1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Bodybuilders doen voornamelijk hogere rep sets. Dan kun je niet elke rep de optimale snelheid behouden ongeacht hoe explosief je stoot. Daarnaast is er een verschil tussen 4sets a 10reps waarbij je dan 10reps 50kg BP doet. Dat is een totaal volume van 500kg. Bij mij doe je dan 8 a 10sets met 3reps wat neer komt op 3x zo'n hoog totaal volume waarbij je snelheid optimaal behoud. Dus dan ga je ook sneller vooruit op je 1RM. Als hij goed traint hoop ik dat hij de 100kg eind van dit jaar al behaald op de squat/deadlift met een 60-70kg op de bench.

DB presses zijn beter voor massa dan barbel presses. Dus ja incline DB Press is prettiger als je bovenkant borst wilt trainen. Vlak DB Press met hammer grip idem.

2. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ok daar zit wel wat in, ik ga denk ik binnenkort even voor een maandje of 2 meer PL gericht trainen om meer kracht op te bouwen.

En vlakke DB Press met hammergrip zijn dat een soort flys waarbij je je ellebogen 90 graden houd t.o.v. je bovenarmen?

Ben nu aan het genieten van een een heerlijke shake, ingredienten: Soja Protein aardbei 60 gram (soja omdat ik allergisch ben voor koemelk), 75 gram brinta, 4 eieren en driekwart liter soja melk. Ik schat zo`n 700-1000 kcal hehe:D En het smaakt nog is goed ook, zeker voor herhaling vatbaar:)

3. Ashavan

Ashavan Guest

[yt]YIbrQZMDyr4[/yt]
    1.53 hammer grip db presses

[yt]msoJcNrXP8c[/yt]
    Zercher Squat 140kg. Heb afgelopen vrijdag PR gezet opde 160kg :D

@Meanzo
    PL gericht trainen betekend niet dat je ALLE oefeningen lage reps en zwaar gewicht doet. Je doet alleen de eerste oefening (hoofd oefening/compound oefening) echt zwaar in de 3rep regio van 90-100% van je max. Dan is je zenuwstelsel al aardig naar de klote en is het niet fijn nog een zware oefening er na te doen. Dus doe je de ondersteunende oefeningen 5sets in de 10-15rep regio af en toe afgewisseld met 5-7rep regio. Die ondersteunende oefeningen zijn dan oefeningen die elke spiertje op de hoofdoefening wat meer isoleert en versterkt. En dan pak je alsnog aardig wat massa er bij. Ik heb zo 15kg spiermassa in een jaar gepakt terwijl me vet% aardig gelijk bleef. Ik weeg nu 110kg met 20-22% vet. Op naar de 130-150kg met soort gelijk vet% :D

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2009
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En wat is het voordeel van die Zercher Squat?

Ik ben al geen fan van Squatten, maar dit lijkt me helemaal zwaar klote

5. Ashavan

Ashavan Guest

Zercher Squat is omdat ik Front Squat kut vind. Bij zercher ligt het gewicht nog lager dus meer quadriceps dat je gebruikt. Omdat het gewicht lager ligt pak je ook meer core aan. Dus sterkere onderrug en betere abs.

En ik hoop dat het enigsinds overdracht heeft naar Conan's Wheel.

6. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Woo nu begrijp ik waarom ik laatst de dag na gymles (BW oefeningen) zo`n enorme spierpijn in mijn quads had, omdat inplaats van dat het gewicht in je nek lag, zat er een dame van 60 kg ofz op mijn rug, ter hoogte van me buik ongeveer. Ik dacht nou 60 kg squats is appeltje eitje, maar het was nog behoorlijk zwaar omdat het gewicht dus lager lag.

En ja voordat ik aan een PL-schema begin ga ik me natuurlijk nog wel even goed in die schemas verdiepen!

Nog een vraagje voor jou Ashavan, heb jij niet ooit nog is de behoefte om naar 10 % bf te cutten? Ik vind trainen heel relaxed maar ik kan niet ontkennen dat ik het alleen daarom doe, ik doe het ook zodat de spiegel me wat vriendelijker aankijkt. Bij jou zullen mensen denk ik eerder denken dat je een niet aan sport doet etc vanwege je buikje, terwijl je je eigenlijk helemaal de tiefus in traint. Niet aanvallend bedoeld verder hoor, gewoon nieuwsgierig. Maar jou gaat het dus vooral om de kracht in plaats van je fysiek, daar heb ik wel respect voor, dat je niet echt geeft om wat anderen van je denken.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik een strak tshirt aan heb zie je wel degelijk dat ik train. Me armen zijn groter dan de meesten, me borst zit weinig tot geen vet op en springt er uit en daarnaast de enorme traps. Qua buik..tja het moet niet reusachtig worden. Maar 18-22% vet is nog wel te doen. Misschien ooit terug cutten, maar om eerlijk te zijn vond ik 13% al niet fijn aanvoelen. Zo klein en zwak :confused:

Eerst maar door blijven eten en trainen zodat ik ove 4 jaar mee doen aan sterkste man van nederland met een deadlift van 300kg of meer. En dan zie ik wel weer.

ps. Moest even denken aan toen ik boodschappen deed paar weken terug in strak shirt. Kreeg opmerkingen over me ronde schouderkoppen en grote brede rug die ze zagen. Dus die gast vragen of ik steroiden gebruikten. Nope nog niet :p

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Mja vind dat buikje wel niet kunnen hoor ashavan:+ je zit wel minstens op 21/22 % denk ik? Maarja dat zie je idd wel bij al die gasten die meedoen aan sterkste man wedstrijden dat ze wel een flinke buik hebben. Ligt er maar aan wat je belangrijker vind natuurlijk, sterker worden of er goed bijlopen voor de chicks:p

9. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ok dan heb ik niets gezegt, het enige dat ik uit dat filmpje kon opmaken was een lekker buikje hehe. Hoelang train je eigenlijk al?

Ja het voelt toch altijd wel goed als je complimentjes krijgt heb ik dan, sinds ik nu goed aan het trainen ben hoor ik steeds vaker van die dingen van "Zo heb jij teveel spinazie gegeten ofzo". Terwijl ik zelf eigenlijk maar een heel klein beetje verschil zie wat betreft 4 maanden geleden. In kracht is er trouwens wel veel verschil.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Complimentjes zijn altijd leuk. Kracht is ook lekker praktisch tijdens verhuizen/verbouwen. Bij me ouders heb ik zware natuurstenen gesjouwd die niemand anders van de grond kreeg. Of een paar kasten de zolder op krijgen ging zonder problemen. Explosief optillen en ze stonden al bijna in 1x boven hehe.

Chicks die te veel nadruk op uiterlijk leggen zijn te oppervlakkig. Wil ze niet eens in mijn buurt hebben. Maar het is wel zo dat als me buik te groot wordt dat ik me kcal inname even verlaag nar 3000kcal per dag voor een maand of anderhalf.

Iets meer dan 2 jaar nu

11. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Complimentjes krijgen is inderdaad relax. Op school sta ik bekend als "de brede", of de gast die zo vaak fitnesst... En dat is gewoon fijn om te horen dat mensen ook echt zien dat je bezig bent.

Ik train nu sinds begin februari, zo'n 9 maanden dus. Ik ga 3x per week fitnessen en sinds kort probeer ik ook 1x per week te gaan hardlopen. Mijn doel is uiteraard om breder te worden, meer spiermassa te kweken. Maar aan de andere kant verlang ik ook echt naar de befaamde sixpack... Alleen ik kan gewoon NIET van lekker/ongezond eten afblijven. Ik moet echt wat meer discipline kweken betreft gezond eten. Discipline met trainen heb ik genoeg, ik ga elke keer met plezier naar de gym dusja...

Ik ben begonnen met trainen omdat ik wilde afvallen, aangezien ik overgewicht had en wat gespierder worden was een leuk extra'tje. Ik woog toen ik begon zo'n 80kg, nu schommel ik rond de 73kg. Nu wil ik een lager vetpercentage krijgen en aan gaan komen door extra spiermassa. Alleen het cutten gaat zo langzaam...

Ik kan nu 80kg 5x benchen, niet slecht al zeg ik het zelf... Maximale 1 rep nog nooit geprobeerd, ik train ook altijd alleen dus dan is het ook wel link. Dumbbell press doe ik met 28kg 10x, ben nog niet hoger gegaan dan 28.

Ik weet btw niet goed waarom ik dit post, ik volg dit topic altijd en ik dacht ach ik post ook is een keer iets over mezelf... ;)

12. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Best netjes als je niet op voeding let en binnen 9 maanden 5 x 80 benched.

En over dat dikgedrukte, dat gaat niet lukken zonder anabolen bro. Het is of het een of het ander. En dat lukt al helemaal niet zonder voedingsschema lijkt mij, je kan wel eerst dooreten en trainen naar 80/85kg en dan gewoon een goeie cut inlassen tot die bLokJuhZZ tevoorschijn komen.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Das makkelijk te doen man.
    Ik ben zelf in 6 maanden ongeveer naar de 6 x 100 benchen gegaan.
    Mijn begin gewicht was rond de 4 x 70.

In de zomer niet bar veel getrained. Nu na 4 weken eindelijk weer de 100 gebenched vrijdag. 4 reps en dat is twee keer gelukt:)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jouw bovenarmen zijn op het moment net zo dik als GG zijn bovenbenen 8)

15. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    @Flix, jij bent 19, ik ben 16... Da's ook 3 jaar verschil he ;)

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Was ook niet echt gericht naar jou hoor. voor een 16 jarige is dat gewoon netjes. Ik deed toen ook zoiets.

was meer op de reactie dat het een heel speciaal zou zijn ofzo.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn armpjes afgelopen zomer.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    de taille van mijn broertje van 13:+

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Momenteel vallen ze wel mee. Van de zomer niet heel hard getrained ofzo.

Ga vandaag(maandag) weer beginnen met de Creatine en een fatsoenlijk schema. zal over week of 4/5 weer lekker strak staan:)

20. Ashavan

Ashavan Guest

Goed eten, hard trainen, veel neuken en nog meer slapen is alles wat je nodig hebt.

Beetje whey er bij, 9-12 visolie capsules per dag en een pre-wo booster zoals Super charge of Unleash met eventueel nog wat chocomel na afloop en meer heb je niet nodig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina