistance band om je benen heen doen en dan bodyweight squats en je knieen zoveel mogelijk naar buiten drukken gedurende de hele squatbeweging

Kevf vindt dit leuk.
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je moet je voeten zien als een soort van klauw met drie poten. Je kleine teen, je grote teen en je hak (three points of contact). Met je voeten enigzins naar buiten gedraaid moet je er voor zorgen dat je al tijdens het zakken je voeten zo hard mogelijk naar buiten 'schroeft' zonder dat ze daadwerkelijk bewegen. Hierdoor open je de heupen meer en gaan de knieen over je voeten heen ipv naar beneden. Vaak zie ik lifters dat niet bij het zakken doen en dan compenseren tijdens het omhoog gaan.

Een resistance band wat @UpInSmoke0611 voorstelt is ook een goede optie. Dat kan je echter ook met je gewone squat doen. Een niet al te zware band rondom de onderkant van je knieën als constante reminder dat je spanning moet houden.

UpInSmoke0611 en PineaPPle JOE vinden dit leuk.
  9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Band ben ik inderdaad aan begonnen. Zo'n twee weken nu na m'n sets even 15x bw skwat met die band er twee keer om. Leverde in het begin wel spierpijn op maar zie echter nog niet heel veel verbetering. Zal wel even duren denk ik.

Zal je tip meenemen over het heupen openzetten. Trial en errorrrr.

10. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Haha we hadden vandaag massale lol met de sportschool. Er loopt zo'n gast rond en niemand weet zijn naam. Hij staat bekend als 'die dude met die vriendin met die lekkere kont'. Hij kon er minder om lachen.

#WatchAssForExtraGAINS

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @UpInSmoke0611 : had je vids nog niet gezien. Dat was een pr op je deadlift? Ziet er uit als je laatste warming-up rep. Je gaat hard man! Lock-out op je back-off sets wordt wat slap, maar dat zal vermoeidheid zijn. Die squats zien er ook goed uit. Weinig form breakdown en je blijft mooi rechtop.

Zelf weinig te melden. Schouder doet pijn, sportarts gaf aan dat dit de eindstand is en straks naar de sportfysio. Ga nog wel voor een second opinion. Deze week weer voorzichtig begonnen en de komende tijd een focus op safety bar squats, front squats, sumo en conventionals en heel licht benchen. Hopelijk kan ik er nog wat van maken :+

Over 1,5 week is de sap cup. Een weekend met weightlifting, powerlifting (NK), strongman en bodybuilding. Zin in!

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik ga voor mezelf een plan maken voor 100 dagen droger en gespierder te worden. Incl afscheurkalender als visual etc. om m'n doel goed voor ogen te houden
    Maar wat is realistisch voor drie maanden aan resultaat te boeken?

Ik weeg nu 66 en ben 1,70 met ik denk zo'n 25%/30% procent vet.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Droger en gespierder is bijzonder lastig. Het kan wel maar met het nodige geduld. Alleen met erg traag afvallen en dan ook echt traag kan je nog een beetje spiermassa winnen. Als je alleen voor afvallen gaat dan kan je wel tot 12 zakken. Maar de meeste mensen hebben nog niet de spiermassa om bij een erg laag vetpercentage er goed uit te zien :)

Verder is het een kwestie van een goed programma, perfect dieet etc. Heb echter wel het gevoel dat je vaker dit soort plannen hebt ;)

De sterkste powerlifters ter wereld live op dit moment:

PineaPPle JOE vindt dit leuk.
  14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Haha klopt @Kevf ik ben wel gemotiveerd, alleen haak ik vaak toch weer af, omdat ik dan weer m'n hoofd er niet naar heb staan ofzo, maar wil uitei delijk wel strak en gespierd de zomer in, dus probeer ik het leuk en speels voor mezelf te maken.

15. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Maar als je uiteindelijk afhaakt, dan ben je toch niet gemotiveerd? Stel gewoon een realistisch doel voor jezelf. Een fitness lichaam krijgen doe je niet in 3 maanden, of zelfs één jaar. Daar gaat 2-3 jaar minimaal inzitten.

Dat ik op het moment nog geen 180kg kan squatten vind ik ook jammer. Maar ik weet best van mezelf dat ik dat (natty) misschien wel nooit ga halen.

Edit: @Kevf daaaamn die gast op 9:55 krijgt het even moeilijk!

Laatst bewerkt: 6 dec 2015
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er is een hele simpele manier om gemotiveerd te blijven. Schrijf je in voor een wedstrijd. Powerliften, gewichtheffen, een crossfit-event, maakt niet uit. Pick one en schrijf je in (voor over een half jaar oid). Strak en gespierd worden voor de zomer is echt een moeilijk doel om te halen met name omdat daarvoor er nauwelijks een stok achter de deur zit.

@PineaPPle JOE : 180 moet natty goed te doen zijn! :) Een jongen uit mijn competitieteam is 85kg en kan atm 180x3.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    180 natty is denk ik goed mogelijk. Dat is mijn doel ook voor next year. Mn laatste max effort was 150 met ease. Ik ga voor over 2 weken voor 160sq , 190 dead en 100 bench touch n go. Squat en deadlift zit zeker in me. 100bench wordt een uitdaging. Ohp euhm.... ik heb 5kg progressie geboekt in een jaar. Ik weet momenteel 73,5 midden in mn bulk

18. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben nu weer sinds juni weer bezig (ongeveer een half jaartje dus). Ik ben tevreden over de veranderingen in de spiegel, maar merk dat mijn kracht eigenlijk niet veel vooruit is gegaan. Ik eet altijd op gevoel, maar ben nu dus van plan om toch maar eens bij te gaan houden wat ik precies eet. Iemand die een precieze calculator weet waarmee ik goed kan uitrekenen wat mijn behoeften zijn? Voor aankomen zo'n 200 kcal boven die behoeften gaan zitten toch?

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je kan het nooit precies bijhouden. Het idee is dat je met een basis begint en die gaat bijsturen. Je mag die van mij wel gebruiken om je behoefte te berekenen:
    https://drive.google.com/open?id=0B_gK0qOUrEoVa3U4RVdyWDFQeEE

Nukem 007 vindt dit leuk.
  20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Moet voor de meeste mensen ook wel kunnen die 180squat. Iemand bij mijn gym is natty en zit op 200kgx1.

Maar wat het lastig maakt is dat ik wel een skinny ecto ben en dat ik ondertussen een andere sport speel.

Deel Deze Pagina