1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je ook 5-6 dagen willen trainen :confused:

2. Ashavan

Ashavan Guest

Omdat het leuk is en het werkt met een goed schema. Maar omdat ik steeds zwaarder ga herstelt me lichaam steeds minder snel lijkt het. Laatste tijd begin ik ipv steeds zwaarder steeds lichter te trainen.

Maar als ik vrij heb zoals vakantie ga ik 10x in de week. extra cardio sessie in de ochtend er bij. :D
    Zelfs de meest strakke broeken zitten nu als een tent. Dus het is het waard dus ver.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2007
  3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    @Ashavan

Lekker weekje es niks doen, doet soms wonderen. Tijd terug es 1,5 week niet getraind, eerste keer daarna kon ik met gemakt bij aantal oefeningen veel meer gewicht pakken. Kan soms echt niet kwaad es wat rust te nemen.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt gelijk. Maar als je lekker op dreef bent is het soms lastig om die stap terug/rust te nemen.

5. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Als je in die 2 maanden al op 115 squat zit en 85 bench ong. dan kan je best ff wat rust nemen ;)

Gister de benentraining gedaan die ik eigenlijk op maandag gepland had.

- 4x4 137,5kg squat
    - 3x4 95kg frontsquat
    - leg extensions

Alle setjes lukte, al ging het 4e setje met 137,5 wel erreg zwaar.. Volgende week de 140 pakken en dan over een tijdje weereens kneewraps gebruiken waarmee ik op den duur richting 160-170kg wil met setjes maken, eerst maareens zien of ik tot de 150 kan komen zonder kneewraps.. :)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Lekkere stats en uitvoering. Die 170kg zou je ook zonder kneewraps moeten lukken ;) Maar net zoals een riem lijkt het me wel een handig hulpmiddel om een "stiffer body" te hebben waardoor je een houding hebt waarmee je makkelijker zwaarder kan. IS maar goed dat het laatste setje zwaarder ging anders was het veel te licht voor je ;)

Het is niet 2 maanden trouwens. Laten we zeggen 1 september ongeveer. 3 - 3.5 maanden klopt dan eerder. Net weer opgemeten. Er is vooruitgang, maar je merkt gewoon dat ik veel minder gedaan heb. Ben maar 1kg totale massa minder en hier en daar wat cm's verloren. Of bij het bovenlichaam qua spiermassa gegroeid. Niet echt vooruitgang waar ik blij van wordt als ik kijk wat mogelijk was geweest :mad: Volgens mij klopt die vetmeter ook niet. Gaf 17.8% aan :eek:

Me pa had lading bodybuilding dvd's nieuw dus zometeen even kijken. Worden training/eet/rust sessies van cutler, ronny en nog een aantal grote namen helemaal getoond. Per dvd ben je dan 2 uur bezig. Eens kijken wat voor schema's en technieken zij hanteren. Krijg ik misschien nieuwe ideeen.

Om overtraining te voorkomen ga ik me schema anders indelen. 3 dagen trainen-1dag rust en zo pak ik meteen alle spiergroepen 2x in de week flink aan. In de ochtend doe ik er een extra cardio sessie er in. En dan na oud en nieuw eens kijken of een dubbel-split schema haalbaar is. Dan ga je 2x per dag kracht trainen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2007
  7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    lol, denk je dat ik aan de roids ga ofzo :+

3 - 3,5 maand is nog steeds errg netjes!! En die vooruitgang gaat met ups en downs, zolang je zo door blijft gaan zal er zeker wel een stijgende lijn in zitten. En kijk niet teveel naar cijfertjes en meer in de spiegel (maar dat spiegelkijken zat al goed geloof ik lol).. :)

Lijkt me verstandig als je gewoon ietsjes gas terug neemt, je vooruitgang zal dan alleen maar sneller gaan ondanks dat je gevoel zegt dat zoveel mogelijk sjouwen de meeste resultaten geeft, rust is gewoon erg belangrijk...

8. Ashavan

Ashavan Guest

Om 170kg te kunnen hoef je niet per se aan de roids hoor. Er zijn naturel die 220kg doen. Het duurt alleen langer eer je in staat bent zulke gewichten te kunnen doen. Die gast die ik ken die dat doet sport al bijna 8-9 jaar dus dan mag het wel.

De gedachte achter 3 dagen-1dag rust is dat je meer rust in last. Zeker nu ik steeds zwaarder ga. Op moment is het zo dat als ik de rug heb gedaan op de 3e dag en erna de benen doe...forget it. Dan heb ik nog last van de onderrug welk niet prettig is bij het squaten.

Een week rust doe ik wel rond kerst en nieuw-jaar als hij merendeels toch dicht is. Dus nog even 2 weekjes knallen.

Net die dvd's gezien van Cutler en Markus Ruhl. Duurde lang dus even op speed 4x gezet. Viel me op dat ze een 6-daagse split hanteren en elke dag 20sets. 6-7 oefeningen per spiergroep die elk 1 warm=up set hadden en daarna pas werk sets. De herhalingen lagen ook absurd hoog...sommige waren 20reps. En ze maakte ook geen volledige ROM's, maar heb wel constante spanning op de spieren. Die gasten tarten bijna elke theorie die er is :eek:

Cutler voerde de Overhead Pull wel op een aparte manier uit. Ipv in de lengte op het bankje lag hij zijwaarts met alleen de bovenrug en schouder op de bank. Positie lijkt me ongemakkelijk, maar volgens hem span je zo ook meer je buik aan ipv een bolle rug op te zetten bij een zwaar gewicht. Resultaat is dan een betere overal volle look. Zal het eens proberen.

Zo had die ook een vage rug oefening. Ipv Rope Pull Down voor triceps deed hij een variant voor de rug.

Zag in die "hardcore" gym van hem wel steeds mensen kletsen ipv trainen. Ruhl had zelfs 2 ielige meiden als spotters rofl. Was wel komisch om die zien te slepen met zijn zware dumbels.

9. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook een aantal video's op youtube gezien van cutler, wat die gast allemaal moet doen om Mr.O te worden en blijven is echt absurd en zijn looks zijn daar dan ook wel naar, IMO is het gewoon superlelijk maar ieder zen ding.

10. Ashavan

Ashavan Guest

de Mr. O fysieken van tegenwoordig ziet er idd niet uit. Op het podium zie je Coleman met zijn GMBH buik staan. De fysieken van de jaren 70 begin 80 waren wat dat betreft een stuk aantrekkelijker en bruter. Bigger isn't always better

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vandaag paar nieuwe oefeningen gedaan. Squats en Legpress.
    Bij squats begonnen met 20/30 kg, maar dat kan nog veel hoger. Is meer even inkomen in de oefening. Nog wel even wennen aan de barrell die behoorlijk in je nek drukt. Zelfs met handoek eromheen gerold.
    Bij Legpress zat ik na eerste 3 sets op 125 of 145kg (begin nu te twijfelen) en kan ook nog wel flink omhoog. Gewicht valt me erg mee, maar komt misschien ook wel omdat ik paar maanden terug soortgelijke oefening heb gedaan (waarbij je jezelf naar achter duwt).

Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Legpress zegt ook weinig omdat die op elke sportschool anders is. Ene sportschool waar ik train is het echt een apparaat tot max 220 en kan ik 220 net een paar keer weg krijgen. Andere sportschool is het met losse gewichten en kan ik er 450 aan hangen.

Denk er met squatten om dat je hem niet IN je nek ligt maar net een beetje lager op de spieren daarachter!

Vandaag mijn eerste dogcrapp-dag er op zitten. Pomp-rek-scheur-pijn zeg maar 8)

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Als je die spieren hebt haha, is wel een groot voordeel als je een goeie rug hebt dan kan je de stang op die spieren leggen..

Denk dat je nog weleens wat blessures kan gaan oplopen door dat dogcrapp als ik zo wat logjes lees op dbb :x

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Klopt. Is bij ons zonder gewichten 65kg en al snel kan je er de nodige 20kg schijven aanhangen. Een aantal hebben hem al snel vol met 20kg schijven hangen en het is dat er niet meer op kan. Ben benieuwd hoe het squatten gaat. Is het echt een wekelijkse oefening, of kan ik die ook 2x per week doen?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Squat kun je de barbel op 3 manieren in je nek leggen. Je legt hem meer op de trapezius en als je die niet genoeg hebt moet je meer gaan shruggen. Je kan hem dan hoog-mid-laag op de traps leggen afhankelijk wat je prettiger vind liggen. Soort stang is ook belangrijk. Zo heb je olympische die erg lekker liggen terwijl ik de gewone barbels niet in me nek wil tenzij er zo'n schuim beschermer omheen zit.

Squaten kun je zo vaak doen als je wilt. Zorg dat er wel 1 dag rust tussen zit. Maximum voor meeste mensen is 3-4x in de week. Zelf hou ik het op 2.

Leg Press verschilt enorm per machine zoals KevF zegt. Maar daarnaast heb je ook nog tig variaties qua uitvoering. Zo druk ik tegenwoordig niet met me hele voet, maar alleen met me hakken. Doe ik omdat dit de enige manier is dat ik me kuiten voel branden. Al die andere kuitoefeningen zijn ruk. Eer ik die voel heb ik al 160kg op die barbel liggen en dan snijd die stang in me bovenbenen.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doe eens een paar incl blessures. Wil er wel wat van leren ;)

17. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hier een voorbeeldje van iemand die overstapt op een ander schema door veel blessures.

Hoeft natuurlijk nog niet te beteken dat dit per se door dogcrapp komt, maar als ik het zo lees is het een manier van trainen die je met 3 keer per week al snel bij overtraining zal brengen.

Zelf heb ik geen ervaring met die trainingsmethode, ik verwoord alleen men subjectieve visie dus trek je er maar niks van aan ;). Ben benieuwd hoe het zal gaan, keep us posted zou ik zeggen! :)

Laatst bewerkt: 9 dec 2007
  18. Ashavan

Ashavan Guest

Doggcrap is zeer intensief en komt ervaring bij kijken. Het is niet iets wat een beginner zoals mij eventjes kan gaan doen. Maar Kale had voorheen al vaak blessures met zijn schouders. Niet zo vreemd als je kijkt hoe zwaar en intensief die gasten trainen.

Ik zou de eerste 2 weken rustig starten en kijken wat nu goede gewichten zijn om de oefeningen mee te doen. Niet dat je meteen zwaar begint en blessures krijgt op die manier.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zal van de week even de moeite nemen om mijn progressie en uitgevoerde oefeningen te posten :)

edit: jouw link is van een steroiden gebruiker. En die mensen hebben het probleem dat a) hun gewrichten sneller slijten (weet even de exacte reden niet meer) en b) hun pezen de groei van de spieren vaak niet bij kunnen houden. Iaw een steroiden gebruiker is vele malen gevoeliger voor blessures. Maar ik voel me nu nog steeds opgerekt en sore :confused:

20. Ashavan

Ashavan Guest

Kale is overigens naturel en heeft ook pijntjes :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina