1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Tja...denk dat die wel genoeg zijn tot 40-60kg.
    Maar moet je zelf even wat meer inlezen. Heb geen thuisgym dus me niet al te diep verdiept in die zooi :p

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor advies en moeite!
    Morgen bij atletiek wat dingen vragen aan me trainer.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren een enorme klotetraining gehad. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in de zwaarste week van mijn 5x5 schema zat alvorens twee weken rustiger te trainen. Niet alleen gisteren maar ook de afgelopen weken ben ik er mentaal met die instelling mee bezig geweest 'nog 1 week compleet los en dan rustiger aan'

Dus ik kom gisteren op de sportschool (direct uit het werk) en kijk naar het schema wat mijn vriendin heeft meegenomen: 'lieverd klopt dit wel? De reps en kg's liggen zo laag :confused:'

Bleek mijn twee weken rustiger trainen al te zijn ingegaan.... :mad:

Beetje een downer zeg maar :+

4. Ashavan

Ashavan Guest

:lol:

Zie er de humor wel van in. Zeker als je vriendin zegt dat het lichte gewichten zijn en jij je er de krampen aan tilt :):

Maar waar is je 5x5 log? Wil dat wel volgen natuurlijk.

Vandaag voor de verandering eens NIET sporten. Niet leuk, maar aan de andere kant kan ik dan eens wat aan me spierpijn doen. Die 110kg per been was niet niks. Sprak spiertjes aan die normaal niet getrained worden. Zelfs zitten is al moeizaam...en wil vrijdag wel weer me benen goed kunnen doen.

*valt in slaap van me geestdodend werk*

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hou mijn log eigenlijk niet meer bij.

Mijn rustige dag van gisteren zag er zo uit:

Squatten: 110 kg 3sets van 3 herhalingen (3x3 )

Bench: 84, 92, 102 kg 3 herhalingen

Row: 78, 86, 94 kg 3 herhalingen (weet allen de 94 kg 100% zeker)

Assists (aanvullende oefeningen)

Seated calves en hyper extensions.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Vind het zelf lastig begrijpbaar die site van 5x5 :confused:
    Is het zo dat je zelf oefeningen kunt kiezen of staan die ook al vast? Dus dat je per se moet bankdrukken als het er staat en niet bijvoorbeeld db press ofzo.

Of is er ergens een simpele (nederlandse) uitleg er van te vinden?

Wat voor een Row doe je eigenlijk?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2007
  7. Ashavan

Ashavan Guest

Vandaag niet trainen dus, maar moest denken aan de opmerking van Grave. Heb ik nu echt bomen als benen omdat ik 70-75kg squat en 110kg met 1 been wegduw op de Leg Press? Dus maakte een foto en wilde die plaatsen ter beoordeling. Toen ik bezig was werd ik nieuwsgierig en maakte plaatjes van andere spiergroepen om me vooruitgang te zien. Het is verre van wat ik wil bereiken, en veel spieren zijn nog bedolven onder me relatief hoge vet%...toch even showen wat ik sinds de 9-10 weken serieus trainen heb bereikt. Heb nu iig mijn taille wat meer terug ;)

http://s2.photobucket.com/albums/y13/Enyalius/Kracht Trainen
    Feedback en opmerkingen zijn welkom...but please...be nice, zelfs met de wat hardere woorden :) Het mag duidelijk zijn dat ik nog veel in vet% moet zakken voor meer definitie...maar stel je voor dat je zelfs nu de muscles al licht er door heen ziet verschijnen ;)

Weet je...doe maar net alsof ik net klaar ben met bulken en nu aan het cutten ben om af te trainen :p

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn idd een behoorlijk stel boomstammen :eek:

Verder heb je een behoorlijk groot frame, iaw ruimte zat voor spiermassa. Romp en schouders zijn groot, waardoor je armen wat achter lijken te lopen. Rug ziet er ook goed uit en heeft zeker potentie voor een mooie V, alleen dan moeten de bandjes er wel eerst af.

Omdat ik geen 'before' foto's heb gezien is het wat lastig vergelijken, maar volgens mij heb je potentie zat.

Mbt je benen heb ik geen flauw idee hoe je dat het beste kan aanpakken. Oefeningen als squatten en deadlifts blijven imo onmisbaar.

Mbt 5x5: Het principe is simpel. Elke week harder trainen. Het programma beweert dat je sneller herstelt dan dat de hypertrofie stopt. Daarom na 4 weken een periode van 2 weken rustiger trainen en dan de weken erna je pr's zetten.

Verder zijn er in het programma een aantal basisoefeningen die je altijd doet. Zij stellen dat teveel variatie juist niet goed is en je je moet focussen op de basis. Download het excelschema maar eens, pak de basisoefeningen op de sportschool en vul het schema aan de hand van je maximale vermogen in.

Bijvoorbeeld: squatten, maximaal 100 kg, 10x. Dit vul je in in het schema en de excelsheet rekent je schema voor de hele periode uit.

Tekst lijkt wat veel, maar de sheet spreekt voor zich ;)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Pfftt...zie je wel dat mijn benen groot zijn :mad: Ze zijn wel dunner geworden vanwege het vet verlies. Onderbenen zit zo goed als niks meer, maar binnenkant boven benen wel. Hoef me in ieder geval niet druk te maken dat mijn bovenlichaam zich onproportioneel ontwikkeld vergeleken met de benen lol. Daar blijf ik gewoon de oefeningen mee doen die ik doe. Weet anders ook niet wat anders te doen. Benen vind ik ook gewoon leuk om te doen, net zoals de rug.

Waardoor zie je dat me armen lijken achter te lopen? In mijn ogen lijkt het idd zo omdat het vet er voor zorgt dat het lijkt dat het 1 ding is en de rondingen nog niet duidelijk ziet van de bicep en tricep.

Vond http://www.bodybuilding.com/fun/wotw56.htm al wat duidelijker, samen met je uitleg, kan ik me nu wat meer verdiepen er in. Ben van plan op dit moment mijn 8-10reps en 3-4 sets te behouden. En steeds meer op massa richten zodat het groter en breder lijkt en waardoor het vet zich meer verspreid en via een omweg mijn vet% naar beneden gaat, icm 45mins cardio natuurlijk.

Lekker mijn spierenoverbelasting, ondanksd at ik er voorheen geen fan van was, en dat op die spierscheurtjes vocht en eiwitten samenkomen voor herstel en groei.

Vind het wel vaag. Me schouders lijken groot, maar mag blij zijn dat Militairy PRess 30kg is en side raises met kabel 7.5kg per arm. En dat terwijl mijn benen ook groot zijn en daar veel meer mee kan en snel ook. Me schouders schieten gewoon niet op voor mijn gevoel. Na 3 weken net 10kg er bij :confused:

Kreeg net me bcaa en zma binnen w00t :p

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb vandaag deze gehaalt bij de Bakkersport:
    €19,99 bij Bakkersport
    1 x handle bar (1,5 kg)
    2 disks van 3,00 kg
    2 disks van 2.00 kg
    2 disks van 1.00 kg
    2 disks van 0,5 kg
    2 star collars van 0,25 kg

ben er wel tevreden over, en ga morgen een 2e setje kopen :)

11. Ashavan

Ashavan Guest

20kg voor 1 dumbell en 11kg is een nette koop als je het omrekend. Maar vraag me wel af in hoeverre je die gewichten uberhaupt gaat gebruiken. Is dat niet een beetje erg licht?

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Verdomme zeg, in 1 week tijd 5 maal de RPM Les gegeven, fitness is dus een tijdje op een laag peil en wil binnenkort beginnen met HST schema.
    Na zo'n zware week vind ik het wel even tijd voor een paar relax dagen. Volgende week wil ik gaan beginnen met de schema, geeft gelijk een goede opbouw voor de benen zodat ik ze rustig kan verbeteren en hopen dat de klachten wegblijven...

@ Ashavan, ziet er opzich prima uit, geef het de tijd om de vet weg te krijgen, blijf reëel voor jezelf. zoals Kevf al vertelde zit er wel potentie in. Lekker doorbuffelen ;) Succes

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vet% gaat vanzelf wel omlaag als je zo gemotiveerd blijft alsdat je nu bent denk ik.. Je bent zeker op de goede weg, maar geduld en doorzettingsvermogen is denk ik het belangrijkste om je 'doelen' te bereiken. Grote veranderingen voor de spiegel gaan nou eenmaal niet makkelijk en snel. Keep it up :)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Klinkt hoopvol.

Aangezien ik mijn fietsband nog niet heb geplakt naar me werk gelopen vanochtend. 60mins met trainingsrugzak op de rug, want vanmiddag kan ik met me pa meerijden naar de sportschool. Maar moest al rond 6.15 beginnen te lopen en ben nu zo moe dat het sporten niet echt veel zin heeft.

Denk straks maar wat compound oefeningen of zo te doen. Alle spiergroepen even vlug behalve de benen. Die zijn nog herstellende en komen morgen wel.
    Deadlift, Militairy Press, Bankdrukken, Barbell Bicep Curl, DB Triceps ipv cable pull down. Even rustig aan dus.

15. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    heej jongens,
    ik volg dit topic al een tijdje (is nota bene mijn eigen :p) zonder echt mee te posten

nu zit ik met een vraag
    ik ben aan het twijfelen om te solliciteren voor de marechaussee.
    Nu hoort daar 4 maanden AMO (algemene militaire opleiding) bij.
    Hoe zit het daar met krachttrainen/BB? of is het alleen hardlopen en storm baan? (en hoe zit het met voeding??:mad::mad:) op de site staat "veel sport" jaaaah das nog een ruim begrip :p en de defensie forums zijn gesloten (goh waarom?)

ik ben namelijk erg lekker bezig met fitness en wil al die investering niet verloren laten gaan, nu is het maar 4 maanden maar toch....
    voorlichting is al aangevraagd btw maar das pas over 1 mnd

Iemand die hier meer over weet? mijn dank is groot!

Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  16. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Maatje van mij heeft AMO gedaan en kreeg daar inderdaad fitness bij. Je mag het geen BB noemen, het beperkt zich puur tot machines.

Je wordt er overigens niet heel breed want je doet er ook veel cardio/conditionele oefeningen en is ook niet de bedoeling.

17. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    zonder opscheppen, vind ik mezelf breed genoeg (mag nog wel ietsje meer :p)
    maar wil ik gewoon geen spierverlies lijden.
    droog worden ok, maar 10 kg afvallen moet me echt niet gebeuren

18. Ashavan

Ashavan Guest

Heb ook even rond gevraagd en kwam met hetzelfde. Er zijn fitness mogelijkheden, maar wordt meer op conditie dan op kracht getraind. Dus verwacht geen losse gewichten.

Omdat ik vanavond naar een concert ga kan ik niet me gehele training doen. En ook dat de afgelopen 2 dagen niet ben geweest... Even een aangepaste planning voor vandaag als inhaalslag. Nog 1x vlammen voor de rust week. En de cardio eruit geflikkerd vanwege tijdsgebrek.

Heb er zin in \o/ en ben benieuwd hoever ik ga komen, want elke 3e set zijn nieuwe gewichten. En DL laat ik de 40kg voor wat het is en ga meteen naar de hogere.

Leg Press:
    1e set. Opwarm met 190kg 2 benig en 15 reps.
    2e set. 110kg en 10reps enkelbenig
    3e set. 120kg en 10reps enkelbenig

Squat (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
    1e set. 70kg en 10reps
    2e set. 70kg en 10reps
    3e set. 75kg en 10reps

Deadlift (alle gewichten excl +7.5kg stang)
    1e set. 50kg en 10reps
    2e set. 60kg en 10reps
    3e set. 70kg en 10reps
    Doorgaan tot me onderarmen weer de beperkende factor worden...en de grip weer kut wordt. Moet eens handschoentjes halen voor verbeterde grip.

DB Row (gewichten zijn per arm)
    1e set. 22kg en 10reps
    2e set. 24kg en 10reps
    3e set. 26kg en 10reps

Bankdrukken (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
    1e set. 35kg en 10reps
    2e set. 35kg en 10reps
    3e set. 40kg en 10reps
    Tijd om de gewichten op te voeren. De balans is immers bijna gevonden

Militairy Press (alle gewichten excl. +7.5kg stang)
    1e set. 25kg en 8+ reps
    2e set. 30kg en 5+ reps
    3e set. 35kg en 5+ reps
    Wordt ziek dat hier de gewichten nauwelijks omhoog gaan. Dus ga het even wat anders aanpakken ;)

DB Tricep Overhead
    1e set. 22kg en 10reps
    2e set. 24kg en 10reps
    3e set. 26kg en 10reps.

Mocht er nog tijd zijn

BB Bicep Curl (alle gewichten excl. +5kg stang)
    1e set. 15kg en 10reps
    2e set. 20kg en 10reps
    3e set. 25kg en 10 reps

Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2007
  19. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Goed eten en iets meer eiwitten gaan nemen. Die zorgen ervoor dat je meer spiermassa opbouwt en ook minder massa verliest.

Verder, neem een abbo op een gym. Vraag aan een goede instructuur een full body schema gebasseerd op 15 reps per set. en laat dat schema elke 6 weken aanpassen zodat je lijf niet lui wordt. Trek daarnaast de hardloop schoenen aan en ga wat joggen buiten. begin rustig. ga niet gelijk 5 dagen in de week trainen. Let op meer training betekend dat je hoger moet gaan zitten in zowel je voeding als je vitaminen en mineralen. ADH (algemeen dagelijkse hoeveelheid) die vermeld wordt bij vitaminen gelden dus niet meer voor jou. Koop in iedergeval een goede multivitamine om je weerstand goed te houden.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Net even zitten pieken aan het eind van me 10weekse cyclus. Volgende week 3 herstel traingen doen en klaar.

Aan het eind nog even gespeeld. Ondanks dat ik op was kon ik met met me bicep het gewicht van 10 weken terug nu met 2 vingers op tillen...en ook alleen omdat je met 1 vinger geen evenwicht heb. Wat een vooruitgang zeg...als ik zeg 500% zit ik er niet ver naast lol.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina