1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het trainen, slapen en neuken zit goed. Het eten is alleen mijn probleem. Ik heb de discipline er niet echt voor.

Maar de manier waarop jij het beschrijft. Is dat voor kracht of puur massa?

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Chocomel hoor ik nu mijn instructeur ook opeens over 8)

Wat is er zo goed aan chocomel? :eek:

@Ash: Ik kijk nu 1 van die filmpjes van je. Dat vreemde, tja, "gehuppel" voordat je gaat benchen. Is dat om je rug krom te krijgen? :eek:

Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  3. Ashavan

Ashavan Guest

Dat is inderdaad om de rug krom te krijgen en de schouders zo in een sterkere en minder blessure gevoelige positie te krijgen. En om de schouderbladen naar elkaar toe te trekken voor stevigheid.

Chocomel heeft verschillende enzymen die samen met de vetten er voor zorgt dat je lichaam heel snel de verschillende suikers en eiwitten in de chocomel direkt in de spier opzuigt. Zodoende ben je in mum van tijd spierherstellend en dus anabool bezig.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2009
  4. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Woow 9-12 visolie capsules per dag? Hoezo zo veel?

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo'n eetschema... heeft dat alleen zin als je elke dag traint of ook als je maar 3 keer in de week aan krachttraining doet of gewoon sowieso wel?

6. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Elke dag trainen hoeft echt niet beter te zijn dan 3 x in de week trainen. Het kan goed zijn dat degene die 3x in de week traint betere gains maakt als degene die iedere dag traint. Als je een leuk fysiek wil kweken heb je ook rust nodig, want tijdens je rust worden je spieren gekweekt en niet in de gym. Als je spieren nog niet helemaal zijn herstelt en aan het groeien zijn, en je gaat die de volgende dag weer belasten dan belemmer je de spiergroei alleen maar.

Dus antwoord op je vraag: Eetschema heeft net zo goed zin tijdens 3x in de week trainen als dat je iedere dag traint.

7. Ashavan

Ashavan Guest

9-12 visolie caps vind ik niet veel. Merk dat ik meer spierontwikkeling en vetverbranding heb. Dat merk ik pas zodra ik stop met het innemen van de caps. Bij een lagere dosering merk ik gewoon weinig.

Wat een echt probleem is dat mensen nog denken dat er een bepaalde verdeling qua procent is voor voedingsstoffen. Dat je 40-40-20 moet eten om op gewicht te blijven en dat soort onzin. En waar ik moe van wordt is dat mensen koolhydraten blijven promoten alsof ze 400-500+ gram per dag nodig hebben. Pfft ze zijn echt geen duur atleten die zulke hoeveelheden nodig hebben. Aan de andere kant wordt onverzadigd vet gedemoniseerd en moet je zo min mogelijk van hebben...wat bullshit is.

Wil je een goede verdeling van je kcal inname op een dag hebben? Doe het simpel. 30% besteed je aan vet, 2.2 a 2.5gr eiwitten per 1kg lichaamsgewicht. Dat is de basis die je moet hebben. Alle kcal die overblijft kun je dan besteden aan koolhydraten. Zelden heeft een mens meer nodig dan 300gr kh's op een dag.

En ja een voedingsschema is ook handig voor de mensen die "maar" 3x in de week sporten. Ik train "maar" 3x in de week en in sommige periodes 4x in de week. Meer doe ik echt niet.

Zoals ik dingen beschrijf is voor zowel kracht als massa.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Voor degene die het interessant vinden...

Heb me 11 weken schema even op google docs gedumpt. Me voedingsschema is echt het minimale wat ik vast heb gezet. Me onderhoud is 3600kcal om op gewicht te blijven. Ik eet de overige kcal dus gewoon zoals het mij uitkomt in de vorm van hot dogs, pasta's, patat of andere junk. Wil ik weer afvallen dan laat ik al die junk weg en klaar :p

Je ziet ook wat ik doe met degene die met me samen traint. Hij deed de eerste cyclus dus gewoon op gevoel zoveel sets/reps als dat gevoelsmatig nodig was. Hij moest immers techniek leren. Nu hij de techniek van de meeste door heeft gaan we het gewicht langzaam aan verhogen. Hij neemt tevens 30-45sec rust terwijl ik 2-4mins neem.

Link
    logje

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2009
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar drie keer? Dude ik heb alles gedaan op 'maar' drie keer trainen.

Krachttraining/bodybuilding is HET schoolvoorbeeld van less = more _O_

@ Ashavan: netjes van die 190! Nu moet ik ook weer

En dat je afgetraind er kleiner uitziet ben ik het niet mee eens, check

die latere foto's is ie een stuk lichter echter oogt veel massiever

maar goed ik heb daarin een andere mening (incl die over junkvoeding :+) dan Ashavan

10. Ashavan

Ashavan Guest

3x 30mins met de juiste intensiteit zoals Doggcrapp en je groeit als kool zolang je er goed bij eet.

@Kevf
    Die 190kg deadlift heb ik 2 weken terug al van de grond getild. De techniek van die lift zuigt enorm. Ik was fucking pissig en moest even al me agressie er uit laten. Het enige wat die dag telde was het gewicht tillen en het maakte geen reet uit hoe ik het deed :p

Nu weer opbouwen om te zorgen dat ik de 190kg met zuiverige techniek doe en dan meteen door naar de 200kg.

Hier het filmpje met die rampzalige uitvoeringen van deadlifts. Geinige is dat ze in een powerlift wedstrijd waarschijnlijk niet goed bevonden worden terwijl tijdens een strongman wedstrijd wel hehe :p
    [yt]RBPywbHJQUI[/yt]

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ok techniek was niet optimaal, maar dan nog een stuk slechter ;)

nice pr!

12. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    WHAAAAAARGHHHHHHHM :+

niet echt goed voor je rug met zo'n uitvoering lijkt me?

13. Ashavan

Ashavan Guest

Me rug was ongeschonden anders kon ik die 160kg zercher squat niet doen 4 dagen later. Maar ik gebruik bij elke trainingsdag wel me bovenrug op de 1 of andere manier. Die is dus onder hersteld en zit van tijd tot tijd helemaal op slot. Moet dan even flink gemasseerd worden. Komende paar weken me bovenrug en hamstrings iets versterken en dan gaat die 200kg er ook wel aan :D

Bij nader inzien. Als ik naar beneden ga gewicht neerleggen dan houd mijn rug het gewoon. Moet alleen me hamstrings verbeteren voor betere lift off :D

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2009
  14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    zwaar kut net, had gisterochtend mn knie gestoten in mijn slaap (heb een hoogslaper die nogal dicht bij het plafond zit, maakte een of andere spastische beweging waardoor ik met mijn linkerknie snoeihard het plafond raakte, deed dan ook tering veel pijn). Vandaag vond ik het weer goed gaan dus ik denk nou mooi, dat word gewoon weer mijn benen trainen. Geen goed idee:+ Legpress was echt een hel, liet het daarna maar.

voor de rest ging het trainen lekker, bankdrukken gaat steeds beter.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    zojuist mn PR bankdrukken verbeterd:)

8x de 100 kg maar daar ging nog aardig wat vooraf dus denk dat ik er zelf meer uit kan persen.

eerst 10x 60 KG, toen 8 x 70 kg, toen 6 x 80 kg 4 x 90 kg, toen 4x 100kg, toen 3x 110 kg.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    is het handig om (zoals jij) setjes bij bankdrukken van 6 te doen of is 3 ook goed (excl. warming up)

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    vandaag was een beetje chaotisch voor mij wat benchen betreft.

Mn standaard schema was 10x, 8x, 6, 4x en 2x en dan steeds zwaarder en dan vervolgens 12x begin gewicht.
    Nu ging het vandaag echt super lekker dus ben van mn standaard schema afgeweken om te kijken hoe het ging.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    haha okee, zelf probeer ik af te stappen bij bankdrukken van 12x-10x-8/7x en nog hogere gewichten te pakken voor nog minder reps. Vandaag 8x de 70kilo gedaan als 3e en laatste set. Had het gevoel dat ik nog meer kon, dat word dus volgende keer;)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik ga toppen op een oefening dan kijk ik eerst naar wat er de vorige keer gedaan was, hoe ik de laatste tijd train om zo een realistische prognose te hebben voor target gewicht. Stel dat target gewicht is 100kg dan zien mijn sets er uit als volgt:

40% 40kg 3sets, 3reps, zo explosief mogelijk en 45sec rust tussen sets
    1mins rust
    55% 55kg 3sets, 3reps, zo explosief mogelijk en 45sec rust tussen sets
    2mins rust
    70% 70kg 2sets, 3reps, zo explosief mogelijk en 45sec rust tussen sets
    3mins rust
    80% 80kg 1rep zo explosief mogelijk
    4mins rust
    90% 90kg 1rep zo explosief mogelijk
    4mins rust
    100% 100kg 1rep zo explosief mogelijk

Stel ik heb dus een nieuw PR gezet met de 100% prognose rep die meer was dan me vorige PR. Maar er zit nog wat in de tank. Dan verhoog ik met 2,5% en neem weer 4mins rust voor een poging. Als de explosiviteit bij 1 van de opwarm gewichten niet goed zit dan doe ik het gewicht nog een keer.

Met Coan Deadlift schema gebruik ik dezelfde percentages. Vandaag gaat er uit zien als volgt....

40% 65kg 3x3 zo explosief mogelijk, 45sec rust tussen sets
    1min rust
    55% 87,5kg 3x3 zo explosief mogelijk, 45sec rust tussen sets
    2min rust
    70% 112,5kg 2x3 zo explosief mogelijk, 45sec rust tussen sets
    3mins rust
    80% 127,5kg x3 zo explosief mogelijk
    4mins rust
    90% 145kg x2
    4mins rust
    100% 160kg 2x1 met 60sec rust interval tussen de singles
    2mins rust
    130kg 3x3 zo explosief mogelijk, 90sec rust tussen sets

en dan op naar de andere oefeningen.

In een normale work-out hou ik de verdeling van 40% - 55% - 70% - 85% - 100% aan qua gewichten voor die work-out. Vind het stuk prettiger werken dan op gevoel te beginnen met 30kg en dan 40kg en dan 50kg en moe te zijn bij 60kg. Merk dat mijn verdeling ik beter opwarm en meer energie/kracht over heb om elke work-out met relatief grote stappen vooruit te blijven gaan.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jij mag dat dan niet zoveel voor vinden stellen maar ik vind het behoorlijk heftig voor die korte tijd dat je traint. Doen weinig mensen je na :thumbs:

edit: als ik ga toppen is het voor mij simpel. 2 warming up sets, 1 set met een redelijk gewicht 2-3x en dan toppen

voorbeeld bankdrukken

2 warmingupsets met 60 kg
    1 set met 100 kg 2x
    1 set met 120

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina