1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Dank voor de reacties op mijn vraag (vorige pagina).

Sommige oefeningen die aanbevolen werden zeiden me niks, dus die heb ik even opgezocht en daar ga ik wat mee knutselen om deze in mijn schema toe te voegen.

Bedankt.

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft iemand voor mij een bepaalde oplossing, het zit namelijk zo: Op dit moment zit ik in me bulk fase en train goed daarbij. Maar in het weekend ben ik van half 5 tot gemiddeld 11 uur aan het werk in de horeca en het is meestal druk en heb daarbij geen pauze. Dus ik kan tussendoor niet even wat broodjes naar binnenwerken. Hiervoor neem ik 1 shake weightgainer, maar om nou te zeggen ik blijf chemisch leven..liever niet. Heeft iemand voor mij een oplossing?

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wel pauze nemen?

Niet dat ik een fitness expert ben, maar het lijkt me niet normaal als je 6,5 uur moet werken dat je dan geen pauze krijgt.

4. Ashavan

Ashavan Guest

arbo technisch heb je recht op pauze's. Dus aankaarten en je pauze's opeisen. Anders zorgen dat die maaltijden die je wel kan eten groot genoeg zijn om alles binnen te krijgen wat je die dag moet hebben.

5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf na de zomer pas serieus begonnen met 4 keer per week.
    Laatst laten meten en kwam dit uit. Ben +- 199 lang, weeg 88,6, BMI 22,4, Vetpercentage van 8,4% zegt me zelf eigenlijk niet veel maar daar vonden ze t allemaal goed.

Heb de afgelopen tijd getraind met volgende schema:
    Dag 1: Borst, triceps, schouders
    Dag 2: Rug, biceps
    En dan die 2 dagen herhalen, af en toe benen erbij. Buik altijd even op de mat. Niet haten op schema, iedereen schreeuwt bij fitness altijd wat anders.

Wil nu een nieuw schema voor 4 dagen per week. (Einddoel is geen bodybuilder das niks voor mij, ga liever voor de beachboy ;))

Laatst bewerkt: 30 nov 2009
  6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vetpercentage bij een gemiddelde nederlandse man is 15~20 % volgens mij.
    Je BMI is 22,4.....onder de 20 is te licht en boven de 25 is overgewicht zeggen ze.
    Jou vetpercentage is 10% onder het NL gemiddelde.
    BMI is dus poep :+

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Zorg wel voor het 2e, want heb geen formulier of wat dan ook ingevuld heO-)

8. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moest het tussen de 8 en 20 liggen. Me maat kreeg er 4,2% uit en dat was niet gezond. Maar bij mij zeiden ze serieus dat alles top was. Het is ook niet dat ik weinig eet, de laatste tijd komt het vaak voor dat ik in 3 dagen 2 broden weg kauw. Achja over een tijdje 2de meting. Zal ondertussen wat meer eten. Betekend dit dat ik ook ongezonder moet/mag eten? ala chips enz?

Kreeg net dit schema door van een maatje van me: (4kr per week)
    Dag 1: rug borst
    Dag 2: benen schouders
    Dag 3: biceps triceps
    Altijd buik. Hierna schema herhalen.

Twijfel over rug/borst combo, en biceps triceps combo. Denk dat ik er daar eentje omdraai. Iemand tips? :)

Laatst bewerkt: 30 nov 2009
  9. Ashavan

Ashavan Guest

Rug biceps
    benen buik
    borst triceps
    dag 4 eventueel schouders en buik met misschien de armen nog een keer als er tijd is.

10. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0

Ik zou zelf rug + biceps doen en borst + triceps, omdat je bij veel rugoefeningen je biceps ook belast (Lat pulley, Bent over row, Chin ups etc.) en bij veel borstoefeningen je triceps belast (Bankdrukken, Dips (miss meer triceps oef, maar zeker ook voor borst))

En met wat heb je je vet % gemeten want 4.2 % is lager als de gemiddelde pro marathon/wiel renner. Volgens mij hou je het ook niet lang uit op 4.2 %. Iets zegt me dat die meting op een elektrische weegschaal is gedaan?

11. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! allebei

Ja klopt was zo`n elektrisch apparaat, zijn die niet betrouwbaar? :+

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.012
    Ik wil vanaf nu ook een body creeeren en ga vanaf nu 3x per week naar de sportschool. Moet dan toch enige vooruitgang boeken? :+ heb alleen, had al eerder eens vermeld, zo'n kippenborst naar binnen. (deuk)

13. Ashavan

Ashavan Guest

kan je weinig aan doen. is genetisch. Kan proberen veel borst massa te kweken zodat het wat minder opvalt, maar je zal het altijd wel houden.

[edit]
    Zojuist weer squat training gedaan. Mijn poging op de 200kg. Diepte ben ik niet helemaal tevreden mee ondanks dat ik gewoon niet dieper kon. Heb de indruk dat het koudere weer me hamstrings strammer maakt.

Squat
    60kg x10
    82,5kg x10
    105kg x10
    127,5kg x10
    150kg 3x3
    165kg x3
    180kg x1
    190kg x1 (PR+5)
    200kg x1 (PR+15kg)
    [yt]7zkOSCovzd8[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2009
  14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je onder je bouwwerk vandaan komt doe je ook niet echt gezond, Je grijpt meteen naar je benen. Dus het deed wel pijn zo te zien?

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik werk momenteel met een A/B schema. dus 2 schema's die ik over de hele week kan verdelen.

Dag a:
    Borst, Benen, triceps

dag B:
    Rug, schouder/nek en Bicep.

Voor elke spiergroep heb ik 3/4/5 verschillende oefeningen.
    Zo train ik vaak alle spiergroepen 2 keer per week. Ben nu zo'n 4/5 weken bezig met dit schema en begin weer sterker te worden merk ik.

16. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bah, ben t helemaal zat zeg. Moet serieus wat vet af :+
    Belangrijkste voor mij is ontbijten in de ochtend, ik ontbijt niet.. Ik kan niks doorslikken in de ochtend. Hard gekookt Ei gaat er nog wel doorheen, maar brood absoluut niet.

Ga vanaf morgen ff lijstje voor me Moeder maken met spullen die ze moet kopen.
    Dacht zelf aan :
    Bruin brood
    Kip/kalkoen ( beleg)
    Pindakaas ( Eiwitten ? )
    Halfvolle Melk
    Water hebben we genoeg

Wat zou hier nog bij moeten?

Ga ook zo beginnen met om de avond 3 keer 20 situps te doen. Basketbal 2 keer in de week, kan evt nog op vrijdag hardlopen?

Misschien beetje teveel gevraagd maar kan iemand wat dingen opschrijven wat echt helpt voor mij lichaam?

15 Jaar
    180 CM
    73.5 KG
    Gewicht gaat nog wel, alleen weet ik mijn vetpercentage niet. Zal volgens mij bij de 22% liggen.

Alvast bedankt!

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    van die situps mag je toch wel 6x 25 reps maken hoor!

Heb zelf ook het probleem dat ik 's ochtends geen hap door mn keel krijg. Maar ik dwing mezelf nu gewoon wat te eten. Als is het maar één cracker. Ben daar nu ongeveer 2 maanden mee bezig en merk nu dat ik soms gewoon 's ochtends wakker word met verschrikkelijk honger.
    Is dus gewoon kwestie van wennen/aanleren.

18. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    6 x 25 :+?

Fack man, net 3 keer 15 gedaan. Voel het een beetje. MIsschien maar ff doorgaan met nog een 3 keer 15 en dan overmorgen 6 keer 25?

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Vroeger at ik ook nooit in de ochtend, maar eet nu zowat een jaar elke ochtend cornflakes met melk in de ochtend. Maar dan hele goedkope cornflakes, die zijn veel lekkerder en hebben minder suikers en honing. En dan gewoon ook echt elke ochtend, ik moet nu cornflakes eten om rustig aan mijn dag te beginnen hehe. Je zou eventueel ook havermout kunnen eten mocht brood je niet lukken.

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je het net zo goed 2-3 x in de week doen maar dan wat meer setjes. Want je buikspieren zijn net als iedere andere spier, die hebben gewoon rust nodig.

Maar met alleen buik trainen ga je niet bijster veel resultaat zien denk ik.

Verder als het klopt dat je op 22 % zit en je wil naar "gemiddeld", dan blijft er ook niet heel veel van je over als je op 14 % zit. Een kilo`tje of 60 bij 1.80
    dan blijft echt alleen je geraamte over:+

Mijn advies: Zoek een sportschool, als dat niet lukt een schema`tje maken met 3x in de week bodyweight oefeningen als push-ups, pull-ups, dips/seated dips, sit ups etc.

Succes;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina