1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Ik vind het zelf niet prettig om gewoon schijven er bij te gooien als warming up. Kijk...met de bench kan ik ook meteen 80kg er op gooien en 10reps op me eerste set doen. Maar dat betekend niet dat je opgewarmd bent. En dan hebben we het niet eens op de nodige explosiviteit die er zo never in kan komen.

Daarom dat ik 40 en 55% aan gewicht gebruik. Dat is zo licht dat je er geen reet van merkt qua vermoeiing, maar explosiviteit en het opwarmen spieren is geweldig. Voelt het goed ga je verder, zo niet dan doe je nog wat setjes. De explosieve uitvoering laat ook je pezen harder werken zodat ze sterker worden en zo dus minder kans op blessures. Probeer zelf maar eens een set explosief te doen als je het niet gewend bent dan voel je de pezen steken de eerste keren :p

En hoe meer gewicht je gaat verzetten, des te groter gaan de stappen tussen sets vanzelf worden.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
  2. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Pfff als ik zie wat voor gewichten hier voor bij komen met bankdrukken =/. Ik heb altijd 40 en dan ben ik al kapot na 3 setjes.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik gooi er toch geen schijven bij? Doe gewoon een wu en dan een normale set en dan top :)

overigens als ik het gevoel heb niet goed warm te zijn doe ik ook wel eens een wu-setje voor de ondersteunende spieren. Bij bankdrukken dus triceps en schouders

4. Ashavan

Ashavan Guest

Sommige mensen hebben aanleg voor de bench press, anderen meer voor squat/deadlift. Ik heb heel hard moeten werken om van de 70kg naar de 115kg te komen en ik haat bankdrukken met een passie :p

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik train al vanaf de dag dat ik 16 ben(dus nu 3 jaar). Vind dat niet bepaald kort en verder doe ik er ook nog football bij waardoor je ook gewoon heel sterk word(al 11 jaar nu). Dus denk niet dat dat echt heel kort is:+

Maar het eerste jaar was het nog niet echt vollop trainen. Toen was het meer oefeningen ontdekken etc en goede techniek opbouwen. Daarna jaartje redelijk hard getrained maar niet met regelmaat. Soms ging ik 4x in de week en de week erop 1 keer maar. Nu ben ik vanaf eind januari gewoon consistent 3/4 keer in de week naar de gym geweest(met uitzondering zomervakantie) en dat heeft z'n vruchten afgeworpen:)

Mee eens. Hoewel ik heel veel benen train, zowel op het veld als in de gym blijf ik squaten zwaar vinden. Met moeite doe ik nu 120kg 5x.
    Benchen aan de andere hand ligt mij dan perfect, en is mijn favoriete oefening. Ben daar dus ook heel sterk mee geworden.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Benchen vind ik altijd lekker, sowieso vind ik triceps en borst trainen altijd top.

Squaten vind ik serieus de meest afschuwelijke oefening die er is, terwijl ik legpress wel weer heerlijk vind.

7. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen. Ik had een vraagje.

Ik ben 18 jaar en aan de hand van een rontgefoto in het ziekenhuis heeft mijn huisarts mij gemeld dat mijn groeischijven nog niet gesloten zijn. Volgens hem zullen er in de komende jaar(en) nog wel een paar cm-ers bijkomen. En met 172 Cm is elke Cm welkom. :)

Echter nu zit ik met het volgende dillema. Ik wil graag fitnissen maar ik heb uit mijn omgeving gehoord dat dit niet zo slim is. het zou mijn groei verhinderen. Wat denken jullie? wel trainen of niet trainen?

8. Ashavan

Ashavan Guest

Trainen...beinvloeding van groei...hmmm...ik denk dat je dan beter mensen kun laten stoppen met voetballen e.d. Die sporten zijn slechter en komen vaker blessures bij voor. Kortom het is bullshit. Gewoon trainen. Zou wel zorgen dat je niet te zwaar gaat. Dus blijf gewicht gebruiken waarmee je in de 10-15rep regio blijft zitten voorlopig.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou het toch ff bij de doc navragen.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben 17 op dit moment en weeg 85,5 kilo. Ben zo goed als droog en het bulken lukt nou ook wel aardig, in het begin veel moeite. Ben ook nog niet uitgegroeid maar zolang je vooral goed en met beleid trained kan het geen kwaad. Zolang je maar niet te zwaar gaat gewoon. Ik train zelf elke keer tot me max, stom eigenlijk maar daar kick ik op. Elke keer kijken of het extra beetje meer kan.

11. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff heb vanwege (mexicaanse?) griep sinds zondagochtend het volgende gegeten:
    1 entrecote
    6 eieren
    2x 3 happen avondeten
    aardig wat soep
    In andere woorden: wat ik normaal gesproken ongeveer op 1 dag zou eten. Resultaat: van 81 naar 77KG, zwaar klote. Het gaat nu wel beter en ik verwacht morgen weer volop te trainen en weer eens te trainen sinds vorige week vrijdag.

Iemand ervaring met gewichtsverlies ivm met ziekte? En hoe snel kwam dit er weer aan ongeveer?

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mij is altijd geleerd: Wat is het eerste wat je lichaam pakt bij exteem dieet (500 kcal o.i.d.)?

Deels spieren, deels vet

13. Ashavan

Ashavan Guest

Wat dacht je van vocht in de eerste week? Dat is al gauw 3-5kg. Daarna gaat het pas vet en spier gebruiken. Een week ziek zijn is niet erg. Dat vocht krijg je toch in no time weer terug.

14. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    respect voor bodybuilding opperchief ashavan!!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    2 dagen? Idd wat Ashavan zegt. Soep is trouwens erg goed aangezien de vitamines ed in het vocht zit wat je ook naar binnen werkt en er doorgaans wel redelijk wat zou in zit. Eerste training even rustig aan doen, aangezien je ze anders al snel overbelast. Mijn ervaring is dat er extra veel melkzuur ophoopt na een flinke griep

16. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Oke goed om te horen, bedankt:thumbs:

Kevf idem!

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sorry hoor :+

18. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, kon ik maar zo 4-5 kilo er af krijgen. Ben volgens mij iets van 1.80 op het moment en weeg 74.

Argh kon die buik er maar af :x

19. Ashavan

Ashavan Guest

74kg is heel licht voor iemand van 1.80m
    Moet je maar meer sporten en beter op voeding letten.

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja 74 @ 1.80 is heel licht als je het hebt over bodybuilding maten maar in de "normale" wereld is 74kg at 1.80 wel gebruikelijk.

Maar je zegt dat je van dat buikje afwil dus je vetpercentage zal ook wel vrij hoog liggen, dus aan het werk zou ik zeggen!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina