1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Die eerste is vet (niet vet als ik dik8))!! Al kan je je afvragen hoe gezond het is om je vetpercentage constant zo laag te pushen...

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is het ook niet. Ook niet lekker voor je hormoonhuishouding.

Ik ben gekapt met de wedstrijd. Ze hebben in de laatste paar weken besloten om gewicht toch maar mee te laten tellen. Lekker dan! Ten eerste is dat gewoon debiel om te doen en ten tweede had ik dan vanaf dag 1 geen kans gehad omdat ik al weinig vet had.

Nou ja zit nu op netjes 8% (denk trouwens wel weer iets meer) en ga vanaf hier weer bouwen.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Die gozer is idd bruut maar wel heel droog... lijkt net een lopende spier...

4. Ashavan

Ashavan Guest

Kracht staat niet gelijk aan veel spiermassa en vice versa, ook al denken velen dit wel. Zelf ga ik proberen op naturel wijze zo dicht mogelijk bij het volgende fysiek te komen...

Denk dat 100-105kg bij 10% wel erg mooi zal zijn ooit :p

Eerst nog de laatste paar % vet er af en dan kunnen we gaan beginnen met serieus massa bouwen. Tot nu toe is het maar opwarmen geweest mwahahhaahhaha *spreid zijn lats* ;)

---
    edit. Heb me geld binnen en dus een bestelling geplaatst bij Helisports.
    Kroon 140kg Olympische set - 225,00
    Kroon dumbell bar - 60,00
    Kroon Press Rack - 60,00 neemt minder ruimte in dan een echt power rack anders had ik het de grotere genomen.
    Marcy Halterbank - 95,00 Deze is 100 euro goedkoper dan de andere en kan er hetzelfde mee doen
    Kroon Plate Tree - 90,00 Kan ik de gewichten beetje netjes organiseren ipv overal rondslingeren
    Bezorging - 0,00
    Totaal - 530,00

En morgen even naar sportschool een abbo nemen hehe.

Als ik mazzel heb kan me stiefmoeder een gratis Bosu bal regelen. Zat in haar kerstpakket maar had het weg gedaan. Dus bij andere collega's van haar vragen. Die krengen zijn duur dus als ik het voor nop kan krijgen ;) Lijkt me namelijk ideaal voor coordinatie/herstel oefeningen. En buikspieroefeningen op dat ding vind ik GEWELDIG

Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2008
  5. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    w00t Ashavan is ff extra op dreef, volgens mij heb je genoeg wilskracht in je om zo'n soort fysiek te krijgen zonder naar die kuurtjes te grijpen

6. Ashavan

Ashavan Guest

En als topping... Binnenkort even naar Ikea. Daar ga ik 2 spiegels halen van 40cm breed en 97cm hoog. Deze ga ik naast elkaar hangen. Kan ik me uitvoering in de gaten houden en in de toekomst poses oefenen hehe. Daarboven hang ik dan een spotlight zodat er wat beter licht is ivm progressie foto's. En dan zie je meer diepgang. Iets wat op de foto's dusver nauwelijks te zien zijn.

Zo meteen naar de Hema even wat schrijfspul halen zodat ik een logboek kan aanmaken. Voor heen trainde ik elke keer tot er niks meer in zat, maar qua gewicht kwam er nauwelijks meer wat bij. Door het neer te pennen hoop ik de ontwikkelingen duidelijker te zien. En voor elke training nieuwe micro-doelstellingen te hebben. Meer reps of meer gewicht om zo vooruitgang te blijven houden.

Een stopwatch zodat de rust periodes beter gaan kloppen. Niet dat ik de ene keer 30sec. rust en andere 120sec. Schiet niet op. Een orale thermometer om me metabolisme in de gaten te houden Als het niet fatsoenlijk werkt stort namelijk je lichaams temp. in. Nieuw experiment om me kcal inname te gaan verhogen, want iets klopt er niet. Mag als Endo dan veel minder eten dan de meesten maar 1700-2000kcal is wel weinig.

Moet ook nog een grotere pan halen. Me bloemkool past niet in de kleine pannetjes. En moet elke dag met me kat vechten zodra er vis gebraden wordt lol.

Ik ben weer hyped en heb er enorm veel zin in. *rent naar sportschool* ;)
    Dat of die fatburner werkt wel waardoor ik zo energiek ben o_O
    Die laatste 7cm rond me buik gaan er niet vanzelf vanaf.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2008
  7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
  8. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad. Dat is een incline bankje. Die kan niet plat en ook niet decline.

9. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ashavan, misschien ben ik gek hoor maar een fysiek als die kerel op natuurlijke wijze............ daar kom je volgens mij never nooit niet bij in de buurt. Tenzij je misschien van nature een zwaargewicht bent.

10. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha succes, die periode heb ik ook gehad.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ruimte over Ashavan? Ik zou voor mezelf hoogstens een smitmachine willen met bank, maar daar heb ik echt geen ruimte voor :+

12. Ashavan

Ashavan Guest

Doel is niet specifiek dat fysiek. Mike Mentzer was immers Mr. Olympia '78. Maar het is wel een doel om zo dicht mogelijk naar toe te werken.

Klinkt eng Amadeuz. Zeg je dat het vanzelf weer weg gaat? o_O Bedoel ben er al een tijdje mee bezig en bij andere "hobbies" was me interesse nu al weg. Als dat ook bij dit was zou er niet zo'n investering gedaan worden.

Qua ruimte valt mee. Zet alles onder plankjes die aan de muur hangen en niet gelopen wordt. Dus staat niet in de weg. En tijdens sporten even bankje van de muur halen en onder het Press Rack plaatsen. Neem nauwelijsk ruimte in dus. Als er meer ruimte was zou er een power rack of een LAT/Pulley zijn gekomen :p

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    uiteraard neemt je fanatisme op den duur af. Dit komt grotendeels omdat het op den duur voor 100% intergreert in je leven en daarnaast ga je het weer meer relativeren. Niks ergs aan en wat ik van de mensen in mijn omgeving zie laait het dan eens in de zoveel tijd echt wel op. Zolang je tegen die tijd maar huge bent :+

*stauwt nog een heel bakje tonijn weg*

14. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker mooi en zeker motiverend een doel te hebben met trainen. Ik doe dit zelf in stapjes, en vaak in kg's qua training en eigen bw. Maar je hebt er ook gasten bij die echt obsessief en de realiteit helemaal kwijt zijn. Die denken echt dat ze cutler of coleman gaan worden.
    Die kopieren volledige trainingen/dieten van pro's en proberen dat met hun eigen hormoonhuishouding vol te houden. Na een tijdje zijn ze opgebrand, en gaan ze aan de shit _0/

Mike Mentzer is inderdaad een superdoel. Enorm mooi fysiek, heb zelf ook veel gekeken naar foto's van hem. Andere atleet die ik enorm mooi vindt is Bill Pearl. Het hedendaagse slin/hgh gebeuren vind ik maar niks.

Wat ik overigens bedoelde met 'periode'; is dat ik echt een tijd heb gehad dat ik alles deed voor training. Shakes mee met uitgaan en weet ik veel wat. Alle s wat ik deed moest in zeker zin mijn training niet in de weg zitten.
    Geniet nu veel meer van het hele gebeuren, 3x per week trainen en tijd voor andere dingen in het leven. Al dat druk maken = cortisol = katabool haha.

Maar je gaat zeker ver komen kerel, hoop dat de theorie je veel in de praktijk zal brengen. Een hoop vet ben je al kwijt, NEXT!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Jij hebt ook gemakkelijk praten met je brute stats ;)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Tonijn zei je?

Dat de motivatie in zakt is niet vreemd. Me pa zat ook tijd lang te denken er definitief mee te stoppen. Toen kwam hij er weer in en nu hij niet meer mee kan trainen stopt hij. Traint alleen maar 1x per 2 weken omdat anders de spieren "Vast gaan zitten". Bij mezelf was het ook wat minder, maar zelfs die periodes was het vergeleken met velen nog hoog gemotiveerd.

Zat echt in een dip na zo lang cutten en dan tijd stil staan qua vet verlies. Dus afwisseling is belangrijk. Niet te lang hetzelfde blijven doen. De foto is het Macro-Doel voor over tig jaar. Om dat te bereiken heb ik micro-doelstellingen om naar toe te werken. Afslanken naar 105kg-100-95-90-85 etc met afwisselende schema's. Of een tijdje op kracht richten dat je met squat 70-80-90-100 deed.

Tja en we doen er veel voor, maar zoals een prof is iets te ver op moment. Elke maaltijd en elke training goed doen is voldoende. In de avond zit ik net zoals andere gewoon op de bank tv te kijken of naar een concert (waar ik geen alcohol of andere ongezonde dingen neem). Het moet wel leuk blijven inderdaad.

17. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik ben ook ergens begonnen met 54kg. Heeft me veel tijd/geld/vrienden/zweet en gevloek gekost ;)
    Hoe staat het er bij jou voor, Kevf? Cutten gaat nog steeds voorspoedig?

LOL @ koelkast. Ziet er hier ook bijna hetzelfde uit. Mooi overzichtelijk.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Cutten is over en voorbij.. Mijn leuke sportschool besloot het aantal verloren kg's ook mee te laten tellen in plaats van het relatiefe vet%. Baal ik behoorlijk van! Daar doe je dan een paar maanden je best voor. Ik ben iig wel onder de 10 gezakt en wil daar blijven hangen, wel lekker voor de zomer.

Tonijn rules! Ik eet alleen maar biologisch vlees, dus voor tussen de middag is tonijn DE betaalbare oplossing voor mij.

19. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk van die sportschool dan. Heb je ook geen zin om voor jezelf verder te gaan?

20. Ashavan

Ashavan Guest

Hoe zit het met Druifje. Gaat zij nog wel gewoon door?

-edit-
    Inschrijven ging makkelijk. Kwam binnen en 5mins later stond ik buiten. Even gevraagd voor korting omdat ik al lid ben geweest daar. Dus geen 99 euro inschrijf geld en eerste 2 maanden gratis sporten. Zo hoort het.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina