1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    30 mm of 50 mm?

En probeer tot die tijd gewoon hoog in reps te gaan zitten. bijv 3x15 keer dumbell fly en heel langzaam uitgevoerd, denk dat je hem dan nog wel voelt. Ook side/front/lateral raises zullen nog wel goed te doen zijn met 8kg, schoulder presses hoog in reps zal je ook nog wel voelen. Setjes 21en met 8kg kan je ook nog wel voelen als je het correct uitvoert.

2. Ashavan

Ashavan Guest

w00t ik heb de 1x190kg deadlift behaald :D
    op naar de 200-210 eind van het jaar.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat heb je aan 1 rep? En wat is een deadlift? @ Meanzo: Dat vroeg ik me dus af. Dat aantal mm wat altijd aangegeven wordt... is dat de diameter van het gat in het midden van de halterschijf?

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    http://www.google.nl/#hl=nl&source=...ken&meta=&aq=f&oq=deadlif&fp=8b5dc20de4ccd027

(** damn ik kan het niet laten om in deze topic te kijken ook al moet ik maanden niks-doen wegens blessure.. en ben zo'n beetje alles wat ik opgebouwd heb in een jaar weer kwijt 8))

5. Ashavan

Ashavan Guest

Als je niet weet wat een deadlift is ben je of een beginner of je hebt niks te zoeken in een sportschool en weet niet wat trainen is. Idem als je 30mm troep koopt. Koop op zijn minst 50mm barbels en schijven.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jij ziet jezelf echt als een fitness god hea?!

Lekker boeiend dat die jongen niet weet wat een Deadlift is. Sommige mensen trainen meer om hun lichaam te onderhouden en niet om super sterk te worden, want dat is wat een deadlift is.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Geen poep praten als je niet weet waar je het over hebt. Deadlift is niet alleen om sterk te worden. Het is net zoals de Squat een basis oefening die je gewoon in je schema moet hebben ongeacht of je voor spiermassa of kracht traint.

Sinds KevF en ik minder posten hier is het niveau van correcte info flink gedaald :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2009
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Jezus man doe ff niet zo arrogant zeg. Ik ben dus idd een beginner. Maarja, om nog even terug te komen op die 30mm, is dat dan de diameter van het gat in de schijf of wat?

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niveau van correcte info?

Gast, hij vraagt gewoon wat een deadlift is :emo:

Hoef je je niet meteen zo aangevallen te voelen en proberen te laten zien wat voor een fitness goeroe je wel niet bent:
    Hij zit op een xboxworld forum, geen fitness forum dus die vraag is niet eens zo heel raar.....

10. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    het asgat.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  12. Ashavan

Ashavan Guest

@Killaz
    Qua daling correcte info heb ik het niet alleen over deze pagina, maar over de laatste 10 ofzo.

Een deadlift van de sterkste deadlifter op de planeet
    [yt]5groVHlMkRE[/yt]

50mm e.d. is de boring van de stang en het gat in de schijven. Alles minder dan 50mm is een mis koop. Of te wel...goedkoop welk een duurkoop is op termijn. Net zoals spul kopen bij Kijkshop e.d. Koop gewoon fatsoenlijk spul bij helisport.nl of fitness-seller.nl Het kost dan wat meer, maar dan heb je wel fatsoenlijk spul in huis waar je lang plezier van kan hebben. En die spullen zijn makkelijker als je in de toekomst wilt uitbreiden. Wil je het door verkopen dan is er meer vraag naar 50mm spul dan 30mm troep.

Dat haltertje van Kijkshop...wil dat wel eens zien als het 30kg aan schijfjes moet vasthouden. Echt dat ga je snel nodig hebben als je DB Press of DB Row doet. En nee dat zijn niet gewichten voor krachtpatsers, maar normale gewichten waar je al snel aan zit als je een beetje serieus traint. Dan kun je in mijn ogen beter het halter setje van Helisport.nl nemen welk belastbaar is tot max 85kg. Dan kun je tenminste een tijd voor uit zonder zorgen te maken dat het haltertje breekt zodra je een beetje wilt trainen.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2009
  13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Er zit nu het maximale gewicht per dumbell aan en dat is ongeveer 10 kilo. Maar ik wil er eigenlijk toch wel wat meer aan doen aangezien ik nu met 3x 8x dumbell fly / row niks tot weinig voel, terwijl ik het echt heeel langzaam uitvoer. Maar je praat erover alsof het van plastic is. 30kg kan er echt wel aanhangen hoor. Het is ook gewoon metaal. En ik neem aan dat als je over 50mm praat dat je het dan over een barbell heb en die heb ik niet, ik heb gewone dumbells en daar wil ik het even bij houden, ik heb er namelijk niet zoveel geld voor over.

14. Ashavan

Ashavan Guest

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik had hem inmiddels al gevonden idd. Maar die ga ik dus 100% zeker niet bestellen. Ik heb die van Bestfitness juist besteld omdat ze zo goedkoop zijn en ik er niet veel geld voor over heb.

16. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij ergens foute info ziet van mij of iemand anders heb ik juist graag dat je ingrijpt en er wat van zegt zodat we er allemaal wat van kunnen leren.

En heb nog een vraagje voor jou, hoe komt het eigenlijk dat 30 mm zoveel slechter is dan 50 mm materiaal? Is dat vanwege de grip of duurzaamheid?
    Want gewicht blijf gewicht of daar nou een klein of wat groter gaatje in zit maakt niet heel veel uit lijkt me?

17. Ashavan

Ashavan Guest

30mm is lichter dan een 50mm stang. Op zich niet zo erg als je er rekening mee houdt en gewoon wat extra gewicht aan de stang toevoegt.

30mm heeft niet altijd ribbels, als ze ribbels hebben staan deze anders dan bij een 50mm. Dit heeft als gevolg dat de stang gladder en dunner is dus minder grip. Zeer irritant bij deadlift, bent over rows etc. Nog irritanter als je gaat squaten met die stang in je nek. 30mm heeft de neiging lekker in je huid te gaan snijden. Dus moet je weer zo'n beschermhoes aanschaffen en dat helpt niet echt met het bevorderen van de oefening.

30mm stangen buigen eerder door als je er een beetje fatsoenlijk gewicht aanhangt. Op de sportschool kan ik niet meer dan 130-150kg aan de stang hangen zonder dat het enorm door buigt. Mijn 50mm olympische barbel thuis daar en tegen geeft geen kick bij zelfs 200kg.

Stel je wilt opeens niet meer thuis trainen en je wilt spul verkopen. Dan is er meer vraag naar 50mm stangen en schijven. 30mm kun je dan alleen verkopen aan een beginnend sportertje die je voor de gek kan houden.

Bijna iedereen die serieus traint en met 30mm begon heeft na 2 jaar alles moeten vervangen met 50mm. Dat is een duur grapje. Denk voor uit en koop gewoon van dag 1 goed spul zodat je op termijn goedkoper uit bent.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan mag idd nog steeds wel eens wat vriendelijker reageren ;)

Niet iedereen is er 24/7 mee bezig, dus wees er juist een beetje trots op dat je de veel kennis hebt en deel het met iets meer begrip. Het is hier tenslotte een gameforum :+

Zou met plezier weer vaker op bodynet komen, maar zolang ik het risico loop dat er elke keer in de fotobalk een naakt mokkel zie kom ik daar helaas nauwelijks meer.

Onlangs gooide ik bodynet open, naaktmodel in de rechterbalk, manager loopt net langs :mad:

19. Ashavan

Ashavan Guest

Lekkere chicks kijken is niks mis mee

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maar nu heb je het toch echt over barbels. En ook over 150 kilo wat ik nooit van mijn leven zal bereiken. Ik heb hoogstwaarschijnlijk ook een iets ander trainingsdoel dan jij. Jij wil waarschijnlijk een grote hulk worden, zo'n echte bodybuilder en ik wil er gewoon iets afgetrainder (is dat een woord?) uit zien. Dus mij lijkt dat 30mm dumbells goed genoeg voor mij zijn. Dus als iemand wat halterschijven te koop heeft staan (4x 7 of 8 kilo ofzo, ik weet niet precies wat daar de standaarden van zijn) dan wil ik ze graag overnemen voor een mooi prijsje. Dat is dan 30mm neem ik aan. Maarja... is dat dan precies 30mm? Want bij mij is het dus net iets minder...

BTW Ashavan: Mijn dumbells hebben wel geribbelde handvaten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina