Continue trainen is niet zo'n probleem. Continue door blijven rammen is wel een probleem. Ik heb om de 3-4 weken een de-load week waarbij 50% van de gewichten gebruik die normaal gehanteerd zouden worden. En 2x per jaar ofzo heb ik 1-2 weken complete rust waarbij ik zoals de gemiddelde nederlander op de bank zit te niksen.
Ik train niet op het randje van wat me lichaam aan kan. Ik train met 75-80% van mijn max qua gewichten. Als je elke keer 100% pakt en probeert er over heen te gaan dan krijg je inderdaad een burn-out en allerlei klachten. Als je naast kracht training ook regelmatig tijd besteed aan fysio oefeningen voor pre-habilitatie, lenigheid, mobiliteit dan kan er weinig fout gaan. Je moet zorgen dat je op de juiste momente leert te "pieken" om records te verbreken.
In de sport die ik beoefen qua strongman/powerlift piek je pas rond je 30-35e en kun je door gaan tot je oud bent en vanzelf dood neer valt. Er zijn genoeg mannen van in de 50-60 die nog wedstrijden draaien. En genoeg tot in hun 80e die nog door trainen zonder wedstrijden.
Qua meer lichaamsgewicht ga je het wel merken. Als ik keihard val op iets duurt het genezen langer. Iemand die 60kg minder woog had hetzelfde en was in 2 weken genezen en ik loop er nu nog steeds mee. Daarnaast heb ik beginners fout gemaakt door meteen met zware farmer's te gaan lopen en zware band te gaan flippen. Vonden me vingers niet zo leuk dus de banden in me vinges zijn beetje opgerekt. Nu kan ik niks boven de 100kg oppakken omdat me vingers geen knijp kracht meer hebben voorlopig.
Pezen van me knie, onderrug en alles heb ik geen last van. Ik train zonder belt. Heb paar weken terug bijna me biceps afgescheurd, maar dat was meer overmoed van mijn kant en een stommiteit. De belt ben ik alleen van plan te gaan gebruiken bij een Yoke omdat die alle kanten op wilt gaan en de core apart belast. Enige dagelijks probleem is dat me rug en armen nu aan zo'n formaat zitten dat ik nauwelijks me eigen reet meer kan vegen na het schijten hehe.
5500-6500kcal per dag eten is niet leuk. Het is inderdaad een aanslag op je lijf al dat geprop. De eerste week of 2 is het nog leuk veel eten, maar daarna zit je elke maaltijd al vol door alleen al de geur van het eten. Dus dan moet je nog eens alles met tegenzin naar binnen stouwen. Niet leuk. Daarom ben ik nu blij weer te gaan cutten. 3500kcal is een hoeveelheid wat goed te doen is en heb niet de hele tijd honger, maar ook niet de hele tijd dat volle slome gevoel. Al word ik soms nog wel eens wakker met een rommelende maag midden in de nacht, maar dat negeer ik of neem een whey shake. En die 3500kcal is mijn basis en mega schoon zonder suikers, zonder chocomel zonder pizza's.
Qua eiwitten zat ik in de bulk boven de 400gr totaal. Tja je moet wat doen om aan de totale kcal te komen. En om nu 700-800gr koolhydraten te eten zie ik niet zitten. Daar zitten vaak suikers tussen en dat zijn de echte vet makers. Niet eiwit. Qua shakes...25gr bij het ontbijt. Rest uit vast voedsel. Nu zit ik in de cut weer rond de 270-310gr eiwit per dag en maar 1-2 shakes op een dag van 25-40gr.
-volgende stuk mag wellicht gewist worden door mods-
"Echte" kuur...hmmm....Anavar of Dbol kun je al redelijk op gaan als beginner en kost net zoveel als de meeste supplementen. Moet het alleen niet meer dan 4-6 weken gebruiken ivm aanslag op de lever. Testosteron-enenthate heb je voor 10 weken al rond de 80-100 euro, na-kuur 50-60 euro en dan de rand spullen dan zit je rond de 200 euro voor een mooi beginners kuur.
HGH is super spul en totaal NIET schadelijk en ook geen aanslag op je lijf..althans niet in negatieve zin. Je moet ook niet op kort termijn hopen dat het resultaat bied. Het maakt meer spiercellen/vezels aan die eerst nog volwassen moeten worden. In de toekomst kun je ze ontwikkelen voor meer massa. Daarnaast versterkt het de pezen e.d. En HGH zorgt ook dat ipv 66% verlies van je gains in een kuur het opeens maar 20-30% is als het niet minder is. Het helpt met meer herstel en alles. Maar als je te veel zet wordt je duf en moe omdat je lichaam veel werk intern aan het verzetten is en je slaapt als een os. Voor 10 weken ben je zo circa 1500-2000 euro kwijt aan dat spul alleen. Je kan dus begrijpen dat niet iedereen dit zo maar gebruikt. Simpelweg omdat ze geld er niet voor hebben.
3000 euro...per maand? Even rekenen uit me hoofd. HGH 2000 euro voor 10 weken. Test-E 500mg per week met alle rand spul zoals naalden, spleisters, pure alcohol etc 300 euro voor 10 weken. DBol of Anavar eerste 4-6 weken als kickstart is 120 euro. Boldeone 400mg per week voor 10 weken is circa 150euro. Na-kuur Nolvadex 70 euro. 10 weken eten 500euro. Dan zit je op 3150 euro voor 10 weken en niet 1 maand. Dan kun je er eventueel nog een 2-300 euro er af onderhandelen kom je nog goedkoper uit.
Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010