1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Ik kan me prima in andermans schoenen plaatsen. Vind andere mensen alleen domme bosmongolen merendeels van de tijd.

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Hahaha :lol:

Bedankt voor de lovende feedback jongens, en ik heb zeer veel respect voor hoe Ashavan met zijn lichaam bezig is! zijn motivatie en gedachtegang kan ik wel waarderen.

Je zult van me opkijken Ashavan! :+

3. Ashavan

Ashavan Guest

Bench Press
    5x40kg
    5x52,5kg
    3x62,5kg
    5x67,5kg
    5x77,5kg
    11x87,5kg
    4x100kg (volume PR +1 rep)
    1x110kg
    1x115kg (PR +5kg)
    1x120kg (PR +10kg)

w00t niet slecht voor iemand die een hekel aan benchen heeft en er rampzalig slecht in is :D

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Niet dat ik de pret wil verstoren... maar is het met meer dan 2 keer het maximum aantal posts niet tijd voor een deel 2? Kevf... Ashavan...?

5. Ashavan

Ashavan Guest

Kevf vroeg het ooit of ik nieuw topic wil starten. Mijn reactie: "ik zie het nut niet. De meeste mensen zoeken toch niet terug naar vragen op de veel gestelde vragen. Dus laat maar lekker dit topic gaan zoals het gaat" :p

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja inderdaad, ik heb ook geen zin om terug te gaan zoeken in een topic van +- 800 paginas, alsnog teveel :+

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wel netjes. Maar waarom doe je zo verschrikkelijk veel setjes?
    Heeft toch helemaal niet zo heel veel nut?
    Helemaal dat 5x40 t/m 5x62 snap ik niet.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Doet hij toch als warming up? Ten minste, dat zei die een keer. Als ik me niet vergis.

9. Ashavan

Ashavan Guest

Het heeft geen nut om meteen met een redelijk zwaar gewicht te beginnen. Je lichaam is niet goed opgewarmd, je lichaam bezit niet genoeg explosiviteit, je lichaam is al vermoeid waardoor je niet genoeg gewicht er op kan gooien.

Gewichten onder de 50% van me max zijn zo licht daar ga ik niet eens van zweten en wordt ik niet moe van. De eerste drie sets zijn de warming up sets. Daarna was het de bedoeling te gaan tot de 87,5kg en dan een volume PR te zetten. Maar alles voelde zo licht aan dat ik maar door ben gegaan om te kijken hoeveel er nog in zat. Volgende work-out bereken ik me percentages aan gewicht per set aan de hand van de 120kg en niet meer me oude PR.

Daarnaast train ik niet als Bodybuilder of iets dus ik ga me niet beperken tot maar 3-4setjes per oefening. Ik doe gerust 8-12setjes op 1 oefening en ter compensatie doe ik dan niet 8-9 oefeningen in een work-out maar 4-6

Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
  10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ikzelf vind een warming up zonde van mn tijd en moeite.
    Ik merk totaal geen verschil of ik eerst 10x 30/40 kg druk of meteen begin met 10x 60 kg en daarna meteen door knal.

11. Ashavan

Ashavan Guest

Ik werk niet met totale gewichten, maar met percentages. Als me top gewicht omhoog gaat dan zal de 40% van dat gewicht hoger liggen dan de 40% van het vorige top gewicht. En 40%-55%-70% zijn mijn opwarm sets. Misschien dat je gewichten nog niet echt zwaar zijn, maar als ik dat niet bij squat/deadlift doe krijg ik de laatste gewichten niet eens van de grond. En bij bench kan ik ook rustig vanuit het niets een setje met 80kg doen, maar dan ben ik echt nog niet opgewarmd en mis explosieviteit. En ik wil geen slome duikelaar worden...dus opwarmen met explosiviteit. Train sloom, wordt sloom. Oh en bij lagere gewichten de explosiviteit opwarmen zorgt ook voor sterkere pezen en minder blessures later. En het is weinig moeite, want als je al moe wordt van zulke procentueel licht gewicht dan klopt er iets niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2009
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wtf heeft hij met zijn lichaam gedaan echt.. de rest is ook helemaal niet zo gespierd namelijk.

14. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Volgepompt met synthol ofzo?

Heb in ieder geval medelijden met die gast, de pleuris zeg.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dan ben je echt een moderne quasimodo.

16. Ashavan

Ashavan Guest

Die gast is te dom bezig om alles buiten proporties met synthol en implantaten te vullen.

Net weer PR gezet op deadlift. Dit keer met strikte vorm en geen trek/smijt/hitch werk zoals eerder. 200kg :D

Deadlift
    3x3 72,5kg
    3x3 100kg
    2x3 125kg
    x4 145kg
    x1 162,5kg
    x1 180kg (PR vanwege strikte vorm)
    x1 190kg (PR vanwege strikte vorm)
    x1 200kg (PR)
    3x3 140kg
    16sets totaal op deze oefening
    [yt]xAcx-6jbHEQ[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2009
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  18. Ashavan

Ashavan Guest

That makes two of us. Lig nu kreupel te doen :p

19. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Even een vraagje betreffende voedsel (een groot gedeelte van fitness!) :

Ik ben zoek een goede broodvervanger omdat ik er achter ben gekomen hoe belachelijk veel zout er eigenlijk in zit. Eet nu al een tijdje havermout in de plaats maar krijg hier zo'n opgezette maag van wat héél irritant onder het trainen is! 8)

Hebben jullie nog tips?

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zoek een broodvariant waar minder zout in zit?

Zitten enorme verschillen in broden van verschillende bakkers.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina