1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nou, je zit constant op het randje van wat je lichaam aan kan. Waarom denk je dat topsporters vaak al rond hun 30-35e er helemaal klaar mee zijn.
    Daarnaast komt een hartstilstand ook relatief vaak voor.

    Bij hetgeen wat Ashavan e.a. doen kan ik me voorstellen dat je onderrug en aanhechtingen helemaal naar de kloten gaan, ondanks die riem.
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat hij met aanslag meer doelt op het continue getrain.

    zelf merk ik dat ook wel. Wij hebben een seizoen van 5 maanden(als we het goed gedaan hebben 6). Met mijn offseason programma erbij zit ik op 7/8 maanden vol trainen.
    Ik merk gewoon dat ik aan het eind van ons seizoen fysiek gewoon compleet gebroken ben, en echt een maandje of 2 rust moet nemen.
     
  3. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we die zooi verboden supplementen noemen.

    Ik ben zelf van mening dat 90% ongeveer zooi is wat echt slecht voor je lijf is.
    Als je echter heel rijk bent dan zou je HGH kunnen gebruiken maar een echte kuur kost wel 3000 euro per maand. Mag ik vast niet over schrijven maar het is zo duur dat het niet haalbaar is dus zal wel niet zo'n probleem zijn ;)

    Alle groei, kracht en vetverbranders zijn rotzooi die bij lang gebruik zeker slecht zijn voor je lijf (noem het een aanslag op je lijf)
    Of iemand ze gebruikt moet de persoon zelf weten natuurlijk.

    Zelf zou ik het nooit doen want ik hoop toch echt lang en gezond te kunnen leven. Sporten op mijn 70e zie ik zeker nog wel zitten op dit moment.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als jij je lichaam hormonaal gaat 'aansporen' is dat een aanslag op je lijf. Sure er zijn manieren om er enigzins verstandig mee om te gaan maar je gewrichten en aanhechtingen worden altijd overmatig belast (naast andere mogelijke bijwerkingen).

    en zeker Ashavan eet 'redelijk' gezond maar ook grote hoeveelheden zijn gewoon zwaarder voor je lijf. Als je dag in, dag uit 5000kcal loopt weg te werken en 3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht dan heeft je lijf het ook echt wel behoorlijk zwaar.

    Al is mijn eigen dieet wat dat betreft ook wel overmatig, maar ieder moet voor zich zijn balans zoeken :)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Je moet echter niet gaan generaliseren. De verboden dingen blijken in een aardig deel van de gevallen inderdaad op lange duur slecht voor je te zijn. Echter zijn supplementen als creatine, wat je ook een krachtboost geeft bij goede doseringen niet schadelijk voor je, aangezien het een lichaamseigen stof is.
     
  6. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    3 gram eiwit per kg is zeker aan de hoge kant.
    Teveel eiwit slaat je lijf weldegelijk op als vet.
    Het gebruikt alleen wat het werkelijk nodig heeft en de rest slaat het op (ook als vet)
    totaal moet hij dus 381 gram eiwit eten. Das heeeel veel. dat zijn 13 scheppen eiwit op een dag.
    Nou snap ik dat hij veel eiwit eit zijn voeding haalt maar dan nog. Het is heel veel en als het nietuit een shake komt dan weet je zeker dat er ook een hoop extra kcal bij zal zitten. Je eten is nooit zo clean als een shake.

    Ik ben blij dat ik het niet hoef:+
     
  7. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Creatine kan je idd minimaal 12 weken lang zonder problemen gebruiken en soms ook best langer. Echter explosief groeien op alleen creatine gaat nooit gebeuren. Iedereen reageert anders op creatine. Bij veel mensen zit het tussen de oren dat het helpt. Creatine helpt voor een boost in uithoudingsvermogen van je spieren en bij het herstel maar je gaat er echt niet 20KG meer door liften.

    Excusses voor de dubbele post
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    3 gram is idd erg veel, weet of niet of A dat binnekrijgt maar het kan nog wel. Ik eet zelf iets van 2-2,3 per kg.. Je wordt alleen dikker als je meer kcal binnenkrijgt dan dat je verbruikt.

    Hier een leuk stukje voor de mensen die willen afvallen. Conclusie: Als je maar genoeg eiwitten binnenkrijgt kan je behoorlijk cutten in je kcal

    http://www.ergogenics.org/vetzucht91.html#1
     
  9. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens.
    Ik gebruik zelf 2 gram per kilo aan eiwit en dat werkt perfect.
    Aangezien ik veel actieve sporten naast mijn fitness doe is dat wel nodig. Doe ik dat niet dan brand ik mijn resultaten uit de sportschool zo weer op.
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Continue trainen is niet zo'n probleem. Continue door blijven rammen is wel een probleem. Ik heb om de 3-4 weken een de-load week waarbij 50% van de gewichten gebruik die normaal gehanteerd zouden worden. En 2x per jaar ofzo heb ik 1-2 weken complete rust waarbij ik zoals de gemiddelde nederlander op de bank zit te niksen.

    Ik train niet op het randje van wat me lichaam aan kan. Ik train met 75-80% van mijn max qua gewichten. Als je elke keer 100% pakt en probeert er over heen te gaan dan krijg je inderdaad een burn-out en allerlei klachten. Als je naast kracht training ook regelmatig tijd besteed aan fysio oefeningen voor pre-habilitatie, lenigheid, mobiliteit dan kan er weinig fout gaan. Je moet zorgen dat je op de juiste momente leert te "pieken" om records te verbreken.

    In de sport die ik beoefen qua strongman/powerlift piek je pas rond je 30-35e en kun je door gaan tot je oud bent en vanzelf dood neer valt. Er zijn genoeg mannen van in de 50-60 die nog wedstrijden draaien. En genoeg tot in hun 80e die nog door trainen zonder wedstrijden.

    Qua meer lichaamsgewicht ga je het wel merken. Als ik keihard val op iets duurt het genezen langer. Iemand die 60kg minder woog had hetzelfde en was in 2 weken genezen en ik loop er nu nog steeds mee. Daarnaast heb ik beginners fout gemaakt door meteen met zware farmer's te gaan lopen en zware band te gaan flippen. Vonden me vingers niet zo leuk dus de banden in me vinges zijn beetje opgerekt. Nu kan ik niks boven de 100kg oppakken omdat me vingers geen knijp kracht meer hebben voorlopig.

    Pezen van me knie, onderrug en alles heb ik geen last van. Ik train zonder belt. Heb paar weken terug bijna me biceps afgescheurd, maar dat was meer overmoed van mijn kant en een stommiteit. De belt ben ik alleen van plan te gaan gebruiken bij een Yoke omdat die alle kanten op wilt gaan en de core apart belast. Enige dagelijks probleem is dat me rug en armen nu aan zo'n formaat zitten dat ik nauwelijks me eigen reet meer kan vegen na het schijten hehe.

    5500-6500kcal per dag eten is niet leuk. Het is inderdaad een aanslag op je lijf al dat geprop. De eerste week of 2 is het nog leuk veel eten, maar daarna zit je elke maaltijd al vol door alleen al de geur van het eten. Dus dan moet je nog eens alles met tegenzin naar binnen stouwen. Niet leuk. Daarom ben ik nu blij weer te gaan cutten. 3500kcal is een hoeveelheid wat goed te doen is en heb niet de hele tijd honger, maar ook niet de hele tijd dat volle slome gevoel. Al word ik soms nog wel eens wakker met een rommelende maag midden in de nacht, maar dat negeer ik of neem een whey shake. En die 3500kcal is mijn basis en mega schoon zonder suikers, zonder chocomel zonder pizza's.

    Qua eiwitten zat ik in de bulk boven de 400gr totaal. Tja je moet wat doen om aan de totale kcal te komen. En om nu 700-800gr koolhydraten te eten zie ik niet zitten. Daar zitten vaak suikers tussen en dat zijn de echte vet makers. Niet eiwit. Qua shakes...25gr bij het ontbijt. Rest uit vast voedsel. Nu zit ik in de cut weer rond de 270-310gr eiwit per dag en maar 1-2 shakes op een dag van 25-40gr.

    -volgende stuk mag wellicht gewist worden door mods-
    "Echte" kuur...hmmm....Anavar of Dbol kun je al redelijk op gaan als beginner en kost net zoveel als de meeste supplementen. Moet het alleen niet meer dan 4-6 weken gebruiken ivm aanslag op de lever. Testosteron-enenthate heb je voor 10 weken al rond de 80-100 euro, na-kuur 50-60 euro en dan de rand spullen dan zit je rond de 200 euro voor een mooi beginners kuur.

    HGH is super spul en totaal NIET schadelijk en ook geen aanslag op je lijf..althans niet in negatieve zin. Je moet ook niet op kort termijn hopen dat het resultaat bied. Het maakt meer spiercellen/vezels aan die eerst nog volwassen moeten worden. In de toekomst kun je ze ontwikkelen voor meer massa. Daarnaast versterkt het de pezen e.d. En HGH zorgt ook dat ipv 66% verlies van je gains in een kuur het opeens maar 20-30% is als het niet minder is. Het helpt met meer herstel en alles. Maar als je te veel zet wordt je duf en moe omdat je lichaam veel werk intern aan het verzetten is en je slaapt als een os. Voor 10 weken ben je zo circa 1500-2000 euro kwijt aan dat spul alleen. Je kan dus begrijpen dat niet iedereen dit zo maar gebruikt. Simpelweg omdat ze geld er niet voor hebben.

    3000 euro...per maand? Even rekenen uit me hoofd. HGH 2000 euro voor 10 weken. Test-E 500mg per week met alle rand spul zoals naalden, spleisters, pure alcohol etc 300 euro voor 10 weken. DBol of Anavar eerste 4-6 weken als kickstart is 120 euro. Boldeone 400mg per week voor 10 weken is circa 150euro. Na-kuur Nolvadex 70 euro. 10 weken eten 500euro. Dan zit je op 3150 euro voor 10 weken en niet 1 maand. Dan kun je er eventueel nog een 2-300 euro er af onderhandelen kom je nog goedkoper uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2010
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mooi slot. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina