1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Lunges is toch meer een bijoefening IMO, heb het zelf ook een tijd lang na het squatten en legpressen gedaan. Wat voor squats deed je eigenlijk, en hoeveel herhalingen?

@ Kevf: Heb je al met de kniewraps getraind, zoja merk je een verschil?

Heb zelf het nieuwe eetschema (gebasseerd op dat van Kevf) afgeblazen. Men huid reageerde nogal op al die eiwitten, heb het er toch niet voor over om met een acnekop rond te lopen om meer vooruit te gaan met fitness.

Dus alle zuivel eruit gegooid, af en toe nog wel een wheyshake. Het fruit heb ik er wel ingehouden, voor de rest eet ik een blik tonijn per dag, en veel kip en rundvlees. Sowieso nog nooit 'signalen' gehad dat ik te weinig eiwitten zou binnenkrijgen. Waar merk je dat eigenlijk aan?

2. Ashavan

Ashavan Guest

Heb even mijn boek er bij gepakt om te zien welke spieren nu aangesproken worden met lunges. Dat is absoluut geen compound oefening waarbij je een totale groep behandeld. Het is specifiek gericht op de billen en je pakt er ook nog de bovenbenen en knie aanhechting mee. Een echte "vrouwen" oefening hahah. Denk dat ik inderdaad deze oefening ga proberen ipv Leg Extention.

Omschrijving:
    Trouwens KevF. Herinner je nog toen ik ze een poging te wagen me buik te trainen met alleen compound oefeningen en buikspieroefeningen weg laat? Weet niet of het werkt, maar ben wel al 5cm meer kwijt rond me middel dan normaal. Als ik me buik aanspan onder het vet en er op druk...no way dat ik het ingedrukt krijg. En dat is wel anders geweest :p Zit wel te denken af en toe thuis op de rond van me bed wat Leg Raises te doen voor de onderkant...

Geinige is dat me vet% nu zo laag is geworden dat ik me spieren ook echt kan voelen als ik even met me hand door het vet druk lol. Ik haat dat endomorfisch deel van mijzelf :confused: Ik zal altijd vetter blijven dan anderen *huilt*

Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2007
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Escobar: nope geen wraps meer gehaald. Knieblessure lijkt grotendeels over!

Mbt het eten: ik krijg gelukkig geen pukkels oid van teveel eiwitten, echter mijn darmen trokken al die zuivel niet (1 op de 5 mensen is enigzins lactoseintollerant). Je zal niet echt 'merken' als je te weinig eiwitten binnen krijgt. Je gaat echter wel minder snel vooruit. Al lees ik zo nu en dan wel eens berichten dat 2gr wel eens helemaal niet nodig zou hoeven te zijn.

@Ashavan: super dat je echt resultaat begint te zien :D

4. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Welke klachten had je? Ik heb namelijk de laatste tijd vaak van een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Al een paar keer gehad dat het zo erg was geworden, dat ik moest overgeven. Kan dat door een teveel aan eiwitten komen?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Darm en maagklachten..... laten we het maar op: 'omgevingsonvriendelijke klachten' houden :+

Kwam door mij echt door zuivel, ik consumeer al jaren veel eiwitten.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen in godsnaam te veel eiwitten kunnen nemen. Je weet dat je tussen de 1.5-2.2 gram per kilo lichaamsgewicht moet gaan zitten als je actief sport. Daarnaast moet je veel drinken om de rest afvalstoffen af te vloeien anders raakt je lever e.d. beschadigd. Verder is het niet zo ramp als je teveel eiwitten hebt aangezien het lichaam dit omzet in warmte en zo verlaat het overschot je lichaam. Wel beter dan een overschot aan koolhydraten welk je lichaam omzet in vet.

Daarom bestaan afslank dieten merendeels uit eiwitten en minder uit koolhydraten. Als je het vet% hebt wat je wil wordt het omgedraait.

En de reden dat je 1.5-2.2gram eiwitten moet nemen is een deel voor lichamelijk onderhoud, spierherstel en klein beetje spiergroei. Meeste spiergroei komt via koolhydraten, waarvan 45gr nodig is voor hersenfuncties...deel voor dagelijkse activiteiten, deel voor spierontwikkeling en de rest wat niet verbrand wordt vet. En om er achter te komen hoe veel jouw individueel lichaam nodig heeft qua kh is niet makkelijk en meer trial en error...meeste berekeningen geven globaal aan wat je nodig hebt, maar nooit precies.

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heel geschikt zelfs. Dat zijn namelijk de oefeningen waarmee je de mooiste verhoudingen krijgt. Vrouwen moeten het natuurlijk wel minder zwaar doen.

Maar maak je verder niet druk. De enige manier om flinke spieren op te bouwen als vrouw is als je anabolen gaat gebruiken. Jij kunt gewoon rekenen op mooie vormen en mooie defenitie mits je goed eet traint en rust. Je gaat er niet als een kerel uitzien hoor ;)

8. Ashavan

Ashavan Guest

Rofl Tijger...bedoel je met anabolen gebruik dit? ;) Die traint zoveel vet en vocht weg dat ze geen borsten en vrouwelijke rondingen meer over houden :confused:

Vanuit sportief vlak gezien geweldige definitie, maar zou er niet het bed mee delen. Kun je beter zo'n krachttrainende model worden zoals in een eerder link :D

9. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Goed op de ademhaling letten. Zonder zuur stof is het al afgelopen. Paar keer diep inademen voordat je gaat liggen en de stang pakt. Stand rond tepelhoogte laten zakken. vaak laten mensen hem te hoog op de borst zakken waardoor je meer met de schouders en triceps aan het drukken bent. Wat kleine tips, mocht je het nog niet weten.

Maar je doet bankdrukken met de losse stang pas net. is erg wennen op het begin. Maar als je de slag te pakken hebt schiet je vooruit. Je hoeft niet altijd persee die 10 reps te halen. Pak ook eens een hoger gewicht dan normaal en doe daar bijvoorbeeld 5 a 6 reps mee voor de laatste set. Je lichaam moet ook wennen aan hogere gewichten. De 2e keer (in een volgende training) dat je dat gewicht dan pakt dan voelt hij al veel lichter aan en kun je er meer reps mee.

10. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    @ Ashavan. ja dat 'wijf' in die link is smerig. maar reken maar dat die meer testosteron in het bloed heeft dan ik, jij en kevf bij elkaar.

Lekker een vergrote clit in de string hangen haha.

Nee maar aan de dames op dit forum daar hoef je echt niet bang voor te zijn dat je zo wordt. dat kan namelijk niet met een normale hormoon balans. Gewoon mooie lijnen trainen.

11. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    @ Ashavan, hoe kom jij aan aan 7.50 kilo voor de stang? De normale stangen wegen 20 kilo.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nee hoor, dunne stangen wegen tussen de 7,50 en 12 kg. Al train ik zelf eigenlijk altijd met die van 20. Scheelt weer werk.

Training er net op zitten

Squat: 90, 98, 104, 110, 120 x5
    Bench (rustige dag): 90 x5 x5
    Row: 90 x5 x5

Assists: seated calves

Trek het qua intensiteit echt niet meer. Hijgen als een paard en compleet gesloopt aan het einde. Volgende week nog een stapje hoger en dan twee weken terug in intensiteit.

RPM als supplement bevalt goed trouwens!

13. Ashavan

Ashavan Guest

Standaard stangen zijn 7.5kg en olympische 10kg. Wist niet dat er zwaardere waren. Maar goed ik weet niet precies het gewicht van de halterstangen daar o en ga uit van wat anderen me zeggen.

Als ik zou squatten met een stang van 20kg...dan zit ik eigenlijk al op de 90kg totaal :p dat klinkt stoer ;)

Kevf wat voor supplement is dat?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Olympische stangen zijn 20kg ;)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  16. Ashavan

Ashavan Guest

Dat klinkt goed. Wellicht eens proberen over een week of 16. Dan ben ik wat verder en ben ik zo wie zo van plan een soort van 5x5 schema te gaan volgen voor massa te bouwen. Lekker combineren dan ;)

Komt er nog douane kosten of iets bij die 40?

Qua L-carnitine, en dat het vetverbranding stimuleerd, merk weinig verschil met of zonder. Enige verschil wat wel merkbaar is ietwat minder energiek en wat meer "down" dagen dat het allemaal wat minder loopt voor mijn gevoel.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/ <- Eiwit Faq staat wellicht wat handige info/tips in.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    douane alleen als je pech hebt ;)

heb het persoonlijk nog nooit gehad.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Heeft iemand een idee voor een schema om snel veel gewicht te kunnen doen? Als ik zie dat sommige in een maand of 2-3 tijd even 140kg deadliften/benchpressen etc vraag ik mij af...doet moet mij ook lukken. Maar elke week met stapjes van 5kg ofzo schiet niet op natuurlijk :p

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De squat met voeten op heupbreedte, rustig doorzakken en ik vermeed al mijn maximale gewicht omdat ik al wat langer last had. Ik ging experimenteren met een kleinere beweging omdat ik vooral bij een diepe houding voelde, maar dan kon ik niet echt meer spreken van een effectieve workout. Zelfs nog even 2 dunne plakjes onder mijn hak gedaan, kreeg wel iets meer balans maar het gevoel kwam vaak terug. Deed altijd 3 sets met 10-12 hh, toen ik wat zwaarder trainde deed ik max 10 hh.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Oe doe me dat schema!

Nee joh is dikke bs, laat je niet gek maken door de grote verhalen op dbb enzo. Ook als je die foto's enzo kijkt. Lui met echt een behoorlijk figuur, krijg je er van die comments onder: ja dat moet je wel kunnen halen in een half jaar.....

Mbt snel sterker worden: 5x5! Je squat drie keer per week, drie per week benchen en je bent bezig met deadliften. Iaw je 'traint' die oefeningen zelf ook echt.

Het mooie is dat je aan de hand van het excelschema ook kan zien waar je negen weken later bent.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina