1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    in het begin maakt dat niet zoveel uit, zeker niet het eerste jaar vind ik.
     
  2. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    @Flix, ik ben nu ook nog met relatief lichte gewichten bezig. Hoger dan 25 ga ik telkens niet en ik wil dit 'n tijdje vasthouden tot ik alles zoals jij zegt onder de knie heb. Dan opbouwen, natuurlijk in overleg met m'n instructeur.

    @Rigest, waar moet ik aan denken dan? Ik lees hier veel over mineralen, zouten, eiwitten, etc. Ik wil iig aan die drankje waar je puisten van krijgt etc :+. Hoor graag van jullie.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het eerste jaar is idd het gemakkelijkst progressie boeken, des te meer reden om er JUIST op te letten. Zoveel mogelijk kilo's pakken :cool:

    @ Cyber: ook weer niet overdrijven. Na 6-8 weken zou je de meeste oefeningen zoals deadliften, squatten, benchen, military press ed wel onder de knie moeten hebben
     
  4. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik overdrijf niet, ben gewoon nog beetje noob met fitnissen. Hoorde van een vriend dat een flinke bak yogurt met mushli (moeslie, weet ik hoe je dat schrijft) goed is voor eiwitten enzo? En dat je dan krijgt wat rigest zegt, dat je sneller vooruitgang boekt.

    Nja, anyways, eerst maar is lekker gewend raken aan het hele fenomeen.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Muesli, en dat zit vol met suikers......is beter om stukjes fruit (aarbei, framboos) er in te doen.



    Kevf, wat was die zoetstof die jij gebruikte? Was iets dat in NL niet als zoetstof verkocht mag worden o.i.d.?
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Om het even heel beknopt te houden. Je moet zorgen dat je veel eiwitten binnen krijgt, hierdoor zullen uiteindelijk je spieren weer herstellen en groeien. Ongeveer 2.5 x je lichaamsgewicht aan grammen eiwit per dag. Verder moet je als je aan wilt komen 300 kcall boven je behoefte gaan zitten. Als je echt serieus met je voeding aan de slag wil gaan raad ik je aan om de stickies te lezen op bodynet of dutchbodybuilding. Het is ff wat werk om het allemaal uit te zoeken, maar het is imo zeker de moeite waard.

    @ Dyonko: Misschien is dat jouw ervaring, maar ik heb dus echt wel veel verschil gemerkt sinds ik eet volgens een schema. You can't out train a bad diet ;)
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, er is ook zeker niks mis met letten op je voeding maar bedoelde meer van dat hij zich beter nu alleen met de oefeningen en fitnessschema bezig kan houden en daarna pas met eten. Misschien vind hij het wel helemaal niks en is ie na 2 maanden al gestopt (zoals 80%).
     
  8. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt wel of veel mensen goede voornemens hebben, flink veel drukker bij ons ineens!
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geef het een maand, hooguit. Dan haakt 80% weer lekker af. :)
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is overal zo :emo:

    Ga ook nooit meer in de avond....mensen die met 10 kg werken "omdat ze toch moeten bewegen"

    :lol:
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik sta er ook van te kijken wat voor slechte begeleiding al die mensen krijgen.... worden 'eerst' de machines ingestopt, want de andere oefeningen zijn te moeilijk.

    Is echt onzin: JUIST een beginnerslijf moet niet in apparaten terecht komen met bewegingsbanen die vastliggen. Machines zijn leuk als ondersteuning maar de meeste basis bouw je op met oefeningen als: Squatten, Deadliften, Benchen, oefeningen met dumbells, lunges etc

    Maar dat vergt een goede begeleiding en daar ontbreekt het veel sportscholen aan.

    @ Killaz: Stevia :)
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Moet er binnenkort ook maar eens echt aan geloven.
    Al een beetje materiaal ingelezen, en wat uitgevogeld enzo.

    Vriendin wil ook graag sporten, dus lekker makkelijk met z'n 2en die kant op.
    Beetje fatsoenlijke sportschool hier in de buurt opzoeken, met deugdelijke begeleiding enzo. :)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vrouwen willen alleen meestal geen 'mannen'oefeningen doen. 1 van de grootste misvattingen ooit!

    Ook vrouwen hebben het meeste bij de basisoefeningen. En de beste oefeningen voor je kont zijn squatten en stiff legged deadlifts. Niet die vage ad/de-ductor gevallen
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.452
    Hoezo is dat trouwens "verboden" in Nederland? Wat ik erover gelezen hebt laat juist blijken dat het gezonder is dat die zoetstoftroep die momenteel in de winkels te vinden is.

    Ik ga na de tentamenperiode weer beginnen. Heb ondertussen al een kleine 2 jaar niet meer getraind, maar ik heb eindelijk weer alles op rolletjes, zodat het weer binnen de planning past. Hopelijk zijn begin februari al die goede voornemensmensen weg, want daar heb ik een hekel aan.

    Heeft iemand hier trouwens ervaring met zwemmen als supplement aan je training?
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Goede voornemens zijn voor losers. Als je wat wilt moet je het NU doen niet wachten tot het 1 januari is met allerlei smoesjes. En die gasten zijn zo weer uit de sportschool verdwenen omdat het motivatie nul komma niks is :)

    Wil je goede progressie moeten zowel mannen als vrouwen "mannen-oefeningen" doen. Afvallen door sit-ups, uren op een cardio apparaat en lading nuttelose machine of medicine ball oefeningen schiet niet op. Je voelt de spieren branden en dat geeft vaak het idee bij de novice dat ze goed bezig zijn. Terwijl spierpijn, net zoals een pomp, totaal geen graadmeter is voor een fatsoenlijke effectieve work-out.

    Had ook al tegen Iris gezegd dat het schema nergens op slaat, maar ja ze denkt dat fitness instructeurs toch niet zo maar een schema geven. Nee ze pakken gewoon kant en klare schema's uit de kast en klaar. Ga dus niet denken dat een schema speciaal voor jouw gemaakt is. En zelfs al zouden ze dat doen dan zit je nog met een schema van niks opgescheept. Maar ja over een tijdje als ze merkt geen vooruitgang te boeken komt ze vanzelf om een goed schema vragen.

    Weet je...ik ben blij thuis te sporten. Geen last van die goede voornemens persoontjes. De gast die nu zo'n 2 maanden onder mijn begeleiding sport heeft nu meer vooruitgang dan in 1-2 jaar sportschool er voor. Dat wil toch wel wat zeggen van de kwaliteit op de meeste sportscholen qua schema's en begeleiding.

    Wil je progressie let op je voeding. Voldoende eiwitten, vetten aangevuld met volkoren koolhydraat produkten. Mijd ALLES waar suikers in zitten. Fruit, meusli en andere shit. Haal de vitamines uit groenten ipv fruit.

    Zo en nu even opschep moment. Ik weeg nu 127kg bij 28% vet en een vet vrije massa van 91kg. Ben sinds anderhalve week terug begonnen met cutten op 3500kcal per dag. Doel is eind maart 115kg bij 18% te zijn, dan me strongman wedstrijd in april, daarna verder cutten tot 110kg bij 15%. Squat nu 200kg, deadlift 210 en de bench zit tegen de 130kg aan te hikken w00t :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010
  16. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ashavan:

    Dat gaat zwaar worden dan aankomende 3 maanden.
    Op welke manier wil je je doel gaan halen want 12 kilo afvallen en 3 kilo spieren erbij is niet niks.
    Hoe lang ben je eigenlijk?
    28% vet is wel erg hoog dus is idd wel verstandig om te gaan cutten.

    Succes!
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik heb zo mijn manieren. Maar als ik daar over praat worden de mods boos :p
    Eind van het jaar hoop ik 120kg te wegen met 18-20% vet.
    ben 1.78m klein. Ben net een dwerg :mad:

    Geinige was. Ik ben heel slecht op press oefeningen. Dus bench press, push press is gewoon kut bij mij. Vermoede dat de Log Press ook slecht zou gaan, maar de eerste keer was meteen 1x100kg :D

    Ben op moment een supplement genaamd Dark Matter aan het proberen. Is best prijzig, maar je moet het zien als een combinatie van creatine, whey/vloeibare amino's en dextro in 1. En dan is het bedrag opeens een stuk aan nemelijker. Dus Eiwit/koolhydraat maaltijd, 20mins voor work-out Supercharge, Dark Matter na de work-out, uur later eiwit/koolhydraat maaltijd. Ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.452
    Gebruik je er dan een gemodde console bij? :+
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Troep gebruiken dus :+ Maakt mij verder niet uit hoor, maar ik vraag wat af:

    In feite doe je nu een dikke aanslag op je lichaam (net als bij alle topsporten). Hoe lang kan je dat volhouden voordat je lichaam echt een keer nee zegt? En wat zijn de effecten op de "lange" termijn van dit beulen?
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoe bedoel je "aanslag"?

    Ik denk dat 40 % van de bevolking 10 keer zo slecht eet als ashavan.....

    I.m.o. zal je lichaam aan de krachttraining die ashavan doet wennen en omdat hij genoeg eiwitten en supplementen neemt, gaat dit ook prima.
    Om mij als voorbeeld te nemen: Ik ben 1.92 en weeg 108 kg....vetmassa is volgens zon achterlijk apparraatje (dus geen plooimeting) 17 %.

    Volgens een BMI cijfer zit ik op dik overgewicht. Echter ben ik soepeler, sneller en heb veel meer conditie dan veel van mijn teamgenoten op het veld en in de zaal in mijn #1 sport: voetbal.

    Hoewel ik dus eigenlijk te zwaar ben, is mijn lichaam i.m.o. er gewend aan geraakt en zijn mijn spieren/pezen een stuk sterker dan een gemiddeld persoon van mijn lengte
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina