1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Me huidig vreetschema. Heb wat moeten toevoegen omdat ik op 3700-4000kcal nog aan het afvallen was. Me trainings belt kreeg ik eerst niet eens om me middel en laatste paar dagen kan ik hem bijna in eerste gaatje krijgen. En afvallen is iets wat nu niet moet...later pas :p

Ben heel erg benieuwd naar de wedstrijden. Moet flink gaan werken aan mijn kracht voor de Log Press. De rest zal niet zo'n probleem leveren en is puur op techniek oefenen komende maanden :)

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zooo das een flink eetschema. Zit zelf denk ik op slechts 3000 kcal

http://www.1fast400.com/?products_id=44

das goedkope visolie! :eek:

Ben alleen niet zo op de hoogte van de optimale epha/dha verhouding.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Respect voor je triple size omelet 8)

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Is wel met het eigeel weggegooid, anders zou ie helemaal dichtslippen ;)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Dat is onzin. Denkt zeker dat eigeel het chloresterol verhoogd? Dat doet het maar weet je dat er LDL en HDL chlorestorol is? Eentje goed en eentje slecht? En dat eigeel de juiste verhoogd en niet de slechte.

Dus ik maak mijn omeleten met 6 HELE eieren. Kluts ze in een grote beker. Versnipper die 2 plakjes kaas en gooi het er bij. Flink roeren. Dan in de pan gieten en bakken maar.

@Kevf
    op zich niet vreemd dat ik meer eet. Jouw totaal lichaams gewicht is minder dan mijn vet vrije massa geloof ik. Dus dan is de verbranding gewoon hoger. Maar misschien groei jij wel niet meer omdat je te weinig eet?

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2009
  6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ach is altijd lekker zo een omelet

net schema man, echt respect voor je discipline . Lijkt me zwaar om zo een strak eetschema aan te houden

7. Ashavan

Ashavan Guest

het is strak in schema weer gegeven, maar ik hou me echt niet aan die tijden. Soms sla ik over en dan eet ik de maaltijd er na 2 in 1. Of als ik uit slaap dan moet ik beetje schuiven. Al die rijst maaltijden die kun je makkelijk samen voegen in 1 grote maaltijd bijvoorbeeld. dit overzicht hou ik alleen aan omdat het overzichtelijk is met uitrekenen en zo precies weet wat er elke dag gegeten moet worden in de tijd dat ik wakker ben.

Het grote probleem is wanneer je uit eten gaat. Dan probeer ik zo min mogelijk koolydraten te eten en bestel dan vlees gerechten. Dus stel je voor. Ik ging met een groepje naar een argentijns restaurant. Hun bestelde en toen moest ik. Mijn bestelling was 3 hoofdgerechten en dat kon die serveerster niet snappen. We zaten te grappen dat de hele bestelling mis zou gaan en ja hoor...dat gebeurde. En uit eten gaan is niet bepaald goedkoop voor dat beetje wat je krijgt :mad: Wokken is dan de meest ideale om te gaan eten. 20-25 euro en je kan eten wat je wilt :D

Grappige is. Net even wat losse boodschappen gedaan zoals de pizza's, eieren en chocomel. Als ik boodschappen doe voor alles ben ik net geen 60 euro per week kwijt...inclusief spul voor me kat. Voor mij was een vrouw aan het afrekenen. 170 euro. Ze praatte hoe haar kinderen de deur uit zijn en alleen met haar man is nu en blablabla. Dus ik dacht...ze koopt voor de hele maand in voor dat bedrag. Zegt die cashieren...nah volgende week staat ze weer hier. Stond even met open mond. Tering hoeveel troep eten mensen wel niet :confused: Ik eet niet alleen gezonder, maar ook veel goedkoper. Met het geld wat je over hebt kun je leuke dingen doen zoals nieuwe games kopen hehe.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2009
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zal de mijne eens posten. Pas na het nieuwe jaar ga ik weer proberen aan te komen. Wil voor mijn trouwdag (31 dec) netjes afgetraind zijn :)

hier zijn ze dan, met dank aan de superhandige eetmeter. Moest helaas wel in twee delen , totalen staan onderaan deel 2.

9. Ashavan

Ashavan Guest

ben je nu aan het cutten dan?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yep, op dit moment zijn de rijstewafels met pindakaas er uit en neem ik 10 gr havermout per shake minder. Is genoeg :)

moet alleen NODIG weer aan de visolie!

wat vind jij van die visolie?

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, 't is echt ongelooflijk hoeveel geld mensen per maand uitgeven aan nutteloze dingen met het boodschappen doen.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Visolie ziet er goed genoeg uit, maar zou het niet uit ervaring weten van dat merk. Ik koop in via de praktijk van me stiefmoeder. Dan krijg ik ze voor inkoop prijs via kamer van koophandel. 500stuks, 1mg per stuk, voor 36 euries per keer. Als je genoeg van die krengen neemt ben je goed bezig :)

Als ik ga cutten gaat eerst de pizza en chocomel er uit. Eieren halveren en ook de cashew noten.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Zo ziet mijn eetschema er ook ongeveer uit maar dan stuk minder vetten en wat minder koolhydraten, vooral op niet trainingsdagen zit ik laag in koolhydraten. Snap alleen niet waarom je pizza in je eetschema hebt?:p

Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Net zoals Chocomel. Lekkere en makkelijk veel kcal.

16. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu een tijdje te lezen wat er allemaal geschreven is hier en ik denk dat jij echt serieus aan het sporten bent maar.....
    Ik snap niet dat je chocomelk en pizza eet voor de kcal.
    Je schrijft ergens dat je veel gezonder eet dan de dame voor jou bij de kassa maar dan kies jij deze producten.
    Als het alleen om kcal. gaat waarom eet je dan niet ieder dag bij de McDonalds?
    Net zo ongezond als je pizza's en chocomelk.
    Kijk voor de grap even wat er in chocomelk zit.
    Dan kan je niet anders concluderen dan dat dit niet de meest verstandige keuze is.

Chocomelk Bevat: koemelkeiwit, lactose

Voedingswaarde per 100 ml:
    Energie: 380 kJ / 90 kcal
    Eiwit: 3,5 g
    Koolhydraten: 13,0 g (waarvan suikers: 12,0 g)
    Vet: 2,5 g (waarvan verzadigd: 1,8 g)
    Voedingsvezel: 0,5 g
    Natrium: 0,04 g
    Calcium: 105 mg (13% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid)

Ikzelf sport redelijk intensief. 10 jaar lang 4 tot 6 keer per week.
    Ben zeker niet zo groot als jij maar juist atletisch met duidelijke definitie (1.84m 83 kilo 8,5% vet)
    Ik train heel anders dan jij maar 1 ding weet ik zeker hoe je ook traint, voeding is meer dan 50% bepalend voor je resultaat.
    Stop je shit in je lijf dan krijg je een dito resultaat/huid/gezondheid.

Als ik jou was zou ik een paar aanpassingen maken in je voeding.
    Ik weet zeker dat je resultaat beter/gezonder zal zijn.
    Als het om kcal gaat kan je ook de weightgainer mammoth 2500 gebruiken.
    Doe dat samen met 60 gram brinta in een blender en klaar.
    Veel kcal. maar wel wat gezonder (nog steeds niet top)

Het is maar een idee maar je moet natuurlijk zelf bepalen wat je doet.
    Voor iedereen die aan het nadenken is om ook zwaarder te trainenen en dus ook meer kcal. te nemen.
    Doe dit niet met Chocomelk en pizza's

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben het helemaal met je eens. Die discussie heb ik op bodynet ook al eens gevoerd. Als je genoeg kcal wilt binnenkrijgen zijn er genoeg GEZONDE alternatieven. Je lijf is alleen maar bezig om rotzooi als pizza en chocomelk te verwerken. Dirty Bulken zoals dit wordt genoemd is imo dikke onzin.

Als je het echt snel wilt voer dan gewoon je gezonde vetten op. 4 x 50 gram noten is al goed voor ongeveer 2500 kcal. Tel daarbij een normaal bb-dieet op van zo'n 3000 kcal en je zit al aan de (belachelijke hoge) hoeveelheid van 5500 kcal :)

18. Ashavan

Ashavan Guest

Chocomel na de work-out is het beste wat er is. Beter dan Whey/Dextro wat mij betreft. Pizza's zijn helemaal niet zo ongezond als je denkt. Bodem is van hetzelfde deeg als brood en complexe koolhydraten. Ananas is vocht afdrijvend. Beetje vlees is eiwitten. Het enige "slechte" is de saus, maar ja dan mag je ook geen pasta's met saus meer eten, want dat is idem ongezond. Kortom...bullshit statement.

Chocomel hoort standaard in een schema thuis na een work-out. Pizza kan gemakkelijk in een bulk en is niet meteen "dirty". Zoals ik zei dan mag je ook geen pasta's e.d. meer eten als afwisseling.

McD is duur, het vult voor geen meter en bestaat merendeels uit troep. Niet te vergelijken met wat ik weg werk hoor.

Me basis schema van rijst/brinta/kip/cashew is gewoon solide.

Omdat ik nog steeds afviel op dat schema ben ik sinds vorige week maandag overgestapt op...http://s2.photobucket.com/albums/y13/Enyalius/?action=view&current=BulkDiet20.jpg Ik vind het ongehoord veel voor mijn doen en heb moeite alles weg te werken op een dag. Weet van de gekheid niet meer wat toe te voegen af en toe. Zit nu beetje te puzzelen om het 1 en ander er uit te gooien en vervangen door een koude schotel van 500gr Macaroni en 3 blikjes tonijn met groenten en pikante saus in blik die ik in de zomer meestal maak. Dat is al gauw 2500kcal en dan zou de pizza er uit kunnen met wat minder noten. En dan een pot snert wat ook snel 1000kcal opleverd. Enige reden om die wijziging te doen is makkelijker klaar te maken elke dag en goedkoper.

Ik ben nu richting de 130kg aan het kruipen qua lichaamsgewicht en erg tevreden over de progressie. Na mijn wedstrijd in april ga ik cutten en hopelijk rond de 15% en 110-120kg uit te komen.

Gisteren na zware squat sets nog wat Rack Lock-outs gedaan met 260kg. Me benen zijn nu helemaal aan gort.
    [yt]8jUzUmSfhRU[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2009
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    no way bullshit statement. Wat is er dan zo 'gezond' aan chocomelk? En al helemaal dat je het boven dextrose verkiest?

Chocomelk is toen op een halfbakken manier goed in het nieuws terecht gekomen omdat het zou werken als post workout ding. Dit puur vanwege het beetje proteine en snelle suikers. Maar er zijn echt wel betere alternatieven. Maar om 1 of andere reden vonden bb-ers het idee van chocomelk wel leuk

en pizza? De bodem is gelijk aan witbrood, er zit altijd een ruime hoeveelheid kaas op die krengen en het meeste vlees is veel te vet. Daarnaast zit er ook veel te veel zout op.

20. daviddekanter

daviddekanter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al aangaf train je heel anders dan ik en wat je doet doe je vast goed.
    Geen idee welk doel je hebt dus ik kan ook niet aangeven of je goed bezig bent.
    Je opmerking over chocomelk en pizza's is precies zoals ik die verwacht had.
    Om die reden heb ik ook even gewacht met een reactie te plaatsen.
    Ik beweer niet dat ik zaken beter weet alleen is het altijd zo jammer dat er zo enorm veel mensen zijn die nooit een tip van je aannemen als het om fitness gaat. 1 glas chocomelk na een training is niet zo heel ernstig. Reden hier voor is snelle suikers en eiwit. De schone variant is wat druivensuiker en een eiwitshake.

Je moet het uiteindelijk helemaal zelf weten.
    Mijn tip is dan ook meer bedoeld voor mensen die nieuwe zijn met fitness en die ook op massa willen gaan trainen.

Doe dit met gezonde voeding.

Laatst bewerkt: 15 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina