1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Strip sets zijn soort van drop sets. Je begint met een bepaald gewicht en als er verzuring op begint te treden haal je er wat gewicht af en ga je door tot de verzuring op treed etc etc tot er geen gewicht meer aanwezig is. Staat stoer als je begint te curlen op 20+ kg en op het eind lullig als je de 1kg niet eens meer omhoog krijgt :D

Bij drop sets verlaag je het gewicht maar een paar keer en stop je al en bij strip sets ga je door met verlagen tot er niks meer is. Schijnen ideaal te zijn in de cut om spiermassa te behouden en de spierdefinitie te verhogen.

Je gaat dan je aders zien lopen niet te weinig. Zag ze gisteren trouwens ook tijdens het curlen bij me schouder/borst overgang en 1 op me bicepkop :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2008
  2. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met creatine? Wat zijn de voor- en nadelen? Binnen welke tijd zie je progressie? Hoe zit het met de oplaadfase? Hoeveel gram moet je nemen?

Alvast bedankt

3. Ashavan

Ashavan Guest

Ik gebruik Krea Alkalynn op het moment. Voordelen zijn kracht toenames van circa 15% binnen een week of 2, meer energie tijdens trainingen. Als je toename 10% of minder is werkt het niet bij je, want dat is dezelfde ontwikkeling die je ook zonder kunt behalen met een goed schema.

Nadelen..tja. Het verschilt per persoon en het merk wat je neemt. Sommige mensen reageren sterk op creatine zoals mijzelf terwijl anderen er niks van merken en er beter mee kunnen stoppen. En zodoende kan de energie toename zo krachtig zijn dat je kortademig wordt vanwege de hoge hartslag die je makkelijk bereikt. Maar niet schadelijk voor je gezondheid.

Oplaadfases zijn uit het jaar nul. Die heb je niet nodig. Neem gewoon het aantal gram wat er voor je gewicht vermeld staat en begin. Wel is het zo dat je met de meeste merken nog op niet trainingsdagen moet slikken. Neem bij je ontbijt en circa een uur voor het training de tweede dosering.

Begin met 2-3gr per in name. Als je na een week niks merkt verhoog het. Maar 5gr is de max en hebben alleen mensen nodig die meer dan 90kg wegen.

Nitro Crea staat hoog aangeschreven.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2008
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb zelf Cell Mass besteld, was vorige keer erg tevreden over de gains, echter die leken wel weer te verdwijnen nadat ik gestopt was.

10% krachttoename in twee weken? Niet overdrijven he, dat zit er voor mensen die lang trainen echt niet meer in. ;)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Maar mensen die lang trainen weten van creatine. Dus vond het een veilige aanname dat hij nog wel die 10% er uit weet te persen.

Ananas schijven voor een grote maaltijd schijnt vertering te bevorderen, maar vind het ranzig. Kiwi's als alternatief en ben benieuwd of het werkt.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Werken kiwi's ook? Ik heb ooit eens begrepen dat Ananas een vet-afbrekende werking heeft.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Heeft iets met de enzymen te maken die er in zitten. Kiwi's zijn minder sterk dan ananas, maar is wel eetbaarder voor mij. Dus 3 maaltijden kiwi's er voor en andere 3 maaltijden groene thee en vind het wel best. Als je het voor een maaltijd neemt verhoogt het de verbranding/vertering van het voedsel.

Kwam gisteravond trouwens een vraag met stok draaien van je tegen ;) Maar goed de antwoorden daar in mogen duidelijk zijn.

Als je toevallig after work-out shakes neemt is het verstandig dat voorlopig niet meer direct na het trainen te doen, maar 45-60mins later. Volgens een artikel op ergogenics vertraagt het in nemen direct na het sporten de vetverbranding.

Komende 2 dagen even helemaal niet sporte, zelfs geen cardio. Dat Heavy Duty geval van vorige week maandag houdt me nu nog tegen. Heb vrijdag ofzo rug gedaan wat niet helemaal geweldig was en zondag een bodypump klas bijgewoond. Me benen vinden dat niet leuk :mad:

Wel lachen op zich. Mijn warming up van 10minuten was intensiever dan 60mins bodypump.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2008
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stokdraaien vind ik maar een vaag fenomeen en het druist tegen mijn gevoel voor krachttraining in.

Ik neem zeker afterworkout-shakes. Heb je een link voor me? Vind ik nl wel interessant. Want ik loop dan tegen het volgende probleem aan: een uur na mijn training zit ik aan het avondeten. Oplossing?

Eetschema op het moment:

1: drie boterhammen met 5 gebakken eieren alleen wit
    2: 125 gr havermout + 25 gr whey + stuk fruit
    3: 5 boterhammen (appelstroop/honing) + 100 gr groente + 3 eieren alleen wit
    4: 125 gr havermout + 25 gr whey + stuk fruit
    5: avondeten is of rijst + groente + vlees of Soep + groente + brood + vlees
    6: 2 boterhammen (appelstroop) + 250 gr kwark

iets van 3300 kcal oid

9. Ashavan

Ashavan Guest

Het is alleen van toepassing op eiwitshakes zo te zien.

Wat gebeurd er als je lunch overslaat
    zal ik je eens wat zeggen. Als ik een maaltijd oversla zie ik gewoon dat ik tegen de avond dikker ben dan de andere dagen dat ik wel alles eet. Zo wie zo irritant dat in de ochtend alles strak zit en dan gedurende de dag uitzakt. hehe.

Eiwit na training remt vetverbranding iets af
    Of het zoveel remt moet jezelf uitmaken. In mijn geval probeer ik elk klein beetje. Vele kleintjes maken 1 grote in die zin.

Getrainde sporters verliezen meer vet met interval training
    Ik vind interval kut. Normaal doe ik 90mins cardio zonder problemen en met interval verzeuren me spieren al na 15 waardoor ik niet verder kan. Als ik interval doe is het tegen het einde voor de laatste restjes er uit te halen.

Gel met caffeine slankt benen af
    Ok het is een vrouwen kwaal, maar die heb ik ook. Vet op me benen is zo goed als weg, behalve binnenkant van de dijen :mad:

En nog meer spul http://www.ergogenics.org/502.html

Mijn reactie op dat Stokdraaien zou zijn geweest: Het is een oefening gericht op de obliques. Een oefening voor beginners om precies te zijn. Wil je obliques trainen dan zijn er betere alternatieven. Voor het cardio aspect hoef je het ook niet te doen aangezien ook daar betere alternatieven voor zijn. En omdat Coleman en anderen het toevallig tijdelijk in 1 van hun geperiodiseerde schema's hebben gehad wil niet zeggen dat ze er bij zweren en het altijd doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2008
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Interval op een loopband vind ik anders erg lekker. Die gel is vaaaaaaag dat kan toch juist niet? Werkte het echt?

en die eiwitten na mijn training blijf ik gewoon nemen. Nadeel (avondeten) is groter dan het voordeel. Altijd een leuke site ergogenics.

Er staat op pubmed.org veel wetenschappelijk spul trouwens.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Zit op moment met me budget te goochelen. Goedkopere sportschool met los squat/power rek en alles vanaf 1 februari. 39 per maand. Maar wil ook nog wat sups kopen.

Die gel lijkt me vaag, maar bij 80% werktte het wel gek genoeg volgens dat artikel. Maar dat vind ik weer tegenstrijdig met de leer dat je niet plaatselijke vet kan verliezen. Dus laat het maar links liggen. Misschien een stack maken van CLA, Lipo-6 en de huidige Creatine. Samen met de groene thee, kiwi's en wat rabarber af en toe moet het toch wel lukken lijkt me.

Loopband is niks voor mij met me holle voeten. Als ik op straat loop is er niks aan de hand, maar op een loopband verziek ik me enkels na 5-6mins. Wellicht dat het anders is zodra ik die sportzooltjes heb.

Het is wel lastig ongeveer 50gr brinta elke dag te nemen zonder weegschaaltje, zit er steeds vaker aan te denken 1 aan te schaffen. Heb me maatbekertje uit de wheij maar gepakt aangezien die 25gr is :p

12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hoeveel geld zijn jullie wel niet kwijt aan al die supplementen?:p Ik kan me sportschool nog maar net betalen naast al die uitgave van uitgaan etc:/ Kneem wel 2 keer in de week een shake bij de sportschool, maar dat vind ik dan ook wel meer dan genoeg. Ik groei goed genoeg op deze manier. Krijg tegenwoordig af en toe een shake gratis van het huis dus is wel chill:D

Laatst bewerkt: 8 jan 2008
  13. Ashavan

Ashavan Guest

Afgelopen maanden was het 63.50 sportschool en gemiddeld rond de 50-60 euro per maand aan sups (inclusief vitamines & mineralen bij de drogist). De wheij is 80 euro voor 10kg, maar ben je meteen voor 6-7 maanden klaar met de nodige basis. De rest is extra.

Uitgaan daar en tegen is goedkoop. Tussen de 8 -15 euro heb je 5-6 metal bands en ben je van 6 tot 2 onder de pannen zo'n beetje. Dan neem je af en toe wat te drinken en klaar. 2x in de week feesten ;) Komende maanden niet want er speelt bijna geen goede band tot ergens in maart.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    hmm waar haal jij die Whey dan? Lijkt me wel wat 10 kg voor 80 euro. Dure sportschool heb je trouwens, d8 dat mijne duur was met 47 euro per maand.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan waar haal jij 10kg voor 80!!! :eek:
    Ik betaal 80 voor 5kg nl.

Eiwitten kosten mij aardig wat. Mijn vriendin gebruikt 50gr per dag en ik 75. Dus dat is 125 gr per dag en dus een kleine 4kg per maand. Sportschool kost 105 per drie maanden voor onbeperkt. Vitamine c1000 iets van 12,- voor 120 tabletten en visolie hetzelfde. Dat was het wel zo ongeveer. Ik ga nauwelijks tot niet op stap. Want tot aan die afvalwedstrijd echt geen alcohol voor mij ;)

Het meeste geld ben ik kwijt aan vlees. Ik eet vanuit principe nl alleen maar biologisch vlees. Ow ja eieren is ook een aardige kostenpost. We gebruiken thuis zo'n 12 eieren per dag. Ik 8 en mijn vriendin 4 :+

16. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben alleen aan eten al zo'n 250/300e kwijt.
    Supplementen doe ik niet aan, sportschool 40e p/m.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Je hebt gelijk. denk steeds dat er 5kg per pot is

boodschappen voor mij en de kat is net geen 130 per maand

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verkocht altijd 5kg whey voor 65incl. Misschien over een tijdje weer. XBW-inkoopaktie :p

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mocht je dat gaan doen dan ben ik zeker geinteresseerd! :)

20. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanwege eerder genoemde gezondheidsredenen was ik genoodzaakt hiermee te stoppen, maar de zon schijnt altijd achter de wolken.
    Als het zo ver is laat ik het zeker weten in dit topic :)

Train je toevallig bij Harimau, Kevf?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina