1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Wissel af. Rust dagen brinta, sportdagen havermoutvlokken.
    Rijst is ook een goed alternatief.

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Maakt het trouwens wat uit als jeje havermout ongekookt opdrinkt? ik haal het meestal gewoon door de blender en drink het op.
    Hoor sommige mensen erover dat je ongekookt minder voedingsstoffen opneemt :x.

3. Ashavan

Ashavan Guest

ik warm nooit me brinta of havermoutvlokken op.

op rustdagen is het 300-400ml halfvolle melk, 50gr brinta, 125ml ongeklopte slagroom, 1schep choco whey. Op sportdagen 300-400ml halfvolle melk, 100gr havermoutvlokken, schep banaan whey.

4. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik heb zojuist gewoon 5 min en 40 seconden van mij leven weggegooid, alsof het niets is, had nog beter 591500 sigaretten kunnen oproken, was ik nog gezonder afgeweest dan mijn netvlies te terroriseren met 5 minuten en 40 seconden van dit filmpje. :x

5. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb even een vraagje. (spoiler is intro verhaaltje. Sla over als het je niet interesseerd)
    In mijn schema heb ik geen cardio opgenomen, dit omdat ik altijd veel fiets en daarnaast nog 3 avonden in de week Taekwondotraining heb en daarnaast nog om de week een avond ga badmintonnen.
    Nu valt het me eigenlijk op dat als ik fiets, badminton of aan het hardlopen ben dat ik dat altijd op een erg hoog niveau zeer lang vol houdt.
    Wat dat betreft is mijn conditie dus erg goed: ik kan lang blijven rennen op een hoog tempo.

Bij de taekwondotrainingen ben ik echter na 1 felle partij al bekaf. Ik denk dat dit te maken heeft met dat het bij taekwondo niet continue is (zoals hardlopen: steeds min of meer zelfde tempo), maar juist op bepaalde momentjen alles geven en dan weer goed kijken.
    Dan weer fel aanvallen/counteren/combo's (explosiviteit) maken en dan weer even loeren.

Weet er iemand hoe ik door middel van cardio training langer door kan blijven gaan in een explosieve taekwondo wedstrijd? Ik wil dus mijn explosiviteit de gehele wedstrijd om een hoog pitje houden.
    Nu betrap ik mezelf er op dat ik naar het einde van de wedstrijd ga loeren op goede counters (wat deels een goede eigenschap is), maar minder snel (vanwege vermoeidheid) zelf plots de aanval in zet.

Wat voor soort cardiotraining kan bij een dergelijk doel helpen?

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Misschien gewoon gaan hardlopen, en dan soms plots ineens een sprintje trekken.

7. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb wel eens ergens gelezen dat een mens een bepaalde 'piek' heeft qua explosiviteit en dat dit maar enkele secondes vol gehouden kan worden.

Misschien moet je 'gewoon' je energie wat beter verdelen over een wedstrijd/potje, een mens heeft immers geen ongelimiteerde voorraad energie. :+

Dit alles heeft natuurlijk alleen betrekking op mensen die al qua conditie op de top van hun kunnen zitten, dit zal bij jou niet het geval zijn (no offence!).

Cardio, cardio en....cardio! O-) en dan waarschijnlijk vooral gericht op die explosiviteit die jij zoekt, dus zoals gdzr al zegt sprintjes trekken tussendoor, telkens van tempo/intensiteit veranderen.

Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  8. Ashavan

Ashavan Guest

En wat je dus niet moet gaan doen om beter uithoudignsvermogen en explosiviteit bij de vechtsport is...cardio. Waar halen jullie die stommiteit vandaan dat cardio helpt? Hij heeft overall al een goede conditie en cardio voegt geen reet toe.

Je moet de bewegingen van de vechtsport enigsinds zien na te bootsen in work outs. Moet je veel stoten dan is het handig om explosieve dumbell presses te doen. Voor benen explosieve squats en box jumps. Olympische oefening genaamd Hang Cleans is ook zeker aan te raden voor explosiviteit. Als warming up niet je tijd verspillen aan fietsen maar bodyweight matrixen zoals Pike Push Ups, Walk-outs, Burpees, Jail Squats.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2009
  9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb de laatste tijd telkens na het trainen van mijn borst dmv fly (armen naar elkaar toedrukken) hele lichte striemen bij mijn borst/schouders, die verdwijnen weer na 2 dagen en dan geef ik het een tijdje rust en de eerstvolgende keer komen ze weer terug. Train ik verkeerd, of ga ik te snel met gewichten en kan mijn huid het niet aan? Aangezien ik bang bang ben dat ze op een gegeven moment niet meer weggaan.

Trouwens wat is de beste manier om je borst een beetje te trainen? Ik doe nou die fly op 80kg, seated dipp rond de 70kg en chest press rond de 65kg. Ik gebruik eigenlijk amper losse gewichten en doe ook niet aan bankdrukken. Is dit beter dan apparaten? En hoe is het beste te beginnen met bankdrukken? Ik hoef niet zo'n lifter te worden als Ashavan(wel diep respect voor je!) maar meer het zogenaamde 'modellen' lichaam, dus een laag vetpercentage en overal redelijk gespierd.

Beetje shitload aan vragen verder...

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    sowieso zijn losse gewichten beter dan apparaten , let wel op dat je techniek juist is. Bankdrukken kun je het beste beginnen met iemand anders, zodat die je kan ondersteunen maar ook stimuleren. Als je je oefeningen goed doet, beetje op je eten let en minstens 2, beter 3x per week traint met een goed schema heb je in no-time een modellenlichaam, dat je vanaf daar kan uitbreiden.

Ook is het leuk bij losse gewichten dat je precies weet hoeveel je tilt per onderdeel. Zo zeg je bv dat je bij de pectoral fly 80 kg doet, maar dit ligt ook voor een groot deel aan de afstelling van het apparaat. Bij een andere sportschool is het goed mogelijk dat je maar 50 kilo kan namelijk.

Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dankje! Een maatje vinden voor bankdrukken is juist lastig omdat de mensen waarmee ik vroeger altijd ging, op vakantie zijn of niet meer komen sporten. Ik train zelf ook 3 keer per week, maar heb eigenlijk helemaal geen fatsoenlijk schema. Dus ik heb dit even snel gedaan, zonder losse gewichten nog wel. Daar moet ik even goed naar kijken hoe en wat.

Maandag: Borst, triceps, biceps, cardio hardlopen

Dinsdag: Benen, cardio roeien

Vrijdag: Rug, cardio hardlopen

Lijkt me een aardig schema, alleen zou ik dan nog wel meer kunnen doen omdat ik dan toch wel binnen een uur weer buiten sta. Alleen een schema is dus een probleem, vooralsnog. Ik moet hier even naar kijken en dan gaan. 3 Keer per week ga ik toch altijd al. Ook moet mijn vetpercentage omlaag. Is de afgelopen maand al goed gebeurt, alleen even doorzetten.

Maar iemand tips om een goed schema in elkaar te zetten?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  13. Ashavan

Ashavan Guest

1. begin de week met de been oefeningen.
    iedere bosmongool wil borst doen en sta je uren te wachten tot er eens wat bankjes vrij zijn. dus begin met benen. doet bijna niemand dus kun je lekker door gaan. dan nog wat schouder oefeningen erbij zoals upright row, lateral raise met plank holds voor de core.

2. rug dag met bent over rear db raise voor achterkant schouder en biceps er bij

3. borst dag met triceps en seated db shoulder press voor de schouder.

En zelfs als je een modellen lichaam wilt kun je beter op een soortgelijke manier als mij trainen. Enig verschil is dat je minder moet eten en strikt aan je eetschema moet houden. En een modellen lichaam stelt geen reet voor qua spiermassa dus heb je sneller bereikt dan een lichaam met wat fatsoenlijkere massa waar je meer tijd in moet stoppen. Of een lichaam met meer krijgt waar je meer tijd in moet stoppen zoals in mijn geval

Rippetoe en die 5x5 van kevf ben ik geen fan van. Doe dan gewoon 531 van Wendler. Is ook een 3-4 dagen split qua opzet. http://www.turboupload.com/02bmc35xld4u/531_Manual.pdf.html

Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2009
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die striemen (even zijn niet technische vraag beantwoorden 8) ) heb ik ook vaak.
    Ik heb ze ook als ik benen train (Leg press heet dat volgens mij) en mijn kuiten train (calf press?) --> dan zitten ze op mijn schouders.

Met bankdrukken krijg ik ze aan de zijkant van mijn tepels (8) )

Ben er naar de dokter mee geweest en het kon in principe geen kwaad: Het zijn kleine bloedvaatjes die door de druk of het gewicht scheuren.

Hersteld nagenoeg altijd zonder littekens!

15. Ashavan

Ashavan Guest

Als je die rode strepen licht heb zijn je spieren overbelast. Je begeeft je op het randje dus wees voorzichtig. Kan ook zijn dat je spier afgeknelt wordt door iets. Als je tijdens de work-out zelf steken begint te voelen en na de work-out die strepen en het wordt erger...uhm...tja...neem een week of 2 rust met die spier anders krijg je soort Pectoral Tear idee. Of je wel je schuurt je spier af. Zoiets had ik bijna na het zetten van me laatste bench press PR :confused: Gelukkig neemt de zwelling nu snel af, maar zeurt me spier nog steeds alsof er verzuring/spierpijn is.

http://i2.photobucket.com/albums/y13/Enyalius/24112009069.jpg Dat is hoe de rode strepen bij mij zich na 4-5 dagen ontwikkeld hadden. En wat je dus krijgt als je die grens overschreid. Nu is de afgelopen twee dagen bijna weer helemaal verdwenen. En hopelijk kan ik maandag weer voluit benchen. Eergisteren schouder work-out maar rustig aan gedaan met 80kg push press en 20kg db shoulder presses. Meer kon hij nog niet aan :mad:

Ben sinds gisteren hyped over de work-out van vanavond. laatste werk set zal met circa 155kg zijn. Dan even kijken hoe ik me voel anders doe ik nog 1x170, 1x185 en een pogin op 200kg squat :D

Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2009
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    5x5 is dikke prima, helemaal voor beginners. Neemt niet weg dat ik jouw pdf's er eens even bijpak :+

17. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn PDF is eigenlijk ook 5 sets van 5 en dan de laatste set zo veel mogelijk reps. Dus je gaat elke keer een volume PR proberen te zetten door meer reps er uit te halen. Na die oefening kun je kiezen of je naar huis gaat of nog wat assist oefeningen.

18. Ashavan

Ashavan Guest

185kg squat. Betere belichting en camera hoek. Onderrug is niet voldoende hersteld dus voor de zekerheid niet zwaarder gegaan. Even rust geven en over 8 dagen de 200kg squaten :D

[yt]LpMFOVx8cg[/yt]

19. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb het bestand een beetje doorgelezen, geeft me veel informatie, dankje! Maar is dit niet meer iets voor lifters? Het is er daar het meest op gebaseerd. Ik zie nu wel dat een trainingschema toch het belangrijkst is, daar moet ik echt even aan werken.

20. Ashavan

Ashavan Guest

Niet per se voor lifters. Je kan er ook prima massa mee opbouwen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina