1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die "vangers" van je zien er trouwens niet echt heel sterk uit. kunnen die wel die 180 kg opvangen als je ze van gestrekte positie laat vallen?

2. Ashavan

Ashavan Guest

Geen idee. Zwaarste wat ik er op heb laten vallen was 160kg. Zwaarste wat ik qua Rack Pull er ooit op heb gehad is 240kg. Zitten nog geen deuken ofzo in. Toen ik met 165kg squat vast kwam te zitten deed ik een good morning in zittende positie en legde de barbel rustig op de vangers en kroop er onderuit :p

Rest van de Squat ging als volgt:
    Squat
    5x60kg
    5x77,5kg
    3x92,5kg
    3x107,5kg
    3x122,5kg
    10x137,5kg
    5x150kg
    3x160kg (volume PR 2reps)
    1x170kg (PR+10kg)
    1x180kg (PR+20kg)

Nu op naar de 200 :D

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar op leggen en laten vallen is wel ff wat anders:+

Bij ons in de gym zijn die dingen echt 10CM dik massief staal lijkt wel. Is al bijna aardige workout die goed te plaatsen8)

4. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn vangers schuif je gewoon in de gaten en zet je vast. Niks bijzonders maar is best stevig spul.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vraagje, ik ben van plan om een nieuw slaapschema uit te proberen. Het idee is i.p.v. acht uur te slapen, zes keer 20 minuten te slapen op een dag. Heb je dus gewoon 5 uur op een dag extra. Heb me al aardig ingelezen en tot nu toe zijn er op de korte termijn geen schadelijke effecten gevonden. Enige waar ik enigszins bang voor ben is het herstel van m'n spieren. Ik sport nu 5 keer per week (2x krav maga en 3 x fitness) en weet niet of ik op deze manier voldoende rust krijg... iemand enig idee?

6. Ashavan

Ashavan Guest

Groeihormoon voor fatsoenlijk herstel word pas actief na 2 uur slaap.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    waarom zou je dat doen? Neem aan dat er niks mis is met de algemene 8 uur slaap elke dag.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Heb wel eens gelezen dat tussen de 6,7 en 7,4 uur optimaal is. Acht is dus eigenlijk al te veel :+

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Volgens mij kom je binnen 20min sowieso niet in je REM slaap toch? Dus lijkt me niet heel slim.

10. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Normaal gezien treedt er pas na ongeveer 1,5 uur REM-slaap op. Volgens mij is er te weinig onderzoek gedaan naar de manier van slapen die Rigest wil gaan doen om te kunnen zeggen dat REM-slaap niet optreedt. Het lichaam kan zich op de gekste dingen aanpassen en het schijnt dat sommige van de grootste denkers die ooit hebben geleefd hetzelfde slaapritme aanhielden. Het is natuurlijk ook niet na te gaan of ze er negatieve effecten door ondervonden en of ze met een normaal slaapritme nog meer hadden kunnen presteren.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Ashavan: was ook alleen maar bedoeld om te laten zien dat er elke keer wel weer nieuwe theorieen komen. Stukje is overigens van Stronglifts.com

maar dikke squat trouwens! :D

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    ... lijkt me vrij voor de hand liggend?Omdat je dan 5 uur op een dag extra hebt. Als je dat doortrekt, heb je op jaarbasis 78 dagen extra!

Daar schijn je dus aan te kunnen wennen. Je moet 2 weken wennen aan dit ritme en dan zou je rem slaap veel sneller in werking treden. Maar bij een normaal slaapritme duurt het langer.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Volgende week vrijdag weer een squat dag. En de woensdag daarna ga ik de 200kg eens proberen :D
    Probleem is dat ik maar 270kg thuis heb liggen en dan zitten zelfs me 1,25kg schijfjes aan de barbel. ouch moet nodig bij gaan bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2009
  14. Ashavan

Ashavan Guest

Volgens mij heeft Helisports.nl peper in hun reet. 15mins geleden gebeld om 3sets van 20kg schijven er bij te bestellen. 5mins daarna terug gebeld om afspraak voor levering te maken. Morgen middag komen ze het al leveren :eek:

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is vrij normaal als het op voorraad is lijkt mij? :eek:

16. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ben al een tijdje aan het meelezen in deze topic en wil nu zelf ook mijn progressie gaan melden hier! :D

Ben op het moment zo'n 3 maanden bezig, met zowel een deftig trainings- als een voedingsschema. Tevens gebruik ik een aantal supplementen zoals creatine en whey.

Weeg op het moment 82 kilo en mijn vet percentage ligt, denk ik, zo rond de 10-11% maar dit is een zorg voor later, eerst maar eens wat meer massa aantrekken.

Foto's:

Foto's van de benen komen nog, dit is iets lastiger maken ivm geen goede spiegel.

Graag hoor ik van jullie!

17. Ashavan

Ashavan Guest

goede basis. maar er moet overal wel wat massa bij. bredere schouders, meer bovenborst, meer armen, meer traps...meer alles eigenlijk.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ashavan serieus........voor iemand die drie maanden traint is dit wel even meer dan 'een goede basis'!

Echt supernetjes hey, zie je niet vaak dat het iemand lukt om dit neer zetten in een paar maanden. Moet een combi zijn van prima aanpak en meewerkende genen. Behoorlijk armen en ronde schouderkoppen.

Wat je wel een beetje mist is de bovenkant borst en een goede 'v' vorm. Die zou je optisch kunnen creeeren door meer aan de wijdte van de bovenkant van je rug te werken.

Daarnaast ook nog eens goed droog. Erg netjes!! :)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Volgens mijn standaard is dat nog steeds een basis. Iedereen die niet het stadium beach boy voorbij is is een basis en niet meer :p

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En we weten ondertussen dat jij je niet in andermans schoenen kan verplaatsen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina