1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik de foto's op dbb zie ben ik not-impressed. Merendeels van die magere puistenkopjes die net de basis voor een borstkast hebben gekweekt. Alleen bij die grote gasten die al jaren trainen met 200+ kg ben ik onder de indruk qua fysiek.

Maar je zal wel gelijk hebben. Het viel me ook op dat veel gasten beweren geen clubs meer in te komen omdat ze "te breed" worden bevonden of dat ze de indruk wekken allemaal een bicep van circa 50cm te hebben lol.

Om eerlijk te zijn vind ik het lichtelijk frustrerend. Ik weet dat de gewichten die ik doe al aardig veel is voor iemand die net 9-10 weken serieus traint. Maar het voelt niet alsof dat alles is, en die groei van 5kg elke week of 2...dan reken ik dat door en zie me pas over een jaar 120+ tillen...mit ik geen muur tegenkom.

Misschien dat ik eens flink aan de steroiden moet ofzo ;) rofl

-edit-
    Heeft iemand ervaring met BCAA's?
    Stimulatie vet verbranding en meer spierherstel klinkt aanlokkelijk. Zeker aan het eind van een lange cyclus 5x in de week trainen lijkt het me van pas te komen.

Perfecte Voeding voor/na de training
    Vond ik ook wel een interessant stuk. Droger worden door direct suikers in te nemen na het trainen :D *neemt zijn suikerpot mee* ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Steroiden is een keuze, eentje die je echter mij niet zal zien maken. Ik geloof best dat het verantwoord te gebruiken is en zie veel lui op mijn sportschool er mee bezig, maar vind het gewoon de schade niet waard. Maar goed nu hap ik geloof ik ;)

En PAS over een jaar 120 kg drukken? Dan heb je je doelen toch niet helemaal reeel gesteld. Want in dik een jaar serieus trainen 120 kg bankdrukken is imo zeer netjes.

Sterker nog 120 kg is voor veel mensen die naturel trainen een plafond.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Je hapte inderdaad heheh. Heb nu nog geen enkele intentie om onnodige supplementen te gebruiken, laat staan steroiden. Maar volgens mij zijn die 120-140kg ook niet helemaal naturel bereikt door de meeste. Kijk eens hoeveel logs over kuurtjes er zijn :eek:

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook meer tijd doorgebracht op het forum van fitnessnet. Is allemaal wat minder absurd dan die opgefokte testobommen van dbb.

5. Ashavan

Ashavan Guest

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is de andere waar ik ook zit ;)

7. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    misschien is het nodig om eerst wat langer legpress te doen om met squatten geen pijntjes meer te voelen, maar toch vreemd als je het ook bij heel lichte gewichten hebt..

8. Ashavan

Ashavan Guest

Vanmiddag ga ik maar eens wat experimentjeren doen. ;)

Squat zoals normaal, lunges leren doen... Met Leg Press ga ik 1 been gebruiken. Doen fysio mensen ook en zolang ik geen 200kg per been doe moet het best lukken zonder in 2 te breken. Enige manier die ik kan bedenken om met de beperkte middelen toch zwaarder te kunnen gaan dan 190kg. Dan doe ik desnoods 100kg en 1 been. En dan eindig ik de benen sessie met Leg Curl :p

9. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uni-laterale oefeningen zijn de bom.

10. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach die pannenkoeken op dbb en bodynet moet je niet naar luisteren. Loopt daar geen 1 naturel rond die een goede fysiek heeft. Grijpen naar een half jaar trainen al naar de roids. Vind ik gewoon zwak. Kijk als je nu helemaal niet meer verder komt nadat je je training en voeding uitgebouwt hebt en je wilt nog verder ok. Mensen moeten het zelf weten. Persoonlijk wil ik de risico's niet lopen. En naturel kun je ook 15-20 kilo spiermassa pakken als je het goed aanpakt dus.

Als ik sommige fysieken bekijk van gasten die daar kuren denk ik ook van gast. ik ben naturel en ik heb een betere fysiek als jij terwijl je al 3 keer gekeurd hebt. Of je lult gewoon een hoop of je hebt kut genen. Zal in de meeste gevallen om een hoop gelul gaan.

@ kevf weet niet of je wel eens de logs van Genjuro hebt gelezen op bodynet? een en ander aan kuren gehad, zag laatst een foto van hem. Kerel zag eruit of ie pas net een jaartje aan het trainen was en dan nog niet eens serieus.

Dus mensen gewoon lekker naturel knallen met ijzer en dan maar wat minder gewicht. Naturel zijn ook goede gains te maken. \o/

11. Ashavan

Ashavan Guest

Het standaard advies is inderdaad eerst een jaar of 2(minimaal) te trainen en je eet/sport schema goed te hebben eer je uberhaupt aan supplementen begint. Dit is solide advies, alhoewel ik sommige supplementen zoals Proteine shakes wel noodzakelijk vind. Het geeft immers wat eiwitten die je niet altijd even makkelijk uit eten weet te halen.

Maar ja...velen zijn jong en onbezonnen en denken dat kuren er bij hoort voor snelle resultaten. Zo heb je op sommige scholen echt van die pauper popie jopies lopen terwijl de andere school heel serieus is en men er idd veel beter uitziet zonder al gebruikt te hebben.

Zelf merk ik dat mijn vooruitgang met simpele proteine supplementen al meer dan genoeg is bovenop mijn eet/sport schema. 9-10 weken geleden kon ik overal op me lichaam zo door de lading vet heen drukken. Het vet is veel minder, als ik druk voel ik na 2cm al weerstand, span ik de spier aan kom ik er gewoon NIET door heen. Dus nu doorzetten en het vet% verlagen zodat de spieren zichtbaar aan worden :)

Nieuwe supps probeer ik later na voldoende info te hebben ingewonnen, roids denk ik nu nog niet eens aan. Of dat in de toekomst anders wordt durf ik niet te zeggen.

12. Ashavan

Ashavan Guest

13. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    190kg per been? 8) Weet niet wat voor machine dat is dan, want die hier staat ga je echt niet meer dan 160 met 2 benen doen. Anders heb je benen als bomen:D Maar is dat niet slecht voor je kniegewrichten?

14. Ashavan

Ashavan Guest

Nee de machine hier (Welness) gaat tot max 190kg, maar dat deed ik met 2benen. Enkelbenig doe ik dat nog niet. Maar ik ga er wel naar toe werken, anders heb ik echt niks meer te doen daar zo :confused:

Of zware gewichten slecht is voor kniegewrichten...tja dan kun je net zo goed ook stoppen met squatten. Bij krachthonken gaan Leg Presses vaak tot 260 EN kun je hem 90% schuin zetten voor meer kracht. Het is wel belangrijk dat je voet, knie en heup in 1 lijn heb staan. Zo is de kracht goed verdeeld. Als je de voet scheef zet belast je de knie fout en heb je kans op breuken/blessures. Maar dat is bij elke oefening. Je moet met benchpress ook de pols in 1 rechte lijn van de arm hebben staan.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2007
  15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Haha, nou cuddos voor jou. benen is zeker niet mijn favoriete ding. Ik pak ze dan nog betrekkelijk ligt als ik jou hoor:D

16. Ashavan

Ashavan Guest

thnx ik ben echt hyper van de adrenaline op dit moment :D

17. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen over 1 kam scheren he! =( Beetje kort door de bocht reactie.

18. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Btw; well done Ashavan.

Altijd een lekker gevoel :)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Er zijn vast wel wat uitzonderingen op die site, ben zelf immers ook geregistreerd ;) Maar het merendeel haalt geen fatsoenlijk uiterlijk door voeding en grijpt te snel naar kuurtjes en zelfs supplementen die eigenlijk niet nodig zijn. En ipv penisnijd gaan ze elkaars biceps gebruiken. Die van mij is al 40 en die van mij al 42cm :p

Heb nu wel last van me onderrug en hamstrings. Maar voelt goed. Beetje spierpijn is niet erg ;) Zometeen een collega pesten. Die kan met moeite 60kg met 2 benen :D

Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2007
  20. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ok ok ik loop misschien te hard van stapel. Maar laten we het dan op 'veel' houden :+. Maar zit soms echt te kijken van :confused: jongens van 17 jaar oud. Jaaa ik train nu 2 maanden en begin nu wel te denken aan een kuurtje waarmee ik sneller wordt enzo. Want ik doe ook teakwondo.... 8):confused:

Dan denk je toch van waaaaarrrr gaaattt het oveerrrrr 8)

Veel mensen willen er niet meer hard voor werken. Tuurlijk wat je in 10 weken kuren pakt doe je als naturel ander half jaar over. Maar er zitten gewoon heel veel risico's aan. Zeker als mensen dingen niet goed op orde hebben en maar zo aan een kuur beginnen. Hebben ze gekuurd denken ze van heee... ik krijg bitch tits. Toch ff vragen. Nakuur??? wat is dat?

Kijk ik ben niet tegen kuren ofzo, maar als je het dan toch gaat doen, zorg dan eerst dat je de nodige kennis hebt over training en voeding en zeker een jaar of 6 aan naturel ervaring hebt. Ga je vervolgens minimaal een jaar plat lezen over alles wat met kuren te maken heeft. Dus ook de risico's en wat je kunt doen om deze te minimaliseren.

Overigens gebruik ik zelf niet en heb ik hier ook niet de intentie toe. Voor mij wegen de voordelen niet op tegen de risico's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina