Goede voornemens zijn voor losers. Als je wat wilt moet je het NU doen niet wachten tot het 1 januari is met allerlei smoesjes. En die gasten zijn zo weer uit de sportschool verdwenen omdat het motivatie nul komma niks is
Wil je goede progressie moeten zowel mannen als vrouwen "mannen-oefeningen" doen. Afvallen door sit-ups, uren op een cardio apparaat en lading nuttelose machine of medicine ball oefeningen schiet niet op. Je voelt de spieren branden en dat geeft vaak het idee bij de novice dat ze goed bezig zijn. Terwijl spierpijn, net zoals een pomp, totaal geen graadmeter is voor een fatsoenlijke effectieve work-out.
Had ook al tegen Iris gezegd dat het schema nergens op slaat, maar ja ze denkt dat fitness instructeurs toch niet zo maar een schema geven. Nee ze pakken gewoon kant en klare schema's uit de kast en klaar. Ga dus niet denken dat een schema speciaal voor jouw gemaakt is. En zelfs al zouden ze dat doen dan zit je nog met een schema van niks opgescheept. Maar ja over een tijdje als ze merkt geen vooruitgang te boeken komt ze vanzelf om een goed schema vragen.
Weet je...ik ben blij thuis te sporten. Geen last van die goede voornemens persoontjes. De gast die nu zo'n 2 maanden onder mijn begeleiding sport heeft nu meer vooruitgang dan in 1-2 jaar sportschool er voor. Dat wil toch wel wat zeggen van de kwaliteit op de meeste sportscholen qua schema's en begeleiding.
Wil je progressie let op je voeding. Voldoende eiwitten, vetten aangevuld met volkoren koolhydraat produkten. Mijd ALLES waar suikers in zitten. Fruit, meusli en andere shit. Haal de vitamines uit groenten ipv fruit.
Zo en nu even opschep moment. Ik weeg nu 127kg bij 28% vet en een vet vrije massa van 91kg. Ben sinds anderhalve week terug begonnen met cutten op 3500kcal per dag. Doel is eind maart 115kg bij 18% te zijn, dan me strongman wedstrijd in april, daarna verder cutten tot 110kg bij 15%. Squat nu 200kg, deadlift 210 en de bench zit tegen de 130kg aan te hikken w00t
Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010