1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Wordt er met de feestdagen nog iets met voeding gedaan? De meeste hier letten al niet op de gram precies wat ze eten, ik ook niet, maar om helemaal los te gaan zie ik ook niet zo zitten.

Dus ga ik wat kleine "gezonde" hapjes maken. Lading eieren koken, in twee snijden, dooier er uit en in dat kuiltje wat knoflook mayonaise of mosterd knoflook. Daarnaast nog wat krieltjes koken, beetje uithollen van binnen en vullen met zalm/tonijn salade.

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Nah bij de feestdagen ga ik niuet op me voeding letten, die paar dagen slecht eten maakt toch niet zoveel uit lijkt me:)

3. Ashavan

Ashavan Guest

True. Bij de meeste mensen maakt het niet uit. Mazzelpikkies ;)

20pagina's samengevat in 5. Schiet niet op zo :p Dadelijk zit ik nog met 50pagina's als samenvatting :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2007
  4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Kerstdagen lekker doorvreten, zeker als je net 2 kg bent kwijtgeraakt in je vakantie :thumbs:

5. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je het niet een beetje obsessief als je fitnessboeken gaat samenvatten? =(

6. Ashavan

Ashavan Guest

Fitnessboek? Voor een fitnesser, mensjes die merendeels bezigheidstherapie doen en na 2 jaar afvragen waarom ze nog geen vooruitgang boeken, ja dan is het inderdaad obsessief.

Maar dit is een bodybuilding boek. Vol met leerzame feiten. Aangezien ik niet alleen sport voor de lol, maar ook wat wil bereiken in die sport (zit steeds vaker te denken om in 2010-2011 een keer voor de gein op een podium wil staan om te zien hoe dat is), dan ga ik het boek samenvatten. Is wat makkelijker om dingen na te slaan en op te zoeken. Liever 20pagina's of zo die ik van tijd tot tijd lees dan 230 pagina's. En het betreft alleen dit boek, al die andere daar zou ik de belangrijke punten op 1 velletje kunnen samenvatten. Ik loop niet elk boek of les materiaal samen te vatten. Nou ja les materiaal wel ivm studie...uitzondering dus.

En zoals Mentzer zelf zegt zijn bodybuilders die iets willen bereiken in die sport inderdaad obsessief, gedisciplineerd met veel doorzettingsvermogen om hun dromen te verwezenlijken. Een eigenschap die benodigd is in die sport. Eigenlijk eigenschappen die iedereen bezit op het moment dat ze hun droom nastreven en iets willen bereiken in dat gebied van hun leven.

Bij mij is dat "obsessieve" vaak van korte duur geweest. Als er iets nieuws en boeiends is spring ik er vol op en richt me er helemaal op. Dit deed ik met karten en andere dingen ook al. Maar Bodybuilding blijft langer zitten omdat het een stuk complexer en interesanter qua materie is. Maar goed het is niet een sport die je 3x in de week even 60mins in de gym doet. Het is iets wat je 24/7 doet. Na de sport zelf ben je er nog mentaal mee bezig.

Maar goed je kan ook een wat rustiger bodybuilding leefstijl op nahouden, maar daar pass ik voor. Als een man van extremen het is altijd alles of niets bij mij lol. Ach ja het is niet alsof ik niet game, gitaar speel, naar concerten ga en weet ik veel wat nog meer. Dus obsessief valt eigenlijk wel mee. Bij obsessief zou ik echt alleen maar met de sport bezig zijn hehe.

---
    Qua eten zit ik op moment gewoon op onderhoud. Koolhydraten langzaam met 50gr per dag omhoog gegooid om te voorkomen dat er veel vet aangezet zou worden. Gisteren lekker gourmet en van de week elke dag even 90mins cardio doen. Met oud en nieuw lekker aan eier/tonijn salades met een paar oliebollen/appelbeignettes. Van de week nog een keer spaghetti maken aangezien dat ook al een tijd geleden was. En dan vanaf 1 januarie weer strikt aan me eetschema houden.

Me pa is bijna net zo "obessief" als ik ben qua bodybuilding. Hij leeft weer helemaal op sinds hij eindelijk een fatsoenlijk trainingsmaatje heeft. Na het gourmetten afgeruimd en alles. Stiefma ging boek lezen en me en ik gingen wat dvd's van bodybuilding kijken en theorien discussieren. Die Heavy Duty in actie was te ziek gewoon. 20mins per 6-8dagen en die gast kwam halfdood uit de machines kruipen rofl.

Merkte ook dat ik nieuwe hemden moet kopen. Toen ik me rug aanspande ging er 1 kapot en bij me armen beginnen die krengen ook strak te zitten.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2007
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voeding?! Eeeh ja hoor: suikerbrood, rollade, kerststol, kerstkransjes, berenburg, coca cola, ovenschotels, kippepoten met vel, eier-punch,Vodka, beetje water zo nu en dan....ik kom wel aan mijn kcal :+

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Kan niet w8en op de dag dat dat bij mij ook gaat gebeuren:+ Ze zitten bij mij ook al een aardig stuk strakker, maar scheuren willen ze nog niet:mad:

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar tot de dag dat broeken uit de winkel je niet meer passen, pas alleen nog maar wat broeken van de C&A & Jack&Jones :)

Fatsoenlijke shirts in grotere vind je ook niet veel hehe.

10. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    WTF???Wat een topic!!!
    ik lees dit al een tijdje en wat word hier gegooid met termen en letterlijk opsommen van door iemand anders geschreven materie.

Maar wat hier gezegd word kan gewoon niet man!!!
    24 kg spiermassa erbij in 1 jaar en daarna 10 kg per jaar
    Van het slechtste scenario uitgaande,laten we zeggen iemand van 70KG met 10%vet.Die zou dus na 1 jaar 94kg zijn met 10% vet en dus binnen 3 jaar 114kg wegen met 10% vet
    Die kan dus meteen wedstrijden gaan doen !!!
    Wat een bullshit man ,dit krijgen ze met steroiden niet eens klaar!!!
    En leg me aub ook even uit van dat tepelverhaal van dat bankdrukken!!!
    groetjes Fitnessinstructor met zijn diplomas totaan personaltraining:thumbs:

11. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woog in Maart 2004 ook 54kg, Juni 2005 zat ik al op de 75kg.
    Zat de vorige maand op de 95kg. BF altijd tussen de 9%-12% gehouden.

Ligt maar net aan je discipline + aanleg.

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    wat is je lengte dan precies?
    Want 54kg is echt focking laag :/

13. Ashavan

Ashavan Guest

1. Ik ben nog geen fitness instructeur. Zit te wachten tot de opleiding begint. In de tussen tijd zit ik zoveel mogelijk materie en ervaring op te doen als mogelijk. Dit heb ik sinds het begin duidelijk gemaakt. Dus heb geen enkele keer beweerd dat ik een instructeur of wat dan ook ben.
    2. Ik kopieer niks letterlijk van anderen. Als je bepaalde uitspreken letterlijker en serieuzer neemt dan ze bedoeld zijn...tja kan ik weinig mee eigenlijk.
    3. Het is zo dat je in de beginjaren het meeste groeipotentieel hebt. Daarom is het niet vreemd dat iemand 20kg spiermassa kan aanzetten. Vaak is dit wel iemand die van nature licht is en ook ruimte heeft om dat aan te zetten zonder dat het zijn vet% beinvloed. De jaren er na is 6-10kg maximaal mogelijk, maar het aantal mensen die dit ook daadwerkelijk benutten zijn er zeer weinig.

Op zich niet vreemd. De eerste jaren in de training zit je te kloten. Jaar 1 probeer je van alles zowel qua trainingsmethode en voedingsschema dat bij jouw werkt, jaar 2 kun je al wat effectiever trainen en vanaf het 3e en 4e jaar begin je pas echt met sporten. Aangezien men in de eerste jaren merendeels aanmoddert zal 10kg per jaar aan pure spiermassa inderdaad nog onwaarschijnlijker zijn om het te behalen.

Zodra je alles op orde hebt is dat mogelijk zonder steroiden. Maar laten we wel wezen. Hoeveel sporters hebben hun zaakjes na 3-4 jaar nu echt op orde? Dat zullen er nog geen dozijn zijn op de 10.000. Maar dat betekend niet dat het niet onmogelijk is om na de begin jaren nog steeds 6-10kg pure spiermassa per jaar aan te zetten.

Zelf zit ik in 4 maanden op 2.5-3kg pure spiermassa naast het verliezen van enorm veel vet. Zou over een jaar gezien net onder de 6kg vallen denk ik. Aangezien je niet het gehele jaar door constante hoeveelheden aan massa wint.

4. Welk bankdruk verhaal? Je bedoelt dat deel dat je kan bankdrukken op 3-4 manieren elk afhankelijk van wat je doel is? Veel zogenaamde bodybuilders trainen als krachttrainers/powerlifters en gaan zo hun eigen doel finaal voorbij. Tuurlijk is het zo dat als je meer kracht heb je ook spiermassa aan zet, maar het is enorm weinig vergeleken met de oefening puur gericht op spiermassa. Een bodybuilder traint niet per definitie zwaar om spiermassa te krijgen.

Voor powerliften en zo zwaar mogelijk tillen is de techniek voor het bankdrukken dat je de armen strak houdt, ellebogen naar binnen laat komen op het moment dat je de stang laat zakken, stang beet pakt op ongeveer schouderlengte (afhankelijk waar je ravensbek zit) en houdt je lijf constant onder spanning om zo zwaar mogelijk te drukken. De stang dient dan in de meest directe baan geduwd te worden welk is vanaf de tepel en omhoog. Je duwt explosief uit om dat gewicht uberhaupt omhoog te krijgen en zo een mooi hoog 1rm te ontwikkelen. Om zwaar te tillen dient te powerlifter ook de ondersteunende spiergroepen zoals schouders/lats/triceps sterker te maken.

Een bodybuilder boeit die 1rm totaal niet en trainen om steeds zwaarder te tillen is ook zo dom als wat. Natuurlijk probeert hij wel steeds zwaarder te gaan in de sets als zijn oefening te licht wordt om de juiste groei prikkel af te geven. Hij pakt de stang breed en soms zelfs extreem breed. Houdt zijn lichaam ook onder spanning en laat de stang gecontroleerd zakken en duwt het gestaag en gecontroleerd uit. Dit doet hij ter hoogte van de bovenborst (bijna op zijn keel in sommige gevallen). Hij doet het niet explosief zoals een powerlifter/krachttrainer, maar wat trager en gecontroleerder. Hierbij let hij meer op de contractie van de spieren tot ze helemaal op zijn en niet genoeg kracht meer kunnen leveren om dat gewicht te verplaatse. Door deze uitvoering belast hij ook minder de ellebogen en schouders en andere "nutteloze" spiergroepen die in de weg staan van de borstontwikkeling. Hij traint immers voor massa en definitie, niet om zoveel mogelijk te kunnen tillen.

Dus afhankelijk van wat je doel is hanteer je een andere uitvoering van de oefening. Net zoals een powerlifter weinig Rows doet en genoeg heeft aan Deadlifts voor kracht. Een bodybuilder zal wel Rows gebruiken omdat het een vollere rug geeft waarbij een deadlift alleen een bredere rug geeft.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2007
  14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Het was 24 kg in een half jaar:) Ik woog zo'n 65 kilo begin juni en nu weeg ik 90 kilo. er is misschien 1 of 2 procent vet bij gekomen maar het is grotendeels dus spiermassa. En dat je fitnessinstructeur bent doet me vrij weinig aangezien 70 % van die instructeurs er nog de ballen verstand van heeft als het echt aankomt op bodybuilding merk ik bij ons op de sportschool in ieder geval.

Vandaag maar weer is naar de sportschool nadat ie 3 dagen dicht was\o/ Borst/biceps/voorarmen maar is hard aanpakken vandaag. Verwacht wel wat PR's na die lange rusttijd:p

15. Ashavan

Ashavan Guest

tja...

Gisteren thuis wat opdrukken gedaan. Na de 34e kreeg ik steken in me linker schouder. Heeft dus nog wat meer rust nodig :mad: Even omkleden en dan weer 90mins cardio doen. Dat vet% moet naar beneden :p

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Ok, t wordt zomer, dus ik d8, laat ik nu nog es ff hardcore mn lichaam trainen.
    Enig probleempje is, dat ik een pectus excavatum en dat zuugt. Dus ik d8, laat ik dan keihard mn borstspieren gaan trainen. Nu vraag ik me af, hoe kan je dat t beste doen? (Thuisoefeningen svp :) ) Alvast bedankt!

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Wat voor apperatuur heb je thuis beschikbaar?

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1.72. Erg fijn gebouwd, half Indonesisch.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Pectus Excavatum

Denk niet dat je simpelweg oefening voor die Pectus Excavatum kunt gaan voorschrijven. Zulke mensen hebben beperkingen waar rekening mee gehouden moet worden. Denk niet dat wij daar iets definities over kunnen zeggen. Advies is bij iemand langs te gaan die er meer kennis van heeft. Combinatie van arts/fysio/sport instructeur zouden met betere ideeen kunnen komen dan wij hier.

Mischien zijn de volgende links een idee om door te nemen voor ideeen?

link 1
    link 2
    link 3

Als ik dat zo zie ben ik bang dat het er altijd zal blijven. Je kan proberen, met goede begeleiding, om het te verminderen. Weet niet hoe erg het aanwezig is.

Simpele thuisoefeningen, vanwege de lage intensiteit, daar en tegen zouden niet al te veel problemen moeten bezorgen als je ze wilt doen. exrx.net voor duidelijkere omschrijvingen als je op naam van oefening zoekt.
    -Push-ups met je armen op schouder lengte en vingers ietjes naar buiten toe wijzend
    -Push-ups met je handen zo dicht mogelijk bij elkaar zodat je meer je triceps aanspreekt
    -Bench Dips voor de triceps en meer de onderkant van de borst
    -Chin-ups aan de deurpost voor de rug (tenzij je zwaar bent, dan niet want kan de deurpost niet goed hebben)
    -Squaten zonder gewicht. Anders improviseren met krat bier in elke hand ofzo ;)
    -als je toch krat bier hebt kun je meteen Bicep Curl, Deadlift of dumbell Row proberen hehe
    -Leg raises op rand van het bed of stoel. Kunt daarna meer intensiteit verkrijgen door iets tussen je voeten te klemmen.
    -Sit-ups, Crunches zowel recht-toe-recht-aan, maar ook zijwaarts voor de obliques

Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2007
  20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Die Chin-ups zijn toch gewoon aan de bovenkant van de deur vasthouden en dan omhoog en omlaag gaan? :+ Ik ben 69 kilo,...moet wel houden toch :+
    Verder thx voor je linkjes en de oefeningen. Push-ups doe ik al, maar ik zal er wat meer aan doen. Verder wil ik t wel laten opereren, maar de vraag is of t wel wordt vergoed door de verzekering (volgens mn ma niet). En me ma is er ook niet bepaald om te spreken. Maar ik wel! Gvd! :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina