1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Improviseren met wat je hebt. Veiligheid komt 2e of 3e :p

2. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op het gebruik van bankjes om bijvoorbeeld decline te db pressen. Dus een kleine schijf onder de voorkant van het bankje.

Geen enkel probleem dat je naar achter glijdt, gewoon goed met je voeten op de grond douwen.

3. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He mannen..

Ik heb even een vraagje, ik sport nu ook sins 2 maanden ongeveer 3 keer in de week, 1 uurtje per keer ongeveer om te beginnen...

ik doe krachttraining, maar als ik dan ongeveer 1 uurtje gesport heb dan zie ik er stuk groter uit me spieren enzo zijn groter en dan later als ik naar huis ga dan is het weer stuk minder... maar blijft het op ten duur dan wel zo dat ze dan groter blijven? hoe lang moet je dan trainen? ik werk ook in de bouw dus ik ben continu met zwaar tillen bezig enzo...

ik hoor het wel ik ben ook pas begonnen met sporten dus heb nog niet zo veel verstand ervan wat het beste is enzo...

Ciaooooooo_0/

4. Ashavan

Ashavan Guest

3x in de week een uur krachttraining is goed. Langer qua tijdsduur is slechter, maar je kan eventueel wel meerdere dagen afhankelijk wat voor soort schema je hanteerd. De spieren moeten immers wel genoeg rust krijgen tussen door. Aangezien je ook in de bouw werkt krijgen ze minder rust, dus 3x in de week een full body workout van voornamelijk basis/compound oefening is voldoende.

Tijdens het sporten wordt er meer bloed in de spieren gepompt, genaamd de "pomp". Hierdoor lijken ze groter te zijn en zakt meestal na een uur of 3-4 na het sporten weer weg. Maar als je krachttraining doet en steeds zwaarder gaat bouw je spiermassa op waardoor je permanent groter oogt. Tenzij je natuurlijk een tijdje, 2 week of meer, niet gaat aangezien de spieren dan lui worden en weer "krimpen". Om het even makkelijk te verwoorden.

5. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt:D

voor de info.. :thumbs:

6. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    + een goed eetschema :)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad, maar bouwvakkers vreten al best veel als het goed is.

Net voor de lol BodyPump gedaan. De lol ging er snel van af hehe. Sta ik daar met en barbel met 2 schijven van 5. De barbel woog niks vergeleken met die van ijzer. Zegt iedereen dat ik lichter moet pakken voor de eerste keer. Dus voor de zekerheid nog 2 schijfjes van 2.5kg er bij gelegd zodat ik kan wisselen tijdens de oefeningen.

In het begin stelde het geen zak voor. 3mins+ squatbewegingen met 10kg..woopie wordt je niet eens warm van. Daarna een muzieknummer lang stiffed legged deadlift+BOR's gedaan met 10kg wat ook niks voorstelde. Vervolgens weer een nummer lang "bankdrukken" met 10kg idem. Maar toen we schouder en tricep oefeningen gingen doen heb ik die lichtere gewichtjes er maar op gedaan hehe. Verzuring daar trad al vrij snel op. Buikspieroefeningen stelde ook weinig voor als je al een redelijke core hebt.

Volgende keer ga ik voor de meeste oefeningen 2x zoveel gewicht pakken. Al die waarschuwingen dat een beginner normaal met max 3.5kg begint is bullshit gebleken.

Net zoals de opmerking dat er bewegingen gedaan worden die je normaal niet doet. Maar die oefeningen doe je in de zaal zelf al met losse gewichten hehe. Alleen het tempo licht hoger met meer afwisselingen.

Er zaten wel een paar lekkere lenige vrouwen in de groep. Dus volgende week wellicht weer even pumpen ;)

8. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Sostic. Heb jij ervaring met Xco? Of weet je een beetje hoe dat werkt?

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Geen ervaring mee, maar lessen als steps/pump en rpm lijken me effectiever :)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Zijn dat niet die rode buizen met grint of iets er in? De nieuwe hype van tell-sell kwaliteit?

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Yes, ik moest er ook even naar googlen hoor (A). Maar zulke dingen zijn leuk, je kan je alleen afvragen wat nou echt de meerwaarde is. Het is iets nieuws, en iets nieuws lijkt bij veel mensen al snel beter.
    Kijk je zal er vast een hoop cl mee verbranden, maar je spierversteviging zal niet zo groot zijn als je het in 1 lijn legt met de pump.

Van de pump weet ik persoonlijk dat Les Mills (bedrijf van o.a pump, steps, combat e.d.) veel geld pompt in onderzoeken. Zij kunnen daadwerkelijk zo goed als garanderen dat je de lessen volgt zoals het hoort je ook echt vooruitgangen zal boeken die groot zullen zijn, helemaal voor mensen die niet zo goed getraind zijn.

12. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    Naja het leek mij vooral ook grappig eerder dan effectief :D Ga het binnenkort gewoon keertje uitproberen. Maar denk dat ik echt dubbel ga liggen en dat het eenmalig zal zijn. Verder hou ik het op bodyshapen/spinning en zodra fitnessfirst of hoe die sportschool heet die naar Breda komt er is ga ik dat er bij doen of in de plaats van iets.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Kan ook een doos Pringles kopen en die boven je hoofd heen en weer schudden. Beter nog...eet eerst die pringles op en doe wat rijst in die koker :D

Maar met wat voor doel voor ogen sport jij? Of is het meer bezigheids therapie op 40% van je max zoals bijna iedereen op health centers/fitness scholen?

14. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    Afvallen maar dan op een gezonde manier en op een gewicht komen/blijven waar ik me prettig bij voel. En gewoon bezigheid ook :) Na sporten ben ik altijd wel vrolijk eigenlijk. Het is best leuk om te doen en dingen uit te proberen.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Als je wilt afvallen vergeet mijn Pringles suggestie dan maar :p

16. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    :+ Ja, dan werkt dat leukste cadeau in het donker idee beter. Verbrand je ook nog eens kcal :D Maargoed. Zal niet offtopic gaan. Zal jullie wel op de hoogte houden van Xco.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Is dat een hint? *bloost*

Serieus. Heb je een schema qua sport/eten of improviseer je op gevoel?

18. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    Ik improviseer en krijg wat oefeningen betreft hulp van sostic ( sostic je oefeningen werken goed! Ze zijn goed vol te houden en na een tijdje nog leuk om te doen)

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tijd voor gevorderde oefeningen? }:]

20. Ashavan

Ashavan Guest

Hehe evil mannetje ;)

Kan niet echt een geweldige sportschool in de buurt vinden. Dus speel met het idee een thuisgym op te zetten. Even me boekenkast verplaatsen en ruimte zat in de studiekamer. Heb me lijstje van spul compleet, maar is een prijzige eenmalige investering voor de komende jaren :eek:

Hoe kijken jullie tegen thuis trainen aan? Het enige wat ik zal gaan missen zijn 1-2 cardio apparaten en een spotter.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina