Train je ook met zakken zand? Zoiets las ik eens in iemand zijn log. Lijkt me wel apart trainen...je kan dan alleen maar thuis trainen op die onderdelen. Maar hoe train je voor kracht? Je kan niet alles goed trainen op een sportschool lijkt me. De compound oefeningen heb je dan ook vrij snel gezien met 200-250kg terwijl je wheelflips van 500kg moet doen. Of begin je met fietsbandjes -> trabant bandjes - auto bandjes - bus bandjes en werk je jezelf zo omhoog
Oudejaarsdag in de ochtend wezen sporten. Probeerde zo diep mogelijk te gaan met me schouder als beperkende factor in het FB schema welk wat supersets/heavy duty bezat. Het was zo fucking intensief dat ik keel- en borstkloppingen, zelfs lichtelijk shaken zover was ik op, kreeg en bijna ging kotsen. Voelde wel enorm goed om weer eens fatsoenlijk te kunnen trainen.
Heb nu ook eindelijk een kuitoefening gevonden die uitvoerbaar is hier EN die ik ook voel (in tegenstelling tot al die andere). In de Smith op een aerobics bankje wat legged calf raises doen. Zo, ik deed hem met 122.5kg in me nek. Kwam kruipend onder de stang vandaag...heb nu nog kuit spierpijn. Om nog maar te zwijgen over de andere spiertjes.
Net bij fysio geweest en daarna wat cardio gegaan. Ondanks dat ik me niet strak aan het eetschema heb gehouden ben ik niet overdadig bezig geweest. Dus meer dan 1kg in de afgelopen 2 weken ben ik niet aangekomen.
Fysio begon op me schouder te drukken, niet eens hard, en ik zakte door de grond van de pijn. Aanhechtings ontsteking EN alles is beetje te snel gegroeid waardoor het niet meer zo makkelijk onder de schouderkap doorpast op het moment. Normaal dien je 3 weken volledig de spiergroep te ontzien, maar dat heb ik al zo goed als gedaan. Dus mag nu meteen de groep in van actief herstel training. Moet licht trainen (50% van normaal) voor de komende 5-6 weken en dan rustig opbouwen eer ik weer vol kan knallen. Gelukkig was ik al van plan setjes van 15-20reps te gaan doen voor meer conditie en cardiovasculair te trainen. Valt goed samen dus...meevallertje. En ik heb toch geen platvoeten zoals de huisarts zei...het zijn holle voeten. Dus ze drukken naar buiten toe en kreeg daar specifieke sportzooltjes voor.
Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2008