1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    8) zoek je een nieuwe verslaving, cup a soup ofzo ;)

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zit een beetje veel zout in. Het enige wat ik zoek is sluitend bewijs dat je later op de dag WEL koffie kan drinken. ;)

3. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu begonnen met creatine 4 maal daags 5gram gedurende 7 dagen. iemand ervaringen met het spul?:)

4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Die laadfase is niet nodig vind ik. Twintig gram creatine per dag is wel erg veel, het merendeel daarvan kan je lichaam toch niet opnemen en pis je weer uit. Gewoon 5 gram per dag sochtends 2,5 en na de training 2,5, werkt voor mij erg goed. Je merkt dat je spieren meer energie hebben en de vermoeidheid slaat minder snel toe.

Het verschilt echter weer per persoon hoe je op creatine reageert. Voor de 1 een wondermiddel voor de ander doet het niks..

5. Ashavan

Ashavan Guest

Nee niemand heeft hier ervaring met Creatine. We lullen de afgelopen paar pagina's voor de lol er over :p

Ik heb geen creatine meer. Vandaag de laatste genomen. Nu even een maandje niks. Ga ook NOG meer rust in lassen. Dacht dat ik het nu al rustig aan deed, maar me lichaam blijft klagen. Dus ga nu op Maandag een FB schema + Cardio en ook op vrijdag terwijl woensdag 90mins cardio wordt. Rest doe ik helemaal geen zak meer de komende tijd. Voel me gewoon op en heb weinig tot geen zin om te gaan.

Maar er gebeuren wel meer vage dingen op moment. Sinds vrijdag weer 1.5kg kwijt. Dit is TE snel in mijn ogen. Maak me zorgen dat er niet een gedeelte spiermassa verloren wordt vanwege overtraining. Of dat het komt omdat ik meer ben gaan vreten en me schildklier/darmflora eindelijk gaat werken zoals het hoort. Werk op het moment 1900kcal ongeveer per dag weg. Das al een behoorlijke vooruitgang.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2008
  6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Even tussendoor: Ik zoek nog een leuk bankje voor dumbell oefeningen (voor thuis).. liefst verstelbaar.. iemand tips?

7. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He..

Ik zit nu al ongeveer 3 maanden op fitness en bevalt prima! ik doe vooral kracht training.. en ik zie nu al verschil kwa spieren enzo... en ik heb ook me vetpercentace opgemeten ik ben 1.87 lang weeg 84 kilo en vet % is 14.1.

Vroeger 2 jaar geleden woog ik met het dezelfde lengte 72 kilo! dus ik ben nu wel goed op gewicht volgend de dokter.

Ik wou ook ff wat weten ik ben ook met bankdrukken begonnen en me hoogste tot nu toe is 20 kilo per kant maar met veel moeite! ik doe de 10 per kant makkelijk en 15 gaat nu ook al makkelijker.. maar iemand tips om beter en sneller hoger te gaan?? want bv wat stats van mij wat ik nu doe en train.

shoulder press: 120 kilo
    pullover 75 kilo
    chest press 100 kilo

Ik weet niet of dit goed is?

en nog een vraag over dat spul ofzo van dat je sneller spiermassa krijgt? kan je dat krijgen van je sportschool en is dat goed? goed voor je gezondheid? je lichaam? moet ik het gebruiken? nou ik hoor het wel,

Ciaoooo

8. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Post anders ff je trainingsschema en je eetschema, aan de hand daarvan kunnen we denk ik beter beoordelen wat je moet doen om omhoog te gaan met je bench :).

En wat bedoel je met dat spul waar je sneller spiermassa van krijgt? Het spul waarmee dat het snelste gaat zou ik niet aanraden 8). Er zijn een paar veelgebruikte 'hulpmiddeltjes' waarmee je sneller spiermassa zal opbouwen en behouden:
    - Bussen met whey-poeder of weightgainer voor shakes met snelle eiwitten of koolhydraten meestal na de training maar je kan het ook vaker gebruiken;
    - Aminozuren meestal in pilvorm (bouwstenen voor eiwitten);
    - Creatine voor meer spierkracht en minder snel verzuren.

Over die stats zou ik ook niet weten of dat goed is. Het is denk ik handiger om je krachtstats te vertalen in het gewicht en aantal herhalingen met oefeningen als benchpress, squat en deadlift. Dat zijn de oefeningen van de 'grote drie' oftewel borst, benen en rug..

Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Gebruik weight gainer juist vóór de training.. omdat in vergelijking met bijv. whey weinig eiwitten in zitten.

10. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, veel weightgainers bestaan meestal uit een combi van eiwitten en koolhydraten = goed voor na de training omdat je lichaam die dan het hardste nodig heeft. Persoonlijk vind ik die weightgainers een beetje onzinnig, als je gewoon een goed eetschema hebt krijg je al voldoende binnen om aan te komen..

Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Vind het wat kort door de bocht om dat te zeggen. Ik kan eten wat ik wil maar echt goed aankomen komt er niet van.. Terwijl sommige mensen van al dat eten heel dik worden.. Voor mij is aankomen dan ook veel lastiger dan afvallen.. En ik ken genoeg mensen bij wie dat andersom is..

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn idd zat mensen die moeite hebben met aankomen. Echter meer dan zeven maaltijden per dag kom je hoe dan ook toch niet aan. Je zou dan zelf per maaltijd het aantal kcal op moeten voeren. Ik eet nu bijvoorbeeld in de cut (eerste keer), ook nog steeds zeven maaltijden maar er komt geen weightgainer aan te pas. :)

Echter het kan zeker wel een handig middel zijn als je niet de zin of tijd hebt voor zeven normale maaltijden.

13. Ashavan

Ashavan Guest

@Aernhem
    Zoek op marktplaats bijvoorbeeld. Staan bankjes zat. Probeer het merk Panatta eerst. Rond de 30-60euro kan je al een topbankje vinden.

@BBTheOne
    Je vermeld gewichten van oefeningen die niet echt een duidelijk beeld scheppen. Met Chestpress en Leg Press etc duw je al heel snel het hele gewichtblok weg. Bij machines heb je ook nog dat sommige meerdere katrollen hebben waardoor de gewichten lichter aanvoelen dan andere machines. Moeilijk om een eenduidig beeld te krijgen.

Daarom worden de grote 3 losse oefeningen gebruikt om te kijken wat je kan. Squat voor de benen, Deadlift voor de rug, bankdrukken voor de borst. Soms ook de Militairy Press staand zonder Leg Drive voor de schouders.

Snel zware gewichten kunnen verplaatsen staat niet gelijk aan snel spiermassa winnen. Dit is een concept wat vaak niet begrepen wordt. Natuurlijk krijg je spiermassa als je zwaarder kan tillen, maar als je echt veel spiermassa wilt moet je anders trainen. Je setjes moeten zwaar uitgevoerd worden, niet zwaar trainen om die hoge 1 herhaling te kunnen doen. Aan jouw de keus wat je wilt.

Sneller spiermassa/kracht krijgen is niet afhankelijk van een goedje, tenzij je steroide gebruikt. Je moet een goed eetschema en sportschema hebben met whei. Als je dan een paar maandjes bezig bent en je sport/eetschema is op orde kun je creatine en andere supplementen gaan toevoegen zoals Glutamine, snelle koolhydraten zoals dextro of Vitargo. Eigenlijk heb je zoveel niet echt nodig.

Mensen die al meteen naar weightgainers grijpen idem. 9 van de 10 keer hebben ze dat niet nodig, maar omdat ze geen fatsoenlijk vreet schema hebben opgezet denken ze van wel. Dat weightgainer in de bulk periode gebruikt wordt kan ik dan nog wel begrijpen. Heb iemand leren kennen die zo'n "ecto" metabolisme heeft. Heb een schema gemaakt waarin hij 7x eet per dag en rond de 3500-4000kcal zit. Hij komt op het moment 1kg per week aan. En het is ook afhankelijk wat je eet. Als je geen fatsoenlijk vezelrijke koolhydraten neemt en alleen wat cornflakes schiet het ook niet op.

Maar goed ik zit aan de andere kant van het spectrum. Het moet er juist allemaal af. I love this fatburner. Loop de hele dag te trippen alsof het XTC is. :p

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2008
  14. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft er ook mee te maken wat voor metabolisme je hebt (hoe snel is je stofwisseling). Maar ik zeg dit uit eigen ervaring, ik dacht ook dat ik veel at en vroeg me af waarom ik maar niet aankwam en kocht ook weightgainer. Totdat ik een eetschema van iemand anders zag en besefte dat ik hier nog niet eens 1/3 van wegat :+. Post anders even wat je nu eet op een dag en in hoeveel maaltijden dat is verdeelt :)?

Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Daar heb je 100% gelijk in. Maar ik vergelijk mijn eetschema dan ook niet met dat van iemand die fitnesst. Ik heb niet eens een vast eetschema om zo maar te zeggen. Ik vergelijk het een beetje met familie en ik merk gewoon dat die niet meer eten dan ik, maar wél een stuk "voller" zijn om het zomaar te zeggen. Vast en zeker zal ik niet aan de 1/3 komen van iemand die echt een voedingsschema heeft. Komt ook omdat ik gewoonweg een boterhammetje niet echt te vreten vind.. dus om er nou meteen 6 met pindakaas te eten, komt me strot nauwelijks door. Dat is het probleem ook een beetje, ik vind helaas niet zoveel lekker.. Daarnaast komt dat ik uit weinig eten helaas gewoon genoeg energie haal..

Maargoed, ik vind het wel een uitdaging om met een klein lichtgewicht lichaam spieren op te bouwen. Is weer is wat anders he, dan al met een vrij gespierd lichaam op goed gewicht de sportschool in te gaan. En idd, dat moet beginnen met het veranderen van het eetpatroon.

Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  16. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    8) succes ermee

17. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He..

Ik heb geen trainschema en eetschema... ik eet gewoon normaal gezond en fruit op me werk met meestal gewoon brood met kaas... en in het weekend gewoon vet eten;).

Trainschema heb ik ook niet... ik doe gewoon krachtraining 3 keer in de week..
    een goed uur trainen soms anderhalf uur, ik wissel gewoon wat toestellen af, van alles wat en vooraf roei of fiets ik ff om op te warmen.
    En wat zijn de beste oefeningen voor je rug, borst, benen, en armen?

Moet je dan een eetschema hebben en een trainingschema? eetschema hoeft tog niet als je gewoon goed eet gezond en fruit en af en toe wat vettigs.

Ciao...

18. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt er aan hoe serieus je bent en wat je wilt bereiken. Als je sport voor wat beweging en weinig tot geen vooruitgang wilt kun je eten zoals je nu doet en trainen zoals je nu doet. Ben zelf ook zo begonnen. Kan beter doen wat je leuk vindt en er langzaam aan in rollen.

Rug: Deadlift, Bent Over Row, T-bar Row, DB Row, Chin-ups
    Borst: Bankdrukken/DB Press, Incline Bankdrukken/Incline DB Press, Decline Bankdrukken/Decline DB Press, Fly's/Cable Press
    Benen: Squat, Front Squat, Lunges, Leg Extention, Lying Leg Curl/Leg Curl, Standing Calf Raise
    Biceps: Barbel Curl, Preacher Curl, DB Curl
    Triceps: Dips, Tricep Cable Pulldown, Tricep Extention enkele dumbell met 2 handen

-edit-
    Wat Creatine onderzoeken die ik vandaag tegen kwam op dbb.com

Creatine ethyl ester rapidly degrades to creatinine in stomach acid

Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine conversion rates

Dus dan maar weer terug naar de oude basis creatine i guess. Aangezien Krea Alkalyn al goed werkte bij mij ben ik wel benieuwd wat een Monohydraat of NitroCrea bij mij zal gaan doen.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2008
  19. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    Eventjes een vraagje tussendoor: ik heb vandaag mijn proteine shake poeder binnen gekregen.. en hier staat op dat ik het met melk yoghurt of vruchtensap moet mengen... maar weet iemand of ik dit ook gewoon kan doen met water of karnemelk oid?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kan met alles, alleen moet er niet aan denken om het met koffie of bier te mixen :+

edit @AShavan: helemaal met Ka lijk je dus slechter uit te zijn. Mijn cellmass is iig al onderweg, zou toch zweren dat ik er de vorige keer goed op ging. Zal mijn ervaring deze keer posten.

voor de maand maart staan plasmajet en rpm op het program :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina