Heb zelf geen ervaring in het schrijven van zulke schema's, wel kan je bijvoorbeeld de gewichten iets omlaag brengen en wat meer op snelheid trainen. Snelheid is een belangrijke factor als het gaat om kracht, dus je massa zal er waarschijnlijk niet minder op worden en je snelheid/coordinatie zal wel vooruitgaan
Verder kan je oefeningen in je schema toevoegen zoals ik eerder al vertelde, tuck jumps
Probeer dit zo'n 3 a 5 maal zo hoog mogelijk te doen, even rust pakken en dan weer herhalen.
Daarnaast weet ik dat iemand traind met een squat stang in zijn nek, relatief lichte gewichten eraan en dan zo'n 10 squat-sprongetjes maken. Plyometrie ten top! Zoek een gewicht uit waarbij je de controle wel kan behouden, erg belangrijk natuurlijk want in het begin is het erg lastig om dit goed uit te voeren.
Misschien is het een optie om een dummbel te pakken, dan in hurkpositie het gewicht tussen je benen laten hangen. Dan kom je omhoog en breng je het gewicht boven je hoofd met gestrekte armen. Lastig om dit goed uit te leggen, als je wilt kan ik het voor je uittekenen. Zo'n oefening kan je best gebruiken met een wat zwaarder gewicht, let wel dat je rug het wel aan moet kunnen. Explosiviteit ook erg belangrijk!
Klik om te vergroten...