1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een lichaamstype, in totaal drie types: Ectomorph, mesomorph en endomorph. Hier een link waar wat uitleg is gegeven. Dat er drie types zijn hoeft niet te beteken dat je perfect in 1 categorie valt..

2. Ashavan

Ashavan Guest

Dan zou ik dag 2 en 3 omdraaien. Bij schouders gebruikt je ook de triceps en stuk van de borst. Als je de dag er na schouders doet hebben die ondersteunende spieren niet genoeg rust gehad. En doe de rug voor de borst. De rug is een grotere spier en komt er meer testosteron vrij, meer spiergroei bij biceps daarna.

Af en toe als je moeite hebt is het slim naar de basis terug te gaan. Even wat lichter, aan je techniek werken, en dan weer knallen :D

3soma types. De hoofdlijnen van lichaamsbouw, metabolisme etc. Niemand past 100% in 1 hokje. Iedereen is een combinatie van die 3. Zelf ben ik ongeveer 2ecto-2meso-5endo

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2007
  3. Ashavan

Ashavan Guest

Na lang zoeken... Wist dat het iets met Gold was. Dan uiteindelijk vandaag gevonden wat mijn doel qua lichaam is :D

Ben er al bijna :lol:

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Damn das nasty 8)

5. Ashavan

Ashavan Guest

What way? is het niet beestachtig goed dan? :p

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik vind dit iets te, ik ben meer van de atletische bouw :)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Het atletische no-legs superdude/beachboy look is niks voor mij. Ziet er niet bruut uit :p mannetjes die voornamelijk alleen het bovenlichaam trainen en tandenstokers als benen hebben hehe. En die look is ook niet haalbaar voor mij.

Liet die foto aan me pa zien. Commentaar: "Nog 3-4 jaar trainen en kaal scheren. De sik en de arrogante blik heb je al" :p

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Waarom zou een atletische bouw geen benen kunnen hebben? 8)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Kan zeker wel, maar de meeste mensen trainen de benen niet tot nauwelijks. Denken dat het al genoeg getraint wordt met voetbal, hard lopen of weet ik veel wat. Als je ze dan op het strand in de zomer ziet zie je alleen een goed bovenlichaam qua fysiek.

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    wtf is er met ze nek/keel aan de hand?:eek:

11. Ashavan

Ashavan Guest

Veel Rugby nek-training gedaan of genetische aanleg voor een brede nek :p

Mooie is dat hij geen "vleugels" heeft zoals veel BB'ers dat hebben. En ipv zo'n brede nek ga ik voor grotere Traps.

12. Ashavan

Ashavan Guest

OMG die gast moet echt eens zijn benen trainen. Dit bedoelde ik dus Sostic

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja zo kan ik ook wel plaatjes zoeken waar geen benen zijn getraind, maar ik zie dit niet onder mijn beeld van atletisch gebouwd ;)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Kwam hem toevallig tegen dus moest er aan denken :p

Rofl. Zoek ik op benchpress krijg ik dat :D

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    dit is niet echt atletisch meer IMO, eerder richting het misvormde ookal heeft ie er heel veel tijd in gestoken..

16. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Hoe zie je er nu uit dan? :) Dan kunnen we zo'n voor/na compilatie maken.

Hoe subtiel vragen om een foto:eek::+ Maar vraag me idd van sommige af of er goed te zien is dat jullie trainen. Hoef niet allemaal foto's maar beschrijving is ook goed van hoe je er vroeger uitzag en nu.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Heb gister toevallig een fototje gemaakt om te vieren dat ik de 100kg had gehaald qua squat.

Zat te denken dat het te poserig was om te posten, maar nu er iemand om vroeg een excuus mwahahah.

Tenzij je voor foto's gezien heb zou nog niet zeggen dat ik sport. Maar van powerlifters zou je ook denken dat het vette varken zijn terwijl ze 250+kg verslepen. Dus uiterlijk zegt weinig in dat geval.

Maar als ik me foto's van 17okt naast die van vanmiddag leg is de progressie wel duidelijk te zien. Aangezien die intiemer zijn post ik ze natuurlijk niet mwhahaha. Dan zouden jullie niet meer kunnen slapen rofl. Buik is fix minder, borstkast begint al langzaam door te komen, kont is veel strakker, benen lijken dunner ondanks dat ze groter geworden zijn qua spieren en minder vet...idem voor de buik. En me LATS *kwijl* :p

Bij KevF zie je het wel duidelijk als ik de oude foto in het tattoo topic herinner :p

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2007
  18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Wat vinden jullie van HIT trainingen? Tis een beetje een oude methode maar het schijnt heel effectief te zijn, hier een voorbeeld van zo'n soort schema die je dan 3 keer per week zou kunnen doen:

Squats 1 X 8 - 10 reps
    Leg Extensions 1 X 8 - 10 reps
    Leg Curls 1 X 8 - 10 reps
    Dumbbell Pullovers 1 X 8 - 10 reps
    Barbell Overhead Shoulder Press 1 X 8 - 10 reps
    Seated Rows 1 X 8 - 10 reps
    Bench Press 1 X 8 - 10 reps
    Barbell Bicep Curls 1 X 8 - 10 reps
    Tricep Extensions 1 X 8 - 10 reps
    Weighted Pullups 1 X 8 - 10 reps
    Weighted Dips 1 X 8 - 10 reps
    Standing Calf Raises 1 X 8 - 12 reps
    Abs - 1 X 10 - 15 reps

Bij zo'n training ga je bij de meeste oefeningen altijd tot failure, een training buddy is dus wel een vereiste:p

Laatst bewerkt: 17 nov 2007
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben compleet fan van die methode. Ik train nu volgens 5x5, maar hit wordt ws mijn volgende stap. Of Ashavan moet met iets anders komen ;)

Het principe is imo vele malen beter dan het uitgekouwde 4x4/split waar Weider ooit mee kwam. Nieuwe high intensity training van Darden is btw het nieuwste boek over Hit. Staan wel veel annekdotes in. De hit van Mike Mentzer gaat denk ik te ver en is alleen maar een aanslag op het centrale zenuwstelsel en zo indirect op je spieren.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Als je HiT goed uitvoerd kan het erg goed uitpakken. Maar houd er rekening mee dat je in die ene set net zo'n grote belasting moet creeren als normaal bij meerdere sets. Dus train heavy en intens. Heavy Duty. Niet zoals veel juppen met een semi-zwaar gewicht even de setjes doen en naar huis.

Maar als ik het goed heb onthouden komt periodisering ook om de hoek kijken. 1x in de 10dagen pakt men de spier weer op dezelfde manier aan. Dus dat betekend elke keer dat je een spier traint een andere oefening gebruiken. Vaag concept. Ben pas halverwege met die dingen dus weet nog niet het fijne der van af.

@kevf
    De Ashavan training? Hoe pak je het lichaam aan voor specifieke doeleinden. Want dat algemene doe ik niet. Geef mij maar prestatie gericht trainen. Daarom zet ik de benen op een ietwat lager pintje en ga me richting op het bankdrukken omhoog te halen :p

Eer ik HiT in de praktijk ga proberen komen eerst 5x5, Russian Bear en misschien Dogcrap aan de buurt.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina