1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Inspiratie voor een quiz...heb het over een onderwerp waar bijna nooit iemand over gehoord heeft. Fruitarians die aan fitness/bodybuilding doen ;) Hoe kunnen zij leven op alleen zaken die uit bomen vallen en dan alsnog goed groeien. Dat soort dingen.

Qua vetten snap ik het wel uit noten. Koolhydraten haal je ook uit veel fruit...maar eiwitten dan?

http://www.fruitarianfitness.com/

[yt]IAOOGz8N4ug[/yt]

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hebben jullie een preacher-curl bankje? Die onder de chin zetten, voeten er op laten rusten en meer reps doen. Werkt prima.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Preacher Curl bankje hebben we, maar moeilijk te verplaatsen. Maar we hebben zo'n machine die iets soort gelijks doet. Je staat op een platue en je kan gewicht instellen. Dit gewicht is het aantal hulp dat je krijgt. Dus stel je weegt 60kg en stelt het in op 20. Dan til jij 40 en de andere 20kg krijg je hulp zodat het makkelijker is. Vervolgens verlaag je het gewicht en til jezelf steeds meer.

Anders ga ik maar dat idee van Amadeuz proberen of wachten tot ik nog lichter ben.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die machines ging ik altijd heel erg verkrampt aan optrekken, weet ook niet waarom. Kan nu zelf 10,8,7 keer ;)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Denk dat ik maar begin met hulp van 20kg ofzo :p

-edit-
    weee

Normaal zeg je hoe groot en geweldig je biceps/triceps wel niet zijn. Leuk...maar een big back is silent proof that you've paid your deus with the iron. Voor iemand die van 108kg en 28%vet afkomstig is doe ik het niet slecht dusver ;) Alleen nu wat aan die poses doen, want die zijn belabberd.

En die chins wil ik dus gaan gebruiken voor een bredere rug. De v-vorm is er al redelijk. Uitbouwen die shit \o/

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2008
  6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Sodeju dat doe je erg goed! Vooral rond de taille...hoe krijg je dat zo snel voor mekaar? :+

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kudos voor je Ashavan! Maar daar zat je vast ook wel een beetje op te rekeken ;)

8. Ashavan

Ashavan Guest

@Tricker
    Photoshop helpt veel ;)

Serieus...geen idee. Het is pas sinds een week of 2 dat me zwembandjes aan het verdwijnen zijn. 's Avonds in bed voelt het alsof 1 kant dan helemaal niks meer heeft en de andere zij nog een beetje. De volgende ochtend ook, maar gedurende de dag zakt het langzaam aan weer in helaas.

Doe geen isolatie oefeningen voor de middel ofzo. Gewoon deadliften zodat je rug breder wordt en het vet vanzelf een groter oppervlak heeft om uit te smeren. En dan Bent over Rows/T-bar Rows voor een vollere rug. Can't think of anything else

@Kevf
    Ik zat inderdaad te rekenen om nu ongeveer de stats te hebben die ik heb. Als je doelt op positieve reacties...tja ;) Zat beetje door me shots heen te bladeren en zag een enorm verschil tussen de eerste foto's en de laatste. Had geen idee dat het visueel zo'n verschil was. En vond het leuk om te delen. Gedeeltelijk ook ter motivatie voor anderen om te zien wat bereikbaar is als je echt wilt en door zet.

Merk nu wel dat me lichaam steeds vaker behoefte heeft aan afwisseling. Eerst was 1x om de 4-5 weken genoeg qua voeding, nu is het 2-3x per week. Kip-rijst met alternatieve als kip-pot groenten en wat vaker weer een avondje pasta's. De Kiwi's en melk helpen ook erg goed. Schijnt me overall metabolisme met 200-250kcal verhoogd te hebben opeens.

Was net erg druk en kon me benen niet doen. Dus maar geruild met rug dag. Ik eindigde met 120kg deadlift hehe. Niet als een PR van 2 reps, maar een fucking hele set van 10. Dat Chinnen is nog verdomd intensief en niet leuk voor me schouder op moment.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is ook zeker leuk om te delen. Ook je krachtstats schieten omhoog. Hoe krijg je dat voor elkaar?

10. Caps18

Caps18 Guest

Beste brede kerels,

Ik en een paar maten zijn zo eens begonnen met fitnessen bij een sportschool. Super groot, super veel aanwezig dus prima naar m'n zin. Nadat we begonnen waren met een beetje 'aanmodderen' willen we nu wat serieuzer te werk gaan. Paar vraagjes hierover:

Wat houdt rippetoe precies in? (was de beste manier om snel tot resultaat te komen)

Wat is de beste (dagelijkse) voeding die ik kan gaan gebruiken en hoeveel moet ik (meer) gaan eten. Ben op dit moment vrij mager en moet dus aan gaan komen. Echter krijg ik er maar geen grammetje bij. Wat is daarom slim om te gaan eten?

11. Ashavan

Ashavan Guest

Heb de afgelopen 2 week nauwelijks gesport. Denk dat de rust me lichaam goed heeft gedaan na maanden lang beulen op het max wat ik er met een semi-vermoeid lijf uit kreeg. Zelfs DB row net deed ik met 32kg ipv 26

@Caps
    Rippetoe is net zoals German Volume, Russian Bear en Bill Star 5x5 ideaal voor een beginner om snel veel kracht en redelijke spiermassa aan te zetten. Aangezien je aangemodderd heb zul je de basis oefeningen voldoende onder de knie hebben om aan de slag te gaan met 1 van die trainings methoden.

Eetschema voor jouw...Tja bereken je Kcal benodigdheid en ga er eens 500kcal boven zitten. Verdeel de kcal als 35%eiwit (zou voldoende moeten zijn om minstens 2.2gr per lichaamsgewicht binnen te krijgen)/50%koolhydraten/20%vet. Als je dan nog niet aankomt ga nog hoger in Kcal zitten tot je het aantal gevonden hebt dat voor jouw werkt.

-Edit-
    Misschien dat ik eens dit ga proberen.

12. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Kev volgens mij moeten wij flink aan de bak om dit jaar niet ingehaald te worden daar Ashavan 8)8).

Die vooruitgang is echt zeer goed, volgens mij kan je bijna niet sneller resultaten boeken dan jij hebt gedaan Falstyr :cool:.

Zal binnekort ook es een rug en benenfoto plaatsen. Zit nu op 4x4 met 147,5kg squat en banken ben ik weer wat zwaarder mee begonnen nu de pijnlijke schouder zo goed als genezen is..

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik mag idd flink aan de bak, maar ben bezig ;)

Vraagje. Ik ga in 12 weken proberen naar de 6% te komen. Dit is mijn schema nu:

1) vier boterhammen, 3 ei-eiwitten, glas jus, banaan
    2) 100 gr havermout, 25 gr whey, 1 appel
    :cool: 5 boterhammen, 100 gr groente, 1 banaan
    4) 80 gr havermout, 25 gr whey, 1 appel
    5) 80 gr rijst, 200 gr groente, 100 gr mager vlees, evt yoghurt
    6) 2 boterhammen, drie ei-eiwitten
    7) 40 gr havermout, 25 gr whey

Verder veeeeel water, vit c1000, glucosamine en visolie.

Ik heb dit schema gekregen van een begeleidster die zelf erg fanatiek is en ook mee gaat draaien in wedstrijden, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Ik heb daarnaast het idee dat ze wat ouderwetse ideeen aanhangt.

Hoe moet ik vanaf dit schema verder gaan cutten? Want dit is voor het eerst dat ik die 10% onder wil duiken. Normaliter had ik dit ook wel gepost op dbb, maar daar zitten me iets teveel naakte avatars en ik zit op mijn werk ;)

Edit: @ Escobar: beter van je blessure!

14. Ashavan

Ashavan Guest

Beter dat je schouder beter lijkt te zijn.

Heb zelf ook minder last, maar ga nog niet echt voluit. Oefeningen zoals Chins wacht ik daarom nog even mee. Upright, T-Bar Row, Barbel Row, DB Row is ook zoiets. Bij de meeste Rows kan ik me arm niet volledig strekken omdat dan het gewicht vol op de schouder komt. Dus ik hou de arm dan nog steeds lichtelijk gebogen. Zo draag je het gewicht meer met de biceps en is veel zwaarder om dan fatsoenlijk sets te doen. Dus dan wat lichter, trager en meer op contractie uitvoering.

Ondanks dat ik gisteren niet 100% ben gegaan toch veel spierpijn in me bovenrug :eek:

Met de bank blijf ik rond de 70-75kg zitten en niet zwaarder. Heb met die oefening geen last van de schouder, maar voor de zekerheid ga ik niet verder voorlopig.

Straks EINDELIJK voor het eerst front squat proberen en dan me reguliere benen training. En heb er meteen wat buik oefeningen bij gedaan om dat wat strakker te trekken.

@Kevf
    Dat is alles behalve een cut schema. Zie zo dat er te veel koolhydraten aanwezig zijn. Als je wilt cutten moet je hoger in de eiwitten zitten en wat lager in koolhydraten. Eiwitten die overtollig zijn worden eerder omgezet in hitte dan dat het naar vet omgezet wordt. Overtollig koolhydraten welk je nodig hebt bij massa wordt snel als vet opgeslagen. Veel boterhammen en havermout er uit en vervangen met witvis of kip. En haal je bananen er uit of vervang ze voor ananas/kiwi's.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
    Leesvoer voor je :p

Zelf wissel ik het af. Een tijdje op onderhoud eten en tijdje met 200kcal er onder duiken. Zo verlies je de ene keer vet en de andere keer wat totaal gewicht.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2008
  15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks

Voor mij zou dat wel een cutschema zijn aangezien ik afval als ik onder de 10 boterhammen per dag kom, misschien is dat bij Kev ook het geval en is het schema wel goed..

Voor jou zou het een bulkschema zijn lol, wou dat ik zoveel kracht kon aanzetten met zo weinig eten. Is ook een stuk goedkoper :D

16. Ashavan

Ashavan Guest

Het heeft niet met kcal te maken. Je moet nog steeds zoveel eten als dat er in zijn schema berekend is. Maar nu is het zo opgezet dat het merendeels uit koolhydraten bestaat...te veel zelfs om een cut-schema te kunnen zijn. De verdeling van zijn Kcal-onderhoud dient anders te zijn. Dus ipv brood meer eiwitten zoals kip/tonijn/kabeljauw. Snappie?

Als je een strak eetschema hebt om te cutten en goed aan de cardio houdt die er bij komt...echt tot het naadje gaat...dan is 1.5-2% vet per maand mogelijk om te verliezen. Ik denk dat een fatburner geen slecht idee is zodra je onder de 10% gaat komen. Dan gaat een burner pas toegevoegde waarde hebben.

Qua boodschappen ben ik van de 30euro per week naar de 40 gegaan. Me metabolisme wordt steeds actiever en begint zich te herstellen na jaren lang te weinig gegeten te hebben. Dus geef het tijd en ik zit over een jaar wellicht ook rond de 3000kcal weg te vreten :p

Net een super lekkere training afgewerkt. Merk dat ik steeds meer op uni-lateraal overstap. Ik trek bij bijna elke machine het maximum gewicht weg. Dus net bijv. met Leg Curl 40-45kg per been gedaan aangezien het na de 80kg erg oncomfortabel wordt. En omdat de stack gewichten zo groot is kan je geen fatsoenlijke ROM meer uitvoeren. En om tot de 95kg te gaan lopen kloten...no ty.

Front Squat was apart. Duurde 3setjes eer ik hem lekker in de kuil bij me schouders had liggen en NIET mijn evenwicht verloor. Ben tot de 45kg gegaan met doel merendeels op techniek oefenen. Daarna nog 3 sets gewone full squat.

Calf Raises op aerobics bankje in de Smith. Lekker diep zakken en zo hoog mogelijk uitduwen. 180kg op de stang om op te warmen. 3e setje zat ik op 200kg en toen schoot op het eind de kramp in de linker kuit :confused: En bovenop dat gewicht komt ook nog eens je lichaamsgewicht dat je ook meeduwt. Dus zat 290-300kg weg te drukken daar.

Had een korte broek aangedaan voor de verandering en kreeg na afloop commenteer op me "monster" kuiten en quads :p

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Heel netjes ashavan die progress:)
    Ik zat net even in de spiegel te kijken en zag dat er op de onderkant van me buik een vetlaagje begint te komen:p Kga maar weer is cardio doen. Eigenlijk al 3-4 niks aan conditie gedaan behalve hockey dus wel is tijd. Kan je het best voor of na de training cardio doen? of beter op een aparte dag? Kwas van plan om 30 minuten voor me krachttraining te gaan cardioen. Ook iemand nog tips voor oefeningen van de onderkant van me buik? Tis opzich wel grappig, bovenkant van me buik zie je wel de spieren en onderkant niet, kheb dus een soort van 4 pack=D

18. Ashavan

Ashavan Guest

*vreet zijn avondmaal*

Het is zo dat bij iedereen de bovenste blokjes als eerste zichtbaar wordt zo rond de 15% vet. Ik zie ze soms nu al (alleen de bovenste rij, de rest voel ik als ik door het resterende vet heen prik), maar moet ze flink aanspannen dan. Naar mate je vet% daalt wordt de rest zichtbaar en volgens een artikel op T-nation is het wetenschappelijk bewezen dat 9.8% het magisch getal is dat ze allemaal zichtbaar zijn.

Het meest efficiente is HiT cardio op een losse dag. Maar als je per se wilt cardio'en op een dag dat je KT doe...doe het er na. Met KT verbruik je ook je voorraden en zijn ze op zodat je met cardio meteen kunt gaan verbranden ipv eerst 20minuten je glycogeen voorraden te moeten legen eer je eens vet begint te verbranden. Nadeel is wel dat je dan ook lichtelijk spiermassa mee verbrand, maar bij mezelf merk ik daar bijna niks van. Waarschijnlijk vanwege de supplementen.

Wil je alle blokjes zien moet je vet% gewoon naar beneden. En dat betekend op je eten en alles letten voorlopig. Isolatie oefeningen hoeven niet per se. Maar als je per se wilt kun je leg raises doen.

19. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik ga stoppen met spinnen :mad: Het is niet meer te plannen. Baal er wel van want was goed voor mijn conditie. Nu ga ik door met zelf thuis te trainen. Denk dat het effectiever is aan de ene kant maar ook moeilijker. Helaas willen mijn vriendinnen niet mee naar fitness en alleen lijkt het me gewoon niet leuk en heb ik er de motivatie niet voor. Dus.. sostic.. schiet eens op met fitness first in Breda O-) In de tussentijd heb je vast wel ( hoop ik) nieuwe en leuke thuisoefeningen? Heb iig goede fitnessmat ( yes, antislip :+) en fitnessspullen voor.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Dit vraagt voor....een xbw fitness meet in een hardcore gym wat centraal ligt voor iedereen zoals Utrecht :p

(Don't pay attention to the idiot who is high on endorfine)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina