Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Die kan je inderdaad ook aan de bovenkant deur doen inderdaad. Heb geen ervaring met het hoe en wat rondom die trechterborst. Vraag het na. Bekijk je verzekeringspolis, bel ze eventueel op, bespreek het met de arts en kijk wat er mogelijk is. Verders veel sterkte toegewenst.

Volgens mij heb ik net een nieuwe trainingsvorm bedacht. Hi-speed Full Body o_O Normaal doe ik 90mins over een FB schema, maar vandaag was het in 40mins gebeurd en had nog meer oefeningen gedaan dan normaal. Deed 3 oefeningen tegelijk zonder pauzes. Echt vertyft zwaar zeker als je met elk setje het gewicht blijft verhogen

1set full squat-1set tricep rope pull down-1set bb curl <- 4x achter elkaar
    1set leg extention-1set leg curl <--3x achter elkaar
    1set chest press opwarm
    1set bankdrukken (brede grip hoog op borst)-1set Lat Pulldown<-2x
    1set DB Row-1set Incline DB Press <-3x
    30mins cardio

Pittig. Deed elke oefening zwaar en traag. 3-4sec naar beneden (negatief), 2sec vasthouden(statisch) en dan weer 3-4sec omhoog (positief). Zowel conditioneel als fysiek helemaal op...voelt lekker.

2. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond squatsetjes maken met het gewicht dat ik als doel had een tijdje terug, namelijk 145kg. Maandag 142,5 gedaan en die ging wel lekker, dus nu op naar de 150!!

Enne, Freak die gewichtstoenames zijn wel mogelijk voor zeer toegewijde mensen ;)

3. Ashavan

Ashavan Guest

Via Google zoeken naar torrent + bodybuilding. Kom je een torrent tegen met 22gb aan films. Ben die op het moment aan het binnenhalen.

150kg huh...jammer dat ik gestopt ben met paralel squat anders zou ik je op jagen. Met full doe ik maar 90-95kg ofzo. Go get 'em ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2007
  4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe wacht maar tot ik men kneewraps weer aanheb dan kan je wel ff op je tanden gaan bijten om dat bij te houden, maar tegen die meso/endo pindakaaspower van jou kan ik op den duur niet meer op ;)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Kneewraps is voor mietjes, net zoals handschoentjes. Je moet gewoon meer pindakaas eten. Daar wordt je groot en sterk van ;)

6. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Dus pudzianowski is ook een mietje, samen met een hoop andere strongmen, en ik zal vanavond eens wat pindakaas in men shake doen lol 8)

7. Ashavan

Ashavan Guest

ALLEMAAL MIETJES...tenzij je minimaal 2.5x je lichaamsgewicht tilt dan heb je het gewoon nodig. ;)

Maar velen grijpen al naar die dingen als het nog niet eens nodig is vaak dragen om er "stoer" uit te zien terwijl ze de toestellen bezet houden hehe.

Pindakaas in je shake...Zelfgemaakte Whey Pindasaus bij de Rijst ;) *belt xxlnutrition op om het op de markt te brengen*

8. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, 2,5 x lichaamsgewicht dat zou dan 212,5 zijn lol.. Ik vind het er trouwens niet stoer uitzien ofzo (die extra schijven wel ;)), gebruik ze ter bescherming van men knieen..

9. Ashavan

Ashavan Guest

Extra schijven...
    Vandaag zat iemand te bankdrukken. Aan elke kant hing een schijf van 10kg en 3 van 5kg (10x2 + 15x2 + 12.5kg stang =62.5kg). Vervolgens beweerde hij 80kg weg te drukken en kwam mij vertellen dat ik met squaten niet mijn knie voor de tenen moet laten :p

Maar begrijp het wel. Vind het zelf ook stoer staan. 3 schijven van 20 aan elke kant en dat je die stang ziet doorbuigen. Dan ruim ik de schijven weer op ;) Nah dat is toevallig mijn PR qua Paralel Squat.

Nu met Full Squat is dat ook leuk. 20kg-10kg-5kg-2.5kg aan elke kant. Ziet er erg imposant uit teriwjl het niet al te veel weegt :p

Ondanks me verneukte schouder toch best fatsoenlijk kunnen trainen vandaag. Hou me arm gewoon onder spanning en gekromt. Zo komt er geen volle belasting op de schouder.

10. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    @Ashavan,mooi dat je het 1 en ander even toelicht,ik heb het ook niet tegen jou persoonlijk maar in het algemeen.
    Ik kon dit even als voorbeeld gebruiken.

@Syzigi,hierover ben ik het helemaal met je eens dat het merendeel vd instructeurs niet weet waar ze het over hebben.
    Ikzelf heb mn diplomas gehaald bij AFN in Weert.
    Verder ook bij Fitvak.

Maar jij luistert niet helemaal,ik heb t over 24 kilo spiermassa!!!
    Niet totaal gewicht!!!

Ik garandeer je dat jij niet 24 kilo spiermassa bent aangekomen in 6 maanden.
    En anders moet je toch wat minder steroiden gaan gebruiken,
    Zelfs met steroiden zou kom je nog niet aan die massa erbij,ook al zou je Coleman heten met je achternaam.

Onderbouw het anders eens met wat fotos en ga nu niet zeggen dat je die geen hebt.
    Iemand die zo met zn sport bezig is en zoveel progressie maakt,legt dat vast op foto.

11. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 38 BB-movies :)

12. Ashavan

Ashavan Guest

Doe maar ruig :p
    Vandaag Pumpin' Iron gekeken en wat filmpjes van Coleman.

Voorlopig heb ik even genoeg van die dvd's. Eerst maar eens kijken wat ik nu aan het binnen halen ben. Had zin in ninja films dus ook American Ninja aan het downloaden rofl. I am Legend dvd kwaliteit met nl ondertitels en Stardust. Dus genoeg om te kijken naast alle anime.

Straks komt Sterkste Man competitie op eurosport. Kijken ;)

13. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja heb er zelf al een hele tijd genoeg van, maar maak af en toe iemand zeer blij.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Vraag me af hoe je voor een sterkste man competitie moet trainen. Je kan wel op kracht trainen, maar techniek? Dan heb je de spullen zoals een Yoke e.d. nodig en die heeft niet iedereen in zijn achtertuin liggen lijkt me. 500kg wheelflips..tering...dan ben ik al blij niet een spontane hernia op te lopen hehe.

Vandaag ook maar eens me ontbijt aangepast. Wat minder pindakaas ;)

Dat brood hing me de keel uit dus eens wat anders proberen. 50gr brinta, 20gr muesli met zonnepitten/rozijnen e.d., 220ml magere melk met extra geblaat zoals calcium en zeer weinig vet er in, met mijn trouwe 25-30gr whey isolaat shake. Is erg lekker moet ik zeggen en vult goed.

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Al die dingen kopen zoals die wheelflip etc en al die zooi in een schuur of garagebox bewaren en daar regelmatig oefenen.. En voor de techniek heb je denk ik een trainer nodig anders zit je al vrij snel met een vervelende blessure idd.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kerel bij ons op de sportschool heeft idd gewoon van die boomstammen met grepen, van die gigantische banden en heeft een oude auto die die op de handrem zet om het trekken te oefenen :+

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Damn ik ging vanmiddag me benen trainen na gisternacht flink gezopen te hebben. Dah ging nie goed:p begon met squatten en daarna werd ik tijdens de legpress kotsmisselijk:) Meteen maar gekapt voordat ik de sportschool onder zou kotsen. Voortaan maar nie meer sporten na zo'n nacht.

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet me eigen auto gewoon op de handrem, vriendin in de auto en laat die eventueel op de rem drukken voor meer weerstand.

Heb een paar sets tractorbanden, en kistjes voor farmerwalks. Paar vrienden hebben jokes en dergelijke. Met een gezond verstand kun je met veel normale dingen genoeg doen.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Train je ook met zakken zand? Zoiets las ik eens in iemand zijn log. Lijkt me wel apart trainen...je kan dan alleen maar thuis trainen op die onderdelen. Maar hoe train je voor kracht? Je kan niet alles goed trainen op een sportschool lijkt me. De compound oefeningen heb je dan ook vrij snel gezien met 200-250kg terwijl je wheelflips van 500kg moet doen. Of begin je met fietsbandjes -> trabant bandjes - auto bandjes - bus bandjes en werk je jezelf zo omhoog :p

Oudejaarsdag in de ochtend wezen sporten. Probeerde zo diep mogelijk te gaan met me schouder als beperkende factor in het FB schema welk wat supersets/heavy duty bezat. Het was zo fucking intensief dat ik keel- en borstkloppingen, zelfs lichtelijk shaken zover was ik op, kreeg en bijna ging kotsen. Voelde wel enorm goed om weer eens fatsoenlijk te kunnen trainen.

Heb nu ook eindelijk een kuitoefening gevonden die uitvoerbaar is hier EN die ik ook voel (in tegenstelling tot al die andere). In de Smith op een aerobics bankje wat legged calf raises doen. Zo, ik deed hem met 122.5kg in me nek. Kwam kruipend onder de stang vandaag...heb nu nog kuit spierpijn. Om nog maar te zwijgen over de andere spiertjes.

Net bij fysio geweest en daarna wat cardio gegaan. Ondanks dat ik me niet strak aan het eetschema heb gehouden ben ik niet overdadig bezig geweest. Dus meer dan 1kg in de afgelopen 2 weken ben ik niet aangekomen.

Fysio begon op me schouder te drukken, niet eens hard, en ik zakte door de grond van de pijn. Aanhechtings ontsteking EN alles is beetje te snel gegroeid waardoor het niet meer zo makkelijk onder de schouderkap doorpast op het moment. Normaal dien je 3 weken volledig de spiergroep te ontzien, maar dat heb ik al zo goed als gedaan. Dus mag nu meteen de groep in van actief herstel training. Moet licht trainen (50% van normaal) voor de komende 5-6 weken en dan rustig opbouwen eer ik weer vol kan knallen. Gelukkig was ik al van plan setjes van 15-20reps te gaan doen voor meer conditie en cardiovasculair te trainen. Valt goed samen dus...meevallertje. En ik heb toch geen platvoeten zoals de huisarts zei...het zijn holle voeten. Dus ze drukken naar buiten toe en kreeg daar specifieke sportzooltjes voor.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2008
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Balen dat je zoveel last hebt van een schouderblessure. Ik ga vanaf vandaag er weer lekker tegenaan. Heb vorige week wel twee keer getraind. Maar aardig wat gedronken en me vooral misdragen qua eten. En aan de andere kant blijft het gewicht er maar afgaan :confused:

Doe op de sportschool mee aan een wedstrijd die loopt van 10 jan tot ten met 12 april. Degene die relatief gezien het meeste vet verlies wint de wedstrijd. Ik ga voor de 6%. Mijn vriendin doet ook mee en we hebben onderling ook een wedstrijd, als ik win krijg ik een nieuw ps3/360 spel en als zij wint krijgt ze een paar schoenen :+

Vorige week 1 kg cellmass besteld voor 37 incl verzenden!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina