1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Op een goede dag doe ik 60/66 KG military, maar doe ik niet vaak meer, heb anatomische "afwijking" :+ Kan mn armen niet naar boven volledig uitstrekken, vooral bij de pushpress. Fysio vond het al raar en heeft het bekeken, maar schijnt dat de pezen oid over mn schouderbladen te kort waren oid, weet niet meer precies hoe het was, maar kan mn armen daarom niet goed naar boven uitstrekken, erg vervelend. En krijg bij military press altijd meer last van mn onderrug naar verloop van tijd.. maar ben ook bijna 2m Dus doe liefst zittende oefeningen. En onderrug train ik op een andere dag. 165KG deadlift max

2. 12eaper

12eaper I see no Changes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train al 2 jaar, doe het nu 3 tot 5 keer per week.

En vind het heerlijk (H)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    daarnaast blijft het erg persoonlijk. Mijn borst werd een stuk groter toen ik van 2x in de week naar 1x in de week borst trainen ging.

en bankdrukken mag dan niet de beste oefening zijn voor grote borstspieren, vet blijft het wel :)

4. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een militairy press en bankdrukken?

Ik zet geen kracht vanuit mn schouders, als jullie snappen wat ik bedoel. ( schouders naar achteren)

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ben net een paar maanden van 1x naar 2x per week gegaan. Juist idd omdat het leuk is als je steeds wat meer kan drukken en het steeds beter gaat. Weet niet wat wijsheid is, maar gat opzich wel goed, ook al moest ik daardoor mn schema weer omgooien om niet met spiergroepen in de knoei te komen. Donderdag schouders of triceps trainen niet handig als je de dag erop bankdrukken gaat. Of zelfs al op zaterdag. Tis altijd weer een gepuzzel, helemaal met de komende feestdagen =(

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    military press

die is juist voor de schouders :)

@ Grave: waarom dan niet gewoon schouders en triceps op dezelfde dag?

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Doe ik nu ook, schouders en triceps op woensdag, heb ik mooi een dag rust voor het bankdrukken en als ik zaterdags train doe ik vaak biceps en triceps bij elkaar, zodat ik die dan voor de tweede keer in de week heb gepakt.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    doe je alles twee keer in de week?

maar ik doelde meer op

borst, schouders, tri op 1 dag

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Momenteel neem ik Protaine shakes en slik ik Creatine capsules.

De shakes neem ik in de ochtend en na mn training.
    De capsules voor en na de training.

Nu vroeg ik me af wanneer het beste moment het is om deze te nemen. Direct voor en na of een aantal minuten wachten?

10. Ashavan

Ashavan Guest

Shakes voor het trainen. Dextrose na het trainen
    creatine voor en na het trainen. Alles binnen 10mins is goed genoeg.

@Grave zie de logica van je schema niet.
    Benen + core
    Borst + Seated DB shoulder press
    Rug + core
    Schouders + armen

lijkt me een veel logischere opzet. Tussen door voldoende rust om goed te presteren wanneer nodig.

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Komt omdat ik de ene week een dag mis met trainen en de andere week weer wel. Maar draai het soms ook wel om, pak ook wel af en toe een dag triceps en biceps bij elkaar oid. Wisselen het af en toe ook af.

Train meestal:

Ma: Borst + benen
    Di: Rug + biceps
    Woe: Schouders + triceps
    Do: Meestal niet, ivm werk
    Vr: Borst + benen
    Za: als ik zaterdag nog tijd heb doe ik een combinatie, biceps, triceps, extra.

En 4 dagen in de week buikspieren als afsluiter.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Shake neem ik in de ochtend en zo'n 20 min na trainen(dan ben ik thuis)
    Creatine neem ik als ik omgekleed ben en de gym instap, en als ik er weer uit stap.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil weer nieuwe Whey halen en zat op xxl nutrition te kijken, maar daar zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik kwam deze tegen en die vond ik er wel goed uit zien. Alleen die nacht whey kan toch nooit werken? Want dacht dat die langzame eiwitten (casseine oid) niet op deze manier in te nemen waren? Welke raden jullie aan? En nog een voorkeur voor dextrose die ik het best kan nemen?

14. Ashavan

Ashavan Guest

dextrose e.d. is overrated. Gewoon een whey shake met eiwitten hoger dan 80gr per 100gram nemen voor het sporten. Eventueel een pre-workout voor de work-out zelf. De rest gewoon uit je voeding halen 60-90mins voor en na de work-out.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ok tnx. Nog vraagje dan. Er staat altijd dat Whey niet als toevoeging van je maaltijden gezien moet worden maar als aanvulling/extra. Betekent dit dat als ik 200gr eiwitten nodig heb, ik dit moet zonder Whey? Of moet ik dan in m'n normale eten bijv. 150g eiwitten + 60 gr whey

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hierboven raad je zelf nog dextrose aan ;)

ik vind het heerlijk om tijdens de training een pakje dextro te nemen overigens. Shakes blijft bij mij lastig, ook whey duurt wel even voordat het opneemt maar als ik het net voor de training neem dan ben ik tijdens de training misselijk. Neem nu altijd mijn shake direct na de training in de kleedkamer.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Whey shake half uurtje voor trainen nemen. En direct na het trainen. Nergens last van, en ook geen melk gebruiken maar gewoon water.

Het is een toevoeging. Dus je vult de eiwitten aan die je dagelijks al krijgt om je benodigde eiwitten te krijgen. Hangt er beetje vanaf hoe etc je traint. Maar ik neem 2,6 gr eiwitten per dag voor elk kilo dat ik weeg. Dus voor mij 74x2,6= ongeveer 190 gr eiwitten. En dat verdelen over de dag, want je lichaam neemt maar een beperkte hoeveelheid eiwitten op per uur. Dus als je 30 gr eiwitten per uur opneemt, moet je ongeveer 6/7 keer eiwitten op een dag binnen krijgen. Maar hangt er ook helemaal vanaf hoe vaak etc je traint. Ik train elke dag, maar als je bv 1/2 keer per week ofzo traint dan heeft het niet zoveel zin om elke dag dat te nemen als je toch niet traint.

Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  18. Ashavan

Ashavan Guest

Shit...I'm busted ;)

Ben overigens geaccepteerd om deel te nemen aan 2 strongman wedstrijden. Dus ben benieuwd. Goede introductie wedstrijden die niet al te zwaar gaan. En dan in 2011 beginnen met het echte werk :D

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Geweldig!
    Succes man !

20. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Succes Ashavan :thumbs: make us proud!

Topicstatus: